Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Celofakultní otázky a komentáře

  • X :  Připomínky k výuce matematických disciplín. [11]
    • Líbí se mi rozdělení na matematiku A a B po prvním semestru základního studia. Učitelé/profesoři matematické analýzy jsou opravdu charismatické osoby.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Najťažším premetom bola MAB4, ktorá zobrala aj najviac času a nervov, ostatné predmety sú zvládnuteľné
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednášející jsou zatím na dobré úrovni, cvičící jsou ochotní podat konzultace. Že z toho jde studentovi většinou hlava kolem, to už je jiná věc.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Studijní plán oboru ASI by si zasloužil změny a předmety typu Pokročilé numerické metody a Variační počet by měly být již v bakalářském studiu a navazovat na Matematickou analýzu 4.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • V prvním roce magistra až na přednášky pana Mareše dobré.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Za dva roky se toho stihlo dost, ale myslím si, že v rámci áčkové matematiky by měla být probrána teorie míry.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Dobře zvládnuté, zejména analýzy s panem docentem Krbálkem.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Látka dobrá, přednášející už tolik ne. Prakticky vůbec nemotivují studenty něco dělat, chodit na přednášky je často ztráta času...
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Myslím si, že všem matematickým předmětům by neuškodilo zařadit více domácí práce v oblasti teorie. Tohle se mi velmi líbilo u lineární algebry či matematické analýzy prof. Pelantové. Souhlasím s tím, co už někdo poznamenával v minulých letech - samostatné řešení problémů nám dá více než sledování někoho, jak něco dokazuje.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Ne nutně vždycky předměty sedí k danému oboru, ale tak to prostě bývá
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Po absolvovani predmetu bakalarskeho studia to hodnotim celkem pozitivne. Matematika je na dobre urovni ale slo by to zlepsit. Ponekud chyby dalsi linearni algebra. Take by bylo skvele kdyby se funkcionalni analyza rozvrhovala tak, aby ji mohli absolvovat i studenti co ji nemaji povinne. Narocnost predmetu by mohla byt jeste vyssi, prijde mi ze se polevuje.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • X :  Připomínky k výuce fyzikálních disciplín. [7]
    • Druhý ročník podstatně vylepšil dojem z výuky fyziky na FJFI. TEF je skvělý předmět (1 i 2), VOAf i TSFA jsou velmi zajímavé a v obou dochází již k tomu, že se aplikují poznatky i z matematiky, kterou se člověk celý prvák učil.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Fyzika je na odbore ASI veľmi mierna a dá sa ľahko zvládnuť
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Naštěstí už nemám.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Někdy až moc snadné projít zkouškou, po písemce už máte vyhráno.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • V prváku mi to připadá jako takové rychlokurzy, které pracují s matematikou, kterou v tu chvíli student ještě pořádně neovládá a samotné pochopení věci občas uniká. Někdy tomu nepřidá ani přednášející, který se toho snaží říct co nejvíc. Ocenila bych i více příkladů, objasnění jevů, které s daným tématem souvisí. Někteří přednášející jsou na tom v těchto ohledech lépe, u některých je to horší.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Látka dobrá, přednášející už tolik ne. Prakticky vůbec nemotivují studenty něco dělat, chodit na přednášky je často ztráta času... O prof. Tolarovi raději ani mluvit nebudu - z pedagogického hlediska je ostudou naší školy.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Ve fyzice je to horsi. Za kvalitou zaostava za matematikama ponekud hodne. Zkousky jsou moc benevolentni a pak ta uroven vedomosti studentu vypada adekvante. Chyby predmet pro specialni teorii relativity. Ta mala frakce co se dela na TEF2 a ELMe vubec nestaci! Co se tyce kvality prednasek/cviceni doporucuji mirne zmenit personal. Napr. prof. Tolara to zkouseni evidentne nebavi (nebo to velice dobre hra) a ty zkousky nemaji zadnou relevanci!!
