02PRA1  >  Fyzikální praktikum 1

Počet hodnotících: 13 / 69 !! Pozor !!
Počet hodnotících nedosáhl 20 %
Procento hodnotících: 18 %
|====................|

Zapsaných na předmět: 69 studentů.
Ukončilo předmět: 46 studentů.
|=============.......| 66 %

Břeň David RNDr. Ph.D. [ ]
Chadzitaskos Goce Doc.Ing. CSc. [ ]
Jex Igor Prof.Ing. DrSc. [ ]
Pachr Miloš RNDr. CSc. [ Cvičící ]
Svoboda Vojtěch Ing. CSc. [ Cvičící ]
Škoda Libor Ing. [ Cvičící ]

N : Poznámky k předmětu. (návaznost na ostatní předměty, relevantnost, atd.) [12]
  • Je vyžadováno měřit hodně dat. Zbytečně se třeba měří dvakrát totéž, jednou ručně a pak automaticky... často se pak nedosáhne kvůli nedostatku času příliš kvalitních výsledků. Na ostatní předměty ale praktikum pěkně navazuje.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Náročný, nedoceněný - kreditově i časově, občasná nespokojenost se zadáními, asistenty, opravováním protokolů...prostě praktikum...
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Náročný předmět, především co se týče času. Kreditové ohodnocení však reflektuje pouze čtyři hodiny týdně strávené v laboratoři, skutečná doba přípravy a zpracování měření je mnohem delší. Co se týče úloh, možná by bylo lepší provádět méně různých měření a spíše se soustředit na získání co nejpřesnějších dat. Aby kvantita nepřevládala nad kvalitou.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Oceňuji, že si v tomto předmětu můžeme prakticky ověřit (nebo neověřit :-)) teoreticky nabité znalosti z fyziky prvního ročníku. Je velice přínosné, že si člověk vyzkouší práci s přístroji, i když je to někdy docela boj. I zpracovávání protokolů z měření je užitečné, člověk se zamýšlí nad možnými chybami v měření, naučí se vytvořit jasně strukturovanou práci.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Pravděpodobně časově nejnáročnější předmět třetího semestru ZS, ale zároveň je podle mého taky z těch nejpřínosnějších. Rozhodně je fajn si konečně zkusit, že všechny ty věci co jsme se naučili v MECH opravdu fungují. To se už nedá říct o mnoha přístrojích v praktiku, ale není to zas tak strašný problém, někdy se na tom naopak člověk něco naučí (kalibrace, opravy, apod). Že kreditové ohodnocení (podle definice 1kr.=1/30 zátěže za semestr) neodpovídá skutečnosti je sice určitě pravda, ale podle mně by to tak mělo zůstat. Příliv čistě kreditůchtivých studentů je podle mně poslední co by praktika potřebovala. Takhle tam alespoň chodí +- jen ti, kteří praktika k něčemu potřebují, nebo je to prostě zajímá, a alespoň nejsou problémy s kapacitou. Navíc si nejsem úplně jistý, jak by přístroje, o které se ing. Škoda tak bojí, zvládly zástup studentů, co si přišli akorát pro vstupenku do dalšího semestru. Že by to bylo nějak extra nefér vůči těm co tam chodí si nemyslím. Jinak čas strávený nad protokoly určitě neby
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Málé kreditové ohodnocení, vůči strávenému času
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Měření je fajn, zpracování protokolu je katastrofa. Také návody k jednotlivým úlohám na webu by chtěli trochu zlepšit, občas se to z toho nedá moc pochopit
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Pomohlo mi to pochopit (zpětně) některé zákonitosti mechaniky, termiky a elmy.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • předmět užitečný po všech stránkách, experimenty jsou fyzikálně velice názorné a vetšinou i docela zábavné, práce s LaTeXem a Gnuplotem je taky velké plus
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Předmět považuji za užitečný a líbí se mi, jak navazuje na již probrané fyzikální předměty. Je to jeden z předmětů, které nejvíce oceňuji.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • zajímavý, užitečný, náročný (je známo, že studenti zapisující praktika moc nespí =))... praktikům se člověk musí věnovat opravdu pravidelně, náročnost rozhodně neodpovídá počtu kreditů
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Myslela jsem, že komentář jednoho studenta v jedné z předchozích anket, že jde jenom o to rozdělit si čas do tří částí -na spánek, chození do školy a zpracovávání protokolů byl myšlen jako vtip. Ovšem absolvování praktik mě přesvědčilo o opaku.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

N : Předmět byl pro mne přínosem. [13] 1.08
1 : |==================..| 92 % [12] rozhodně ano
2 : |=...................| 7 % [1] spíše ano
3 : |....................| 0 % [0] neutrální
4 : |....................| 0 % [0] spíše ne
5 : |....................| 0 % [0] rozhodně ne

N : Měl(a) jsem o předmět zájem. [13] 1.38
1 : |============........| 61 % [8] rozhodně ano
2 : |========............| 38 % [5] spíše ano
3 : |....................| 0 % [0] neutrální
4 : |....................| 0 % [0] spíše ne
5 : |....................| 0 % [0] rozhodně ne