Celofakultní komentáře

X : Připomínky k výuce matematických disciplín. [9]
  • Dát v prváku více prostoru lingebře. Některé poznatky z ní jsme si teď museli doplňovat na VOAFu, jiné na TEFu, o numerice ani nemluvě. O dvouhodinovku navíc -- někdy přednášku, někdy cvika -- by prospělo.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • je škoda že na SIMI není FA, která logicky následuje po analýzách.. dobrovolně si to nikdo nezapíše, že..
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Matematika je chlouba naší školy.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Všechny tři dámy, které nás tento semestr pošťastily výukou matematických disciplín, zvládají svou práci na výbornou. Když k tomu ještě přidáte doc. Poštu jako cvičícího, je chodit do školy (co se matematiky týče) prostě radost.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Výborná pedagogická úroveň (ve srovnání s fyziky). Občas (především v analýze) se místy až příliš spoléhá na "asymptotické cítění" (schopnost intuitivně odhadnout, jak se něco chová), které někteří studenti prostě nemají tak vyvinuté, nebo mu nevěří a chtěli by radši k výsledku dojít rigorózně nějakým specifickým postupem, ne jenom intuicí uhodnout výsledek a pak ho ověřit.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Vzhledem k náročnosti učiva na FJFI odpovídá matematický level, který je dost vysoký.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Kvalita výuky opět na vysoké úrovni
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • matematika urovne B je tezsi nez A a pritom za min kreditu
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Krbálek, Mikyška, Hobza, Bálková, Ambrož,.... - nevím, jestli je náhoda, že se sešli v takovém supersilném složení, a nebo jestli je to nějaká vlastnost matematiků, ale každopádně, výuka matematiky je na FJFI excelentní. Přednášky bývají velmi jasné, přesné, přehledné a srozumitelné. Nároky na studenta jsou sice velmi vysoké, ale kvůli "pochopitelnosti" látky se dají splnit.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Připomínky k výuce fyzikálních disciplín. [8]
  • Fyzikální vědy tvoří na FJFI nejsložitější složku znalostí, což se však dá očekávat, neboť je to jádro těchto věd.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Fyzikám bych vytkl zejména přednášky na matfyzu, to je prostě otrava a neměl jsem pocit, že by to ty pokusy vyvážily. A zkoušky z fyzik se obecně nezdají moc objektivní - často díky několika zkoušejícím.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Fyzika ve vyšších ročnících bohužel často sklouzne k okecávání. Rád bych využil svůj potenciál z matematických disciplín. Lidi z praxe často neví, jaké předměty jsme absolvovali a na co mají navazovat. Když si něco odvodím, tak to pochopím na vždy. Když se něco okecává, tak si to musím pamatovat a brzy to zapomenu.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Jako obvykle, používa se matematický aparát, který se probírá ve vyšších ročnících a člověk tomu musí prostě věřit. Naštěstí většina lektorů se ho proto snaží na začátku alespoň intuitivně vysvětlit. I tak se ale musí student hodně věcí a postupů naučit nazpaměť a prostě jim "věřit". Bohužel pedagogická úroveň vyučujících a většiny cvičících je dost mizerná, obvykle si neuvědomují, co my ještě neznáme a nepřijde nám to jasné.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • nemáme
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • V souvislosti s tím ubrat v prváku termiku -- vyžaduje pokročilý matematický aparát; prvák bych nechal na jeho vybudování a doplnil spíš předměty jako výborný fyzikální seminář pana asistenta Svobody. Nabrat zdravého fyzikálního ducha a pochopit, jak věci fungují. A teprve ve druháku začít opravdu důkladně vysvětlovat, proč. Obecně je problém, že se nedostatečně zdůrazňuje, co je předpoklad, co zanedbání, co experimentální fakt, co matematický výsledek.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • vyuka fyzikalnich disciplin ve druhem rocniku je na podstatne vyssi urovni nez v prvnim
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Dost chaos. Vyměnil bych přednášející a dal šanci mladým (z vlastních zkušeností by se mi zamlouvali pánové Štefaňák nebo Hrivnák), protože v současném stavu je fyzika docela nezáživná.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X :  Připomínky k výuce informatických disciplín. [6]
  • Bez námitek.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • bohužel nemáme, ikdyž by se něco hodilo mít..
