[01ALTI] Algebraické struktury v teoretické informatice
Hodnotící studenti
- Počet hodnotících: 3 / 7
- Procento hodnotících: 42 %
Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.
Průchodnost předmětu
- Zapsaných na předmět: 7 studentů.
- Ukončilo předmět: 7 studentů.
- Průchodnost: 100 %
-
N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [3]
-
Předmět je rozdělen na dvě části. V první (menší) se rozebírá problém rozhodnutí náležení do ideálu v okruzích polynomů více proměnných. Ve druhé pak nestandardní číselné soustavy a paralelní sčítání a násobení v nich.studijní obor: Matematická informatika; role předmětu: PO
-
Předmět se skládá ze dvou částí. První je o Groebnerových bázích od pana doc. Pošty, druhá od prof. Pelantové (asi 3 hodiny - o reprezentaci čísel v bázích - podobně jako v Teorii čísel) a pak paní Mileny Svobodové (algoritmy pro paralelní sčítání). Předmět je obvykle v úterý večer, což je dost otrava... V průběhu je potřeba udělat 2 úkoly (jeden na grobnera, druhý na algoritmus pro sčítání), zabere každý asi tak 3-10 hodin práce. Groebnerova báze je očividně docela užitečná věc a je škoda, že se o tom nemluví v průběhu přednášky více. Paralelní sčítání je trochu okrajová věc (myslím prakticky), asi bych bez toho dokázal žít... Nicméně je to dle mého odpřednášeno poctivě.studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická informatika; role předmětu: PO
-
předmět je zaměřen na několik málo velmi úzkých matematických témat. nenechte se oklamat přívlastkem "v teoretické informatice". jak je již na fakultě zvykem, tento předmět je zcela teoreticky-matematický. propojení se světem informatiky se nekoná a student si jej může pouze domýšlet. u témat přednášených ve druhé polovině semestru lze pochybovat o jejich relevanci pro matematické informatiky. zdálo se mi, že výběr témat a jejich hloubka je velmi specifická a spíše poplatná oblasti výzkumu přednášejících. tento problém se projevuje v absenci studijních materiálů (mimo vlastních zápisků). pokud student nějaké nalezne, většinou se jedná právě o vědecké publikace přednášejících. celkově bych tento předmět zařadil jako volitelný.studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická informatika; role předmětu: PO
-
N :
Oznámkujte předmět [3]
Průměr odpovědi: 2.00
1 : |
|
2 : |
|
3 : |
|
4 : |
|
5 : |
|
Odpovědi
- 1 : 33 % [1]: 1 (výborně)
- 2 : 33 % [1]: 2
- 3 : 33 % [1]: 3
- 4 : 0 % [0]: 4
- 5 : 0 % [0]: 5
N :
Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [3]
Průměr odpovědi: 1.33
1 : |
|
2 : |
|
3 : |
|
4 : |
|
Odpovědi
- 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
- 2 : 66 % [2]: ano
- 3 : 33 % [1]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
- 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká