FJFI - předměty - letní semestr 2006/07 :: Celofakultní komentáře a hodnocení

Celofakultní komentáře nebo hodnocení.

X : Byli jste spokojeni s náplní studia 1. ročníku? [23]
  • Preferoval bych vetsi volnost vyberu predmetu. Do povinnych bych v magisterskem studiu dal jen par a nechal vetsi volnost na studentovy aby se mohl profilovat. Predmety rozdelit do povinne, povine volitelne a volitelne. Kde v povine volitelnych by byla vetsina pro studenta zajimavych z daneho oboru studia a byla by unich zarucena i obtiznost a kvalita. Ve volitelnych by byl zbytek ze vsech moznych oboru a fakult. Dale bych se pokusil rozsirit nabidku predmetu o spolupraci s MFF UK, zvlaste u statistickych predmetu je tu nedostatek, co se tyka praktickych veci a modelovani casovych rad ci ruznych procesu tak je to nula. (Porad jsme preci jen inzenyrska skola a prakticka stranka by mela za teoretickou nasledovat). Pote co student projde vseobecnymi dvema (u MM tremi) roky studia, by mela jeho zodpovednsot byt uz proverena a mel by dostat vetsi volnost na vyber predmetu aby se mohl vice specializovat.
    Studijní průměr: neuveden
  • zbytecne moc fyzik (bez matematickeho zakladu) mala aplikovatelnost na praxi programovani v Pascalu - zastarale
    Studijní průměr: neuveden
  • Absolvoval jsem 2. rocnik, tak nevim, jestli neni otazka chybou v ankete.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Tolik povinnych a pritom zajimavych predmetu, ze se nedalo nic poradne stihat, zazit si, pripravit se atd.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Vcelku ano, ale teď mám problém s algebrou, kterou využíváme skoro všude a ještě jsme si ji ani nedobrali. Ale tenhle problém je zdá se vyřešen.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • viz odpovědi 2. 3. 4.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Závidím letošním prvákům rozdělení fyziky a posunutí lineární algebry do zimního semestru. Fajn byly klasifikované zápočty - donutily aspoň trochu se průběžně učit, akorát se mi nelíbilo, že nebyla možnost opravy zvorané písemky.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Matematika byla podle mě v některých ohledech zbytečně komplikovaná, fyzika postrádala pevnou strukturu a o informatice se vzhledem k mým programátorským zkušenostem před příchodem na vysokou školu bojím spekulovat. Volba a výklad látky byla ve většině případů solidní.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Náplň 1.ročníku je zcela připravená pro studenty z gymnázií. Pro studenty z průmyslových škol je 1.ročník možná zbytečně snadný.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Nesrozumitelna latka, kterou nikdo dostatecne dobre nevysvetlil. Ve fyzice matematika, ktera se uci az rok potom. Student se ztraci a jen ma deprese, protoze nicemu nerozumi.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • předměty nenavazují
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • rozhodně dostatečně nepřipravil na tempo druhého ročníku
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • v prvnim semestru jsme skoro nic nedelali, ackoliv hodin stravenych ve skole bylo opravdu hodne; druhy semestr uz se zacala ucit aspon matematika, ve fyzice postradam system
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zpocatku docela sok. Ze spetneho pohledu jsem ale velmi spokojeny, protoze chapu, ze je potreba drzet vysoky standart. Podobnych skol, jako jsou ekonomky, je v nasi zemi az moc. Je potreba, aby si tato fakulta udrzela svou vysokou uroven a ne, aby rozmelnovala vyuku.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Fyzikální úvod byl úplně k ničemu - od té doby mám půlroční fyzikální skluz.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Je obrovska chyba zacinat s lin. algebrou az v letnim semestru. Melo by se s ni zacinat uz v zime a zaroven by se mel v zime ucit predmet Uvod do matematiky - neco podobneho jako Uvod do algebry.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Minimum zajímavých a užitečných předmětů. Celý ročník jsem proseděl v posluchárně a zapisoval se do presence.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Na jednu stranu byl první ročník fan odlehčený, na druhou jsme díky tomu získali ohromný skluz do druháku.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • na nás, prvním pokusném ročníku, se ukázalo, že provedené změny, byly k ničemu. pak to ještě jeden rok pokračovalo, aby se to letos vrátilo zpět. takže už je asi všechno OK
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Prvni semestr prilis jednoduchy...
