Celofakultní komentáře a hodnocení

X : Připomínky k výuce matematických disciplín. [7]
  • Alespoň v ak. roce 2008/2009 byl obrovský skok v obtížnosti mezi MAB1 a MAB2, kde zkouška z MAB2 obsahovala příklady, se kterými měli problémy i cvičící. Jinak MAB3 a MAB4 mi přišly složité předměty, na které ale bylo dostatek materiálů a dalo se na to naučit, když se člověk snažil.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Dá to zabrat, ale na druhou stranu matematici studenta vynesou do vyšších sfér. Oceňuji důkladný matematický přístup. Na druhou stranu některá témata (budování integrálu na áčku) probíráme např. i dle studentů MFF zbytečně zatemněně.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Jsem spokojen.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Podle mne vyhovujici.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • B-čková matematika mi přijde dostatečně praktická a postupuje se pomalu, bez skoků jako ve fyzice. Vždy se zde mohu zachytit definic a vět, ze kterých se dá vše odvodit. Formalismus je zkrátka na mnohem pevnějších základech, než je tomu u fyziky.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Matematika je náročná, což je obecně znýmý fakt. Je zde ale kvalitativní rozdíl mezi elitními předměty jako matematická analýza, které jsou velmi náročné a zaberou i více než půl času věnovanému studiu. Na druhé jsou pak "okrajové" matematiky, kde jsem měl dojem, že je někteří profesoři učí jen protože musí.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Ve druhém ročníku je matematika B značně nevyvážená (v ZS 1 předmět a v LS 3) určitě by bylo možné najít jiné rozvržení látky, aby bylo možno mít v obou semestrech po dvou předmětech.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