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Jsou vedeny dost absurdně -- docent Virius přednáší tři různé předměty, přičemž cvičící vůbec nepočítají s tím, že na jeho přednášky někdo chodí. A přitom je to výborný přednášející!
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Pascal je bohužel stále dominantní jazyk v 1. ročníku, i když občas se ukáže i příklad v C nabo assembleru. Používá se nepříliš vysvětlený matematický aparát z oblastí diskrétní matematiky a statistiky, naštěstí pro studenty chodící na diskrétní matematiku alespoň ty diferenční rovnice nejsou úplná novinka. Zato přednášející a cvičící jsou opravdu dobří, snaží se učivo prokládat zkušenostmi z praxe a vedou nás k dobrým programovacím návykům.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • C++: větší dotace na cvičení. Matlab: měl bych ho znát každý, proto povinně alespoň nějaké základy. Mathematica: vytvořit volitelný předmět.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • prilis informatickych disciplin v zakladnim studiu bohuzel neni
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

X :  Připomínky k výuce jazyků. [10]
  • Bez námitek.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Chtělo by to, aby byl k dispozici rozřazovací test, na základě kterého by student věděl, jestli je jeho úroveň dostatečná na pokročilé, nebo by měl chodit na mírně pokročilé. Ne že by se ten test měl dělat ve škole a výsledky být závažné -- ale mnoho z nás studentů by to opravdu zajímalo.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Mrzí mě, že bylo zrušené EGS2, byla to jediná možnost, jak si zopakovat angličtinu v magistru, pokud někomu nevyhovala magisterská angličtina.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • naštěstí pro mě skončily - povinnost druhýho jazyka mi připadá přehnaná, kort když je všechno anglicky..
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Zápis jazyků a informace o nich je mimo bílou knihu a je velmi netransparentní. KJ by se laskavě mohla pokusit vyjít studentům vstříct a udělat zápis intuitivnější.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Dlouhodobě mi přijde výuka jazyků na fjfi bez "vize" - seznamu kompetencí, které by student měl mít po ukončení předmětu. AP i FZ jsou vedeny dost chaoticky.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Nepovinně pro všechny. Intenzivní kurzy pro ty, co si je zapíšou.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Opravdu nerozumím, proč je za povinný druhý cizí jazyk pouze 1 kredit. Na FJFI jsou předměty kde lze zápočet získat doslova zadarmo a bez docházky. Uvádím příklady: PSL - 2 kredity, ZDP - 2 kredity. Pak je tu nespočet předmětů, kde zápočet člověk získá pouze za docházku. DEF1, DEF 2, SOS1, SOS2, UFEC... vše po dvou kreditech, a takových předmětů je tu určitě víc. Tím nijak neútočím na tyto předměty; jejich přínos je značný, jen podotýkám že snažení na získání zápočtu je nulové. A oproti tomu je tu kontrast druhého cizího jazyka. 1 kredit za 4 hodiny, oba bloky často velmi brzy ráno. Je to pro mě jeden z nejobtížnějších předmětů, jelikož není možné se pouze naučit na zápočťák a zapomenout, ale je třeba tyto znalosti držet v hlavě po dobu celých pěti semestrů. Pouhý jeden kredit mi za toto připadá směšný. A proč je to povinné, taky nechápu.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Vyuka cizich jazyku na fjfi nema pozitivni vliv na moje jazykove znalosti
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Přijde mi, že výuka jazyků je na FJFI k ničemu. Za celou dobu studia si z angličtiny pamatuji akorát to, že prism je hranol. O němčině radši vůbec nemluvě. A to se nepovažuji za jazykově dutého studenta, ani neobviňuji učitele. Sám ten koncept je podle mě totiž špatný.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Připomínky k činnosti knihovny, studoven a počítačových učeben. [6]
  • Bez námitek.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • cajk
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Jsem ráda, že studovna na Břehovce je opět pro studenty. Taky je fajn, že už se ví, co je se studovnou na Trojance, resp. že je pro studenty, dkyž se v ní neučí.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Windows se v poslední době stávají dominatnější, Linux lze už zřejme v E-sklípku pustit jen ve virtuálu. Přitom by to mělo být naopak, studentům by prospělo se více setkávat s Linuxem a zvyknout si na práci v něm, což ocení ve vyšších ročnících. Wi-Fi Access Pointy jsou dost ubohé, při plné posluchárně 103 tam nejde připojení skoro nikomu.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Chápu, že je potřeba vytvořit další počítačovou místnost, ale volba studovny na Trojance mi k tomuto účelu přijde dost nevhodná - už tak byla často plná, a nyní s počítači je pravidelně přecpaná
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • knihovna funguje bez problemu, studovny jsou take v poradku
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

X : Připomínky k obsahu a průběhu ankety [14]
  • Bez námitek, až na skutečnost, že studenti, co studují část předmětů i na Albertově, musejí čekat, až se v anketě projeví zápis známek do KOSu.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Chtělo by to zavést více kategorií předmětů, např. v hodnocení výzkumného úkolu by vůbec nemělo být hodnocení zkoušejícího a cvičícího a další otázky a obecně předměty bez cvičení by neměli mít tu část týkající se cvičení.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Je úžasné, že něco takového existuje, a doufám, že se k ní bude přihlížet stále více. Myslím, že přednášející/cvičící, který si nepřečte, co o něm píšou studenti, prostě není dobrý pedagog -- měl by stát o zpětnou vazbu. Jsem nespokojen s poruchovostí ankety i se špatnou komunikací se zodpovědnými -- mail, na který se mají hlásit problémy, by měl někdo vybírat. Někteří cvičící nejsou uvedeni na seznamu. A tak podobně...
