Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Všechny komentáře učitelů

14101

Fučík Radek Ing. Ph.D. Předmět: Matematika 1 (01MAT1) (k předmětu a své roli) 2018-03-21 14:02:02

Děkuji všem za hodnocení, je to pro mě dobrá zpětná vazba. Jen pár poznámek:

1. Na emaily samozřejmě odpovídám a většinou okamžitě. Neodpovídám samozřejmě na ty emaily, kde se dotyčný neobtěžuje podepsat (přičemž píše z podivných emailových adres) a já tak nevím, s kým mám tu čest.

2. No vidite, právě to vysvětlování přes věty a definice je to hlavní, co se máte během prvního ročníku naučit (tj. matematiká logika), o ničem jiném to není. Ty další věci, jako třeba limita, derivace, integrály,... jsou vlastně podružné.

Henclová Kateřina Mgr. Předmět: Matematická analýza 1 (01MAN) (k předmětu a své roli) 2018-04-02 22:22:17

Děkuji všem za vyplnění ankety! Vážím si času a úsilí, které jste jejímu vyplnění věnovali a jsem ráda, že se vám cvičení líbilo.

- "někteří spolužáci měli pocit, že u pětiminutovek existovali 'oblíbenci' a ti 'další'": testy i pětiminutovky jsem vždy opravovala dle svého nejlepšího vědomí a svědomí a maximálně se snažila, aby hodnocení bylo objektivní a férové. A to i za cenu mnohem delšího času věnovaného opravování, protože jsem srovnávala "závažnost chyb" napříč všemi pracemi. Chyby v pětiminutovkách (a jejich hodnocení) jsem se zájemci často konzultovala. Navíc měl každý mnoho možností body z pětiminutovek dohnat. Upřímně se domnívám, že pocity spolužáků pramenily spíše z přísnosti než z neobjektivity hodnocení. Nebylo sice až tak drsné jako u zkoušky, ovšem striktní trvání na korektních definicích včetně všech "detailů" řadě lidí nedělala dobře a často měli představu, že "přece to mám skoro celé správně". :-)

- "stihne málokrát obejít třídu": jo, občas jsem třídu nestihla obejít tolikrát, kolik by bylo vhodné, obzvlášť u toho velkého cvičení a ze začátku semestru, než jste začali chtít pracovat ve dvojicích. Nechtěla jsem nikoho ošidit na vysvětlování.

- "nestihli jsme některé obtížnější příklady": jo no, všechno se bohužel stihnout nedá. Mou prioritou vždy bylo, abyste na cvičení opravdu důkladně pochopili základní principy a základní typy příkladů.

- "usměrňování vyrušujících studentů": příště budu drsnější. :-)

- k dotazům studentů mimo anketu týkající se obtížnosti testů: možná jsme měli o trochu lehčí zadání než jiné skupiny, ovšem také jsem po vás vyžadovala důkladnější porozumění a hodnocení bylo malinko přísnější.

- stěrky!!!!! :-D

Jsem moc ráda, že někoho moje cviko motivovalo k zůstání na škole a že jste se těšili na naše setkávání - já též.

Přeji hodně štěstí v dalším studiu!
K.H.

Kozák Michal Mgr. Předmět: Matematická analýza 1 (01MAN) (k předmětu a své roli) 2018-03-26 23:30:15

Děkuji Vám za vyplnění ankety.

Kozák Michal Mgr. Předmět: Rovnice matematické fyziky (01RMF) (k předmětu a své roli) 2018-03-31 00:19:38

Děkuji všem za vyplnění ankety, za ty pozitivní i negativní hlasy (některé pozitivní mne velmi potěšily). I když s některými výroky nesouhlasím, dotváří u mne obrázek, jaký na tento předmět můžou studenti mít. Reaguji jen na vybrané podněty, hlavně ty, se kterými spíš nesouhlasím.

Obsah přednášky: Vůbec nechápu komentáře typu "přednáška jen kopírovala wikiskripta", kterých bylo celkem hodně. Wikiskripta jsou zápisky z přednášky - tedy ne že někdo napsal wikiskripta, a dle nich přednášející přednáší. Nebo tyto výroky narážejí na snahu držet stejné značení jako ve wikiskriptech, abych Vás zbytečně nemátl dvojím značením? Nebo má přednášející ignorovat existenci wikiskript a neupozorňovat na chyby v nich (nejlépe na nich pak nachytávat studenty u zkoušky)?
Naopak by pro mne jako přednášejícího bylo příjemnější, kdybych nemusel vše do detailu psát na tabuli - kdyby studenti poslouchali, měli před sebou vytištěná skripta a jen si do nich vpisovali své poznámky. Nebo kdybych dopředu zadal, ať se studenti podívají sami na kapitolu, a já už mohl na další přednášce povídat zajímavosti či aplikace, technické detaily by si prošel každý sám. Ale přijde mi, že je to dost utopická představa.

