Zpět na předměty Zpět na rozcestník Vygenerováno 02/12/2019 21:06:42

Detektory ionizujícího záření (16DETE)

  1. Statistiky

  2. Učitelé

    1. Průša Petr Ing. Ph.D.
  3. Otázky

    1. Obsah předmětu

      1. Naprosto stěžejní předmět (nejen) pro všechny dozimetriky. Škoda, že nezačíná o semester dřív, bylo by víc času na látku a něco znát k detektorů by se taky fakt hodilo dřív než na konci letního zkouškového, tj. po praktikách a napsání bakalářky. Osobně bych hodinovou dotaci prohodil s ZDOZem, kde je tak čtvrtina látky ale o polovinu víc hodin. Problémem DETE je taky absence kvalitních materiálů, skripta jsou psaná zbytečně komplikovaně a přitom v nich dost věcí chybí, v prezentacích je toho víc ale zas člověku nedochází souvislosti. Na přednášky se proto určitě vyplatí chodit, ale chce to kombinovat s domací přípravou jinak si nic moc neodnesete, zdaleka ne každému také sedne styl přednášek.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 5


      2. Dozvíte se tu informace o základních principem nejtradičněji používaných detektorů v dozimetrii. Na přednáškách se taky probírá, jak s jednotlivými detektory měřit určité druhy ionizujícího záření. Co se naopak nebere je elektrické zapojení těchto přístrojů. Kromě znalostí z JRF a ZDOZu je dobré si oprášit i základní znalosti obvodů z elmy. Vzhledem k velkému objemu učiva, které se musí za semestr probrat, jsou přednášky poměrně rychlé.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 3


    2. Zakončení předmětu

      1. Zkouška je objektivní. Zkoušející zadá tři otázky, prakticky cokoliv ze skript. Neřekl bych, že chce aby mu člověk popsal 10 papírů (mě se všechny tři otázky vešli na jeden), stačí vcelku stručně princip a nějaké důležitá fakta (výhody, využití, nějaké číselné hodnoty parametrů) a hlavně obrázky. Sám se pak začně doptávat, když vidí, že to nemáte jen tupě namemorované je vcelku spokojen.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 5


      2. Zkouška je jenom ústní a skládá se ze tří otázek, které si vám pan Průša zadá. Jedna se dotýká plynových detektorů a druhá scintilátorů. Otázky si připravíte, a pak přeříkáte. Dostanete doplňující otázky. Zkouška probíhala v příjemné atmosféře, ale byla poměrně náročná, asi nejnáročnější z celého semestru, učiva je hodně a většina je úplně nová. Při učení jsem používala vlastní zápisky z přednášek, prezentace i skripta.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 3