Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Celofakultní otázky a komentáře

  • X :  Připomínky k výuce matematických disciplín. [27]
    • Někteří vyučující skutečně nezvládají podávat informace srozumitelně.
      Kateřina Patková studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Asi do 19 let jsem "objevoval matematiku". Tzn. řešil jsem nějaké problémy a nacházel jsem určitá pravidla, vztahy. Dnes bych tomu řekl (kdybych to vyslovil) matematické věty. Nyní jsem na přednášce nucen si vyslechnout větu a teprve pak ji dokazujeme. Tj. jdeme jakoby z druhé strany. Nevím, který způsob je "lepší", vhodnější, efektivnější atp. Vím ale, že je mi příjemnější "můj postup", lépe se potom v problematice orientuji.
      studijní obor: Matematické inženýrství;
    • je jí moc
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Lépe vysvětlovat i pro někoho jednoduché příklady.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • malá hodinová dotace pro cvičení z lineární algebry
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Matematické předměty jsou vyučovány na skvělé úrovni. Nastoupil jsem na fyziku, a v letním už jsem na áčkových matikách a vůbec toho nelituji.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Na magisterskem studiu EJCF je jich hrozne malo. Chtelo by to alespon volitelne nejake napr. FA nebo podobne.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Nesmírně kvalitní výuka, spokojenost.
      studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Přednáška z analýzy se mi nelíbila. Vůbec se mi nelíbila. Byla to ztráta času. Ostatní matika byla super.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Všechno dobře)
    • Výuka matematických disciplín je na dobré úrovni, někdy mi však připadá, že některé obory mají některé předměty ve svých studiních plánech naprosto zbytečně.
      studijní obor: Matematická informatika;
    • Bylo by dobré, kdyby se počet kreditů za předmět neodvíjel pouze od počtu hodin strávených s tímto předmětem ve škole. Na některé předměty je třeba i dlouhá domácí příprava, což je dobře, avšak v s tímto kreditovým nastavením částečně neslučitelné.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Jenom doufám, že mi to někdy k něčemu bude, jinak si připadám trochu jako blázen, když se srovnám s vrstevníky z např. jiných fakult, kteří možná neumí dokázat 7 B-C podmínek, ale prakticky toho umí daleko více.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství;
    • Když se dá do Googlu "faculty of nuclear sciences and physical engineering", tak první odkaz vede na prastaré stránky www-en.fjfi.cvut.cz. (Posledně jsem totéž psal do otázky č. 7, letos zkouším štěstí s číslem 1 a 2. Ani další připomínky nesouvisí přímo s otázkou, ale není kam je napsat) Přišlo by mi lepší, kdyby nebyl tak propastný rozdíl mezi stipendiem za 1.00 a 1.00--1.20. Snažit se mít čistá áčka je dost náročné a stresující a přitom zároveň zbytečné. Jestli student u zkoušky dostane A či B dost určuje náhoda a jeho ochota ukecávat zkoušejícího. Obecně bychom mohli víc myslet na duš. zdraví studentů. Nemůže se stávat, aby se v rozvrhu pro daný obor kryl povinný předmět s volitelným předmětem. Pokud je nějaký předmět uveden ve studijním, tak zkrátka má být možné na něj chodit bez toho, aby člověk musel zanedbat předmět povinný. Stává se to pravidelně s přednáškami 01FA3 a 01KF, které se kryjí s předměty vyučovanými v Troji 02REL12 a 02KTP12. Funkcionální analýza je přitom alespoň pro některé mat. fyziky klíčovým předmětem a nemůže se tak přece krýt s povinnou KTP 1. Podobně Rel. fyzika a KTP 2 jsou předměty, které se nacházejí jedině ve stud. plánech MF, a tak se přece nemůžou krýt s povinnou Kvantovou fyzikou. Myslím, že b y Jaderce a obecně ČVUT prospělo zavedení tzv. povinně volitelných předmětů. Snaha rektora omezit zapisování nesmyslů např. tím, že si nesmíme zapisovat předměty mimo svůj studijní plán je možná pochopitelná, ale podle mého poměrně hloupá a jde proti myšlence univerzitního vzdělávání. Donutit studenty zapisovat si jako volitelné předměty převážně ty, které souvisejí s jejich oborem by šlo právě zavedením povinně volitelných předmětů. Současně by se studentům mohly více uvolnit ruce tím, že by se do této kategorie přesunuly i některé předměty, které jsou teď povinné.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická fyzika;
    • Matematika je vyučována na velice kvalitní úrovni.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika;
    • moc rigorózní, málo cvičení (např. většina předmětů na MINF).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická informatika;
