Celofakultní komentáře

X : Připomínky k výuce matematických disciplín. [19]
  • Budu citovat: "Je jedno jestli přijdete z matematického gymplu, nebo z učňáku. Na Jaderce jsou všichni v hajzlu."
    Studijní průměr: neuveden
  • Jsem rád, že se jde v matematice na jaderce tak do hloubky. Patří se to.
    Studijní průměr: neuveden
  • Matematika je těžká a člověku ukáže, zda na studium opravdu "má".. to je v pořádku. Naučit a hlavně pochopit se s určitým množstvím píle dá.
    Studijní průměr: neuveden
  • Matika C je poměrně zajímavá a myslím si že i zvládnutelná, zvláště když člověk nazbírá body během roku.
    Studijní průměr: neuveden
  • Nemám připomínek, současné rozdělení mi přijde velmi dobré.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pristup veta-dukaz zarucuje pochopitelne postupne budovani aparatu. Moznost zvoleni ze 2 urovni obtiznosti je velkym kladem.Linerani algebra je velmi konzistentni a primocara, v analyze se pouziva vice triku, ktere muzou byt tezsi na pochopeni.
    Studijní průměr: neuveden
  • Úroveň výuky matematiky je patrně o mnoho vyšší než na většině českých vysokých škol, což oceňuji.
    Studijní průměr: neuveden
  • Velice dobrá úroveň, možná bych přidala více matematických olitelných předmětů
    Studijní průměr: neuveden
  • Zle nastavený systém na výuku algebry, zlé kreditové ohodnotenie predmetu a záverečná skúška.
    Studijní průměr: neuveden
  • Přijde mi hloupý zákaz využívání l"Hospitalova pravidla pro řešení obtížných příkladů v matematické analýze. Jde přeci o regulérní matematický pojem, který napomáhá řešení obtížných příkladů a chytáků, šetří spoustu časů a především nervů.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Zastaralý způsob výuky typu definice - věta - důkaz si žádá určitou obměnu. Sice to třeba může být nezbytné k výstavbě matematiky, ale v dnešní době je stejný způsob učení jako před několika desítkami let již velmi velmi zastaralý.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • zatím vše v pořádku, náročnost zůstala zachována :)
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Ani v 5. semestru nemám k výuce matematiky (RMF) žádné výhrady.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Jsem spokojen, hlavně udržet nynější úroveň.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • na cvičení by se mohl občas sem tam udělat alespoň nějaký příklad, objevující se následně u zkoušky ...optimálně všechny
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • V lineární algebře by bylo vhodnější definovat determinanty přes n-lineární formy, ve druhém ročníku se tato definice předpokládá. Jinak je výuka matematiky na velmi vysoké úrovni.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • V zimním semestru jsem měl jen funkcionální analýzu, k té jsem se vyjádřil v odpovídajícím oddílu ankety. Jinak obecně připadá mi, že řada matematických předmětů (například DIFR) je vyučována natolik suše, teoreticky a bez náznaků aplikací, že nejsou žádným přínosem. Navštěvoval jsem letos jednu přednášku na matfyzu (numerická matematika) a dost mě překvapil rozdíl - místo teorie jsme se soustředili naopak téměř výhradně na praktické aplikace, důkazy a věty byly použity jen ty nejnutnější. A. Chevko
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Podle mě chybí nějaké řešení mezi ostatními stupni matematiky stejně jako je Matematické minimum, co je mezi MAB1/LAB1 a MAB2/LAB2. Ne nutně se stejnými výhodami - spíše něco, co by překlenulo fakt, že znovu se daný předmět otevírá až za "rok", aby student všechno nebo alespoň to málo opět nezapomněl případně zjistil, kde dělá ten problém apod.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Tento semestr byla (u mě) matematika pouze ve formě MAB3 + Seminář. A pod taktovkou pana Krbálka jsou oba předměty na extrémně vysoké úrovni. Maximálně srozumitelné a poměrně zábavné.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Připomínky k výuce fyzikálních disciplín. [16]
  • Bylo by dobré, kdyby přednášky pana doktora Břeně, které musel v minulých letech i letos dělat v pátek odpoledne a ve volném čase, byly nějak začleněny do učebního plánu na první semestr. Jsou to přednášky, na které studenti chodili dobrovolně, bez nároku na kredity, a kde byli seznamováni s matematickým aparátem fyziky. Tyto hodiny byly skutečně velmi přínosné a jsem za ně rád.
    Studijní průměr: neuveden
  • Fyzika vždy napřed před matematikou... Asi neřešitelné studentské i pedagogické dilema. Často to pro mě bylo velmi stresující - fakt, že i kdybych plnil VŠECHNY své povinnosti perfektně, tak bych stejně NEMOHL plně porozumět probírané látce.