Forma cvičení: Pro mne je smyslem cvičení procvičit látku z přednášky, poukázat na některé početní nebo dokazovací techniky, případně rozebrat některé pojmy či tvrzení k lepšímu pochopení. Předmět je o dost více teoretický než předešlé analýzy, k počítání příkladů potřebujete znát spoustu teoretických poznatků, proto se teorie musí řešit i na cvičení. Dle reakcí z ankety mají někteří studenti na cvičení velmi rozdílný pohled, zkusím tedy příště zapracovat na lepším předání mé idey studentům.

Obsah cvičení: Souhlasím, že by bylo dobré stihnout více příkladů. Bohužel si málokdo pamatuje věci z přenášky nebo minulého cvičení, a dost času se stráví opakováním. Navíc si myslím, že je lepší udělat čtyři příklady tak, aby je lidi pochopili, než ukázat řešení osmi příkladů, které málokdo pochopit stihne (když už to nepochopili z přednášky). Jsou dokonce tací, kteří by naopak chtěli ty příklady dělat ještě pořádněji. Každopádně zkusím některé příklady vyměnit.
Pokud byly nějaké příklady za úkol na doma ještě před tím, než byly procvičeny na cvičení, očekávalo se použití poznatků z přednášky a tedy ne úplně precizní spočtení. Ke konci semestru zkusím dát víc početních na procvičení, a pojmy od začátku.

Zkouška: Komentáře na zkoušku zhruba odpovídají pocitu, jaký jsem měl ze samotných zkoušených studentů. Velké potíže dělaly příklady, ale často to nebylo jen z nedostatku času, spousta lidí ani některé nezačala počítat. Každopádně přidám příště čas, abych nemusel být tak subjektivně benevolentní.

Oberhuber Tomáš Ing. Ph.D. Předmět: Numerická matematika (01NUM1) (k předmětu a své roli) 2018-03-21 11:09:36

Mám potřebu se vyjádřit hlavně k mému systému zkoušení. Vím, že je zdlouhavý, ale preferuji se věnovat plně jednomu studentovi po druhém, protože pak lépe udržím v hlavě, na co jak odpověděl, což je pro mě důležité při finálním hodnocení. Nechci proto přeskakovat od jednoho studenta ke druhému. Systém, kdy bych si studenty zval postupně mohu zvážit. Ovšem často se stává, obzvlášť začátkem semestru, že několik studentů zkoušku hned vzdá, a pak by i tento systém byl neefektivní.
A vlastně ještě jedna věc. Občas píšete, že se nevím rady s důkazy. Jde o to, že nechci důkazy opisovat z poznámek. Pamatuji si jen některé zachytné body a podle těch postupuju. Tyto zachytné body se také snažím zdůraznit. Jde mi to, aby důkaz nepůsobil dojmem, že nějak spadnul z nebe, ale že jsme ho společně odvodili. Občas udělám nějakou chybu, ale téměř vždy mě na to upozorníte. Tím vídím, že nad důkazem přemýšlíte. Považuju to za daleko lepší, než kdybych důkaz opisoval krok za krokem.

Děkuju za vaši zpětnou vazbu.

Oberhuber Tomáš Ing. Ph.D. Předmět: Pokročilá algoritmizace (01PALG) (k předmětu a své roli) 2018-03-21 11:13:48

Předmět běžel první rok a více jak polovina obsahu byla úplně nová. Pro mě je velice těžké najít srozumitelný způsob výkladu hned na první pokus. Zejména výklad prefixových stromů je velice náročný a budu nad ním muset ještě hodně popřemýšlet. Nicméně studentům děkuji za trpělivost, se kterou odchodili celý semestr.

Pártl Ondřej Ing. Předmět: Matematická analýza 1 (01MAN) (k předmětu a své roli) 2018-03-21 13:56:17

Děkuji Vám za Vaše zajímavé komentáře.

Je škoda, že čtvrtý z návrhů na zlepšení jeho autor více nerozvedl. Například pod komentářem, že bych se měl zlepšit v přístupu ke studentům, si představím pouze to, že jsem se asi v průběhu semestru nějakou svojí poznámkou někoho dotknul (což se, předpokládám, někdy stane každému emočně nevyschlému vyučujícímu při jakékoli výuce). Rovněž mě zajímá, v jakém smyslu bych měl zlepšit výběr písemkových příkladů z onoho veřejného seznamu, podle kterého se letos cvičení vedla.

Nakonec mě velice zaujala poznámka, že se o mně říká, že nepřiměřeně hodnotím testy. Vůbec mě nenapadlo, že si někdo něco takového může myslet, protože každý semestr spolu s ostatními kolegy při opravování zkouškových písemek diskutuji o hodnocení jednotlivých příkladů v každé z odevzdaných písemek a, pokud si dobře vzpomínám, téměř vždy se na hodnocení shodneme. Píšu "téměř vždy", protože ostatním kolegům můj styl hodnocení v některých případech připadá příliš mírný. Vyvozuji z toho, že moji kolegové pravděpodobně písemky psané na cvičení hodnotí výrazně jinak než písemky psané u zkoušky.