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Předměty jako Úvod do fyziky a Úvod do algebry bypy ztrátou času. Kde bylo později potřeba použít partie z lineární algebry, tak jsme nemohli
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Přednáška Úvod do fyziky byla naprosto neadekvátní v porovnání s ostatními kurzy fyziky, plus myslím že by bylo lepší začínat programovat rovnou v C++
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Úvod do algebry byl celkem zbytečný předmět a kdyby se začlo od začátku rovnou s algebrou 1, dost věcí v ostatních předmětech by mohlo být mnohem průhlednějších.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Jste spokojeni s náplní studia matematických disciplín? [19]
  • S náplní ano, ale některé předměty vedou spíše k bezhlavému počítání podle matematické kuchřky než k smysluplným výpočtům.
    Studijní průměr: neuveden
  • V zakladnim studiu ano, v zamereni spise ne
    Studijní průměr: neuveden
  • LIN algebra -vyborna struktura skript, chtelo by to jen obcerstvit prednasky. MAB 3, 4 je super, jen moc nahustena tzn. malo casu. MAB 1,2 se da. VYMA -jde, jen malo terminu. RMF neznam. Ostatni povinne matematicke prednasky spise spatne (NME, LIP...). Celkove velmi malo casu-chce to jen vyborne (ne jen znalostmi, ale i eduk.schopnostmi) cvicici a vyucujici.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Matematika byla vyčerpávající, skvěle odpřednášená, ale velikou vadou na kráse je posunutí algebry o půl roku. Proto nemůžu být plně spokojen, protože jsem zkrátka o půl roku pozdě.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Náplň matematických předmětů je dostatečná.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • až moc
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • kvalitni prednasejici a systematicky vyklad, avsak nekteri by uz potrebovali vymenu (napr. doc.zahorsky)
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Lineární algebra už měla být v zimním semestru.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Matematicke predmety jsou opravdu skvele, prednasejici Pelantova i Pytlicek vyborni. Vytkou, kterou mam vuci Matematice je, ze se s Linerni Algebrou nezacalo uz v zimnim semestru, ted ve druhaku citelne zaznamenavam, ze mi proste chybi. Nastesti pro soucasne prvaky se tento system zmenil. Pytlicek je jeden z nejlepsich cvicicich na fakulte, jeho cviceni jsou opravdu prinosem. Bohuzel v prvnim semestru jsem mel jako cviciciho Zahorskeho. Opravdu nechapu jak muze tento clovek jeste cvicit; krouzek, ktery ho dostane, je odsouzen k zahube. Velkym uspechem bylo, kdyz se spocitali 2 trivialni priklady za cviceni.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Matematika je jak ma byt.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Matematika 1 od p.Fučíka je naprosto srozumitelná. Možná by se mohl zavést předmět "Užitá matematika", která by studentům usnadnila použití matematiky v jiných oborech.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Proti (standardní) analýze v prvním semestru nemůžu nic namítat, úvod do algebry (pokud ještě bude) by se v prvním semestru obešel bez důkazů většiny vět. Lineární algebru vesměs celou schvaluji. Matematická analýza plus a matematická analýza A2 mi přišly příliš komplikované co do obsahu (přesto výborně vykládaná).