    Studijní průměr: neuveden
  • Mechanika je zajímavý předmět, ale vyžaduje domácí přípravu a zkouška patří k těm těžším.
    Studijní průměr: neuveden
  • Mechanika vyuziva pokrocileho matematckeho aparatu, takze nekterym upravam musi clovek proste "verit", coz zhorsuje pochopeni latky. Kladem je ale velke mnozstvi doplnujicich pokusu a simulaci.
    Studijní průměr: neuveden
  • Myslím si, že by to chtělo víc hodin cvičení. Jednu dvouhodinovku týdně je doopravdy málo.
    Studijní průměr: neuveden
  • Na fyzikálních předmětech je nejhorší, že spoustu poznatků nutných k pochopení látky tvoří matematický aparát, který ještě student nemá. Nevím ale, jestli to jde řešit jinak, než tomu je v současnosti.
    Studijní průměr: neuveden
  • Nemám připomínek, současné rozdělení mi přijde velmi dobré.
    Studijní průměr: neuveden
  • Počkat s fyzikou na matematiku - např. v mechanice tuhého tělesa dost problém. Dále by to chtělo brát v potaz, že někteří lidé jsou céčkaři a nepoužívat stále dokola formuli "to znáte z algebry".
    Studijní průměr: neuveden
  • Zábavná, velmi obsáhlá.
    Studijní průměr: neuveden
  • neměli jsme už žádnou fyziku
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Velmi mě štve rozdílné značení veličin a vektorů v každém předmětu. Nešlo by to nějak sjednotit alespoň v rámci fyzikálních předmětů?
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Zrušil bych předměty Vybrané partie z fyziky a Kvantová fyzika. Všichni by měli mít povinnou Kvantovou mechaniku, která je s novým přednášejícím snáze pochopitelná.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • jezdit na matfyz není příjemné
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Měl jsem letos kvantovku a GMF. Celkový dojem je, že jsme se daleko víc soustředili na odvozování a přesné formulace (v GMF také přesné definice) a budování dost abstraktního a obecného pohledu na věc, a téměř (na GMF teda vůbec) nezbyl žádný čas na zajímavé příklady, které by byly aspoň trochu ze života. Myslím, že ve třeťáku už jsme velký a odvození si můžeme dostudovat/najít/udělat sami. A. Chevko
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Nelíbí se mi, že přednáška některých fyzikálních předmětů ve 3. ročníku probíhá tak, že přednášející si na plátno promítne skripta nebo učebnici a pak to víceméně jen pročítá. Možná je to proto, že v místnosti je tabule na fixy které věčně nepíšou. To je ale spíš důvod k návratu ke křídám.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Strašný! :D Oproti matematice (Krbálek) působily VOAF i TEF hodně podřadně. Zmatek, nepřesnosti apod. Takže v tomto semestru matematika překonala fyziku snad ve všem. Jediné plus byli velmi dobří cvičící (u mě J. Novotný, Hrivnák), kteří dokázali připravit na zkoušky. Jestli to tak bude i v letním semestru, tak se nedivím, že většina lidí radši zvolí matematické/technické zaměření (hlavně AMSM) před fyzikálním.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X :  Připomínky k výuce informatických disciplín. [13]
  • Bylo by přínosnější zbavit se výuky zastaralého Pascalu a přejít na nějaký vhodnější a využitelnější programovací jazyk. Ocenil bych, kdyby lidé vyučující informatické předměty zatlačili na vedení školy a donutili ho k vytvořeních nových webových stránek školy, protože ty současné jsou naprosto otřesné, nepřehledné a fakulta, která je technicky zaměřená a na které se vyučuje i informatika by se za takové webové stránky měla v roce 2013 STYDĚT! Nemluvě o tom, že webové stránky jsou i vizitkou školy a případní zájemci o studium určitě z takové internetové prezentace moc u vytržení nebudou. Na naší škole se najde plno schopných studentů, kteří by dokázali vytvořit kvalitní webovky a ještě k tomu levně. Ocenil bych, kdyby se zde přešlo na nějaký centralizovaný informační systém, kde by vyučující prezentovali své požadavky a materiály k výuce - něco jako je systém Edux na fakultách FEL a FIT. V současné době je na FJFI všechno roztříštěné, existuje zde "milion" různých webů a nedá se v tom vůbec orientovat!
    Studijní průměr: neuveden
  • Celkově mi přijde, že jsou na fakultě hodnoceny jako méněcenné, to vede k tomu, že jsou s tímto přístupem i vyučovány a stávají se méněcenné skutečně. Mohu porovnat s úrovní na MFF UK, kde je přístup jiný a to vede i k vyšší kvalitě informatických disciplín.