Smejkal Tomáš Ing. Předmět: Matematická analýza 1 (01MAN) (k předmětu a své roli) 2018-03-29 09:50:26

Velmi děkuji za Vaše komentáře.

Vacková Jana Ing. Předmět: Matematická analýza 1 (01MAN) (k předmětu a své roli) 2018-04-03 13:47:23

Moc děkuji za vaši zpětnou vazbu, velmi si toho vážím.
14102

Bielčík Jaroslav Mgr. Ph.D. Předmět: Úvod do fyziky elementárních částic (02UFEC) (k předmětu a své roli) 2018-03-22 10:19:02

Sem zadejte Váš komentář.
Dakujem za vyjadrenie.
Predmet je koncipovaný ako uvodny seminar o casticovej fyzike s tym, ze vacsina prednasok je od Bielcik, Staroba, Vrba. Tento semester sme mali dve externe prednasku Lipinski a Bielcikova. Kedze prednaska o kol. Lipinskeho o superstrunach bola na zelanie podla ankety, ktoru som urobil na zaciatku semestra a v CR je malo vhodnych prednasajucich na tuto temu, tak bola anglicky. Beriem to ako prilezitost si angl. pocvicit, kedze tento obor sa bez angl. robit neda. Dakujem v kazdom pripade za komentare.

Bielčík Jaroslav Mgr. Ph.D. Předmět: Fyzikální praktikum 1 (02PRA1) (k celému předmětu) 2018-03-22 10:39:24

Sem zadejte Váš komentář.
Dakujem za Vase hodnotenia. Fyzikalne praktikum ma v studijnom plane vyzkumnej univerzity typu FJFI vynimocne postavenie. Jeho uspesne absolvovanie je uplne elementarnou podmienkou kazdeho vedca ci vedyne vo fyzike. Som velmi rad, ze ste ho absolvovali a vazim Vasej prace. Bez experimentalneho prevedania merania nie je mozny ziadny vyzkum vo fyzike a prekvapuje ma, ze su studijne zamerania, ktore zakladne praktikum nepotrebuju.
O casovej narocnosti merani a spracovania vedieme dlhodobu diskusiu. Urcite sme ju urobili primeranu, avsak je mnoho co sa studenti a studentky musia doucit v pripade, ze na strednej skole nemali dostatocny vyuku fyziky. Na spracovanie ulohy potrebujete casto 6 hodin cisteho casu. Chapem, ze to nie je malo, ale je nutne tieto schopnosti experimentalnej prace ziskat uz v druhom rocniku, aby ste mohli dalej odborne rast. Hodnotenie protokolov je centralizovane a dvojito kontrolovane. Kvantifikovali sme rozptyl opravujucich a prijali sme niekolko opatreni ako ho eliminovat. Napriklad mame pravidelnu diskusiu medzi opravujucimi. Ak sa vyskytnu anomalie, je dolezite na ne upozornit a budeme ich dalej riesit.
Prosim obracajte sa na nas s dalsimi podnetmi uz pocas semestra aby sme mohli pruzne reagovat.

Navrátil Josef Ing. Předmět: Mechanika (02MECH) (k předmětu a své roli) 2018-04-04 23:18:38

Milí studenti, děkuji za komentáře. Na zlepšení značení zkusím zapracovat. Co se "rádoby" zkoušení týče, má dva důvody - jednak abyste se více zapojili do výuky a jednak abych zjistil, kam až sahají Vaše znalosti, a případně tomu uzpůsobil výklad.

Navrátil Josef Ing. Předmět: Vlnění, optika a atomová fyzika (02VOAF) (k předmětu a své roli) 2018-04-04 23:24:56

Milí studenti, děkuji za hodnocení. O chybách na tabuli vím, a pracuji na zlepšení.

Nguyen Zbyněk Bc. Předmět: Mechanika (02MECH) (k předmětu a své roli) 2018-04-03 23:47:22

Díky za skvělé věcné připomínky, cením si toho. Mrzí mě však, že z celkového počtu 27 studentů vyplnili anketu pouze tři navzdory ustavičným připomínkám k vyplnění.

Na cvičeních jsem se snažil navodit přátelskou atmosféru a cvičení studentům maximálně usnadnit - na každém cvičení byl pořízen audiovizuální materiál k případnému samostudiu či dohnání látky. Z toho také vzešla potřeba dalších bonusových cvičení, která se však postupem času stala běžnými cvičeními.

Chápu však, že po studentech nemůžu chtít účast nad rámec standardní výuky, a že množství bonusových cvičení šlo omezit např. na úkor vysvětlované teorie. Na druhou stranu, většina si probranou teorii na cvičení pochvalovala a cvičení tak reflektovala přání většiny.

