Zpět na předměty Zpět na rozcestník Vygenerováno 02/12/2019 21:06:42

Matematická analýza B4 (01MAB4)

  1. Statistiky

  2. Učitelé

    1. Klika Václav doc. Ing. Ph.D.
    2. Kostková Jitka Ing.
    3. Krbálek Milan doc. Mgr. Ph.D.
    4. Solovská Kateřina Ing.
    5. Szabová Zuzana Ing.
  3. Otázky

    1. Obsah předmětu

      1. V anketě mi chybí možnost komentovat obecně matematické předměty, tak to dám celé sem: MAB4 věnuje zbytečně mnoho prostoru (asi 1/2 semestru, se seminářem možná i 2/3) teorii míry, což je zbytečné pro všechny studenty krom AMSM. Míra by se měla vyčlenit do zvláštního předmětu, který by si rádi zapsali i áčkaři, před který je tato partie matiky poněkud nepochopitelně tajena. Uvolněný prostor na MAB4 by se mohl věnovat ryze praktickému řešení parciálek (bez snahy o precizní výstavbu), namísto aby byli béčkaři kvůli tomu nuceni trpět na RMF, které je zjevně koncipováno pro áčkaře co mají zároveň zapsánu funkcionální analýzu, všichni ostatní jsou odsouzeni na RMF tápad, nic si neodnesou a všichni se spokojují s potupným (ač vlastně objektivním) E. Píšu jako člověk co úspěšně absolvoval MAB4 i RMF.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 5


      2. Závěr čtyřdílné analýzy, kde se zobecní spousta známých vět a vzorců na funkce více proměnných. Tento rok konečně doběhne analýza ostatní fyziky. Navštěvování semináře bych silně doporučil, protože se tam stihne důkladněji probrat některé detaily míry a Lebesgueova integrálu, které mohou být následně v testech klíčové. Škoda, že ke konci semestru se všechno nestíhalo úplně probrat a člověk měl pocit, že na něho někdo vysypal pytel plný integrálů. Chápu, že se to nedalo nijak lépe stihnout, ale stejně musím podotknout, že zápočtové testy, které se pak společně s VYMA a TSFA protáhli do prvních dvou týdnů zkouškového období, působí už v tak naplněném zkouškovém dost depresivně.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      3. Poslední pokračování příběhu jménem analýza. Co víc dodat. Práce 2x víc než u mab3, obsáhlejší a těžší učivo, zavedení měr a nových druhů integrálů.. Každopádně nepropadejte panice! Vše se dá zvládnout, včetně mab4. Docent Krbalek na přednášce sice probere úplné minimum, takže 90% učiva je vlastně samostudium, ale přednášky jsou zábavné a pan docent ví přesně, o čem mluvi. Zážitek. Určitě doporučuju navštěvovat všechny přednášky, které jsou v kombinaci s kvalitními skripty (dostání v knihovně nejnovější vydání) dobrým vykročenín za úspěšným zakončení předmětu.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      4. Látka je hodně těžká, ale dá se to zvládnout pokud člověk chce.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R063
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


    2. Zakončení předmětu

      1. Zápočtové písemky by se bezpodmínečně měly psát před začátkem zkouškového, analýza si i bez toho ukusuje ze zkouškového příliš. Písemná část zkoušky je tradičně silně naddimezovaná, obtížnost jednotlivých termínů nevyrovnaná, a klade zbytečně vysoké nároky na numerickou správnost - správný postup se špatným výsledkem je důsledkem stesu, ne nevědomosti studenta. Obtížnost ústní opět výrazně kolísá podle vytažené otázky, ale jinak je objektivní.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 5


      2. Předmět matematická analýza 4 se mi líbil. Docent Krbálek má skvělé přednášky a férové zkoušky.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R063
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      3. Suverénně nejtěžší zkouška, skládající se ze dvou částí, alespoň dle mého názoru. Nejprve se píšou příklady, potom jiný den ústní zkouška. OVŠEM!, nečekají zde žádné podpásovky, všechny otázky k ústní explicitně vypsány, dále časový harmonogram, dle kterého k ústní přijít, naprostá paráda. Pan docent nelpí na velkých detailech, spíše se vyptává a to skrze všechny probíraná témata, aby zjistil jak do hloubky rozumíte problematice. Pokud zjistí, že jste si prošli všechny otázky, všechna témata a nemáte v nich zmatek, není problém si zlepšit známku z příkladů o dva stupně. Cením také férovost s jakou pan docent studenty zkouší a pohodovou atmosféru, která panuje v učebně, kde probíhá zkoušení. Nejtěžší, ale zároveň nejlepší zkouška.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      4. Od MAB3 žádná změna - 5 minitestů, 2 zápočtové testy. Potřebujete alespoň 50 bodů, abyste dostali zápočet, pokud máte mezi 30 - 50 body, píšete rozhodující test. Písemná a ústní část zkoušky je opět rozdělená. Letos nově přibila exkluzivní možnost za podvádění získat rychle 80 bodů, bohužel však z jiné části číselné osy než by si skoro všichni přáli. Takže nepodvádějte, 50 bodů na zápočet se nebere z absolutní hodnoty vašich nasbíraných bodů.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      5. Musíte napřed k písemce, pak k ústní, takže vřele doporučuju napsat písemku někdy ze začátku zkouskoveho a na ústní klidně v září. Jak je psáno v kvalitní literatuře o písemce mab4: "You're dealing with something, that has never occured on this planet before." ..je to naprostá pravda. Jakmile se propisete, máte z 90% vyhráno. Ústní už je jen o štěstí, co si vytahnete. Ale pílí a pracovitosti se to dá zvladnout. Zkouška je pak příjemná a docent Krbalek není nikterak zákeřný zkoušející. Je to férový chlap.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      6. Zápočťáky by se mohly psát dříve.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2