FJFI - předměty - letní semestr 2007/08 :: Vyhodnocení podle předmětu / vyučujícího

Jex Igor Prof.Ing. DrSc. :: [02TSFA] Termodynamika a statistická fyzika

Další předměty
[02ELMA] Elektřina a magnetismus
[02PRA2] Fyzikální praktikum 2
[02NSY] Nerovnovážné systémy
[02TSFA] Termodynamika a statistická fyzika
[02TJNS] Transportní jevy/Nerovnovážné systémy
Role učitele
Přednášející, Cvičící, Zkoušející
Počet hodnotících:20 / 69
Procento hodnotících:28%
|======..............|
SUM : Celkové hodnocení [281]2.57
1 :|=====...............|24% [70]
2 :|=====...............|27% [78]
3 :|=====...............|24% [68]
4 :|==..................|12% [34]
5 :|==..................|11% [31]


P : Napište, v čem by se podle vás mohl(a) přednášející zlepšit. [11]
  • Chaos! Mohli bysme udělat... třeba tohle... A tady bysme mohli třeba... tohle... - takhle vypadá běžné vysvětlení matematických úprav - a po dotazu na bližší vysvětlení pak vyjde najevo, že "...třeba tohle...." odpovídá asi tak půlstraně matematických úprav, které nejsou ani trošku průhledné, natož, když se přeskočí. Pan profesor žije na fyzikálním Olympu a my smrtelníci bohužel nemáme možnosti ani mozek na to intuitivně pochopit Landau-Gingsburgovu teorii fázových přechodů druhého druhu.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Chtělo by to větší systém. Podle mě by tomu napomohla kvalitní skripta.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nemusel by nám neustále dokazovat, že předmět ovládá lépe než my. To víme všichni a navíc mu to zabere dost času
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Přednášet k věci; ale obávám se, že se panu profesorovi nikdy nepovede snížit se na úroveň studentů, aby aspoň trochu pochopil, jak chápeme, a my abychom chápali. Jediný přednášející, na kterého jsem cíleně nechodila.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • rikat vsechny pismenka ve vzorcich, ktere psal na tabuli
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Dat prednaskam hlavu a patu
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • prednasky mi pripadaji jak vypraveni pohadky o cervene karkulce, k tomu se obcas na tabuli zjevi jakysi vzorec. je sice pravda ze prednasejici dava moznost kdykoli se zeptat, ale kdyz nedokazu sledovat jakekoli souvislosti mezi kazdymi dvemi radky...
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Přednášející by měl přednášet pro všechny, pro studenty matematické fyziky jsou určeny jiné předměty. Dále by si měl uvědomit, že jemu se to zdá jasné a samozřejmé, protože se tomu věnuje denně, ale pro nás to tak jasné není. Měl by vždy říct, o čem bude mluvit a pak se tématu držet. A měll by napsat skripta, ve kterých je vše, co zkouší. Nebo aspoň opravit ta, která napsal jistý student.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • odpovidat na maily (!?!?!?), byt mene arogantni
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • tento předmět mohl být daleko lepší kdyby byl pojat matematickým stylem: definice, věta, důkaz....
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • výklad většinou velice chaotický a člověk se v něm ztrácí, a často jsem nevěděl o čem je zrovna řeč, takže vnést do výkladu nějaký řád, dále udělat občas úvod do problematiky a zlepšit zápis problematiky na tabuli, většinou šlo o to, že občas někam něco napsal, ale pokud jsem nebyl schopen hned sledovat tak zpětně neměl tušení co tím bylo myšleno.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

P : Napište, co na přednášejícím oceňujete [8]
  • Humor, jeho umění tvářit se na nás jako na sebranku primitivů.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Oceňuji, že se snažil vše vysvětlit. Klidně i víckrát, dokavad jsme to alespoň trochu nepochopili. Bohužel jsme pak neměli čas na jiné věci.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Prednasejiciho nemohu hodnotit, ponevadz jsem prednasky nenavstevoval.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • dotazy na studenty; prestal psat na kraj tabule
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Jde o skutečného odborníka
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Snaha byla
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Vtípkuje, snaží se, aby studenti neusli.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • odbornik, kapacita ve svem oboru
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