Osobní poznámky, jako např. účast na bažantrikulaci, neměly na udělení zápočtu vliv.

Za večerní termín první písemky se omlouvám, ovšem tento termín vzešel z hromadného hlasování - jindy jsme nenašli společné místo v rozvrhu. Pozdní příchod byla moje vina způsobená problémy s tiskárnou. Stejně tak se omlouvám za změnu podmínek týkajících se druhé písemky - to bylo velmi výjimečné a mimořádné opatření.

Budu se pro příště snažit omezit nadstavbové znalosti a snažit se o flexibilitu cvičení již během semestru, aby zpětná vazba mohla ovlivňovat cvičení i za běhu. Úpravu na tabuli a výklad taktéž, avšak tempo příliš zpomalit nepůjde, protože množství látky k probrání je enormní.

Každopádně, bylo mi ctí letos opět cvičit a předávat znalosti dál. Doufám, že se nevyjádřujícím se cvičení líbila alespoň stejně tak, jak tvrdili během semestru, a všem přeji hodně štěstí do dalšího studia!

Semorádová Iveta Ing. Předmět: Mechanika (02MECH) (k předmětu a své roli) 2018-04-04 00:48:09

Děkuji (všem třem :-) ) studentům za zpětnou vazbu.

Na cvičení jsme byli trochu ve skluzu, proto bylo na konci semestru přidáno dobrovolné bonusové cvičení, kde jsme dodělali vše, co se nestihlo. Látka je obsáhlá a stihnout vše a přitom pořádně je náročný úkol. Navíc považuji za důležité, aby studenti měli prostor se zeptat, když něčemu nerozumí, což samozřejmě zvyšuje časovou náročnost cvičení. Příští rok budu mít zase o něco lepší odhad.

K případným nejasnostem, na které už např na cvičení nezbyl čas, jsem se vždy snažila vracet ať už na dalším cvičení, či v e-mailu. Pokud i tak zůstal nějaký dotaz opomenut, tak se omlouvám, dám si na to do budoucna větší pozor a naopak studentům doporučuji, aby se s takovým dotazem nebáli se připomenout.
14104

Clarke Dunstan M.A. Předmět: Angličtina P1 (04AP1) (k předmětu a své roli) 2018-03-26 09:09:02

Sem zadejte Váš komentář.
Thank you very much for your comments and suggestions. I am glad most of you are finding the course useful. I agree that it's not a very long time to study English for, but, unfortunately the pressures of the faculty's timetables and my own will not currently allow for longer. However, this is a common complaint which we have taken on board and are considering how to address. I am sorry to hear some feel they are not learning enough and will endeavour to stretch students further in subsequent courses.

Clarke Dunstan M.A. Předmět: Angličtina P3 (04AP3) (k předmětu a své roli) 2018-03-26 09:14:53

Sem zadejte Váš komentář.
Thank you all for your comments and advice. I am glad most of you are finding the course useful. In response to the comment about the presentations, I will considering revising the marking scheme to make it more objective, perhaps it would also help if it was clearer how the mark is obtained, I will add a check list in future courses. I also agree that an essay component would be useful so I will see if I can fit it into future course. It is always tricky to get everything into a single semester. As regards technical vocabulary, this is common problem. Students study a variety of fields and everyone wants some of their field's vocabulary in the course. That said, I can try to add more.

Kovářová Jana Mgr. Předmět: Angličtina M3 (04AM3) (k předmětu a své roli) 2018-03-28 10:17:33

Sem zadejte Váš komentář.
S nápadem na vytvoření uceleného studijního/pracovního materiálu máte pravdu, určitě k tomu dojde; jen jsem prozatím vhodnost materiálů testovala. Co se týče příliš rychlého probírání tématu, je mi líto, pokud tempo někomu nevyhovovalo, ale je třeba se ozvat přímo na hodině nebo přijít na konzultace, ráda se vám budu věnovat.

Kovářová Jana Mgr. Předmět: Čeština pro cizince mírně pokročilí 1 (04CESM1) (k celému předmětu) 2018-03-28 10:20:00

Sem zadejte Váš komentář.
Bohužel s kreditovým hodnocením katedra jazyků nemůže nic udělat.

Kovářová Jana Mgr. Předmět: Angličtina M1 (04AM1) (k předmětu a své roli) 2018-03-28 10:21:16

Sem zadejte Váš komentář.
Děkuji za pochvalu.