    • Myslím, že matematika se vyučije velmi dobře, ale matematická analýza je dost obtížná, především u zkoušky, člověk neví na co přesně se má připravit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Nejsou.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Obecně jsou všechny předměty magisterského studia kreditově podhodnocené. Studenti si musí zapisovat strašnou spoustu předmětů (většinou zakončených zkouškou), aby byli schopni splnit potřebný limit a zbyde málo času na práci na VÚ či DP.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • po změně vyučujícího na předmět RMF mi přišel předmět možná trochu náročnější pro studenty s Bčkovou matematikou jelikož některé věci byly řečeny jenom, že známe z matematické analýzy A, kterou jsme jako studenti na matematice B neměli.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Výuka matematických disciplín je i ve třetím ročníku na výborné úrovni. Zvláště bych ocenil doc. Kliku za předmět RMF, který byl veden výborným způsobem. Pořád si ale myslím, že by na Áčkové matematice měla být alespoň jednou probrána teorie míry (protože matematičtí fyzikové se s ní vůbec nesetkají). Dále by nebylo špatné trošku lépe rozvrhnout algebru a přidat k ní více cvičení. Celkově je ale matematika na vysoké úrovni.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Kvalita přednášek pana docenta Krbálka je hodně vysoko. A to je dobře.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Matematické předměty jsou ve většině případů vedeny pečlivě a srozumitelně.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Nahrané přednášky v MAB3 a MAB4 jsou výborné. Avšak nevím, zda se jednalo o iniciativu vedení, docenta Krbálka nebo studentů. U předmětů společného základu bych uvítal mít podobné nahrávky. Ať už z iniciativy vedení, nebo například SUnie.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Inženýrství pevných látek;
    • Stále pěkně vedené, výuka matematiky je u nás kvalitní.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Naše fakulta by se měla jmenovat Fyzikálně-Matematická ČVUT
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Prosím, více matematiky! Díky Panu docentu Krbálkovi jsem začala mít ráda matematiku. Skvělý přednášející.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
  • X :  Připomínky k výuce fyzikálních disciplín. [17]
    • Matematický aparát k fyzice jsme v matematice neprobírali, takže některé údajně "triviální" příklady jsou pro nás skutečně nepochopitelné.
      Kateřina Patková studijní obor: Matematické inženýrství;
    • dostat se za 20 minut z břehové na matfyz je dost nereálné :/
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Fyzika mě zklamala. Většinou se to bere jako takový "úvod" do
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Přednášky z mechaniky byly nejlepší a cvika se Zbyňkem taktéž.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Všechno dobře)
    • Vysvětlit lépe vysokoškolskou matematiku.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Ze začátku velmi předbíhají matematické znalosti.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Fyzika 1 je pro někoho kdo dělal na SŠ fyziku vlastně opakování, naopak pro ostatní to může být v této podobě obrovský problém. Jinou fyziku na ASI nemáme.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství;
    • Když se dá do Googlu "faculty of nuclear sciences and physical engineering", tak první odkaz vede na prastaré stránky www-en.fjfi.cvut.cz. (Posledně jsem totéž psal do otázky č. 7, letos zkouším štěstí s číslem 1 a 2. Ani další připomínky nesouvisí přímo s otázkou, ale není kam je napsat) Přišlo by mi lepší, kdyby nebyl tak propastný rozdíl mezi stipendiem za 1.00 a 1.00--1.20. Snažit se mít čistá áčka je dost náročné a stresující a přitom zároveň zbytečné. Jestli student u zkoušky dostane A či B dost určuje náhoda a jeho ochota ukecávat zkoušejícího. Obecně bychom mohli víc myslet na duš. zdraví studentů. Nemůže se stávat, aby se v rozvrhu pro daný obor kryl povinný předmět s volitelným předmětem. Pokud je nějaký předmět uveden ve studijním, tak zkrátka má být možné na něj chodit bez toho, aby člověk musel zanedbat předmět povinný. Stává se to pravidelně s přednáškami 01FA3 a 01KF, které se kryjí s předměty vyučovanými v Troji 02REL12 a 02KTP12. Funkcionální analýza je přitom alespoň pro některé mat. fyziky klíčovým předmětem a nemůže se tak přece krýt s povinnou KTP 1. Podobně Rel. fyzika a KTP 2 jsou předměty, které se nacházejí jedině ve stud. plánech MF, a tak se přece nemůžou krýt s povinnou Kvantovou fyzikou. Myslím, že b y Jaderce a obecně ČVUT prospělo zavedení tzv. povinně volitelných předmětů. Snaha rektora omezit zapisování nesmyslů např. tím, že si nesmíme zapisovat předměty mimo svůj studijní plán je možná pochopitelná, ale podle mého poměrně hloupá a jde proti myšlence univerzitního vzdělávání. Donutit studenty zapisovat si jako volitelné předměty převážně ty, které souvisejí s jejich oborem by šlo právě zavedením povinně volitelných předmětů. Současně by se studentům mohly více uvolnit ruce tím, že by se do této kategorie přesunuly i některé předměty, které jsou teď povinné.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická fyzika;