P : Počet navštívených přednášek (pokud jste navštívil(a) méně než polovinu přednášek, uveďte prosím důvod) [8]
  • Všechny. Zajímalo mě, co pan profesor bude říkat, abych věděl, co zhruba se pak z toho Kvasnici učit.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Byl jsem liny.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Kryly se mi s praktikem.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Nic mi to nedávalo. Ani jsem nepochopila, o jaké oblasti fyziky přednáší.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • letos, pri druhem pokusu jsem chodil v podstate kdykoli to slo....
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Nestiham opisovat a chapat prednasku zaroven => chodit na prednasky je zbytecne, kdyz tam jen opisuji tabuli (je to ztrata casu). Pochopim to, az kdyz si nad to doma v klidu sednu.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • prednasky, tak jak je pan profesor vede, mi svym charakterem nevyhovuji, nechodil jsem tam
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • všechny
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

C : Poznámky ke cvičení, návrhy na zlepšení, atd. [13]
  • Cvičil mě Martin Štefaňák, cvičící to vynikající. Cvičení probíhalo pomocí řízeného výkladu na tabuli, studenti sami nic nepočítali. A to bylo dobře. Zápočtové písemky byly rozumné (narozdíl od jiných cvičících). Celkově dobrá úroveň.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Cvicil me Jaroslav Novotny, cviceni bylo kvalitni, konzultace tez. Zapoctova pisemka nebyla prehnane tezka, jak tvrdi nekteri, i kdyz byla mnohem tezsi nez napr. u Hynka Lavicky.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • cviceni byla dobre zvladnuta, ale velmi mi vadila neucast vysledku prikladu ve sbirce (jeste lepsi by bylo uvest ve sbirce u nejtezsich prikladu trochu z postupu), navic identity ve sbirce byly casto spatne napsane (cca sedmina identit)
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Cvičící byl Jaroslav Novotný a vytknul bych mu aroganci a nespravedlivé hodnocení písemek
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Cvičil mě J. Novotný - teprve v srpnu po tom, co jsem přečetla Kvasnicu, jsem pochopila, o čem jsme se na cvičeních učili. Dostat zápočet v řádném termínu je zázrak.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Cvicil me Lavicka, snazil se, ale stejne nic moc
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • chybi cvicici - Lavicka zapocet neni tezke ziskat, ale cele cviceni vubec nepomuze k zkouskove pisemce a uz vubec ne k teorii. jediny pouitelny sou dukazy identit, naopak veskery pravdepodobnosti typu ruleta, poker se pak ve zkousce uz vubec nevyskytuji...
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Jednak dost rozdílná kritéria na získání zápočtu v jednotlivých skupinách. Dále se objevovaly třeba v písemkách příklady, které jsem nikde neviděl, takže je dost nemožné něco vymyslet.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>
  • Cvičící nejsou v nabídce. Naše cvičení byla spíše přednáška, u tabule nepočítal jediný student. První písemka těžká, druhá velmi jednoduchá. Cvičící však uměl přednášet, možná by si to s přednášejícím mohli vyměnit.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • cvičící: Lavička dost často to vypadalo jako kdyby ho cvičení obtěžovala, nedokázal skoro nic vysvětlit a pokud něco vysvětloval tak chaoticky a odpovědi na dotazy nebyly casto srozumitelné. dle mého názoru měl vysoké nároky k zápočtu za to co na cvičeních předvedl. Dokonce byl schopen vzít k tabuli dva studenty najednou aby počítali dva různé příklady najednou, což vedlo k absolutnímu chaosu a nestíhal jsem se vůbec orientovat.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • meli jsme jineho cviciho - Novotny
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • na cvičení jsme jenom opisovali klikyháky z tabule, když jsme se na něco zeptali, tak cvičící vysvětlil ale už jsme byli pozadu, rozhodně by to chtělo mít alespoň tři hodiny cvičení týdně
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • pan cvicici (doktor Novotny) byl velmi arogantni a mel prehnane vysoke naroky... nemel nas krouzek myslim moc v lasce a bylo mu jedno, ze latka nam prisla dost tezka a nesrozumitelna a ze nedavame pisemky! nakonec ziskalo zapocet cca 1/2 krouzku, z toho v cervnu jen 3 lide, ostanim pridelaval starosti o zkouskovem... zbytecne tezke, protoze clovek se pak ty priklady stejne musi naucit na zkousku, ktera je take velmi tezka! demotivujici je, kdyz cvicici ostatnich krouzku daji do zadani testu priklady, ktere se primo pocitaly na cviku, a nas ne :-((
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