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nefunkční část u cvičících.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nový interface je celkem hezký, zatím byl improt dat z KOSu v pořádku.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • opět chybí zpětná vazba
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Proč mám anketu v angličtině, resp. nechápu nadpis (do not fill!) u téhle části ankety. (Ne, že by mi angličtina vadila.) A i předmětová anketa je česko-anglicky. Taky nechápu, proč jsou v anketě předměty jako bakalářská práce/výzkumný úkol, zimní škola. Stejně nemají regulérní přednášky a cvičení. Pokud je tu už zanechat, tak s jinou stukturou. Taky bych do této části přidala nějakou kolonku k celofakultním připomínkám, věcem týkajícím se studia ale nikoliv přímo výuky (např. studijní oddělení). Do této kolonky bych napsala, že by mě zajímalo, jestli se dostanu na ISICa po sedmé ven z Břehovky, když je tam teď vchod na kartu.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Škoda, že se ankety účastní málo lidí. Propagace je ale dostatečná.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • u některých předmětů nebylo možné vybrat cvičícího, viz Heuristiky
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Byly problémy s hodnocením asistentům, což znemožňovalo vyplnění ankety - bylo by tedy vhodné prodloužit termín uzavření
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • chybej jeste pripominky k pripominkam
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • U praktik bývá pravidlem, že na každou úlohu je jiný asistent. V roletce lze ale vybrat vždy jen jednoho cvičícího a nejde tak napsat pochvalu nebo výtku konkrétnímu asistentovi nebo asistentce.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • V pořádku
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • To, že nejde zpětně editovat odeslané hodnocení, mi přijde jako pěkná pastička a velký nedostatek. Jinak ale všechno ok. Možná by to chtělo ještě trochu vymazlit po grafické stránce, ale jinak - jak říkám - ok ;)
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Jste spokojeni se systémem wikiskripta.fjfi.cvut.cz? Připojte, prosím, své připomínky. [7]
  • Je tam toho málo, využívám spíš FTP. Ale i tam bych čekal víc věcí, především pro vyšší ročníky.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Opravdu skvělý systém, musím se zapojit do tvorby wikiskript. Velmi děkuji autorům za nápad a realizaci.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Pro první ročník neposkytují příliš užitečná skripta, protože poznámky k přednáškám/skripta přímo od vyučujících jsou lepší.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • v pořádku, spokojenost maximální. některý zkoušky bych bez nich nedal.. ale měla by to bejt primárně záležitost přednášejících nějaký skripta vytvořit!
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Ano, je to moc dobrá věc. Bylo by však lépe, aby na nich byly vystaveny materiály od všech přednášejících, které zatím bývají dostupné jen z jejich osobních stránek - takhle by bylo vše na jednom místě.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Naprosto spokojen.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Výborný projekt, využívám ho dost často. Jenom by chtělo přidat i materiály k dalším předmětům, když už jsou sepsány
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

X : Jste spokojeni se systémem wikiskripta.fjfi.cvut.cz? Připojte, prosím, své připomínky. [23]
1 : |========............| 39 % [9] Slovní odpověď