    • Klasický fyzikální chaos ve výuce, kdy matematický aparát používaný ve fyzice zdaleka předbíhá jeho matematický popis na hodinách k tomu určených.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika;
    • Málo času na množství probírané látky ve většině předmětech.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • V pátém semestru je stěžejní kvantová mechanika, která byla odpřednášena výborně. co je ale zarážející, je fakt, že je kreditově rovna Základům jaderné fyziky. Tento předmět nemá zkrátka ve své současné podobě v plánech MF co dělat.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Fyzikální předměty jsou často jeden velký chaos. Určitě by výuce prospělo, kdyby konkrétní vyučující napsali svá skripta shrnující jejich výklad.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Fyzika v podstatě už nebyla, ale byly inženýrské předměty. Ty byly velmi přínosné.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Fyzika začíná nabírat nového rozměru, teprve teď to začíná být zajímavé.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Myslím si, že TSFA by pro nefyzikální obory nemělo být povinné.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Jeden přednášející horší než druhý. Ještěže jsou k fyzikálním předmětům v zimním semestru dobré učební materiály a skvělí cvičící to zachraňují.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
  • X :  Připomínky k výuce informatických disciplín. [13]
    • Cvika super.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Neměla jsem zatím zapsané informatické discipliny.
    • Programovat pomaleji...
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Pro ty co nic neumí - jsou na dobré úrovni. Ty co už programovat umí (např. lidi z průmyslovek) mohou ZPRO s klidnou myslí vypustit a udělat si expresní zápočet.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Tady by to chtělo zabrat. Mělo by se míň mluvit a víc programovat. U teoretických předmětů by to chtělo trochu lepší strukturu.
      studijní obor: Matematická informatika;
    • žádné
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Nejsou.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Nic moc moderního, pan Virius s panem Kukalem se zasekli v zlatých devadesátých. Místo matlabu, corby v java a oracle db zkusit studentům říci něco o Pythonu (scientific stacku - to se učí snad jen na fyzice?!), non-rdbms/no-sql databázích, REST, kontejnerech a podobně.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická informatika;
    • Škoda, že cvičení obecně příliš nesouvisí s přednáškami, čímž je dělají téměř zbytečnými.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství;
    • V tomto ohledu fakulta těžce pokulhává za svými sestřičkami FEL a FIT. Chtělo by to zařadit do výuky více povinného programování v poměru 1:1:1 s matematikou a fyzikou.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika;
    • Na informatiku se na FJFI docela kašle, je to škoda...
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Zbytečně příliš teoretické
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • neměla jsem, naštěstí.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
  • X :  Připomínky k výuce jazyků. [21]
    • Myslím si, že je podceněné kreditové hodnocení. Dostat 1 kredit předmět, kterému jsou věnovány 4 hodiny týdně a je ještě ukončen těžkým zápočtovým testem je dost málo.
      studijní obor: Inženýrství pevných látek;
    • nemám
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Nic
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Ocenila bych možnost studia 3. jazyku a větší kapacitu anglického konverzačního semináře.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Udělajte ze seminařu cvíčení, 30 studentu na vyuce jazyku je opravdu hodně.
    • Za mě je výuka jazyků kvalitní.
      studijní obor: Matematická informatika;
    • 2 jazyky najednou je dost
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Jako někdo komu matematika, fyzika, informatika vždycky šli, zato s jazyky se od základky trápí jsem udělal velkou chybu že jsem šel na VŠ se 2 povinnými jazyky, stojí mě spoustu času, odnáší to ostatní předměty... Ale je to pochopitelně můj osobní problém, většině to asi tak vyhovuje a je neuvěřitelné, že má fakulta prostředky k tomu je v tomto rozsahu vyučovato.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství;
    • Jazyky mi bohužel připadají jako ztráta času a měl jsem pocit, že jsem si nic neodnesl. Ocenil bych buďto intenzivňejší nebo žádnou povinnou výuku..