Pavlíková Ivana Mgr. Předmět: Němčina M3 (04NM3) (k předmětu a své roli) 2018-03-21 11:26:33

Sem zadejte Váš komentář.
Milé studentky, milí studenti, děkuji za Váš čas, který jste věnovali vyplnění ankety ohledně mého předmětu, zároveň mnoho díků za hezká slova uznání, která jsou pro pedagoga jako balzám na duši. Kdybychom bývali měli ještě hodinu navíc, ráda bych s Vámi byla konverzovala, neboť jazyk znamená mluvit, mluvit, mluvit. Na obě skupiny NM3 ráda vzpomínám, budete mi také chybět. Budete-li v německy mluvící oblasti, zapomeňte na angličtinu a snažte se probojovat s němčinou, jež je opravdu hezká a sluší Vám.
Mnoho úspěchů do dalšího studia Vám přeje Iva Pavlík

Pavlíková Ivana Mgr. Předmět: Němčina M1 (04NM1) (k předmětu a své roli) 2018-03-21 11:31:42

Sem zadejte Váš komentář.
Milé studentky, milí studenti, děkuji Vám za čas, který jste věnovali vyplnění ankety jazykové výuky. Vím, že práce se mnou není vždy jednoduchá, nemáte rádi obsáhlé domácí úkoly, ovšem je to jeden z nástrojů, jak Vás mohu donutit se nad jazykem zamyslet i mimo hodinu. Věřte mi, že tato práce nese ovoce, děláte-li ji tak, jak Vás o to prosím. Jazyk se neučíme jen pro zkoušku, nýbrž i pro svůj život, v němž můžeme být jazykovým znalostem za mnohé pozitivní velmi vděčni. Přeji Vám dostatek chuti učit se i nadále, nebát se mluvit - třeba i s chybami, neboť komunikace je to nejdůležitější, proč se jazykům vlastně učíme. Wir schaffen das!

Rafajová Eliška PaedDr. Předmět: Systematizace jazykových prostředků 1 (04ABS1) (k předmětu a své roli) 2018-03-26 09:07:21

Děkuji za komentáře. V případě potřeby jsem kdykoliv k dispozici k vyřešení problému.

Rafajová Eliška PaedDr. Předmět: Rozvíjení řečových dovedností 1 (04ABK1) (k předmětu a své roli) 2018-03-26 09:08:22

Děkuji za komentář. V případě potřeby jsem kdykoliv k dispozici k vyřešení problému.
14112

Peterka Pavel Ing. Ph.D. Předmět: Vláknové lasery a zesilovače (12VLA) (k celému předmětu) 2018-04-03 13:58:00

Děkuji za příznivé vyznění vyplněné ankety a dodatečné vysvětlení, jak jste myslel číslo 5, že to mělo být kladné hodnocení. V příštím roce chystáme opět několik změn/vylepšení. Na webu k předmětu jsou nejen skripta, přednášky, zadání úloh a další studijní materiály, ale i aktualizovaný seznam otázek. Na první, úvodní hodině a na druhé hodině vždy studenty podrobně seznamuji s organizační strukturou předmětu, tematickým obsahem přednášek a exkurzí a kdy budou. Pro ty, kteří náhodou nestihnou být aspoň na jednom z těchto prvních dvou bloků přednášek, nebo před zkouškou něco zapomenou, tak jsou nyní požadavky ke zkoušce podrobně popsány před samotným seznamem zkouškových otázek. Významná část otázek bude však i nadále směřována na erbiový vláknový zesilovač (EDFA), to je klíčová komponenta i po pochopení vláknových laserů, to se měnit nebude. I proto se předmět jmenuje "Vláknové lasery a zesilovače" a ne zkráceněji "Vláknové lasery". Nicméně pravidelnou aktualizaci přednášek zaměřím tak, že větší prostor bude věnován aktuálnímu výzkumu a trendům ve vláknových laserech. Exkurze v laboratoři vláknových laserů bude organizována jinak. Místo jedné exkurze v této laboratoři bude několik kratších exkurzí, rovnoměrněji rozložených během semestru.

Peterka Pavel Ing. Ph.D. Předmět: Vláknové lasery a zesilovače (12VLA) (k předmětu a své roli) 2018-04-03 14:12:49

Tištěná skripta k předmětu sice k dispozici nejsou, ale na webu k předmětu jsou skripta pokrývající část erbových vláknových zesilovačů (EDFA), spektroskopie prvků vzácných vláken v optických vláknech a Ramanovských vláknových zesilovačů. Dále je tam stručná brožurka o vláknových laserech. Přístup k dalším studijním materiálům k vláknovým laserům dostávají studenti při přednáškách. K dispozici jsou přednášky v pdf. Na první, úvodní hodině a na druhé hodině vždy studenty podrobně seznamuji s organizační strukturou předmětu, tematickým obsahem přednášek a exkurzí a kdy budou. Pro ty, kteří náhodou nestihnou být aspoň na jednom z těchto prvních dvou bloků přednášek, nebo před zkouškou něco zapomenou, tak jsou požadavky ke zkoušce podrobně popsány před samotným seznamem zkouškových otázek. Významná část otázek bude však i nadále směřována na erbiový vláknový zesilovač (EDFA), to je klíčová komponenta i po pochopení vláknových laserů, to se měnit nebude. I proto se předmět jmenuje "Vláknové lasery a zesilovače" a ne zkráceněji "Vláknové lasery". Nicméně pravidelnou aktualizaci přednášek zaměřím tak, že větší prostor bude věnován aktuálnímu výzkumu a trendům ve vláknových laserech. Exkurze v laboratoři vláknových laserů bude organizována jinak. Místo jedné exkurze v této laboratoři bude několik kratších exkurzí, rovnoměrněji rozložených během semestru.