X : Připomínky k výuce fyzikálních disciplín. [7]
  • Ani tady mne nenapada co by slo zlepsit. Akorat je skoda ze matematicky aparat na pochopeni mechaniky a elektro-magnetismu studenti ziskaji vlastne ziskaji az po absolvovani techto predmetu. Kdyby se s tim ale dalo neco delat, uz by se tak davno stalo.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Ocenil bych více názorných ukázek, ne jen čistou teorii.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Celkově je fyzika v prváku hodně nejasná. Matematicky náročnější než matematika (aspoň pro pochopení teorie) a ještě navíc založena na představách. Obecně se nestíhá látka probrat, především na cvičeních.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Fyzika mě při studiu na této škola jen letmo minula. Ale jetli mám posoudit z toho co jsem zažil, tak je na velmi dobré úrovni a učí zde profesoři, kteří svému oboru rozumí a umí ho studentům přiblížit.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Možná by stály za zamyšlení sylaby některých předmětů, třeba zbytečně se duplikující látka TER v TSFA....
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Problém ve fyzice v prvním ročníku jsou nedostatečné matematické znalosti... chápu ale, že jinak to prostě nejde
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Je tu takový problém, že studenti se ve fyzice učí matematiku dříve než v matematických předmětech. (Taylorův rozvoj, složité integrály, parciální derivace, diferenciální rovnice, vektorová analýza atd).
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X :  Připomínky k výuce informatických disciplín. [6]
  • Misto programovani v C++ a Pascalu bych doporucil zacit od Matlabu, resp. Mathematiky a pod. Ne kazdy bude potrebovat standardni programovani, nicmene vsem studentum by se zislo mit uz od prvnich semestru osvedceny zpusob jak kontrolovat sve vypocty pro potreby matematickych a fyzikalnich predmetu. Znalosti Pascalu a C nejsou tak moc prenesitelne na tyhle analyticke softwary, a az se studenti naplno zacinaji pak venovat neinformatickym oborum (treba delat bakalarskou praci, nebo vyzkumni ukol), zjisti ze uz ted potrebuji znalost IDL nebo Matlabu a jsou pak zbytecne frustrovani ze se je musi rychle sami doucit. Tyhle programy se dokonce ani nevyucuji ve volitelnych predmetech pro fyziky - proc? Vzdyt tam se to snad paradoxne potrebuje nejvic. Ze sledovani ostatnich fakult jsem tak nejak pochopil ze vyucovani Matlabu se bere jako samozrejmost. Proc fakulta plati tolik penez za licenci na tenhle software, kdyz ani neuci studenty jak ho pouzivat?
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • V předmětech ZP a PRC absence jakéhokoliv většího samostatného projektu. Psát každé cvičení malý prográmek jen pro cvičení není motivující, chtělo by to něco, na čem by člověk dělal v průběhu celého semestru, navazoval a budoval něco.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Až na cvičení ze základů algoritmizace považuji jak přednášky, tak cvičení informatických předmětů za nešťastné. Kdo tomu rozumí, tomu to nedá nic navíc a kdo to předtím v životě neslyšel, tak mu to moc neřekne.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Nejslabší stránka celého základního studia! Předmět o LaTeXu by měl být součástí základního studia. Vhodné by též bylo zavést zkoušku ze ZPRO.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • S informatikou na škole jsem relativně spokojen. Co mi trošku vadí je jen to, že leckdy na probírána témata není čas a nejde se v nich dostatečně do hloubky.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Není tu kladen důraz na programování. Ze základů programování málo který student něco umí, další předměty povinné nejsou. To by nevadi, problém je, že v některých předmětech jsou potom povinné zápočtové programy či jiné programy a studenti neumí programovat. TO POVAŽUJI ZA OBROVSKOU CHYBU. Základy programování by tedy měly být alespoň dvousemestrální a všechna cvičení by měla mí stejná kritéria pro splnění zápočtu, aby studenti opravdu alespoň něco uměli. Bude se to po nich chtít např. v numerické matematice nebo v předmětu MOnte Carlo.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X :  Připomínky k výuce jazyků. [9]
  • Celkem OK, jsme fakulta prirodnich ved, nemuzeme se profilovat na tom ze budeme ucit jazyky na vysoke urovni, to at dela filozoficka fakulta.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Jsem spokojen.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Myslím si, že druhý jazyk by zdaleka nemusel být povinný, naopak by stálo za to posílit výuku prvního jazyka, aby ve skupině nebylo více než 15 lidí, protože pak se stejně nikdo nic nenaučí a je to jen zabitý čas.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Výuka jazyků je bohužel špatná. Nejvíc je to vidět, když se člověk podívá někam za hranice. Bohužel v ČR je jaderka co se týče jazyků lepší průměr. Opravdu stojí za zvážení, zda má smysl takhle postavený systém na dvou jazycích, z nichž se člověk pořádně nenaučí ani jeden. Co třeba jeden semestr udělat nějaký intenzivní kurz, třeba na konci zkouškového nebo v září, ale to by asi bylo moc náročné. A další věc: kreditové ohodnocení: není to jen tady, ale u všech ostatních předmětů. Systém ETCS jasně stanovuje kolik má být za co kreditů. Když pak člověk chce studovat jazyk v zahraničí, tak je na tom strašně bit díky přepočtu kreditů (přepočet by neměl vůbec být, jinak se nemuselo přecházet na ETCS!)
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Anketa jse dle mého názoru dobře připravená a strukturovaná
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Jazyky na škole jsou zabiják času a slouží jen k udržování jazyka na úrovni, či dobré na naučení nového jazyka na střední úroveň z úrovně totální začátečník.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Chtělo by to zrevidování výuky anglického jazyka. Umožnit studentům, kteří se na to cítí, nějaký rychlejší postup přes ony tři kurzy (co se týká mimo PRAK) - zvláště jestli státní zkouška či certifikáty FCE a výše se nezdají KJ dostatečné a má se za to, že úroveň výuky je tady na vyšší úrovni - což z vlastní zkušenosti mohu říci, že není a sotva u AP odpovídá zmiňované úrovni B1 (nemluvě o úrovni angličtiny na oboru PRAK). Myslím, že by stálo za to spíše vytvořit pro anglický jazyk začátečnický kurz, když je tady tedy povinná (a skutečně není důvod předpokládat, že se ji všichni již učili), udělat kurz pro úroveň A2-B1 a vytvořit kurz pro vyšší úroveň B2-C1. Případně tedy nechat AM, AP a vytvořit ještě třetí kurz pro více pokročilé (B2-C1), když se tedy předpokládá, že se každý tu angličtinu alespoň chvíli učil a začíná se od "mírně pokročilých". A co se týče PRAKu umožnit nějaké přeskočení těch základních kurzů - samozřejmě ne ve smyslu úplného vynechání, ale například tak, že by student mohl přistoupit rov
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Mezi studenty se říká: Já půjdu na zaměření na katedru jazyků, ta je tu přeci nejdůležitější. Myslím, že to mnoho vystihuje. Mnoho profesorů (rozhodně ne všichni) z katedry jazyků studentům velice znesnadňují život, přestože student za to dostane na konec velice směšně málo kreditů. Na začátečnických jazycích se dělají domácí úkoly, výuka probíhá čtyři hodiny týdně, píši se poměrně náročné zápočtové testy a student si na závěr odnáší jeden kredit. To je více než trapné. Navíc i to, že výuka jazyků začíná až třetím semestrem není přiliš šťastné. Mnozí studenti jsou rok bez jazyka a lecos, co po maturitě uměli, dávno zapomněli.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Nemyslím si, že by měl druhý cizí jazyk být povinný. Pro začátečníky jsou to další 4 hodiny ve škole, které mohou být využity pro něco (pro ně) přínosnějšího (více cvičení, volitelný předmět, volný čas apod).
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Připomínky k činnosti knihovny, studoven a počítačových učeben. [7]
  • Jsem spokojen.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Knihovna a půjčovna fungují dobře, jen mi vysvětlete, proč se občas nedostanu do atria, když tam chci jít...
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Knihovna a studovna fungují skvěle, s počítačovými učebnami jsem také neměl potíže.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Prosil bych spravne nastavit klimatizaci v "nove" studovne na Brehove ul. (te oproti knihovne). Cerpa se tam takovy podtlak (rel. k atm.), ze slabsi studenti ty dvere ani nemohou otevrit. Nebo je to opatreni pro pripad jaderne havarie?
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nové nazíření, podle nějž je student povinen hlásit signaturu každé z knih, jež si hodlá vypůjčovat, je naprosto zbytečný opruz.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Připomínku mám pouze k fungování studovny. Je to jedin prostor v celé škole, kde se studenti můžou ve chvílích volna posadit a ztávit nějaký čas. Podle toho to uvnitř i vypadá - kromě studování se zde i obědvá, schůzuje a sleduje televize / poslouchá hudba. Zvláště v zimním semestru, díky velkému množství prváků a ještě aktivních druháků, je zde také dost plno. Proto bych navrhoval zařídit nějakou místnost (místnosti), kde by se mohly starší studenti opravdu učit. Mohlo by to fungovat třeba v rámci kateder, na každé by byla místnost pro studenty magisterského studia a pro studenty v bakalářském ročníku.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Vybavení PC učeben má velmi vysoký standart a zvláště nová T-115 mě nadchla.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