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • MÁLO, ale opravdu ŽALOSTNĚ MÁLO kreditů za zápočty z jazyků!!!
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Perfektní příprava od paní Pavlíkové! Nejlepší učitel na Německý jazyk.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Radiologická technika;
    • Propastné čekání trvající rok na pokračování výuky v jazycích po ukončení gymnázia / střední školy nepřináší studentům nic dobrého. Studenti absolvující kurz jazyků od základní úrovně by si zasloužili více kreditů.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika;
    • Tragédie. Vyřadit druhý jazyk.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická informatika;
    • trochu malé kreditové hodnocení jednotlivých semestrů vzhledem k náročnosti přípravy
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Úspěšně absolvováno. Rozhodně je ale co zlepšovat. Především (třeba u francouzštiny) na struktuře probíraného učiva!
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Výuka cizích jazyků je tu špatně pojatá. Vyžadují se po nás dva cizí jazyky, což je veliká a zbytečná zátěž vzhledem k tomu, co všechno se po nás požaduje. Zatím nemám pocit, že bych se naučila něco, co v budoucnu využiji. Chtělo by dát druhý cizí jazyk jako volitelný pro případné zájemce a rozšířit a zkvalitnit výuku angličtiny. V dnešní době se stejně většina komunikace odehrává v angličtině. A je lepší umět jeden jazyk pořádně než dva napůl. I to rozvrstvení kreditů je špatné. Mnohem lepší by bylo získávat průběžně za jazyky dva kredity a za zkoušku třeba i méně. Pokud totiž uvažujete o stipendiu, tak abyste měli 60 kreditů, si musíte zapsat i věci, které vás až tak nezajímají.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Angličtina mi nic nedala, ale druhý jazyk (němčina s Mgr. Čechovou) mě nakonec velmi mile překvapil. Pociťuji na soě opravdu velký posun, především ve schopnosti porozumění textu, mluvenému slovu, ale i ve vlastní schopnosti vyjadřování.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Někteří pedagogové jsou výteční, jiní příšerní. Snad se tohle někdy změní...
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Pořád ty dva cizí jazyky? Rozšířená výuka angličtiny na úkor druhého cizího jazyku by měla určitě mnohem větší užitek.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Je třeba ocenit snahu o vyjádření vedení k výuce 2 cizích jazyků. Doufejme, že se konečně otevře diskuse. My, studenti, se domníváme, že nezbytnou součástí vysokoškolského vzdělání je kvalitní studium angličtiny. Zpětná vazba od studentů zůstává dlouhodobě jednoznačná. Náš názor je, že kvalita výuky angličtiny není dostatečná, a jednu z hlavních příčin vidíme v nízké hodinové dotaci. V této situaci na nás působí povinný druhý jazyk nadbytečně, prosazující se na úkor prvního, jeho využitelnost je nesrovnatelně nižší (vůči angličtině), reálná výstupní úroveň u většiny studentů není uspokojivá a fakulta nenabízí rozumnou možnost pokračování studia jazyků. Velmi postrádáme odborné předměty v angličtině.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Němčina dobře vedená, probíraná témata se budou hodit. V angličtině tomu tam bohužel není (Čápová), kde je jedno téma zbytečnější a nesmyslnější než druhé.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
  • X :  Připomínky k činnosti knihovny, studoven a počítačových učeben. [23]
    • atrium na břehové by mělo mít někde vyvěšený rozvrh
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Fakultní knihovna velmi užitečná instituce. Studovny pohodlně dostávají svému účelu.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;
    • Jak se použivat počitače když mají heslo které není sdileno.
    • Jestliže se ve studovnách nemá jíst, kde potom tedy? Chybí mi místo, kam bych si mohl v klidu sednout a posvačit.
      studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Knihovna je skvělá, ochotné knihovnice. Studovna v Břehovce je někdy zavřená i když v ní zjevně žádná akce neprobíhá.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;
    • Knihovny a studovny fungují skvěle. Velký dík patří knihovnicím, odvadějí skvělou práci.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Nechápu, proč už nikde ve škole není učebna, kde by měli studenti ve svém volném čase přístup k počítačům.
      studijní obor: Matematická informatika;
    • Studovna by měla být pro studenty, tak nechápu, proč je studovna na Břehovce skoro pořád zavřená...