Pšikal Jan Ing. Ph.D. Předmět: Základy fyziky laserového plazmatu (12ZFLP) (k předmětu a své roli) 2018-03-26 14:21:46

Děkuji za Vaši reakci k obsahu přednášek. Vámi zmiňované části přednášek (základní parametry plazmatu, dvoutekutinový model) jsou skutečně opakováním ZFP. Problémem je, že teoreticky ne všichni, kdo mají předmět ZFLP zapsán, museli ZFP absolvovat,. Takže vynechat tyto části nemohu, spíše mohu zkusit je vysvětlovat nějak alternativně, jiným způsobem než v ZFP, aby to bylo pro studenty přínosnější i při opakování.
14115

Drtinová Barbora Ing. Ph.D. Předmět: Fyzikální chemie 2 (15FCHN2) (k předmětu a své roli) 2018-04-02 18:25:49

Při deklarované docházce je opravdu těžké si nevšimnout mého avizovaného lpění na několika tabulkách a grafech (cca 10). A ztrácet tolik času s přednášejícím, kterého hodnotím za 4...

Kotek Jan doc. RNDr. Ph.D. Předmět: Anorganická chemie 1 (15ANCH1) (k předmětu a své roli) 2018-03-22 17:17:15

Sem zadejte Váš komentář.
Díky za zpětnou vazbu. Předně - pokud někomu připadalo, že řvu a vyvíjím psychický nátlak, tak se za to omlouvám, ale je s podivem, že na stejnou věc nepoukazují v dotazníku studenti naší Fakulty (a podotýkám, že nejste zkoušeni podle příslušnosti k dané Fakultě, ale skupiny zkoušených studentů jsou promíchány podle výsledku testu - stěžovat si na "nás z FJFI nemají na PřF rádi" je tedy nesmysl). Ten řev mi taky moc nesedí...
Podle mého by měl student odcházet ze zkoušky o něco vzdělanější, než když na ni přišel - snažím se každého dotlačit až na aktuální hranici jeho znalostí. Proto po Vás chci mj. i přesah do ostatních oborů a zasazení informací do kontextu, nicméně při známkování se snažím ocenit pouze znalost oboru v kontextu toho, co bylo odvykládáno. Je ale samozřejmě věcí Vašeho názoru, nakolik se mi to daří.
Uznávám, že 4 h na 6 lidí je hodně, ale studenti si za to do značné míry mohou sami - pokud prokážou znalost v dané problematice, tak rychle přeskočíme k dalšímu tématu. Taky jsem měl 6 lidí vyzkoušených za 1,5 h. Zkoušení se ale neúměrně protahuje, pokud je prodleva mezi mou otázkou a Vaší odpovědí dlouhá. Věřte, v takovém případě mne to také nebaví, ale snažím se zjistit, co ve Vás je, abychom se mohli smírně rozejít už napoprvé...
A k tomu, co jsem věděl či nevěděl ve Vašich letech - prosím, tak to neberte. Já jen bohužel tuším, co je ve středoškolských učebnicích chemie, a tuto znalost bych u studenta VŠ na chemickém oboru implicitně předpokládal.
S přáním úspěchů v dalším studiu,
H.
14116

Průša Petr Ing. Ph.D. Předmět: Praktikum z detekce a dozimetrie ionizujícího záření (16PDZ) (k předmětu a své roli) 2018-03-22 16:33:57

Díky za připomenutí tohoto problému. S vedoucím inkriminované úlohy to proberu, takto by to opravdu vypadat nemělo.

Průša Petr Ing. Ph.D. Předmět: Praktikum z metod měření ionizujícího záření (16PMM) (k předmětu a své roli) 2018-03-22 16:44:18

Díky za komentáře. Měl jsem z prvního běhu tohoto předmětu ne vždy dobrý dojem. Omlouvám se za chvíle zdržení a improvizace. Jsem rád, že i tak předmět někoho oslovil v dobrém slova smyslu. Budoucí koncepci ještě promyslím, byť jsem si původně skutečně představoval posun směrem k běžnému praktiku s předpřipravenými (ne nutně předem zapojenými a nastavenými) úlohami a neměl žádné pochyby, že ten směr je správný.

Urban Tomáš Ing. Ph.D. Předmět: Jaderná a radiační fyzika 1 (16JRF1) (k předmětu a své roli) 2018-03-28 15:54:19

Děkuji všem hodnotícím, je to dobrá zpětná vazba a budu snažit se z toho poučit pro příští rok. Dovolím si také pár poznámek:

1) Cvičení se snažím vždy přizpůsobit tempu celé skupiny studentů. Rozumím tomu, že pro někoho může být pomalejší, pro někoho rychlejší. V principu jde ale o to, aby studenti jen neobkreslovali nějaké klikyháky z tabule, ale dávali si věci do souvislostí (a jsem také rád, že toto i někteří z vás přímo v anketě oceňují).

2) Bohužel musím také napsat, že většina pauz (a podle mě ne tak dlouhých) je způsobena jistou neaktivitou vás–studentů. Pokud položím otázku (do pléna), velmi často mají studenti "zalehlé uši", popř. "něco padá ze stropu a je potřeba koukat do lavice, to aby TO nenapadalo do očí". Řešením je např. vyvolávat jmenovitě (což často i dělám), nemyslím si však, že to je ze strany studentů hodnoceno pozitivněji. ;-)

Ještě jednou děkuji za komentáře i za hodnocení vánočky ;-)

Urban Tomáš Ing. Ph.D. Předmět: Informatika ve zdravotnictví (16INZ) (k předmětu a své roli) 2018-03-28 15:56:50

Děkuji všem hodnotícím, je to dobrá zpětná vazba. Další komentáře mi můžete psát kdykoliv na můj e-mail, popř. je můžeme prodiskutovat i osobně.

Urban Tomáš Ing. Ph.D. Předmět: Lékařská informatika pro techniky (16INZB) (k předmětu a své roli) 2018-03-28 15:57:19

Děkuji všem hodnotícím, je to dobrá zpětná vazba. Další komentáře mi můžete psát kdykoliv na můj e-mail, popř. je můžeme prodiskutovat i osobně.

Vrba Tomáš doc. Ing. Ph.D. Předmět: Základy radiační ochrany (16ZRAO) (k předmětu a své roli) 2018-03-22 16:06:06

Předně děkuji za podmětné komentáře. Kritiku v záležitosti pozdního zpřístupnění prezentací beru za svou a pokusím se v příštím roce napravit.

Vrba Tomáš doc. Ing. Ph.D. Předmět: Radiační ochrana (16RAO) (k předmětu a své roli) 2018-03-22 16:06:44

Předně děkuji za podmětné komentáře a rád bych se k některým vyjádřil.

Nejvíce kritiky se týkalo letošní formy zkoušení. K tomu bych rád uvedl několik poznámek. Písemný test, vznikl na základě loňské kritiky, že je zkouška z předmětu RAO příliš lehká a nereflektuje skutečné znalosti. Studenti/studentky byly dopředu vyrozumění, že test bude obsahovat i výpočty. Test obsahoval 35 otázek a studenti/studentky dostali dostatek času. Na většinu otázek se dalo odpovědět krátce (větou, malůvkou, či několika hesly). Odpovědi na veškeré otázky se nacházely ve studijních materiálech, které jsou dostupné. Otázky z partií, které nevyučuji, byly konzultovány s vyučujícími nebo vycházely z kontrolních otázek k dané přednášce. Pokud jedna verze testu byla o něco málo náročnější, tak se nejednalo o významnou změnu. U dvou ze tří příkladů bylo potřeba jen správně odečíst čísla z grafu či tabulky a dosadit do základních vzorců veličin ze ZDOZ a RAO. Rád příští rok ukážu nějaké vzorové příklady.

Ohledně známkování. V případě že byl test složen (známka E a lepší) tak se dvě části zkoušky průměrovaly, přesně tak jak bylo avizováno. Pokud student/ka získal/a z testu < 50%, ale > 40% (klasifikováno dle stupnice ČVUT jako F), tak jsem navrhl výslednou známku E bez ohledu na výsledek druhé části zkoušky, neboť nelze průměrovat neúspěšně složený test s úspěšně slouženou částí. Správně by měl student neslouženou část opakovat, tj. navržení E byla benevolence z mé strany, nikoliv snaha poškodit studenta/studentku. Známky byly vždy nejprve navrženy, pokud student/ka nesouhlasil/a, mohl být znovu vyzkoušen, ale této možnosti nikdo nevyužil. Stejně tak nikdo s horší známkou než B nepřišel na konzultaci, či probrat co měl v testu špatně.
14117

Huml Ondřej Ing. Ph.D. Předmět: Stochastické metody v reaktorové fyzice (17SMRF) (k předmětu a své roli) 2018-03-26 09:52:48

Děkuji za zpětnou vazbu. V příštím roce se pokusím předmět více zinteraktivnit.

Kobylka Dušan Ing. Ph.D. Předmět: Termohydraulický návrh jaderných zařízení 1 (17THNJ1) (k předmětu a své roli) 2018-04-03 16:36:46

Děkuji všem studentům(-kám), kteří k předmětu napsali své názory. Co se týká hodinové dotace či kreditového ohodnocení předmětu, jsem si vědom, že by obojí mělo být větší. Bohužel se jedná o komplexnější záležitost, která nezávisí pouze na vyučujícím.
Písmo je velmi individuální záležitost. O zlepšení jeho čitelnosti se snažím již od 1. třídy základní školy a je vidno, že výsledky jsou stále diskutabilní. Při přednášce u tabule se navíc projeví vertikální sklon tabule, její hladkost a čistota, kvalita fixů, rychlost výuky apod., takže podávat krasopisné výkony je obtížné. V každém případě pokud není možno něco přečíst rád se nas dotaz vrátím a dovysvětlím. Zpřehlednit výklad nadpisy samozřejmě možné je.
Řešit příklady v průběhu výuky je možné principiálně dvěma způsoby: výpočtem na tabuli (buďto vyučujícím, nebo jsou studenti vyvolávání a počítají u tabule) nebo příklady řeší studenti sami, nejlépe každý za sebe. Oba přístupy mají své výhody i nevýhody. První způsob ukáže studentům přímou a rychlou cestu k výsledku, ale u většiny studentů vede pouze k pasivnímu opisování z tabule. Druhý je náročnější, delší, ale nutí studenty k aktivnímu přemýšlení, práci s poznámkami a aktivnímu řešení. Pokud student neví jak s příkladem dál, rád jej na správné řešení navedu, Domnívám se, že z hlediska výukového je druhý přístup lepší a studenty ve výsledku naučí více. Sám si ze svého dávného studia pamatuji, že cvičení organizovaná druhým způsobem mi dala mnohem více než ta, kde se počítalo na tabuli.

Kobylka Dušan Ing. Ph.D. Předmět: Termohydraulický návrh jaderných zařízení 4 (17THNJ4) (k předmětu a své roli) 2018-04-03 16:56:02

Děkuji všem studentům(-kám), kteří k předmětu napsali své názory. Větší využití výpočetní techniky a kódů ve výuce THNJ4 je plánováno. Bude to ovšem zřejmě vznikem nového volitelného předmětu a THNJ4 by měl zůsat dále více teoretický. Dnes se sice vše řeší na počítačích, ale bez znalosti teorie a třeba ručního zjednodušeného ověřovacího výpočtu může konsruktér udělat fatální modelovací chyby a není schopen odhadnout přesnost a kvalitu svých výsledků. VŠ sice připravuje na budoucí práci, ale stále musí zůstat hodně teoretická a neměla by studenty učit pracovat pouze s konkrétním kódem. Problém výpočtů zápočtových příkladů v THNJ4 je spíše časový, protože příklady jsou komplexní a jejich vyřešení trvá delší dobu.
Skripta předmětu jsou v přípravě a měly by být k dispozici do 2 let. Předmět je vyučován nyní sedmým rokem a vznikal jako zcela nový. Dokud nebyl vychytán do detailů jeho obsah, časová strukura, návaznosti, apod. bylo zbytečné skripta psát. Umisťování prezentací na MyDMS je komentováno více u předmětu SAZ/TCJ2.

Kobylka Dušan Ing. Ph.D. Předmět: Stroje a zařízení jaderných elektráren (17SAZ) (k předmětu a své roli) 2018-04-03 18:23:30

Děkuji všem studentům(-kám), kteří k předmětu napsali své názory. Prezentace dostávají studenti na požádání vytištěné před přednáškou, aby si do nich mohli dělat poznámky k promítaným obrázkům i další zápisy. Výkresy jsou většinou neupravované skeny obrázků ze skript i dalších materiálů. Popisů je většinou více a velikost obrázku neumožňuje na výkres umístit všechny popisy v textové podobě. Při slovním komentování není časově možné se věnovat všemu, komentář se zaměřuje pouze na části, které jsou speciální, nemusely by na daném výkresu být jasné apod. Při nejasnostech na přednášce se mohou studenti zeptat, v případě studia ke zkoušce v domácám prostředí předpokládám použití skript, kde jsou všechny obrázky podrobně popsány. Vytvoření databáze výkresů nutných k zápočtu je zajímavý nápad, na druhou stranu ale od studentů nechci, aby se zpaměti naučili popis několika vybraných obrázků, ale aby ukázali, zda chápou výkres libovolného zařízení a umí jej správně terminologicky popsat.
Rychlost výkladu je v tomto předmětu značná. Je to dáno tím, že předmět popisuje velkou šíři inženýrských oborů a různých zařízení, které se např. na strojních fakultách vyučují v samostatných a někdy i vícesemestrálních předmětech. Informace jsou proto spíše přehledové a povrchní, aby studenti získali pouze základní představu o problematice, kterou si pak podle své budoucí potřeby doplní dalším studiem.