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • skor bol problem problem pri cvikach, cvici lnas totiz doc. Zahorsky a s nim sme mal itroska problemy.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • spousta zbytečných teoretických informací a zcela chybí aplikace v praxi
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • témata hodin přípravného kurz by se mohly více pokrývat s MA
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Matematická analýza ano. Úvod do algebry byl zbytečný
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Matematickou statistiku, kde se probírá látka od základních definic a postupně se nabaluje, bych předsunul před Termodynamiku a statistickou fyziku, kde nám základy statistiky nevysvětlí a je mnohem tešší nahlédnout pak hlouběji do problému.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Napr. v MAA4 bych venoval vice prostoru komplexni analyze.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • žádný větší problém mě nenapadá
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Jste spokojeni s náplní studia fyzikálních disciplín? [25]
  • nevím, fyziku nemám
    Studijní průměr: neuveden
  • S náplní ano, s výukou nikoli
    Studijní průměr: neuveden
  • MECH, fajn TERM, VOAF, ELMA dobra napln -ne tak dobry vyklad; ostatni povinne magisterske nic moc struktura celkove vetsinou kvalitni obsah ale spatna struktura-posloupnost, cviceni, nedostatek ukazek+prikladu, malo precizne resenych uloh a vyklad.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Moc se nestihlo v Mechanice, alektřině a magnetismu...
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Stejný problém jako matematika. Fyziky jsou pro mě nutné zlo, Mechanika elektřina zahuštěná do jednoho semestru, suplující docent Chadzikatskos, vnášející chaos do našich řad.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Fyzika je vyučována v poměrně solidním rozsahu, avšak s použítím příliž složité matematiky, která se často učí až v 4.semestru.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Jedina zavazna chyba bylo slouceni Mechaniky s Elektrinou a Mag., vznikly tak 2 podivne predmety, v zime Fyzikalni uvod a v lete MEM. Daleko lepsi by bylo, kdyby v zime byla proste Mechanika a v lete Elektrina a Magnetismus.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • ke kvalitní výuce sházel kvalitní matematický aparát
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • prednasky a cviceni na sebe vetsinou nenavazovali, navic na prednaskach chybi znalost matematiky (na zacatku druheho rocniku je to jeste vyraznejsi)
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Přijde mi zvláštní, že se některé problematiky rozebírají v každém semestru (1., 2. i 3.) úplně od podlahy, přesto u zkoušky není vyžadována jejich znalost, u jiných se jejich znalost předpokládá, přestože k tomu není opodstatnění. Také se mi moc nelíbí, že matematický aparát, který je potřeba zvládnout, studenti vůbec neznají. Příliš mnoho je věnováno kvantitativnímu řešení problému, místo kvalitativního.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Příliš náročný základní kurs (TSF) pro lidi zaměřené na matematiku a software, značný předstih úrovně před matematikou v probírané látce
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Velice komplikovana matematika, ktera je tezko pochopitelna a jeste se ji student neucil a tezko se ji nauci vna jedne hodine cviceni.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Jen jsem zpozorovala, ze zkouska z MEM byla prakticky stejna v zimnim i v letnim semestru, tak jsem si ji zopakovala.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Náplň mi někdy přijde zbytečně obtížná a přednášky ne zrovna nejlepší.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Nevím jak je to na všech zaměřeních, ale myslím si, že vědomosti nabité v teoretické fyzice (zvláště 1) dále využije jen zlomek všech studentů a tudíž nechápu, proč je to "nejdrsnější" předmět z celého druhého ročníku. Nejdrsnější ve smyslu toho, že se u zkoušky chce všechna látka do nejmenších detajlů z celých tlustých skript teoretické fyziky (až na jednu krátkou kapitolu, myslim).