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Studovna na břehovce pořád obsazená. Chtělo by to místnost, která bude vždy přístupná
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Uvítal bych místo (v bodově na Trojanově ulici), kde se dá učit. Místnost označovaná jako studovna je po většinu času chápána jako kolbiště jednotlivých debatních kroužků hrajících "nejhlasitější vyhrává".
      studijní obor: Matematická informatika;
    • V případě, že studovna na Břehové byla z nějakých důvodů zavřena (docela často), bylo téměř nemožné sehnat volnou třídu kde by skupinka studentů mohla společně vzdělávat.
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Ze studovny na Trojance i v atriu zmizeli počítače. Bylo by moc příjemné, kdyby tam nějaké byly a fungovaly.
      studijní obor: Inženýrství pevných látek;
    • Nebylo by od věci umístit do studoven mikrovlnku. Často není možné dojít si do menzy a jíst studené jídlo celý den není úplně ideální. Na Trojance je ve studovně často velký hluk, chtělo by to prostor, kde se může sejít skupinka lidí a odpočinout si a nerušit přitom ostatní.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Nejsou.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Paním v knihovně patří obrovský dík za jejich ochotu vždy pomoci! Knihovna funguje výborně.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Pro úroveň mých potřeb vše funguje tak, jak má. Možná by stálo za to zainvestovat a přidat do studovny rychlovarnou konvici a mikrovlnou troubu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika;
    • Připadá mi minimálně zvláštní, že na FJFI není samozřejmostí, že se podaří se v počítačové učebně přihlásit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství;
    • Super
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Knihovna funguje na jedničku.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Všechno funguje božsky, takhle milé studijní oddělení jinde není.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Z mého pohledu by bylo fajn, kdyby studijní mělo jiné úřední hodiny. Vzhledem k tomu, že dané časy má většina lidí v rozvrhu obsazené, zdají se mi docela nelogické. Ani nemluvě o tom, že v pondělí a v pátek je zavřeno úplně. Knihovnu si naopak v tomto ohledu nemůžu vynachválit.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Bez problémů
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Vše klape jak má.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
  • X :  Jaké jsou Vaše představy o fungování a obsahu ankety? [48]
    • Třeba si z toho vyučující něco vezmou. Také byli studenty, tak by to chtělo trochu pochopení.
      Kateřina Patková studijní obor: Matematické inženýrství;
    • anketa by mohla mat viac otazok s moznostou vyberu (napr hodnotenia od 1 do 5 ako velmi boli zaujimave prednasky a podobne)
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Anketa funguje hezky.
      studijní obor: Inženýrství pevných látek;
    • Anketa je velmi dobře postavená tak, aby napomohla zlepšování výuky v daných předmětech, či přímo daných vyučujících. V rámci ankety by se mělo ještě lépe rozlišit hodnocení čistě výuky (přednášky atd.) a samostatné zkoušky.
      studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Anketu považuji za dobrou zpětnou vazbu pro učitele. Stál bych ale o to, aby i vedení z této ankety vyvozovalo nějaké praktické důsledky. Někteří učitelé jsou opakovaně hodnoceni velice negativně a nemám pocit, že by se někdo snažil tyto vyučující vyměnit za někoho kompetentnějšího. U ankety oceňuji snahu motivovat studenty k účastnění se pomocí možné výhry.
      studijní obor: Matematická informatika;
    • Doufám že si vedení fakulty a jednotlivých kateder začne všímat vyjadřování studentů na jednotlivé předměty, přednášející a cvičicí. Ano, občas to jsou zhrzení studenti, co chtějí mít vše "zadara", ale jsou tam i ospravedlněné výtky.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Hodnocení v anketě bude dostupné studentům, aby se podle ní mohli rozhodovat, co si zapsat, a aby věděli, jaké nástrahy na ně čekají v povinných předmětech. Cvičící a přednášející by se mohli poučit z ankety. Pokud nějaký předmět, nebo pracovník dostane většinu negativních hodnocení (4,5), je třeba s tím něco dělat.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Je super, že něco takového existuje. Chtělo by to více uzavřených otázek, vyplňování by bylo rychlejší a člověk by nemusel psát do kolonek pořád to samé. Místo "zveřejnit" by mělo být napsáno "zveřejnit moje jméno", nebylo by to tak matoucí, a zbavíte se zbytečné nápovědy. "Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám" se jako otázka zobrazuje poslední, ale ve výsledcích je na prvním místě, takže odkazy "viz výše .." atd. jsou nesmyslné.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;
    • K hodnoceni se vyjadri prednasejici. V pripade nejakych problemu by se meli resit individualne nejakou komisii.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Měla by být kratší aby mě neodradila hned na začátku, kdo chce tak se přirozeně sám rozepíše, ale tohle je moc.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Měla by pomoci studentům při volbě předmětů a vyučujícím ke zlepšení výuky.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Nechci si tvořit vlastní představy, radši se podívám, zda někde není popsáno, jak anketa funguje. Pokud to nikde popsáno není, prosil bych o doplnění této části.
      studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Některé připomínky, hlavně k průběhu semestru, je těžší formulovat skoro dva měsíce po jeho skončení. (nepočítaje týden po Vánocích) Například možnost jistého předvyplnění části ankety vztahované k semestru ještě před zkouškovým (a následné doplnění hodnocení zkoušek) by nebyla od věci.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;
    • Nepáči sa mi že je v ankete povinné niečo písať, keby sa pýta viac na otázky s možnosťou odpovede ako otázky typu napíš niečo o tom predmete myslím že by ju vypĺňalo viac ľudí a štatistika by bola relevantnejšia. Ťažko si spraviť názor o predmete ktorý ohodnotil jeden človek.
    • Obsah dobrý, ale pochybuju, že se něco změní.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Oceňuji, že konečně došlo k zohlednění toho, že daný předmět např. neměl cvičení a člověk tak už nemusí daný předmět vyplňovat. Také jsou skvělé vysvětlivky k poli "zveřejnit". Jistě to předejde nedorozumnění, k jakým občas došlo dříve... Výsledky ankety by také měly být brány více na zřetel vedením fakulty a jednotlivých kateder, o konkrétních vyučujících nemluvě. Je smutné vidět už několikátý rok, že i přes negativní hodnocení a komentáře se přístup k věci u vyučujících nemění.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Otázky se v teto anketě opakuji.
    • podání informací o studiu mladším studentům
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • při častém opakování nějakého problému ve výuce nebo fungování fakulty se tento problém začne řešit a cvičící a přednášející budou mít nějakou reflexi
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • V otázce "z jakých zdrojů jste se učil(a)..." bych osobně změnil fungování tlačítek ze "zaškrtni jeden" na "zaškrtni alespoň jeden" (z radio button na checkbox). Často využívám k učení jak skripta, tak vlastní zápisky, a odpověď "jiné" (pouze) mi v tomto případě přijde nelogická. Dále bych trochu změnil vzhled nabídky položek k vyplňování. Položka "Část ankety bez vztahu k předmětu" působí jako součást nadpisu a je značně přehlédnutelná.
      studijní obor: Matematická informatika;
    • Vyjádření studentů k předmětům a následovné řešení větších a kolektivních stížností a podpoření dobrých učitelů. Ale radši bych o dala anonymně, aby si někteří učitelé nemohli na někoho "zasednout".
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;
    • Z feedbacku starších studentů budu schopna vybírat volitelné předměty v dalším semestru.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Zpětná vazba přenášejícím a cvičícím, kde se dozví názory na ně samotné, které by jim jinak studenti sami od sebe neřekli. Dále taky zdroj informací pro uchazeče o studium, kde jim sepsané názory studentů pomohou při rozhodování "kam na VŠ". (snad je to nezastraší)
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Že to někdo bude číst.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Anketa by měla sloužit především jako zpětná vazba přednášejícím a cvičícím. Bohužel jen malé procento přednášejících anketu opravdu čte a ještě menší procento je opravdu schopné své chyby, které jsou v anketě uváděny opravit. Pokud by bylo možné toto nějak zlepšit, tak by to bylo rozhodně velkým přínosem.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • anketa dobrá, podle mě poskytuje stručnou ale dostatečnou informaci o průběhu přednášek a zkoušek od studentů kteří již předměty absolvovali.