X : Připomínky k obsahu a průběhu ankety [12]
  • Některé otázky mi připadají nadbytečné, bez viditelného účelu.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nevim presne jestli ma vubec smysl delat konkretni anketu predmetu pro vyssi rocniky. Stejne se na dany predmet casto prihlasi jenom par lidi a i ti sve pripominky a navrhy k vyuce casto proberou primo s vyucujicim...
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Opět chybí cvičící (PRST, DIFR).
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Poměrně moc obecné otázky, a chybí mi zde otázky spojené například s prací studijního oddělení (ačkoliv tam nemám výhrady) nebo s uznáváním předmětů při studiu v zahraničí (kde je žalostně moc byrokracie, házení klacků pod nohy a přemrštěné podezíravosti a zkostnatělosti celého systému. Proč by člověk musel studovat přesně ty předměty, které má ve studijním plánu? Vždyť jde o to studovat něco z oboru, ne konkrétně stejné předměty)
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • To jste mě minule pěkně naštvali, slušně řečeno. Já se v rámci toho, aby studenti měli dobré informace a učitelé nějaký feedback snažil psát vždy ke všem předmětům komentáře. A vy pak zveřejníte jen ty celkové. Co se stalo s ostatními, nechci moc domýšlet. To je proto, aby studenti nevěděli který učitel špatně učí? No myslím, že na rozdíl od FIT se tady ta anketa až tak vážně nebere, tak co. Jinak myslim, že není třeba pořád předělávat anketu, pak se v tom nikdo nevyzná a nikdo moc nehlasuje. Nechte to přibližně tak jak je to dneska, na každý stránce max. 2-3 otázky plus místo pro poznámky..
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Anketu jsem začal vyplňovat krátce po jejím zveřejňování a při uložení prvních několika vstupů se vždy vygenerovala chyba, což bylo velmi otravné. Dovyplnil jsem jí pak k jejímu konci a již vše bylo OK.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Forma ankety mi vyhovuje
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Pokud nebude veřejné slovní hodnocení přednášejících a cvičících, anketa nemá pro studenty moc smysl. Jak jinak si do rozvrhu vybrat toho nejlepšího cvičícího? Slovní hodnocení vždycky řekne mnohem víc než úkoly typu oznámkujte úroveň výuky.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • U praktik by bylo dobré hodnocení jednotlivých asistentů (ne jen vedoucích). Daleko více by mi vyhovovalo, kdyby se anketa dala předvyplňovat již v průběhu daného semestru a průběžně ukládat před odesláním. Chápu, že je to asi problém ukládat při snaze zachovat anonymitu, ale v semestru si vždy říkám, co vše napíšu do ankety a po půl roce si na to už nevzpomenu.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Uvítal bych otázky ohledně obtížnosti získání zápočtu v předmětech se zkouškou. Někdy cvičící nejsou v anketě vůbec zařazeni. Anketa nebyla v posledních třech dnech oficiálního trvání v provozu, naštěstí byl termín prodloužen.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • V minulé anketě se nezobrazovaly slovní popisy u cvičících, což jsou nejdůležitější informace v prvních dvou ročnících.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Líbí se mi to, akorát si nejsem jistý, jestli ti vyučující, kteří to potřebují nejvíce, si to vůbec přečtou a vemou to na vědomí.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Připomínky k výuce matematických disciplín. [18]
1 : |============........| 61 % [11] Slovní odpověď

X : Připomínky k výuce fyzikálních disciplín. [17]
1 : |============........| 58 % [10] Slovní odpověď

X :  Připomínky k výuce informatických disciplín. [13]
1 : |===========.........| 53 % [7] Slovní odpověď

X :  Připomínky k výuce jazyků. [19]
1 : |==========..........| 52 % [10] Slovní odpověď

X : Připomínky k činnosti knihovny, studoven a počítačových učeben. [17]
1 : |============........| 58 % [10] Slovní odpověď

X : Připomínky k obsahu a průběhu ankety [30]
1 : |============........| 60 % [18] Slovní odpověď (prosím vyplňte níže)