Anketa ČVUT
FJFI - praktika - letní semestr 2014/15
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02PRA2] Fyzikální praktikum 2

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 9 / 45
  • Procento hodnotících: 20 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 45 studentů.
  • Ukončilo předmět: 27 studentů.
  • Průchodnost: 60 %
  • N :  Poznámky k předmětu. (návaznost na ostatní předměty, relevantnost, atd.) [6]
    • předmět navazoval na PRA1
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Možnost sáhnout si na pokročilejší fyziku a tokamak.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • těžší pokračování zimních praktik
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Praktika byla taková kapitola sama pro sebe. Jen málokterá úloha mi přišla relevantní nebo přínosná, nicméně jsem se naučil psát protokoly.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Praktická realizace toho, co jsme se do té doby na ELMĚ, VOAFu, TSFA a tak dál učili jen teoreticky. Z tohoto hlediska rozhodně doporučuji. Ovšem na co bych měl hned teď upozornit každého, kdo uvažuje o zapsání si předmětu Fyzikální praktikum (1,2), to jsou hodiny a hodiny strávené nad následným vypracováváním protokolů. Je docela klidně možné, že průměrně vám zaberou třeba i 12 hodin (někdy ale třeba taky 20). Což při i jinak dost nabitém rozvrhu není snadné a často to u mě končilo tak, že jsem nějakou noc třeba vůbec nespal, abych stihl udělat co největší část protokolu. Občas jsem také vypustil některé přednášky (které bych možná - přiznejme si - vypustil i tak, ALE...). Některé úlohy byly fajn, ale jiné zase naopak opravdu a neskutečně předimenzované. Požadavky, co ještě všechno máme udělat/vypočítat/naměřit, často vypadaly, že "neberou konce". Pak už mi připadalo, že toto ani moc neslouží názorné demonstraci teoretických znalostí nabytých na výše zmíněných fyzikách, ale spíše tomu, aby studenti měli co nejvíce práce, která jim pak ke konci připadala už naprosto zbytečná a kontraproduktivní. Také si dovoluji upozornit na časté nedostatky v návodech k úlohám. Pominu-li občas špatné vzorce a pasáže, které tam neměly co dělat a nedávaly smysl, neboť část původní úlohy byla pro letošek vypuštěna (a jiná naopak přidána), pak do očí bijící byly pravopisné chyby. Neříkám, že každý musí nutně psát všechny čárky a velká písmena ve složitých souvětích a názvech správně, ale třeba y/i už by si (když už ne pisatelé návodů, tak alespoň garanti jednotlivých praktik) pohlídat mohli. Zmiňuji to proto, že jsem zažil případy, kdy mým spolužákům byly strženy body právě za pravopisné chyby či dle názoru asistenta či asistentky "nesmyslné" formulace v protokolech (abych jen nekritizoval - jistě dost těch formulací - mé vlastní nevyjímaje - opravdu nesmyslných bylo ;-) ). Celkově vzato - šest kreditů vydřených téměř doslova krví a potem. Ale ten pocit, že "máte hotovo", když se pak díváte na ten udělený klasifikovaný zápočet v ind
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Predmet by byl fajn kdyby se delalo neco co ma smysl. Pracujeme se starozitnostma a je to neskutecna nuda. 75% lidi neumi zapnout osciloskop, je to v poradku ze absolvujeme praktika a neumime zapnout osciloskop ?
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
N :  Předmět byl pro mne přínosem. [9]

Průměr odpovědi: 1.89

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 55 % [5]: rozhodně ano
  • 2 : 22 % [2]: spíše ano
  • 3 : 11 % [1]: neutrální
  • 4 : 0 % [0]: spíše ne
  • 5 : 11 % [1]: rozhodně ne
N :  Měl(a) jsem o předmět zájem. [9]

Průměr odpovědi: 2.22

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [3]: rozhodně ano
  • 2 : 44 % [4]: spíše ano
  • 3 : 0 % [0]: neutrální
  • 4 : 11 % [1]: spíše ne
  • 5 : 11 % [1]: rozhodně ne