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Bohužel jen málo přednášejících anketu čte a reaguje na ní. U některých předmětů se rok co rok objevují stejné připomínky, ale stále se nic nemění. Člověk pak ztrácí motivaci anketu vyplňovat, když nevidí zpětnou vazbu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Bohužel mi nepřijde, že by ji četli opravdu všichni vyučující a snažili se něco vylepšit. Je depresivní při pročítání starších anket zjišťovat, že studenti si stěžují pořád na to samé a nic se s tím neděje. To by se mělo změnit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Bylo by dobré, kdyby měla anketa větší vliv na změny na fakultě.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Má představa, poněkud utopická, je následující. Každý přednášející/cvičící/zkoušející si přečte hodnocení u předmětu, který učil/zkoušel a vyvodí z tohoto hodnocení nějakou sebereflexi a pokusí se zapracovat na zlepšení v anketě vytýkaných nedostatků. Rovněž by bylo skvělé, kdyby (když už je ta možnost, že) zareagoval i zde, tj. kdyby alespoň napsal, že si tu anketu přečetl, ať studenti vidí, že jejich názor byl alespoň jedenkrát přečten.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Měla by být částečně formou multiple choice. takhle je to dost náročné vyplnit což většinu odradí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická informatika;
    • Myslím, že v posledních letech se na anketu více dbá jak ze strany studentů, tak ze strany vyučujících. Ovšem nemám představu o tom, jak by se ještě dala anketa vylepšit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Radiologická technika;
    • Někteŕe části ankety jsou zbytečné, třebo povinně vyplnit obecné informace o předmětu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Nevím, každopádně je velice nepohodlné vyplňovat u předmětů několik sérii otázek jež se mnohdy kryjí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství;
    • Obsah klidně mohl rovnou automaticky zvěřeňivat. Oceňuju, že si můžu číst recenze starších studentů.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • V posledních semestrech se konečně účel ankety pomalu naplňuje díky zpětné vazbě od hodnocených vyučujících a také byl konečně alespoň formou slosovatelné soutěže přidán faktor motivující studenty anketu vyplnit. Mohlo by to však fungovat ještě lépe.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika;
    • Znovu bych chtěl pochválit zlepšení komunikace vedení se studenty v podobě obsáhlejší reakce na komentáře v anketě a znovu bych chtěl zopakovat, že čím větší reakce na naše hodnocení přijde, tím spokojenější s fungováním ankety budeme a tím více ji budeme vyplňovat. Bohužel reakcí ze strany pedagogů bylo dost málo. A nemyslím, že je potřeba, aby si na nějakou věc stěžovala spousta studentů, aby stálo za to se jí zabývat. Já jsem například před půl rokem napsal několik tipů na zlepšení ankety, které by myslím prospěly, a bohužel se jimi zřejmě zatím nikdo nezabýval. Přitom upravit nějaká políčka je jistě snadnější než zlepšovat své pedagogické schopnosti. Rychle zopakuji: zvětšit limit na odpověď nebo aspoň přidat upozornění když se limit překročí (možná už to upozornění funguje, ale dříve nefungovalo), zrušit povinná pole, přidat do obec. části nějaké superobecné hodnocení na věci, které se jinam nehodí. Teď další připomínky. Letos se mi jednou stalo, že jsem se snažil si s jedním lístkem dát záležet a předvším odpověď natěsnat do těch 2048 znaků, pak jsem to odeslal a anketa mi řekla, že už mě mezitím odhlásila a práce byla fuč. To bylo trochu demotivující. Nevím, jestli by nebylo lepší jen jedno okénko pro hodnocení učitele s klady i zápory najednou.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická fyzika;
    • Asi takové, jak je očekávání - studenti ji vyplní a učitelé na to zareagují (slovně sem a pak i při výuce). Kéž by tohle byla skutečnost...
