Anketa ČVUT
FJFI - praktika - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02PRA1] Fyzikální praktikum 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 10 / 44
  • Procento hodnotících: 22 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 44 studentů.
  • Ukončilo předmět: 37 studentů.
  • Průchodnost: 84 %
  • N :  Poznámky k předmětu. (návaznost na ostatní předměty, relevantnost, atd.) [7]
    • Fyzikální praktikum je podle mě velmi zajímavý předmět, ale potřebuje hodně časů na vypracování protokolů
      Veronika Agafonova
    • hodně náročné, hlavně časově .... mnohokrát nepřesné zadání úloh a zastaralé návody ve kterých byli napsané i jiné pomůcky než z jakými se měřilo a případně i postup se odlišoval od proveditelného postupu na místě úlohy
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • O fyzikálním praktiku na naší fakultě lze mluvit nekonečně dlouho. Však se pokusím to nějak shrnout. Předmět je doporučován všem. Navazuje se na všechny předměty nejen z 1. ročníku ale i z 2. také (i nejen fyzikální): něco se zopakuje z mechaniky, z elektřiny, pro mě bylo tam i něco nového. Navíc (konečně) budete měřit, počítat (ne příklady), experimentovat! Nejdůležitější je ale to, že Vás tady naučí, jak psát protokol: jak všechna naměřená data a výsledky dát dohromady, aby to vypadalo jako vědecká práce. To pak bude obrovskou pomůckou při psaní bakalářské práce. Je nutno tady říct, že předmět je velmi časově náročný: goodbye víkend, goodbye volný čas - hello protokol! Na začátku semestru každý protokol mně zabíral 20 hodin (první protokol jsem přepsal několikrát: poprvé to jde těžko, jak to všechno dát dohromady...; faktorem bylo navíc i to, že jsem cizinec), blíž ke konci semestru to už trvalo zhruba 10 ? 12 hodin na každý protokol (bez měření ? jenom abyste měli představu, jak to bude vypadat). Ještě jedná důležitá poznámka: nejde tady o přesnost měření, ale o to, abyste se naučili protokol psát sami. Např. gravitační konstantu jsme pomocí laseru změřili hůř, než pan Cavendish v roce 1798 (konstanta nám vyšla o víc než polovinu menší). Dostali jsme však A, protože jsme to pěkně zpracovali. Další měření jsme provedli dobře: vyšlo nám to, co mělo. Ale měli jsme velmi podobné grafy, což implikovalo F. Neříkám ale, že nemusíte přesnosti vůbec dosahovat: přesnost také má vliv na známku. Je mnohem důležitější napsat hezký protokol, a pokud máte výsledky špatně ? umět objasnit, proč to máte špatně? Opravdu není to tak hrozně, jak se to popisuje v anketě. Když jsem si zapisoval praktikum, myslel jsem si, že si zapisuju nějaké peklo za 6 kreditů. Byla to ale zajímavá zkušenost. Užijte si praktikum i Vy.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Říkali bude to peklo a bylo to peklo. Ale i v pekle se najdou dobré věci. Poprvé za studium jsem měl pocit, že to co právě dělám, opravdu k něčemu bude. Ať už je to psaní v Texu, zpracování dat, seznámení se s novými metodamy měření... Ano, nad protokolem budete sedět dlouhé hodiny, někdy nepůjdete celou noc spát, budete vzívat satana, aby zastavil čas, vše jenom proto, abyste po odevzdání začali to celé odznovu. Ale nelituji ničeho a se zdviženou hlavou kráčím do 02PRA2!
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Velice časově náročný předmět. Naučila jsem se nové věci, přestože jsem zažila velký stres.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Určite zaujímavý predmet, ktorý však stráca na atraktivite kvantom času, ktorý človek nad predmetom strávi. Keď si dá človek do pomeru strávený čas a koľko sa toho naučil tak veľké číslo nevýjde. Možno by bolo lepšie, keby sa asistenti viac sústredili na fyziku ako na formu protokolu. Postup merania sme boli nútení písať ževraj kvôli tomu, aby sa vedelo prísť na dôvod zlého výsledku, ale nikdy s nami nebolo rozobraté po meraní, čo sme robili zle, ani poradené čo sme mali robiť ináč, aby sme sa chybám vyhli. Experimenty by určite mohli byť vymyslené zaujímavejšie.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Praktika aj študentovi už zdatnému v Latexu a spracovaní dat rozhodne zaberú veľa voľného času.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
N :  Předmět byl pro mne přínosem. [10]

Průměr odpovědi: 1.50

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 60 % [6]: rozhodně ano
  • 2 : 30 % [3]: spíše ano
  • 3 : 10 % [1]: neutrální
  • 4 : 0 % [0]: spíše ne
  • 5 : 0 % [0]: rozhodně ne
N :  Měl(a) jsem o předmět zájem. [10]

Průměr odpovědi: 1.50

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 60 % [6]: rozhodně ano
  • 2 : 30 % [3]: spíše ano
  • 3 : 10 % [1]: neutrální
  • 4 : 0 % [0]: spíše ne
  • 5 : 0 % [0]: rozhodně ne