Anketa ČVUT
FJFI - praktika - letní semestr 2014/15
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02PRAK] Fyzikální praktikum

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 6 / 47
  • Procento hodnotících: 12 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 47 studentů.
  • Ukončilo předmět: 30 studentů.
  • Průchodnost: 63 %
  • N :  Poznámky k předmětu. (návaznost na ostatní předměty, relevantnost, atd.) [5]
    • Myslím si, že pro zaměření JCHI není tento předmět velkým přínosem. Navíc studenti tohoto oboru nemají ani v povinných ani ve volitelných předmětech Základy fyzikálních měření a bez tohoto předmětu je hodně těžké se adaptovat na požadavky zejména ohledně protokolů a zpracování výsledků měření. Proto bylo poměrně těžké se zejména v prvních dvou protokolech (protože druhý protokol odevzdáte dříve, než dostanete opravený první protokol) vyvarovat chyb. Návody na některé úlohy byly nekompletní nebo nesrozumitelné. Někteří asistenti navíc kolikrát neměli velké povědomí o úloze, u které asistovali, což bylo zvláště u obtížnějších úloh velmi nepříjemné. Za další nedostatek pak považuji neaktuálnost informací na webu, na který jsme museli vždy včas nahrát protokol k úloze, zatímco známky se tam objevily až ke konci praktika. Celkově bylo praktikum velmi zmatené a na rozdíl od jiných (chemických) praktik jsem toto praktikum skutečně nenavštěvovala ráda.
      Kateřina Fialová
    • Celkem dobře navazuje na předmět ze zimního semestru - ZFM. Teoretické ZFM je vhodně rozšířeno o odpovídající praktickou ukázku,....
      Vojtěch Motyčka
    • Málokdy navazovaly úlohy na probíranou látku.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Předmět, jehož význam jsem pro studenta JCHI dodnes nepochopil. Vůbec nechápu, proč jako student Jaderně chemického inženýrství musím absolvovat kurz Fyzikálního praktika, které by se dalo s ohledem na vybavenost praktika spíše překřtít na Historické praktikum, neboť jsou studentům v praktiku k dispozici zastaralé, překonané, z části nefunkční přístroje, které občas neumí ovládat ani přítomní asistenti, jejichž kvalita je taky až na světlé výjimky (Michal Špaček) dosti nízká. Vrcholem je, když asistent přidělený k dané úloze není schopný při problému poradit žádné řešení ani danou úlohu sám provést. Přístup vedoucích praktika k protokolům, které fungují jako výstup z jednotlivých úloh, je pro mě taky dosti nepochopitelná. Nevím, zdali je správné, že forma protokolu je mnohem důležitější než naměřené hodnoty daných fyzikálních veličin a konstant a že je možné s naprosto nesmyslnou hodnotou dostat známku A jen kvůli správné úpravě protokolu, popř. naopak, že při správně naměřené hodnotě je možné přijít o dobrou známku např. kvůli gramatické chybě, či popisu tabulky nebo obrázku v protokolu. Jako další absurdita mi přijde, že požadavky na vzhled a obsah protokolů jsou studentům sdělěny až po odevzdání prvních dvou protokolů z celkových devíti, kdy může být student již před touto přednáškou z praktika při současných požadavcích vedoucích praktika vyhozen, neboť během dvou týdnů může získat dvě F, aniž by věděl, jak má správný protokol vypadat. Ba dokonce ani nemá možnost druhý protokol nějak opravit vzhledem k tomu prvnímu, neboť druhý protokol je nutné odevzdat dříve, než dostane opravený první, jinak by byl potrestán za pozdní odevzdání druhého protokolu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Tento předmět nemá být užitečný jako fyzikální praktikum, ale jako místo, kde se naučíte prezentovat své výsledky ve správné formě. Proto ta "šikana" s protokoly. Bylo nám to zdůrazněno již na první hodině, ale mnoho lidí a to zapomene a pak na praktikum jen nadává.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
N :  Předmět byl pro mne přínosem. [6]

Průměr odpovědi: 2.17

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 50 % [3]: rozhodně ano
  • 2 : 16 % [1]: spíše ano
  • 3 : 16 % [1]: neutrální
  • 4 : 0 % [0]: spíše ne
  • 5 : 16 % [1]: rozhodně ne
N :  Měl(a) jsem o předmět zájem. [6]

Průměr odpovědi: 2.17

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [2]: rozhodně ano
  • 2 : 33 % [2]: spíše ano
  • 3 : 16 % [1]: neutrální
  • 4 : 16 % [1]: spíše ne
  • 5 : 0 % [0]: rozhodně ne