Z : Na zkoušku jsem se připravoval(a) hlavně: [8]
  • Zápisky z TSF (samizdat) Kvasnica - Termodynamika (nutné k tomu, aby člověk získal slovní popis k tomu, co Jex čmáral na tabuli bez jediného slova vysvětlení)
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Studentska skripta z internetu+cizi zapisky.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Kvasnica - Termodynamika, Studentský průvodce
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • pospisil (ale je tam chyb asi jako v turistickem pruvodci MAA)
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Pospíšilovy zápisky
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • kvasnica: termodynamika kvasnica: statisticka fyzika
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Kvasnica, Zapisky z netu
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • zápisky
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

Z : Poznámky ke skládání zkoušky [8]
  • Jedna z těžších zkoušek. Písemky jsou většinou téměř nenapsatelné. Mně ji však naštěstí vylosoval pan profesor z nějakého olbřímího balíku zadání - a shodou náhod se strefil do obtížnosti "začátečník s mírným vhledem do principů fungování vesmíru". Samotná zkouška už bylo prodávání nadřených vědomostí, které proběhlo vesměs bez problémů.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Mrzuté je, že ta zkouška trvá dlouho. Ráno se napíše písemka a pak se dlouho čeká, než se to opraví, ale s tím asi nic dělat nepůjde.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Zlouska nebyla nejak strasna, napr. zkousky u as. Pytlicka jsou podstatne tezsi. Jedinym problemem byly podivne polozene otazky, clovek nekdy vubec nepoznal na co se ho prof. Jex pta.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Na různých termínech byly obrovské rozdíly v obtížnosti písemek, v těch byly často věci které se v podstatě nebrali
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Nejtěžší zkouška druháku (včetně áčkových matematik). Neobjektivní a drsná, chce všechno, i co neřekl, ač vlastně nevíte co (protože nechápete otázku), zeptá se vás i na věci z VOAFu. Aspoň ale někdo nás studenty probere a my se konečně tu fyziku pořádně naučíme. Jde to udělat i napoprvé.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Clovek tam strasne dlouho tvrdnul a byl trapen
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • pisemky jsou ruzne tezke v ruznych terminech, navic zalezi kdo je opravuje, nejsou presne jasne a oficialne dana pravidla za jakych lze napr jit ke zkousce bez pisemky, ponechat si napsanou pisemku na dalsi termin atd. Zkoska je esmyslne zdlouhava a stresujici. Uz po druhe se mi stalo ze zkousejici zmenil na posledni chvili termin, cimz mi neumoznil se zkousky zucastnit. a i na ustnich velmi zalezi na nalade zkousejiciho - nekdy projde rekneme pulka, jindy nikdo z 50 lidi. Toto by melo byt alespon za 6-7 kreditu.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Jak písemná, tak ústní část byly docela dost o náhodě.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

P : Přednášející byl(a) vstřícný(a) [20]2.60
1 :|===.................|15% [3]rozhodně ano
2 :|======..............|30% [6]spíše ano
3 :|========............|40% [8]ano i ne
4 :|==..................|10% [2]spíše ne
5 :|=...................|5% [1]rozhodně ne

P : Napište, v čem by se podle vás mohl(a) přednášející zlepšit. [21]
1 :|=========...........|47% [10]Slovní odpověď

P : Na přednášce bylo možno v dostatečné míře pořídit zápisky nutné k přípravě na zkoušku. [20]3.50
1 :|....................|0% [0]rozhodně ano
2 :|======..............|30% [6]spíše ano
3 :|=====...............|25% [5]neutrální
4 :|==..................|10% [2]spíše ne
5 :|=======.............|35% [7]rozhodně ne

P : Přednášející vykládal(a) látku dobře a srozumitelně [20]3.45
1 :|....................|0% [0]rozhodně ano
2 :|====................|20% [4]spíše ano
3 :|========............|40% [8]neutrální
4 :|===.................|15% [3]spíše ne
5 :|=====...............|25% [5]rozhodně ne

P : Přednášející uvedl(a) pro Vás hodnotnou a snadno dostupnou literaturu. [20]2.90
1 :|....................|0% [0]rozhodně ano
2 :|=======.............|35% [7]spíše ano
3 :|=========...........|45% [9]neutrální
4 :|===.................|15% [3]spíše ne
5 :|=...................|5% [1]rozhodně ne

P : Počet navštívených přednášek (pokud jste navštívil(a) méně než polovinu přednášek, uveďte prosím důvod) [28]
1 :|===.................|14% [4]0-2
2 :|=...................|3% [1]3-6
3 :|===.................|17% [5]7-10
4 :|======..............|28% [8]11-14
5 :|=...................|7% [2]Slovní odpověď