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • X :  Připomínky k výuce informatických disciplín. [10]
    • Bývá to trošku "porod", ale ve většině případů je snaha zbytečně na nich studenty nepotápět.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Kvalitní přednášky pana Viriuse, který narozdíl od cvičíciho dokáže zaujmout pozornost velkého počtu lidí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Pri informatických predmetoch záleží, aký máte o danú látku záujem Prednášky síce nie sú povinné a zápočty celkom jednoduché, ale študent prichádza o množstvo informácií
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Průměrné.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přestat pořád dokola omýlat Matlab a soustředit se trochu na předměty potřebnější pro další praxi. Obory zaměřené na informatiku by měly mít povinně předměty PVS a DSJ. Chtěl bych, aby bylo více diskutován obsah studijních plánů, myslím si, že často tady jako studenti vyjadřujeme své připomínky, ale asi nejsou nijak brány v potaz. Napřiklad obor ASI má spoustu zbytečných povinných předmětů, základy statistiky (v povinných předmětech) jsme snad probírali již 3x, většina předmětů učena lidmi z VŠE jsou absolutní zbytečnosti a se softwarovým inženýrstvím to nemá absolutně nic společného. Člověk s těmito předměty stráví relativně dost času a mají nulový přínos. Naopak předměty týkající se softwarového inženýrství jsou volitelné.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • ---
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Chělo by to míň teorie a víc praxe
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Většina z nich není obtížných.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zvýšit počet informatických předmětů na úkor povinných ekonomických disciplýn
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Je toho dost malo. Programovani v C++ je zaklad a take bych doporucil nejaky volitelny predmet matlab nebo mathematica uz v prvnim/druhem rocniku.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • X :  Připomínky k výuce jazyků. [8]
    • Jazyky sú na veľmi dobrej úrovni, ale nie je za ne dostatočný počet kreditov Kredity za skúšku z jazykov by sa mohli rozdeliť do viacerých predchádzajúcich semestrov
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Stále trvám na názoru, že povinná výuka dvou cizích jazyků je zbytečná.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Výuka přiměřená tomu že jsme technická škola, nemám výhrad.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zatím nedotčena. Po roční pauze to bude s jazyky docela vzrůšo. Před zápisem do příslušné skupiny bych ocenila nějaký rozřazovací test nebo něco podobného. Občas těžko zhodnotit své schopnosti v tomto ohledu, každý vyučující má trochu jiná kritéria.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zbavte nás šíleného povinného druhého jazyka. Angličtina s Clarkem skvělá.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Jediný význam vidím v tom, že jazyk úplně nezapomeneme. Kdo jazyk neovládal, ten se nemá moc šancí zlepšit, kdo ano, tomu to zase nic nového nedá.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Myslím si, že se jazyky u nás trochu míjejí účinkem. S jednou hodinou týdně se toho člověk moc nenaučí, navíc když není žádná motivace (a často ani čas) na to sednout doma. Myslím si, že bychom si měli přestat hrát na to, že se např. na angličtině ten akademický jazyk naučíme, a spíše se otevřeně zaměřit na to, aby studenti nezakrňovali v tom, co už umí. Tedy hlavně hodně mluvení a případně slohových domácích úkolů. Toto pro mne splňuje němčina, pokročilou angličtinu považuji za zbytečnou ztrátu času.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Uplna zbytecnost! Zere to neskutecne moc casu a mluvit/rozumet se stejne nenaucime.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • X :  Připomínky k činnosti knihovny, studoven a počítačových učeben. [10]
    • Knihovna na Břehovce je skvělá a paním knihovnicím tímto děkuji za jejich ochotu a vlídnost.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Knižnica funguje na 1*, študovňa býva občas zatvorená
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Na knihovnu si nemůžu stěžovat, knihovnice jsou vždy ochotné a výběr je poměrně slušný. Rozhodně nepokládám za samozřejmost, že si můžeme půjčovat skripta a spoustu další odborné literatury zadarmo. Studovny jsou trošku diskutabilní, tím jak jsou poměrně velké a otevřené, se v nich všechno rozléhá. Neuškodilo by ani trochu přitopit, ale to asi záležitost celé budovy a chápu, že to není tak jednoduché a do topení se nacpe spousta peněz. Počítačové učebny nedokážu moc zhodnotit, ale z mých prozatímních zkušeností je lepší vzít si s sebou laptop.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Naše škole stále vypadá jako v roce 1970. Razí se heslo "do školy se chodíš učit". Dle mnoha studií a praktických příkladů po celém světě včetně Evropy je vidět, že lpět jen na tomto je hloupost - studenti se musí ve škole cítit dobře, aby dosahovali dobrých výsledků a byli na ni hrdí. Přesto na trojance není hezké a klidné místo, kde si člověk může prostě odpočinout v křesle a pokecat s přáteli (studovna je opravdu studovna s lavicemi, tabulí atp - navíc se tam někdy učí).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Paní v knihovně jsou super. Když máte 2 hodiny volno v rozvrhu a ve studovně je akce čekat na chodbě super není.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Proč je ve studovnách zakázáno jíst a pít? Když už, tak bych tam zakázala hlučet, bavit se nahlas, pouštět muziku a zamykat studovnu (zvláště na Břehovce) ve chvílích, kdy se ten den koná nějaká akce, ale ještě nezačala nebo už skončila. (I když, pravda, až na to poslední všechny tyhle věci lidi dodržují tak nějak sami, což je fajn.)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Knihovna funguje výborně.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Skvěle fungují, jen tak dál.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Studovna na Břehovce byla zamčená skoro vždycky, když jsem do ní chěl jít
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • vytvořit možnost kopírovat a tisknout na fakultě, citelně mi to chybí.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • X :  Jaké jsou Vaše představy o fungování a obsahu ankety? [24]
    • Anketa funguje dobre, u niektorých predmetov boli niektoré stránky navyše, ktoré tam nemuseli byť
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Anketa je nastavená špatně - proč nemáme vytvořené kolonky na odškrtávání a musí se vše vyplňovat ručně, což způsobuje nízkou účast? Inspirujte se od nejlepších fakult a univerzit na světě - nemusí se znovu vymýšlet kolo. Už se to aktivně snažím řešit se zodpovědnými osobami.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Anketa má být zpětnou vazbou, tedy jakýmsi feedbackem, který poslouží učitelům k aktivní změně svých postojů k výuce.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Budete se mne ptát na otázky a já na ně budu odpovídat...?
