Zpět na předměty Zpět na rozcestník Vygenerováno 02/12/2019 21:06:42

Numerické metody (12NME1)

  1. Statistiky

  2. Učitelé

    1. Kerepecký Tomáš Ing.
    2. Limpouch Jiří prof. Ing. CSc.
    3. Matys Martin Ing.
    4. Valenta Petr Ing.
    5. Váchal Pavel Ing. Ph.D.
    6. Zeman Michal Bc.
  3. Otázky

    1. Obsah předmětu

      1. Předmět jako takový by byl velmi užitečný, jen kdyby k němu byly lepší podmínky. Osobně myslím, že numerické přednášky člověku tolik nedají, pokud nemá dobře zpracovaná skripta (a ty nejsou, dostupné materiály z přednášek jsou víceméně k ničemu). Cvičení jsou taky nic moc, vzhledem k tomu, že je celkem potřeba opakovat teorii z přednášek (aspoň to na cvikách bylo celkem srozumitelné, to chválím). Na programování už pak nezbývá moc času a to je taky občas kámen úrazu, protože spousta lidí měla jen ZPRO a s MatLabem se nikdy nesetkala.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 3


      2. Na cvikách je občas člověk trochu mimo, ale alespoň mě tento předmět donutil se seznámit s Matlabem. Na přednášky, ačkoliv nebývají záživné, se vyplatí chodit a dělat si poznámky do studijního materiálu od pana Prof. Limpoucha. Hned se totiž dozvíte, co je v těch poznámkách špatně. A chyby tam jsou! Pro ty, co chtějí tu zkoušku prostě dát, tak ano, stačí se učit z toho studijního materiálu. Hlavní je umět použít Taylora.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      3. Předmět velice užitečný, zajímavý, ovšem přednášený nudně a hodně zmatečně. Určitě bych ocenil nějaká celistvá a dobře napsaná skripta - ne nějaké PDF slidy, kde vzorce padají z nebe. Mít kvalitnější literaturu, která by vhodně doplňovala přednášky, by nebylo úplně k zahození. Alespoň by na přednášku chodili více než těch 10 lidí.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      4. Přednášky jsem nenaštěvovala, kryly se mi s jiným předmětem. Na první polovinu cvik jsem měla Ing. Dominiku Mašlárovou. Na cviku nám na začátku většinou udělala krátký teoretický úvod, abychom pochopili, co dneska budeme chtít naprogramovat v MATLABu. Během toho občas chodili lidi k tabuli odvodit krátké vzorce nebo udělat krátký výpočet (nic složitého). Také během tohoto výkladu nám cvičící občas ukázala odkaz na nějaké lepší odvození některých metod, které jsou pak ve zkouškových otázkách, což se velmi hodí. Cvičící psala kód relativně rychle, pokud se člověk ztratil, nebylo lehké se hned chytit. Ovšem veškeré programy a kódy pak cvičící dávala do složek na svých stránkách. Cvičící byla velmi ochotná a vstřícná, na cvika doporučuji.

        • Studijní průměr: (2.5, 3.0>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


    2. Zakončení předmětu

      1. Zápočet je klasika, vypracovat úlohu. Zkouška byla celkem v pohodě. Je potřeba sehnat lepší materiály (ideálně poznámky od starších ročníku nebo jiná skripta) a potom ani to učení není tak hrozné.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 3


      2. Zkouška probíhala v příjemném duchu, požaduje se jen to, co bylo řečeno na přednáškách. Ocení především ti, co chodili na přednášky.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      3. Zkouška docela ok. Doktor Váchal je hodný a příjemný člověk. Jen ty doporučené materiály ke zkoušce bídné.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      4. Zápočtový program: Zápočtový program mi nepřišel moc snadný. Ovšem hodně vzorců a odvození, pomocí kterých se metody mohou naprogramovat jsou na stránkách přednášejícího Limpoucha: http://kfe.fjfi.cvut.cz/~limpouch/numet/lecnum.html. Často také pomáhají programy i ze cvik ostatních cvičících. Napsání zápočtového programu rozhodně pár hodin zabere. Zkoušející Ing. Pavel Váchal, Ph.D.: Zkoušející je velmi milý a vstřícný. Po příchodu na zkoušku zadá jednu ze tří variant testu, které jsou na ftp. Po vyplnění se zeptá, zdali je všechno jasné a zadá otázky ze seznamu. Po napsání přípravy přijde a spíš ho zajímá, co řekne student slovně, než co má napsané na papíru. V podstatě nemusí student napsat na papír nic. Pokud slovně vysvětluje celou metodu a k tomu před ním odvodí jeden nebo dva vzorce, které z toho vychází, je zkoušející úplně spokojený. Úplně nejdůležitější je tomu rozumět. Pokud má zkoušející pocit, že tomu student úplně nerozumí, doptává se opravdu na hodně otázek. Tím chce také docílit toho, aby student otázce co nejvíc porozuměl. Záchranné otázky jsou LU rozklad (provést i na zadaném příkladu) a zlatý řez. Materiál ke zkoušce: Na Limpouchových stránkách. Ovšem ne vždy tyto materiály stačí k pochopení metod, často je tam jen stručný popis, který ani k zodpovězení zkouškových otázek nestačí. Proto bych také doporučila navštěvovat konzultace.

        • Studijní průměr: (2.5, 3.0>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2