Celofakultní komentáře a hodnocení

X : Jste spokojeni s náplní studia matematických disciplín? [14]
  • Celá numerika na MM je hraní si s indexy, a úplně chybí moderní přístup k řešení diferenciálních rovnic (symetrie, ...) a praktická část numeriky, tedy implementace.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Chtělo by to nějaké rozdělení matematiky hned ze začátku nebo řádně ztížit. Třeba písemky z algebry a třetí písemka z analýzy byly opravdu moc jednoduchý a pocit, že sem se na ně připravoval zbytečně není do budoucna moc velkým přínosem.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Chybí mi probrání teorie míry, funkcí komplexních proměnných, absolutní spojitosti a stopy matice. Jinak jsou matematické předměty udělány velmi dobře.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Jsem spokojen s třetím semestrem matematiky A - občas se totiž dostáváme už k něčemu, co známe z fyziky...Teda až na tu topologii, ale i ta je celkem zajímavá.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Některé partie obou základních kurzů matematiky jsou z mého pohledu zbytečné a v praxi kompletně nepoužitelné. Jejich přednes a následné cvičení tak podle mě ubírá čas pro důkladnější procvičení těch důležitých částí matematiky.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Uvítal bych teorii míry, samostatný předmět pro funkci komplexní proměnné, a jako matematický fyzik bych uvítal cviko z obecné algebry, abych si zažil ideály grup, faktor grupy a podobně. Naopak mi přišlo, že mi je k ničemu teorie, která následovala za svazama.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Zajímá mě více aplikovaná matematika, která v základním studium příliš není (alespoň pokud dobře rozumím pojmu aplikovaná matematika).
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Jakožto studen SOFE beru matematiku jako nutné zlo, které upotřebí jinde a tudíž občas se učím věci, které neupotřebuji. Například skoro 90% prvního semestru z algebry. Na druhou stranu je matematika zajímavá pokuď člověk ocení její genialitu a nádheru. Ale i úroveň bečkové matematiky je docela vysoká.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Perfektní.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • rad by som navrhol predmet ktory by sa venoval matematickemu aparatu fyziky a bol by tak pomockou pri studiu mechaniky v prvom semestri, kedze sa v nej vyskyuje matika ktoru sme este na skole nemali
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Vyhovuje mi, že se postupuje od úplných základů.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Chtěl bych na KM pohovky (ve studovně, na chodbách).
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Predstavoval bych si vice reseni praktickych uloh - tj. Jak aplikovat to co se konkretne ucime na opravdu realnych datech. (PNLA atd. )
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Zbytečně moc teorie pro náš obor.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Jste spokojeni s náplní studia fyzikálních disciplín? [11]
  • Matematika pořád fyziku nedohnala. Dožene někdy?
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Myslím, že jsou fyzikální předměty nedostatečně hodinově dotovány a je to škoda (ve 2. ročníku základního studia). Jinak rámcově jsem velice spokojen.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Myslím, že TER by se dal vypustit, a VOAF byl celkově nějaký divný. Jinak je to OK.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Tady je strašnej problém s přechodem "střední škola-vysoká škola". Většina studentů si musí od základů vybudovat nějaké to fyzikální uvažování. Chtělo by to napomoct nějakou obdobou ZLA, ale na začátku semestru.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Velký důraz na teorii
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • V třetím semestru je tu VOAF - pro mě odpřednášený osobitým stylem pana profesora Tolara - dobrá skripta, příjemně se to učí; cvičení byla celkem ucházející. TEF1 - pan profesor Jex jak známo není až tak dobrý přednášející, ale po úspěšném složení zkoušky mám z tohoto předmětu celkem dobrý pocit. Ale je to vydřením samostanou prací a učením se z externích materiálů. Cvičení mi přišlo velmi dobré.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Hlavně ze začátku jsem výrazně bojoval s používaným matematickým aparátem, ale asi se to moc jinak udělat nedá.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Jediné fyzikální disciplíny, které mě čekají jsou FYZ1 a FYZ2 a dějiny fyziky jsem již absolvoval, takže zatím si nemohu stěžovat.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • nestuduji
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Pro chemiky matematicky obtížné a nepříliš využitelné.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Fyzikální disciplíny jsou zde na fakultě rozhodně zajímavé.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