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Doufám, že anketu si každý z vyučujících přečte a doufám, že se nad tím, co je v ní psáno alespoň zamyslí. Bylo by fajn, kdyby si někteří učitelé uvědomili, že jejich přednášky jsou sice obsahově skvělé, ale forma pokulhává a tím je degraduje. Bylo by rovněž fajn, kdyby někteří vyslyšeli touhy studentů po skriptech, ať nemusí neustále vytvářet vlastní studentská wikiskripta plná chyb atp. Zkrátka bych byl rád, kdyby anketa přispěla ke zkvalitnění výuky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • fungování i obsah ankety jsou přijatelné
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Chtěl bych, aby se připomínky zmíněné v anketě více braly v potaz.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Je třeba vychytat (ne)existenci cvičení u některých předmětů, případně doplnit přenášející i do rolí cvičících.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Konečně z Jaderky začínám mít pocit, že má zájem o kritiku z řad studentů. Před rokem se do ankety zapracovala možnost komentáře z řad profesorů, minulý semestr, se zveřejnilo vyjádření fakulty k obecným otázkám. To je dobrý směr, ale myslím, že vedení by mělo komunikovat se studenty ještě daleko více. Nestačí se akorát vyjádřit, že připomínky se poslaly příslušným lidem. Ideální by bylo, kdyby na každou smysluplnou připomínku v anketě někdo nějak slovně reagoval (nejlépe tak, že slíbí to do příštího roku změnit, nebo tak, že vysvětlí, proč si myslí, že to není rozumné/pravda...). Jestliže se vyučujícím/vedení nechce na připomínku odpovědět slovně, těžko můžeme jako studenti věřit tomu, že se to dotyčnému bude chtít nějak řešit. A třeba existuje dobrý důvod, proč dostáváme oproti matfyzu dvě třetiny kreditů, ale když si ten důvod vedení nechá pro sebe, tak to bude studenty o to víc štvát. Teď ke konkrétním problémům ankety. V tomto formuláři by mohlo být políčko na obecné poznámky ke škole, protože jsou věci, které se nikam nehodí (např. připomínky k webu). Nevím, z jakého důvodu je na odpověď jenom 2048 znaků, občas je to málo a hlavně anketa člověka neupozorní, když limit překročí, a potom se objevují neúplné odpovědi. Opakuji , co už jsem jednou psal, nechápu, proč existují povinná pole, zvlášť komické je to u hodnocení rozložení termínů, kdy člověk může zvolit v této povinné otázce, že se nechce vyjádřit. Někdo do ankety psal, že by se mu líbilo, kdyby v ní bylo víc známkování -- hodnotila by se různá kriteria. To je podle mě blbost, známky jsou dobré akorát tak na zlatou křídu, dobrou zpětnou vazbu přináší slovní hodnocení (podrobnější vysvětlení se mi sem nevejde :( ). Zajímalo by mě, jestli u toho zákeřného zaškrtávátka dole je schválně napsáno jenom "Zveřejnit" a ne "Zveřejnit moje jméno".
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • měla by poskytnout ostatním studentům relevantní informace o obtížnosti předmětu a dát jim návod, jak předmět úspěštně zvládnout
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nelíbí se mi nový design ankety. Prohlížení výsledků se mi zdá mnohem méně přehledné (světle modré písmo na bílém pozadí... ). Nová funkce "zveřejnit" a deanonymizovat se mi přijde nelogická a kontraproduktivní ? akorát může způsobit narušení anonymity i u ostatních. Pokud na přednášku chodí jen pár lidí a někteří se zveřejní, zbytek lze poměrně snadno určit také, aniž by si to přáli.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nemam zadne predstavy.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • No, ocenila bych, kdyby se u předmětů, kde nejsou rozvrhována cvika, nevyplňovala část o cvičení.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Tentokrát anketa u všech předmětů vnucuje oznámkování cvičení. Nedalo by se někde zatrhnout, že cvičení žádné nebylo?