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Nic neumim a už asi ani nikdy umět nebudu.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Občas se mi zdá látka dost komplikovaná a nikdo se u toho nezastaví
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • pro zamereni TS, SI jsou predmety TF, TSF, VOAF, Termika zbytecne. Naproti tomu se mely zavest cviceni z C++.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • první srozumitelné a zábavné přednášky z fyziky jsem potkal až ve třetím ročníku na KVAN. a to není dobré
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Přednáška Úvod do fyziky byla naprosto neadekvátní v porovnání s ostatními kurzy fyziky
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Úvod do fyziky byl zbytečný a potom ve druhém semestru pan docent Štoll neměl šanci všechno probrat a vysvětlit.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Venoval bych vetsi pozornost specialni relativite, napr. v ELMA a hlavne TF2. Popripade bych rozsiril vyuku TF1/TF2 o mechaniku kontinua i za cenu vetsi casove dotace.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Žádnou fyziku jsme neměli.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Bohuzel, fyzika predpoklada znalosti matematiky, ktere clovek v prvaku nema a hned tak ani mit nebude.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>
  • Jsem spokojen jen bych ocenil vice experimentu na kterych by se rozebirala podrobne teorie.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

X : Jste spokojeni s náplní studia informatických disciplín? [16]
  • ucivo nekoresponduje s praxi prilis teoreticke, malo programovani a vubec zadne vytvareni skutecnych aplikaci nasaditelnych pro realne vyuziti maly rozsah oblasti lepsi predmety az ve vyssich rocnicich, do 3.rocniku temer zadne predmety nabizene nejsou
    Studijní průměr: neuveden
  • Absolvoval jsem jich minimálně, většina z nich mi občas i něco přinesla :)
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Malo cerstveho info. Malo praxe a prakt. ukazek. Spatne propojeni jednotlivych predmetu. Jinak fajn.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Moc se o informatiku nezajímám.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Informatice příliš nerozumím, ale většinu látky jsem pochopil a navíc jsem byl nucen uznat, že náplň byla zvolena tak, aby nebyla příliš obsáhlá a pro neprogramátory nestravitelná a zároveň dala každému takový základ, aby si dokázal naprogramovat to, co by kdy potřeboval pro běžné problém - od druhého semestru jsem hojně využíval toho, co jsem se naučil.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Jedinou velkou chybou jsou cviceni ze ZALG bez pocitacove podpory. A samozrejme ESPG s panem Novotnym, kde se clovek proste vubec NIC nedozvi, Novotny cloveka nic nenauci a student akorat furt posloucha "zajimave" zajimavosti, jako: ze panu Novotnemu nefungovala GPS na pousti Gobi a dale neustale reci o tom, ze my, co nemame Visty jsme zaostali chudaci atd. Tento predmet je naprosty omyl. Hadejte proc?
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • měl jsem naštěstí jenom ESPG, a tam sem se dozvěděl to, co jsem potřeboval
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • obsah výborný, ale stav PC učeben (hlavně na KM) je katastrofální, chybí popř. nefunguje software potřebný k výuce předmětů např. Visual studio, Delphi, neustálé výpadky sítí
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zaklady jsou dobry, je dobre, ze fakulta umoznuje i lidem co moc s informatikou nekamaradi v ni ziskat nejaky prehled.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • C++ by melo mit i cviceni
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • moc jich tady není. jenom pan Virius. zbytek se tak jenom jmenují, ale jsou to matematiky. to není chyba, protože když někdo má zájem o informatiku, tak jde na FEL. ale někoho by to mohlo překvapit
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • myslím si že bys mělo začínat s programováníém rovnou v C++
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • neabsolvoval jsem
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Uvítal bych více praktických předmětů
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • V prvnim rocniku bych uvital vyuku jazyka C, oproti tehdy povinnemu Pascalu.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • v prvnim semestru zbytecne jednoduche
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Byli jste spokojeni s náplní studia 1. ročníku? [140]2.53
1 :|==..................|10% [14]rozhodně ano
2 :|=======.............|35% [50]spíše ano
3 :|=====...............|23% [33]ano i ne
4 :|==..................|12% [17]spíše ne
5 :|....................|2% [3]rozhodně ne

X : Jste spokojeni s náplní studia matematických disciplín? [137]2.16
1 :|====................|18% [26]rozhodně ano
2 :|========............|41% [57]spíše ano
3 :|====................|18% [25]ano i ne
4 :|=...................|5% [7]spíše ne
5 :|....................|1% [2]rozhodně ne

X : Jste spokojeni s náplní studia fyzikálních disciplín? [142]2.79
1 :|==..................|11% [16]rozhodně ano
2 :|====................|18% [26]spíše ano
3 :|=======.............|33% [48]ano i ne
4 :|===.................|14% [21]spíše ne
5 :|=...................|4% [6]rozhodně ne

X : Jste spokojeni s náplní studia informatických disciplín? [133]2.83
1 :|==..................|8% [11]rozhodně ano
2 :|=====...............|26% [35]spíše ano
3 :|======..............|32% [43]ano i ne
4 :|===.................|14% [19]spíše ne
5 :|=...................|6% [9]rozhodně ne