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • Jako každý semestr, uvítala bych větší dopad ankety na budoucí výuku. Slosování o ceny je zajímavý způsob, jak motivovat studenty k jejímu vyplňování, ale osobně bych se cítila více motivována, kdyby se na základě výsledků ankety častěji děly nějaké skutečné změny.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Měla by fungovat jako zpětná vazba vyučujícím a vedení školy. Když studenti roky a roky píší o neobjektivitě určitých vyučujících, myslím, že už to není náhoda, a mělo by se s tím něco dělat.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Pokud studenti anketu vyplňují a vyučující si to přečtou a přípomínky si vezmou k srdci, pak je vše v pořádku. Pokud budou vyučující i odpovídat a obhajovat své postupy, bude to ještě lepší.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Zpětná vazba je důležitá. Osobní reflexe hraje v akademické sféře důležitou roli. Přál bych si, aby, když studenti anketu vyplňují, došlo k zamyšlení jednotlivých přednášejících, cvičících nebo vedení nad příspěvky studentů.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Inženýrství pevných látek;
    • Zpětná vazba (nejen studenti přednášejícím, ale případně i naopak) a zdroj informací pro nižší ročníky.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Dat studentum informace o cvicicich a prednasejicich
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Mohlo by se zde objevit "jak na konkrétního profesora" :)
      studijní průměr: (2.0, 2.5>;
    • nektere otazky (obecne poznamky k predmetu) co jsou povinne, nejsou v tolika vecech prinosne, oproti tomu obecne zhodnoceni cvicicich +/- by se hodilo ctenarum ankety vic
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Zdá se, že o anketu se začíná zvedat zájem, což je jen dobře. Doufám, že se vyučující naučí sledovat hodnocení svého předmětu a samy se ke (slušným, věcným) komentářům budou vyjadřovat. O tom by asi tahle anketa měla být.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Beru ji jako zpětnou vazbu pro přednášející a cvičící. Kéž by si ji ale brali k srdci (nebo aspoň v některým případech ji četli)
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
  • X :  Jste spokojeni se studijním informačním systémem ČVUT KOS? Připojte, prosím, své připomínky. [26]
    • Ano, je poměrně přehledný.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • CHCEME ZPET INDEXY. Ten kus papiru co mame je uplny nesmysl.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Chtělo by
      studijní obor: Matematické inženýrství;
    • KOS mě nezklamal, vůbec. Nevím odkud pocházejí ty stížnosti, že "KOS zase nejede".
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • KOS neumožňuje jednoduché a pohodlné vytištění protokolu o průběhu zkoušky, který po nás chtějí vyučující podepsat, aby měli záruku, že souhlasíme se známkou. Nejlepší by bylo, kdyby se nic takové ani tisknout a podepisovat nemuselo.
      studijní obor: Inženýrství pevných látek;
    • Měl jsem šanci okusit i jiný informační systém jiné vysoké školy a v porovnání je ČVUT KOS jednoznačně lepší. Nicméně bylo by dobré do KOSu zařadit funkční rozvrh a možnou individuální modifikaci přímo v KOSu (podobně jako v aplikaci MůjRozvrh).
      studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Na počátku zmatek. Asi by nebylo od věci, předvést KOS na přípravném týdnu.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Některé akce trvají poněkud déle. Ocenil bych tedy celkové zrychlení.
      studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Neměl jsem s ním problémy.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Už to funguje docela dobře.
      studijní obor: Matematická informatika;
    • V některých případech by asi nevadila větší informovanost a o podstatných datech, stačilo by poslat informační email a studenti by důležité informace nemuseli těžko a s pochybnostmi shánět mezi sebou. Například, datum, kdy končí zápis do letního semestru, či informace o bezpečnostním školení ze začátku studia a další..
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Vše OK.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • V zim. semestru ukazuje letní. Terminy zkoušek musí byt dohromady abych byly viditelné.
    • zatím jsem s ním neměla problém, možná by se hodilo uvažovat o nějaké mobilní aplikaci
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Ano
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Ano.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika;
    • Ano jsem.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství;
    • Hrozný systém, který snad bude brzy nahrazen novým. Design někdy ze zlatých devadesátých, ergonomie naprosto otřesná (třeba vyhledávání předmětů)...
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická informatika;
    • KOS má mnohem více funkcí, které bohužel naše fakulta nepodporuje. Ale na základní činnosti jako je zápis předmětu a přihlašování na zkoušku to stačí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika;
    • Systém jako takový funguje myslím docela dobře. Uvítala bych ale, kdyby se z něj dal vytisknout výpis známek i v anglickém jazyce a také, kdyby studenti magisterského studia mohli vidět i své známky a známkové průměry ze studia bakalářského.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • Docela jo, ale mohl by se změnit tak, ab byl přehlednější a graficky propracovanější. Zápis předměttů je taky docela boj...
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Jaderné inženýrství;
    • KOS bývá nezřídka nedostupný. Uvítala bych návrat indexů, protože listy A4 se stejným účelem jsou vzhledem k rozměrům méně praktické a již brzy po zápisu u mnoha studentů nevypadají příliš zachovale.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;
    • Ne. Např. je nutné, aby v zimním semestru neustále naskakovala kolonka letního semestru? Je otrava to neustále přepínat.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství;
    • S fungováním IS ČVUT KOS jsem dosud neměl žádný problém. Jen je škoda, že v něm není vše povoleno. Dále spojení zápisových listů a KOSu a společné fungování se mi zdá poněkud nešťastné. Ale to je nejspíš otázka k vedení univerzity.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Inženýrství pevných látek;
    • NE
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;
    • Ano, nic tam nepostrádám.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika;