Zpět na předměty
Zpět na rozcestník
Vygenerováno 02/12/2019 21:06:42
Numerické metody 2 (01NME2)
-
Statistiky
- Vyplněnost: 18 / 38 (47.368421052631575 %)
- Průchodnost: 33 / 38 (86.8421052631579 %)
-
Známky
- A 22
- B 5
- C 4
- D 1
- E 1
- F 0
- 5 (nezískaný zápočet)
-
Hodnocení v anketě
Známka 1 je nejlepší.
- 5
- 13
- 10
- 7
- 1
-
Učitelé
-
Beneš Michal prof. Dr. Ing.
-
Otázky
-
Obsah předmětu
-
Předmět by to mohl být zajímavý, numerické řešení parciálek není nijak zvlášt komplikované a v jistém smyslu završuje celé základní studium. Jenže tady je přednášeno strašně formálně, celý předmět je koncipován pro studenty matiky A s řadou technických důkazů, pro běžnou aplikaci nadbytečných.
Studenti matiky B se tu vlastně nic moc užitečného nedozvědí, všechny probírané metody už poznaly (ač z rychlíku) na NME1. Největší přínos vidím v tom, že si člověk trochu procvičí programování. Někdo si stěžuje na absenci cvičení, já jsem za to rád, vše potřebné jsme se naučili už v předešlých předmětech. Navíc ani na přednášky není vůbec nutné chodit, většinu času se jen přepisují na tabuli nepotřebné důkazy. Případné najasnosti si lze snadno doplnit z nepřeberného množstí materiálů na netu.
- Studijní průměr: (2.0, 2.5>
- Studijní program: 3901R060
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 5
-
Předmět opravdu trpí tím, že jsou to vlastně tři předměty v jednom. Pro Bčkaře je přednáška hodně teoretická a chybí cvičení - čímž se celkem smazává praktický přínos předmětu. Na zápočet se dělá jen jeden typ úloh a zbytek se jen učí teoreticky, což je velká škoda.
Jinak mi předmět přijde dobrý, protože se na něm dobře proberou metody a zápisky z přednášek (které jsou sice o neustálém psaní, ale jinak skvělé, jelikož na tabuli se napíše opravdu vše) by už jen stačilo sepsat do nějakých skript a předmět by byl na jedničku.
- Studijní průměr: (1.5, 2.0>
- Studijní program: 3901R021
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3
-
Špatně vedený předmět. Napsat zápočtový program v něčem jiným jak Matlabu po tom, co jsme měli jen ZPRO v prváku bylo opravdu náročné. Místo přednášky, která je absolutně k ničemu by bylo mnohem užitečnější cvičení (nebo tenhle předmět úplně zrušit).
- Studijní průměr: (2.0, 2.5>
- Studijní program: 3901R016
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3
-
Předmět se soustředí na numerické řešení okrajových diferenciálních úloh pomocí několika různých metod (většina semestru) + vybrané parciální a zákony zachování. Přednášky pokrývají kromě praktického popisu metod a jejich aplikace také detailnější matematické formulace problematiky (věty, lemmy), které jsou však spíše součástí náročnějšího předmětu NUM2 (přednášeno souběžně).
- Studijní průměr: <1.0, 1.5>
- Studijní program: 3901R062
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3
-
Nebylo jasně řečeno, kde jsou hranice předmětu NME2 a NUM2. Jednalo se spíše o přednášku pro NUM2 a studenti NME2 si museli filtrovat informace s tím, že ale nebylo jasné které.
Zároveň pro předmět NME2 nebyly cvičení a i tak se měl odevzdávat zápočtový program.
- Studijní průměr: (1.5, 2.0>
- Studijní program: 3901R066
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3
-
Probírají se různé numerické metody sloužící k řešení diferenciálních rovnic. Přednášky jsou veskrze zajímavé, jen je problematické, že se zároveň přednáší verze pro A i B matematiku, která se výrazně liší svým rozsahem. Z tohoto důvodu jsou mnohé přednášky pro B matematiku velmi zbytečné a bylo by vhodnější je rozdělit na dvě skupiny.
- Studijní průměr: <1.0, 1.5>
- Studijní program: 3901R060
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3
-
Pokračování numerických metod, tentokrát pro řešení diferenciálních rovnic. Kromě odvození metod se probírá i těžkopádnější odvozování konvergence.
- Studijní průměr: (1.5, 2.0>
- Studijní program: 3901R062
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3
-
Zakončení předmětu
-
Na začátku dubna se na nástence KM objeví seznam příkladů. Na výběr jsou úlohy od poměrně jednoduchých (přesun okrajové podmínky, metoda střelby) až po vcelku oříšky (metody sití s *), každý si může vybrat podle chuti. Ve zkouškovém pak člověk předvede že jeho program funguje a dostane otázku (nebo dvě pokud pozdě odevzdá). Požadují se základní schémata či vzorce a příslušné podmínky stability, eventuálně chyba metody. Látky není moc, odpověd se obvykle vejde na půl stránky a zkoušející se nijak nedoptává pokud je vše správně. Otázky se pořád opakují: metoda střelby na více cílu, přesun okrajové podminky, nějaké schéma metody síti, zákony zachovaní, metoda přímek. Stačí se učit ze skript.
- Studijní průměr: (2.0, 2.5>
- Studijní program: 3901R060
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 5
-
U předmětu není tak úplně jasné, co se požaduje ke klasifikovanému zápočtu (který více připomíná zápočet a normální ústní zkoušku). Ve chvíli, kdy si člověk sepíše metody tak, jak jsou potřeba, není už těžké zkoušku udělat.
- Studijní průměr: (1.5, 2.0>
- Studijní program: 3901R021
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3
-
K úspěšnému ukončení NME2 je potřeba napsat program pro řešení konkrétní úlohy, "obhájit ho" a na závěr ještě složit ústní zkoušku (s přípravou), ale v dost odlehčené formě. Úlohy byly na výběr cca v půlce semestru, tak na to bylo poměrně dost času. V ústní zkoušce jde především o principy metod, jejich omezení a chybu. Popravdě vzhledem ke sloučení přednášek s NUM2 a PNM není úplně zřejmé, která část přednášené látky se týká přímo NME2 a co už je nad rámec. Možná by bylo přehlednější sestavit nějaký přehled požadavků, popřípadě to detailněji okomentovat.
- Studijní průměr: <1.0, 1.5>
- Studijní program: 3901R062
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3
-
Zápočtové programy se rozebírají v průběhu semestru a občas si člověk vybírá něco nového, neznámého. Uvítala bych kdyby bylo možné programovat v něčem jiném než C++ nebo fortran. A donést si vlastní počítač. Jinak samotné odevzdávání příkladu probíhá v klidu, pan profesor si kód otestuje a projde ho zběžně s vámi. Na známku ze zápočtu budete must popsat princip, schémata, nějaké metody a nějaké její charakteristiky, například složitost nebo stability.
- Studijní průměr: <1.0, 1.5>
- Studijní program: 3901R060
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3
-
Zápočtový program z některé numerické metody + zkouška (jedna otázka)
- Náročnost programu závisí na výběru metody a vaší znalosti programování.
- Otázky ke zkoušce se výrazně liší obtížností (odvození na str a půl vs. půl str. na definici a komentář k ní), záleží na štěstí
- Studijní průměr: (1.5, 2.0>
- Studijní program: 3901R062
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3
-
Oceňuji možnost vybrání si zápočtového příkladu dle preferencí/schopností jedince. Příklady byly zveřejněny brzo, doporučuji začít se zápočtem hned a nestresovat se s ním na konci semestru/ve zkouškovém.
Klasifikovaný zápočet je vedený formou zkoušky, ale požadavky odpovídají opravdu jen zápočtu - pochopení metody.
- Studijní průměr: (1.5, 2.0>
- Studijní program: 3901R062
- Známka: None
- Jméno: None
- Ročník: 3