    Studijní průměr: neuveden
  • Informatiky je pro studenty ZS málo, zajímavé je, že se vždy jednou ročně objeví předmět (NME, NME2), ve kterém je třeba vytvořit nějaký poměrně komplikovaný program, přičemž člověk s absolvovanými "Základy programování" a žádnou rozšiřující znalostí problematiky tím dosti trpí. A přesto se to většině nakonec povede, takže se to dá akceptovat. Ale mnoho mi to do budoucna nedá, když jednou za rok ztratím týden programováním a pak behěm roku vše opět zapomenu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Nebylo by logičtější dát "Publikační systém LaTeX" jako volitelný předmět už do prváku?
    Studijní průměr: neuveden
  • Ten jeden povinný informatický předmět je podle mě přiměřená dávka.
    Studijní průměr: neuveden
  • Uci se PASCAL, davno mrtvy jazyck s nulovou vyuzitelnosti v realnem svete.
    Studijní průměr: neuveden
  • Jediná má připomínka je použitý jazyk při výuce základů programování, Pascal je zastaralý, náročný a neohrabaný. Bylo by vhodnější vyučovat základy například na jazyce Python, který je jednoduchý a přitom úplný, aktivně a profesně využívaný.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Velice jsem chtěl navštěvovat přednášky z předmětu PRC, ale vzhledem k tomu, že byly v obou semestrech od 7:30 a výuka mi probíhala až do večerních hodin (19.10), tak jsem je bohužel musel několikrát i kvůli ostatním předmětům vynechat. Rozhodně by stálo za to změnit termín jejich konání, uvidí se, že bude pravidelně chodit rozhodně více studentů než v pondělí ráno. Přednášky jsou velice kvalitní a mrzí mě, že jsem je tudíž nemohl navštívit všechny. Pozn. za lepší termín nepovažuji například pátek odpoledne.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • V magisterském studiu je žalostně málo informatických předmětů. Nějaké jsou v bakalářském (a základním studiu na ně není moc čas), ale ty není možné si zapsat na magistru, když člověk zjistí, že by se nějaké programování ještě hodilo.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • výuka informatických disciplín je ostuda SIMI. po výborných cvičeních z C/C++ s Ing. Fabianem bych očekával nějaký navazující předmět, bohužel takový ve 3. ročníku není.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Letos jsem žádné neměl, naposled C-čko ve druháku, které bylo super. A. Chevko
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Uvítala bych výuku LaTeXu v průběhu prvního roku studia, pravděpodobně místo předmětu ZPRO. Znalosti získané v tomto předmětu jsem dále nevyužila, s neznalostí LaTeXu bojuji doteď
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • zlepšit úroveň přednášek i cvičení.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

X :  Připomínky k výuce jazyků. [24]
  • Jazyky jsou(minimálně u pana Clarka a paní Pavlíkové) na dobré úrovni, jejich výuka člověka opravdu obohatí. Je tu otázka vyššího kreditového ohodnocení, které se stále řeší. Ale nejspíš je třeba cenit si hlavně osobního rozvoje, které tyto předměty rozhodně podporují.
    Studijní průměr: neuveden
  • Je škoda, že v prvním semestru se žádné jazyky neučí, člověk tak může za ten rok vypadnout z formy a pak se do ní bolestně navrací.
    Studijní průměr: neuveden
  • Musím se ohradit, že se mi vůbec nelíbí způsob zapisování si cizích jazyků. Člověk si musí počkat buďto do druhého semestru s vědomím, že v době, kdy bude sepisovat bakalářku bude muset ještě absolvovat testy z cizích jazyků, které si nemůže zapsat dřív a musí povinně odchodit a získat všechna zápočty, aby byl ke zkoušce vůbec připuštěn. Přičemž anglický jazyk si smí zapsat až ve druhém ročníku ve 2. semestru, místo aby měl možnost si zkoušku odbít dřív.
    Studijní průměr: neuveden
  • Nemám připomínek, zatím nenavštěvuji žádný jazykový kurz.
    Studijní průměr: neuveden
  • Neměl jsem.
    Studijní průměr: neuveden
  • Nestálo by za to začít s výukou alespoň prvního jazyka už od prvního ročníku? Člověk úplně zapomene, co se třeba naučil na střední škole...
    Studijní průměr: neuveden
  • Přivítal bych výuku jazyků (alespoň jednoho) už od prvního semestru, i pro pokročilé.
    Studijní průměr: neuveden
  • Spatne se komunikuje s katedrou jazyku, casto tam nikdo neni, i kdyz ma mit konzultacni hodiny.
