- 1. rocnik jsem absolvoval pred tremi roky, s naplni jsem byl spokojen...pri pohledu na soucasny studijni plan 1. a 2. rocniku bych asi moc spokojeny nebyl - prilis lehky zimni semestr 1. rocniku a naopak hodne tezky (jeste vice nez u starsich studijnich planu) 2. rocnik...takovy maly podraz pro prichazejici studenty...
- bylo by lepsi zustat u stareho studijniho planu
- fyzikalni uvod bez smyslu... Mela jiz byt linearni algebra
- Chyběla lineární algebra v prvním semestru, zbytečný předmět UAL, naprosto nezvládnutá fyzika (předmět FYZ), chyběla cvičení k MAP. Ostatní předměty celkem spokojenost.
- uplne ne, umisteni nekterych predmetu do 1.rocniku mi prijde absurdni :-)
- vid vyjadrenia k otazkam 5 a 6
- Já jsem znovuprvák, zažil jsem tedy obě verze. Mechaniku bych rozhodně dal jako samostatný předmět, do úvodu do algebry a do fyziky bych zakomponoval matematiku pro fyziku, spojil tyto předměty do jednoho předmětu, kdy by studenti přímo mohli vidět, co kde a jak můžou použít a jak počítat. Algebru bych dal již od 1. semestru. A za praktika přidělil více kreditů, protože nad protokoly pak člověk stráví mnohem více času než nad matikou, což studium rozhodně nezpříjemňuje ani nemotivuje.
- kvuli "ulehceni" studia v prvnim rocniku jsme pak meli problemy s matematikou na fyzikach, prednasejici predpokladal znalosti, ktere jsme jeste nemeli...
- Matematicke predmety - urcite ano.
Fyzikalni predmety si myslim, ze by na nekterych oborech nemusely byt.
Vyuka jazyku - docela katastrofa.
- příliš mnoho duplicitní látky (EKO / LIPB, ESPG / PIN / ...)
- studium jeste podle stareho systemu tj. v petiletem magisterskem programu
- V 1. ročníku se právě nacházím..ale zatím spokojenost. :)
- V prváku a druháku to vypadlo, že studuji náročnou prestižní školu. Od třeťáku o obojím silně pochybuji.
- Zdálo se mi že v prvním ročníku nás hodně šetřili a ve druhém je to docela skok, určitě by to šlo přeskupit tak, aby se obtížnost srovnala a lidi si začali zvykat na tvrdší režim už od začátku.
- Zjednoduseni prvniho rocniku studia na FJFI neni dobre udelane. Fyzikalni uvod mnoho neprinesl mnoho a posunuti algebry zpusobilo zmatenost ve vsech predmetech druheho rocniku, kde je potreba.
- zmíním hlavní výhrady:
- V prvním semestru jasně chybí algebra. UAL je nedostatečný, při malé hodinové dotaci se toho moc nestihne. Na zacatku druheho rocniku nam chybi znalosti z linearni algebry, protoze ve fyzikalnich predmetech se casto operuje s maticemi.
- Ve Fyzikalnim uvodu a pozdeji i v Mechanice a Termice se pocitaji veci, na ktere postradame matematicky aparat.
- Mnohe problemy z fyziky (kinematiky) se probiraly uz dvakrat na stejne urovni - poprve v FYZ, potom v MEM. Casto zbytecne, protoze vysvetleni se stejne dozvime az v TF1.
- moc matematiky a fyziky, málo počítačů
- Nevyhovuje mi posunutí algebry do 2 ročníku. Poměrně dost to ztěžuje práci. Stejně tak jsem zásadně proti fyzikálnímu úvodu. Ten předmět je úplně k ničemu a naopak zhoršuje pak kvalitu fyziky MEM v letním semestru, kde člověk naopak nestíhá probrat to důležité.
- v základním studiu je příliš mnoho abstraktních předmětů, na které se klade veliký důraz a které pak nejsou ani potřeba při dalším studiu
- To co provedli s prvním ročníkem je strašné. Jsem druhák tzn. jeden z pokusných králíků. S tím, že nemám matematický aparát na fyziku jsem se smířil. Ale že nemám dostatešný aparát algebry na analýzu, to je moc. Dále zrušit Svobodu i s jeho úžasným předmětem Úvod do fyziky. Naprosto zbytečný předmět s ještě zbytečnějším přednášejícím. Jeho "Máte to online přátelé" mě budilo v noci ze spaní. Zrušit Úvod do algebry a vrátit místo něj algebru. Obsah tohoto předmětu se dá stihnout za týden. A chtěl bych se pobavit s člověkem, který sestavoval předmět MEM. Čtyřista stránek skript stihnout na semestr. K tomu nelze nic říct, pouze se nechápavě tvářit. Pak ať se nikdo nediví, že studenti mají rádi profesora Štolla a jeho styl zkoušení. Kdyby po nás chtěl zkoušející, všechno co je náplní předmětu, tak projde 5% lidí.
- !! Úvod do Fyziky - Nemyslím si, že by pro mě byl jakkoliv přínosný.
- ještě nejsem ukonce :o)
- Mám za sebou pouze 1. semestr.
- Myslim si, ze by bylo lepsi po studentech prvniho rocniku nepozadovat reseni diferencialnich rovnic. Nevim, co je diferencialni rovnice, jen se ucim mechanicke postupy, jimz nerozumim, ani nevim, zda jsou spravne. Ucim se zachazet s matematikou bez ucty.
- viz.napln matematickych / fyzikalnich / informatickych disciplin
|