X : Jste spokojeni s náplní studia informatických disciplín? [10]
  • Celkově by si zasloužily větší prostor.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Protože informatiku na nic nepotřebuju. Maximálně matlab nebo Maple.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Přijde mi, že programovat se člověk na Jaderce podle mě nenaučí (i ve vazbě k numerickým předmětům, kde se taky vůbec neprogramuje).
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Základy programování v Pascalu je v současné době nesmysl. Základy algoritmizace jsme dělali na tabuli, což také není nejlepší. Kurs ESPG nebyl příliš přínosný (ani pro začátečníky). Celkově mě to od studia informatických předmětů na naší škole odradilo. Nicméně to pro mě osobně nepředstavuje problém, protože jsem v této oblasti dostatečně znalostně vybaven z předchozího studia a z vlastní praxe.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • žádné jsem neměl...
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Přijde mi odpovídající na technickou školu, která není na informatiku zaměřena.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Stejně furt nic neumím.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • To proč na této škole jsem mě naplňuje a lidi co přednáší jsou opravdu lidé z oboru a i misři jako Virius. Mlaskám slastí při každé přednášce/cvičení. Trošku mš zatím zklamalo povrchní OS, které nejde zatím až tak do hloubky, ikdyž pravda je jen začátek semestru.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • "V prvním semestru povinné programování rozhodně nestačilo, lepší by byly dva semestry povinného programování, aby se každý naučil alespoň trochu programovat.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • nestuduji
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Motivuje Vas struktura matematickych predmetu A, B, C? [5]
  • Jsem áčkař, takže asi ano...
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Myslím, že by bylo dobré, aby matematika B měla v 1. semestru zkoušky stejně jako A, jinak je pro hodně lidí demotivující nutnost dvou zkoušek navíc.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Struktura matematických předmětů A, B, C je určitě vhodná a je udělaná docela dobře (=osobní názor). Ale předpokládá správné a srozumitelné vysvětlení (ne vysvětlení rozkouskované po Bílé knize a vyhláškách KM).
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Dyť v tom není až tak strašný rozdíl. Vzhledem k hodinovým dotacím a soustředění se na něco jiného každé skupiny. C - aplikace, pitvání důsledků. B - def., věta, dk a šílené příklady. A - teorie, důkazy.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Vyhovuje mi, že mohu studovat A s tím, že je to dost na hranici mých možností a přitom vím, že mohu případně couvnout na B.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

X : Jste spokojeni s vyukou jazkyku? [13]
  • Bohužel jsou tu protichůdné proudy - učit se důležitější matematiku a fyziku nebo se otravovat s otravnými úkoly do jazyků, když stejně dvě hodiny týdně vás VŮBEC NIC nenaučí... tudy ne přátelé... Raději nějaký intenzivní kurz (třeba jednosemestrální na konci bak. studia) s tím, že se počítá, že bude náročný, než tohle hraní si na střední školu - domácí úkoly apod.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Myslím, že výuka jazyků je nejslabší bod výuky na FJFI. Co třeba udělat druhý jazyk nepovinný, zdvojnásobit hodinovou dotaci na angličtinu a sehnat nějakého pořádného lektora.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nevim, jestli mi to dalo něco nového, ale na druhou stranu, jsem si ty znalosti trochu osvěžoval a taky nevím,jestli bych měl čas na to se jazykům věnovat intenzivněji.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Stálým problémem je nízká kreditová dotace.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Španělština probíhá formou samostudia, což je podle mého názoru nejhorší možná varianta. Kdybych to věděl dříve, tak bych si zapsal jiný jazykový kurs od začátečníků. Teď už s tím bohužel musím vydržet. Děkuji pěkně. Angličtina pro pokročilé mi nezdá dostatečně pokročilá. Zabýváme se gramatickými jevy, které bychom již měli znát ze střední školy a nevěnujeme dostatečný čas studiu odborné angličtiny. Nebyl jsem seznámen s žádnou jasnou koncepcí studia angličtiny. Nevím odkud či kam jdeme v gramatice, ani kam směřuje výuka odborné angličtiny. Zdá se mi, že na hodinách probíráme nějaká náhodně vybraná témata - tu předložky, tu členy, tu nějaká nejzákladnější slovíčka z matematiky... Nesouhlasím s tím, aby výuka jazyků suplovala hodiny slohu ze základní a střední školy. Každý vysokoškolák musí být schopen napsat text, který má hlavu a patu, a není možné ztrácet s tím čas na cvičeních z angličtiny. Ostatně nízká hodinová dotace to stejně neumožňuje. Znalost cizích jazyků je v současnosti klíčová, a to zejmén
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • To byla tragédie vedle tragédie. Především as. Šťovíčková.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Docela rád bych měl angličtinu už od prvního ročníku.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Jazky jsou celkem náročné a pouze za jeden kredit, což je víc než nepřiměřené.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Kdyby se mi vešly do rozvrhu zapíšu si dva navíc. To se nikdy neztratí.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Angličtina nízká úroveň Podmínky pro získání zápočtů za jazyků neodpovídají jednomu kreditu!!!
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Uroven neni vysoka, nadruhou stranu neni to zadna prekazka ve studiu
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Vyučující na ruštinu je výborná.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Uvítal bych výuku jazyků už od 1. semestru
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

X : Jste spokojeni s realizaci prechodu mezi bakalarskym a magisterskym studiem? [6]
  • Jsem nespokojena s počtem uznaných předmětů; přijde mi nedůstojné pídit se ve čtvrtém ročníku po "levných" předmětech, jen abych na konci dosáhla 180ti kreditů.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • SPíš ano, ale docela v tom byl zmatek a chyběli mi informace. Nevim například, jestli se mi uznané známky počítají do průměru a taky do počtu známek nutným k získání stipendia.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Vadí mi, že je člověk tvrdě trestán na prospěchovém stipendiu, pokud bak. studium o půl roku prodlouží. Také mi vadí, jak velký je problém rozumě skloubit BP12, VU12 a DP12, myslím, že by měla být benevolence v zapisování VU12 najednou a případně zapisování VU1 v bak. studiu, pokud člověk má zápočet z BP2.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Zatím se mě netýká.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Chce to doladit nějaké detaily ohledně předmětů a tak.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zatím nemohu posoudit.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

X : Jste spokojeni s náplní studia matematických disciplín? [61] 1.83
1 : |=====...............| 27 % [17] rozhodně ano
2 : |=======.............| 34 % [21] spíše ano
3 : |===.................| 14 % [9] ano i ne
4 : |....................| 0 % [0] spíše ne
5 : |....................| 0 % [0] rozhodně ne

X : Jste spokojeni s náplní studia fyzikálních disciplín? [54] 2.19
1 : |===.................| 16 % [9] rozhodně ano
2 : |=======.............| 35 % [19] spíše ano
3 : |=====...............| 24 % [13] ano i ne
4 : |=...................| 3 % [2] spíše ne
5 : |....................| 0 % [0] rozhodně ne

X : Jste spokojeni s náplní studia informatických disciplín? [57] 2.62
1 : |==..................| 10 % [6] rozhodně ano
2 : |======..............| 29 % [17] spíše ano
3 : |=====...............| 24 % [14] ano i ne
4 : |===.................| 15 % [9] spíše ne
5 : |....................| 1 % [1] rozhodně ne

X : Motivuje Vas struktura matematickych predmetu A, B, C? [47]
1 : |========............| 42 % [20] rozhodně ano
2 : |======..............| 31 % [15] spíše ano
3 : |==..................| 8 % [4] ano i ne
4 : |=...................| 4 % [2] spíše ne
5 : |....................| 2 % [1] rozhodně ne

X : Jste spokojeni s vyukou jazkyku? [49]
1 : |==..................| 8 % [4] rozhodně ano
2 : |==..................| 12 % [6] spíše ano
3 : |=====...............| 24 % [12] ano i ne
4 : |===.................| 16 % [8] spíše ne
5 : |==..................| 12 % [6] rozhodně ne

X : Jste spokojeni s realizaci prechodu mezi bakalarskym a magisterskym studiem? [34]
1 : |===.................| 17 % [6] rozhodně ano
2 : |=======.............| 35 % [12] spíše ano
3 : |=====...............| 26 % [9] ano i ne
4 : |....................| 2 % [1] spíše ne
5 : |....................| 0 % [0] rozhodně ne