C : Cvičení bylo pro mne přínosem. [19]2.32
1 :|=======.............|36% [7]rozhodně ano
2 :|====................|21% [4]spíše ano
3 :|====................|21% [4]neutrální
4 :|===.................|15% [3]spíše ne
5 :|=...................|5% [1]rozhodně ne

C : Věnoval(a) se studentům během cvičení [19]2.37
1 :|======..............|31% [6]rozhodně ano
2 :|=====...............|26% [5]spíše ano
3 :|=====...............|26% [5]neutrální
4 :|=...................|5% [1]spíše ne
5 :|==..................|10% [2]rozhodně ne

C : Cvičení dostatečně pokrývalo přednášku. [18]2.44
1 :|==..................|11% [2]rozhodně ano
2 :|==========..........|50% [9]spíše ano
3 :|=====...............|27% [5]neutrální
4 :|=...................|5% [1]spíše ne
5 :|=...................|5% [1]rozhodně ne

C : Cvičící byl(a) ochoten/ochotna poskytnout konzultaci. [18]1.00
1 :|====................|22% [4]Ano a byly užitečné
2 :|=...................|5% [1]Ano, ale nebyly moc efektivní
3 :|=====...............|27% [5]Ano, ale nevyužil jsem je
4 :|=========...........|44% [8]Nevím, nezajímal jsem se
5 :|....................|0% [0]Nejspíše ne, ale nepotřeboval jsem je
6 :|....................|0% [0]Ne, ale přivítal bych je

Z : Na zkoušku jsem se připravoval(a) hlavně: [21]1.00
1 :|===.................|14% [3]z vlastních zápisků
2 :|==..................|9% [2]z cizích zápisků
3 :|========............|38% [8]z literatury (případně uveďte jaké)

Z : Zkoušející byl(a) objektivní. [13]2.85
1 :|=...................|7% [1]rozhodně ano
2 :|========............|38% [5]spíše ano
3 :|=====...............|23% [3]neutrální
4 :|=====...............|23% [3]spíše ne
5 :|=...................|7% [1]rozhodně ne

Z : Otázky byly formulovány jasně. [13]2.62
1 :|===.................|15% [2]rozhodně ano
2 :|=========...........|46% [6]spíše ano
3 :|=...................|7% [1]neutrální
4 :|=====...............|23% [3]spíše ne
5 :|=...................|7% [1]rozhodně ne

Z : Zkouška byla zbytečně stresující. [13]2.46
1 :|=====...............|23% [3]rozhodně ano
2 :|========............|38% [5]spíše ano
3 :|===.................|15% [2]neutrální
4 :|===.................|15% [2]spíše ne
5 :|=...................|7% [1]rozhodně ne

Z : Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [13]1.62
1 :|===========.........|53% [7]rozhodně ano
2 :|======..............|30% [4]spíše ano
3 :|===.................|15% [2]neutrální
4 :|....................|0% [0]spíše ne
5 :|....................|0% [0]rozhodně ne

Z : Dostal jsem o svém výkonu dostatečnou zpětnou vazbu. [13]2.46
1 :|=====...............|23% [3]rozhodně ano
2 :|======..............|30% [4]spíše ano
3 :|=====...............|23% [3]neutrální
4 :|=====...............|23% [3]spíše ne
5 :|....................|0% [0]rozhodně ne

Z : Náročnost zkoušky odpovídala počtu získaných kreditů. [13]3.62
1 :|....................|0% [0]rozhodně ano
2 :|=====...............|23% [3]spíše ano
3 :|=====...............|23% [3]neutrální
4 :|=====...............|23% [3]spíše ne
5 :|======..............|30% [4]rozhodně ne

C : Nároky k získání zápočtu byly přiměřené. [18]3.22
1 :|=...................|5% [1]rozhodně ano
2 :|=======.............|33% [6]spíše ano
3 :|====................|22% [4]neutrální
4 :|==..................|11% [2]spíše ne
5 :|=====...............|27% [5]rozhodně ne

C : Cvičící uměl(a) učit [18]2.61
1 :|====................|22% [4]rozhodně ano
2 :|====................|22% [4]spíše ano
3 :|=======.............|33% [6]neutrální
4 :|===.................|16% [3]spíše ne
5 :|=...................|5% [1]rozhodně ne