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zpětná vazba k výuce
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Anketa by měla plnit dvě funkce. Zaprvé jako zpětná vazba pro vedení a kantory, kteří by se měli pokusit o změny k lepšímu. Zadruhé jako informační zdroj pro studenty, aby věděli, na co si v tom kterém předmětu dát pozor, jak se nejlépe připravit na zkoušku apod.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Anketa by měla především mít nějaké praktické důsledky, hlavně pro některé vyučující, kteří jsou opakovaně hodnoceni velice negativně
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Anketa se mi v tomto stavu líbí. Oceňuji reakce od učitelů.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Funguje dobře tak jak je, jen bych více naléhal na učitele, aby ji četli (třeba i reagovali - to dělá jen minimum pedagogů) a třeba se radami a stížnostmi inspirovali pro změnu k lepšímu. Škola jsme dobrá, ale máme zatraceně hodně co zlepšovat.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Mé představy jsou takové, že by si i učitelé i nově příchozí studenti z hodnocení měli uvědomit, jak je předmět brán.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Není nutný dávat hodnocení zápočtu tam, kde zápočty nebyly (na mysli mám třeba TKOB1).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • poskytnout vyučujícím zpětnou vazbu a studentům možnost vyjádřit se příměji, než jen šuškandou. v současné podobě mi podoba anketních lístků přijde vyhovující, jen by to chtělo, aby se neobjevovaly roky pořád stejné výtky a vyučující si odpovědi studentů trochu více brali k srdci.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Především by mě velmi potěšilo, kdyby výsledky ankety měly větší vliv na další výuku. Některým cvičícím jsou opakovaně v anketě studenty vytýkány tytéž věci (např. neadekvátně náročné zápočtové testy neodpovídající úrovni počítaných příkladů ani úrovni požadované ostatními vyučujícími) a dotyční předmět stále učí a stále stejným způsobem.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Mela by se brat vic v uvahu.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • X :  Jste spokojeni se studijním informačním systémem ČVUT KOS? Připojte, prosím, své připomínky. [16]
    • Asi nemá cenu srovnávat s informačními systémy jiných VŠ, ale alespoň zápis předmětů by mohl být trošku přívětivější. Přehlednost nic moc. V zásadě tam ale naštěstí nic nepotřebuju.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Chybí možnost sledování rozvrhu jako mají ostatní fakulty. Sice máme svůj vlastní program ale bylo by hezké mít to dohromady.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • KOS je po funkčnej stránke v pohode, ale dizajn je veľmi zastaralý a mohla by sa pridať responzívna verzia pre mobily
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • KOS vypadá hrozně. Nahradil bych ho třeba STAGem. Na Jaderce v něm nejsou rozvrhy (nechápu proč, ale tohle asi není chyba kosu). Uškodil by mi nějaký hezký grafický redesign? Asi kvůli starším profesorům ano... O responsivitě a moderních technologií si asi můžeme nechat zdát.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • K webu Jaderky (nevím kam to mám napsat, snad si to někdo přečte, než to pošle na FEL): Když dá člověk do googlu FNSPE CTU, tak první odkaz je na tyto prehistorické stránky http://www-en.fjfi.cvut.cz
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Ne. Chci zpátky index! Ať si pan rektor říká, co chce. Když už ne povině, tak alespoň dobrovolně, tj. pokud budu chtít, zkoušející mi tam tu známku zapíše. Ať si je KOS klidně hlavním a prvotním záznamem o známce/zkoušce/zápočtu, ale neberte nám tu možnost volby a pěknou památku.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Proč. Máme. Papíry. Místo indexů. Papíry jsou zlo. Záměr byl to celé přesunout do KOSu, ne? Tož KOS je nepřehledný a blbě se ovládá, ale většinu času funguje, tak proč to musí být i na papírech...
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • ... (škoda psát)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • nejsem spokojena s tím, že je to TEN záznam o mém studiu. papírový index byl skvělá záloha v rukou studenta (zavedení zápisového listu je sice dobrý krok tím směrem, ale knížečka pasového formátu na kvalitnějším papíře měla zásadní výhody)
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Se současným systémem jsem nespokojena. KOS je často nedostupný. Namísto zrušených indexů máme nyní list papíru za zcela stejným účelem, list papíru je ale mnohem snáze ztratitelný a obtížněji udržitelný v perfektním stavu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Spokojen
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Už by mohl někdo opravit to, že když přijdu v zimním semestru do KOSu a chci se podívat na předměty, hází mě to do letního semestru.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Vesměs ano.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • V poslední době funguje docela dobře
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Ne, je to blbost. Vecne to nefunguje a jsou tam byrokraticka omezeni ktere absolutne nikoho nezajimaji. Mozna tak nejakeho urednika ktery musi vykazovat cinnost a furt neco menit. My jsme sem risli studovat a ne bojovat s blbostema.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • zakázání indexů byla chyba
      studijní průměr: (2.0, 2.5>