02PRA1  >  Fyzikální praktikum 1

Počet hodnotících: 7 / 77
Procento hodnotících: 9 %
|==..................|

Zapsaných na předmět: 77 studentů.
Ukončilo předmět: 45 studentů.
|============........| 58 %

Adam Jaroslav Ing. [ Cvičící ]
Bielčík Jaroslav Mgr. Ph.D. [ ]
Rusňáková Olga Ing. [ Cvičící ]
Svoboda Vojtěch Ing. CSc. [ ]
Škoda Libor Ing. [ ]

N : Poznámky k předmětu. (návaznost na ostatní předměty, relevantnost, atd.) [6]
  • Některé úlohy byly velmi přínosné pro probíranou látku, např. kmity na struně. Jiné zase byly jen časově náročná dřina, která obvykle na žádnou část fyziky nenavazovala, např. úlohy u měření vlastností kontinua. Student se naučí zacházet s podstatnými přístroji v jejich jednoduché a srozumitelné podobě (osciloskop). Výbava praktik samozřejmě není ideální, ale důvodem není až tak nedostatek financí, jako spíš zanedbávání aparatur, např. nejvíce frustrace obvykle způsobí někde tekoucí hadička nebo starý drát, obojí se dá levně a jednoduše vyměnit. Garanti úloh často nebyly často v praktikách při měření a jejich zastupující kolegové měli jen málokdy adekvátní znalosti úlohy, občas poradili i špatně. Měli by být jasné jakési směny, aby tam vždy byl někdo, kdo to mu plně rozumí. Lidé opravující úlohy také často jasně nepopsali (hlavně Gallus), co v protokolu chtějí a pak strhávali body za to, že např. data nebyla zpracována určitým způsobem dle nich asi jediným správným. Také se občas nesmyslně strhávaly body za u
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Samozřejmě, sáhnout si na fyzikální úlohu v praxi ilustruje dané téma lépe, než sebekrásnější simulace. Přesto si ale myslím, že nejdůležitější, co jsem se v praktikách naučila, bylo psát v LATEXu.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Dobrý doplněk hlavních fyzikálních předmětů, bohužel u většiny úloh opožděný - elementární mechanické úlohy (tekutiny, matematická kyvadla) by šlo přesunout do ZFM, naopak by se hodily praktické úlohy k teorii z TEF1, tak jako úloha č. 9 s kmity struny krásně aplikovala teorii z VOAF.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Časově velice náročný předmět.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • --
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • at se protokoly opravují jednotně, at aspon někdo tuší jak se některé experimenty dělají
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

N : Předmět byl pro mne přínosem. [7] 1.43
1 : |===========.........| 57 % [4] rozhodně ano
2 : |========............| 42 % [3] spíše ano
3 : |....................| 0 % [0] neutrální
4 : |....................| 0 % [0] spíše ne
5 : |....................| 0 % [0] rozhodně ne

N : Měl(a) jsem o předmět zájem. [7] 1.71
1 : |========............| 42 % [3] rozhodně ano
2 : |========............| 42 % [3] spíše ano
3 : |===.................| 14 % [1] neutrální
4 : |....................| 0 % [0] spíše ne
5 : |....................| 0 % [0] rozhodně ne