Zpět na předměty Zpět na rozcestník Vygenerováno 02/12/2019 21:06:42

Termika a molekulová fyzika (02TER)

  1. Statistiky

  2. Učitelé

    1. Jizba Petr Ing. Mgr. Ph.D.
    2. Mareš Jan Mgr. Ing.
    3. Petrásek Filip Ing.
    4. Skoupý Stanislav Ing.
  3. Otázky

    1. Obsah předmětu

      1. Témata probíraná na přednáškách jsou zajímavá, ale bez potřebného matematického aparátu je někdy pochopení náročné. Například matematiku k práci s potenciály jsme probrali na přednášce až potom, co jsme ji potřebovali k potenciálům samotným a dost dlouho potom, co jsme je probírali na cvičeních. Kdyby série přednášek začínala matematickým aparátem jako například mechanika, předmět by byl jednodušší.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      2. Aj ked som presvedceny o tom, ze termika sa da spracovat aj zaujimavejsim stylom, celkovo obsah predmetu hodnotim pozitivne - obsiahnute bolo mnozstvo zaujimavych tem, obtiaznost uciva bola primerana. Taktiez pozitivne hodnotim prakticke pokusy na MFF, pokusy boli zaujimave a clovek videl prakticke vyuzitie javov, o ktorych sa prednasalo.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      3. Překvapilo mě, že se dá termodynamika vybudovat prakticky pouze za využití jednoforem. Rozhodně velice přínosný předmět i přednášky.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      4. Pěkně zpracovaný úvod do termiky.

        • Studijní průměr: neuveden
        • Studijní program: 3901R063
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      5. Přesto že mi přišly prezentace přehledné a obsahově vydatné, tak bych na přednášce upřednostnil výklad s psaním na tabuli více. Mně osobně se pak lépe drží pozornost a také lépe chápu, jak nad látkou přednášející přemýšlí.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R065
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      6. Zajímavý obsah, přednášky skvěle doplní prezentace, akorát tempo přednášek bylo trochu pomalejší

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      7. Pan doktor dává k dispozici prezentace ze svých přednášek, což je výborná priprava je zkoušce. Nicméně bylo by pro mě možná příjemnější (a shodli jsme se na tom i s mnoha dalšími spoluzaky), kdyby pak doktor nějaká složitější nebo delší odvození dělal současné i s námi na tabuli, některé kroky pak jsou v prezentaci přeskočeny a člověk se doma při uceni více ztrácí. Při odvozovani na tabuli by všechny kroky lépe vynikli a zápis do sešitu by lépe udržoval v pozornosti. Nicméně hodiny v příjemné atmosféře a témata zajímavá a dobře vysvětlena i z praktického pohledu, ne jen teorie.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      8. Je to taková směsice všeho, od středoškolské fyziky (kalorimetrické rovnice) po celkem složité věci (zavedení absolutní teploty), kterým jsem moc nerozuměla. Hloupé podobně jako u ostatních fyzik je nedostatečných matematický aparát, který se musí zařadit do přednášek a cvičení, kde je sice dobře a pochopitelně vyložen, ale pouze pro využití v příkladech, z matematického pohledu tomu pořádně tomu nerozumím. Rozhodně snazší než ELMA...

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R063
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      9. Přednášky jsou velmi zajímavé a poutavé, ale občas nebylo moc rozumět. Z prezentací se dá dobře učit, jen by to chtělo opravit občasné překlepy a pravopisné chyby. Oproti elmě je tu mnohem více nové matematiky a méně fyziky.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      10. Byla snaha co nejlépe zavést matematický aparát, i když to v prvním ročníku nejde. Zajímavý náhled do funkcí více proměnných a diferenciální geometrie už v prvním ročníku.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      11. Dobrý náhled do termiky. Matematický aparát je zprvu hůř stravitelný, ale je to v pohodě zvládnutelné. Obecně mi nevyhovuje výklad přes prezentaci, proto bych příště změnil to, aby pan doc. Jizba více odvozoval vztahy na tabuli. Jinak bych vyzdvihl experimenty, které zpestřovaly každou přednášku.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


    2. Zakončení předmětu

      1. Zkouška byla v pořádku, jen bych příště doporučil nelosovat otázky, ale dávat je podle známky. Je trochu absurdní, když si někdo kdo bojuje o Áčko, vytáhne zcela triviální otázku a někdo kdo se snaží projít za E dostane velmi těžké matematické odvození.

        • Studijní průměr: neuveden
        • Studijní program: 3901R063
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      2. Ferova zkouska, dulezita je pisemna cast

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R062
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      3. Na poslední přednášce byl popsán systém zkoušený, který se bez předchozího upozornění změnil v průběhu zkouškového (asi na třetí termínu). To mi nepřijde férové.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      4. Zkouška je na dvě části, test a ústní, z testu lze maximálně získat 9 bodů z ústní 3 z obou se musí dosáhnout alespoň 50% aby člověk prošel, u ústní se otázky losovaly, bylo na výběr mezi povídací a dokazovací

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      5. Zkouška velice spravedliva a v příjemné atmosféře.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      6. Zkouška u doktora Jizby je příjemná, na projití je potřeba alespoň polovina z testu, potom můžete k ústní, která tam už je jen aby se neřeklo... Některé příklady jsou celkem složité (především ty okolo střední kvadratické rychlosti a potom některé z Jizbovy "sbírky"), ale podtrženo sečteno, s algebrou jde o lehčí zkoušky (čemuž odpovídá i kreditové ohodnocení).

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R063
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      7. Na rozdíl od ostatních hlavních předmětu zde nebylo možné nechat si odpustit příklady u zkoušky za dobré průběžné výsledky. Ve výsledku je toho celkem málo a bez problémů se to dá zvládnout. Velkým problémem je ovšem nevyvážená obtížnost mezi jednotlivými termíny, hodně záleží na tom, jaké příklady dostanete.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      8. Zakončení samo o sobě nebylo nijak zvlášť složité, ale během zkouškového období se změnilo na podobu, která neodpovídala předem domluvené koncepci.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      9. Na ústní části se otázky losovaly náhodně a tudíž si mohl někdo, komu vycházela horší známka, vytáhnout otázku odpovídající známce A a obráceně.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R063
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      10. Zkouška s panem doktorem je nepříliš náročná a příjemná.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      11. Oceňuji možnost volby otázky na dokazovací a výkladovou. Doc. Jizba nijak nedusí, podívá se, co máte a pak vám hned nabídne adekvátní známku. Zkoušková písemka se skládá z příkladů, které se projdou na cvičení.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1


      12. Zkouška byla objektivní a byla vedena v poklidné atmosféře.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 1