    Studijní průměr: neuveden
  • Webove stranky, daji-li se tak vubec nazvat, jsou naprosto neprehledne a temer nepouzitelne. Nebylo by od veci, kdyby nekdo "jazykarum" rozsiril obzory o strukturu a nejake zakladni informace o HTML.
    Studijní průměr: neuveden
  • Jeden kredit za jazyk je málo!! Vím, že to vynahrazují extra kredity za zkoušku, ale ty pak zase mají velkou váhu na průměry.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • jsme technická škola, od výuky jazyků nemůžeme očekávat zázraky
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Katedra jazyků by se mohla naučit používat e-mail, případně někoho požádat, aby za ně spravoval webové stránky (ochotných lidí by se na škola našlo určitě dost). Muset si pro každou informaci chodit k nástěnce před katedrou mi naprosto nevyhovuje.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Některé nesmyslnosti by se měli odstranit: Např. AMP je náročnější než AP, němčina je o mnoho náročnější než francouzština. Chybí kurz němčina pro začátečníky.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Občas příprava zabere i více času než na jiné např. dvoukreditové předměty.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Proč musí být jazyky od 7:30, včetně těch magisterských?
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • viz anketa/němčina. druhý jazyk je pro jazykově slabší studenty zbytečný, raději by se měli soustředit více na angličtinu.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Dlouhodobě říkám, že povinná výuka dvou cizích jazyků je anachronismus. Stejně člověk který se nechce učit jazyk se ho ve škole nenaučí ani za 15 let a člověk který se ho chce naučit k tomu školu nepotřebuje. Anglicky my měl umět už každý kdo na školu přijde a ten kdo má pocit, že by mu školní výuka angličtiny nějak pomohla si ji muže zapsat jako volitelný předmět. Připadá mi směšný myslet si, že se něco naučíme pokud máme angličtinu 2 hodiny týdně ve třídě od 20-30 lidech. O druhém cizím jazyku ani nemluvě.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Jazyky na FJFI jsou katastrofa a systém jejich výuky je několik kroků pozadu dokonce oproti tomu, co jsem zažil na střední škole. 1. 100 minut je příliš dlouhá doba, protože na hodině jazyka se člověk musí soustředit pořád, pokud má mít smysl. Chtělo by to aspoň 45+45 s přestávkou 2. ve skupinách je moc lidí, obzvlášť se to týká angličtiny, kde nás bylo asi 40 (na střední vždy platilo, že skupina nemá mít víc jak 15-16 lidí). 3. v jazykových učebnách nejsou žádné obvyklé atributy - lavice rozestavěné do kruhu, mapy atd. 4. používané materiály jsou nudné. Naopak musím ocenit lidské kvality vyučujících, především pana Dunstana, který i za těchto podmínek z nás vytřískal poměrně dost. A. Chevko
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • malá kreditová dotace
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Mizerně kreditově ohodnoceno!
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Moc nerozumím tomu, proč máme povinně dva jazyky, mnohem lepší by bylo mít jeden a to více hodin týdně, aby ta výuka opravdu k něčemu byla a ostatní jazyky nechat jako volitelné (i tak by o ně jistě byl velký zájem) abychom měli čas se soustředit na důležitější předměty než na spoustu domácích úkolů k druhému jazyku, které jsou nutné protože není čas dostatečně vše probrat na hodinách, pokud jsou pouze jednou týdně ....
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • udělat nepovinnou a kurzy zpřístupnit omezenému počtu lidí - cca 15 - kdo se dřív přihlásí, ten má větší šanci. Kurzy poté udělat intenzivní - aspoň 2*100min týdně. za stávajících podmínek nemá výuka jazyků smysl.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Výuka 2. jazyka je podle mě zbytečně povinná. Pro mě je to takový návrat do předchozích stupňů vzdělání, kdy většina studentů chodí na hodiny protože musí a podle toho to tam také vypadá. Málokoho to tam baví a kdo se chce něco naučit z cizího jazyka, tak se to naučí spíš sám. Vhodné maximálně na udržení znalostí jako konverzační hodiny. Kdyby byly hodiny volitelné, tak tam budou chodit jen zájemci a možná to bude za něco stát.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • K ničemu. Málo kreditů za hodně práce, která je ale stejně po zápočťácích z velké části zapomenuta.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Jste spokojeni se systémem wikiskripta.fjfi.cvut.cz? Připojte, prosím, své připomínky. [66]
1 : |=====...............| 27 % [18] ano
2 : |===.................| 15 % [10] spíše ano
3 : |===.................| 13 % [9] nevím
4 : |=...................| 7 % [5] spíše ne
5 : |....................| 0 % [0] ne