01NME2  >  Numerické metody 2

Počet hodnotících: 8 / 75
Procento hodnotících: 10 %
|==..................|

Zapsaných na předmět: 75 studentů.
Ukončilo předmět: 56 studentů.
|===============.....| 74 %

Beneš Michal prof.Dr.Ing. [ Přednášející, Cvičící ]

N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [7]
  • Na rozdíl od NME1 se mi velmi líbil koncept předmětu. Na přednáškách čistá matematika, aspoň člověk po analýzách nevyjde ze cviku. Programování se člověk naučí lépe sám nebo si nechá poradit od spolužáka. Možná by mohla být cvičení povinná pro všechny zaměření - jsou lépe srozumitelná než přednáška a přitom jsou nyní určena jen pro chytřejší (matematiky). Místo kz by mělo být zakončení nazváno zk. Jinak zkouška není jednoduchá a je to dobře.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • velice důležitý předmět, který navazuje na NME1, a to řešením ODE s okrajovými podmínkami. Ocenil bych, kdyby se jasně řeklo, co se chce po studentech se zapsaným NME2 a co po studentech s NUM2, protože přednáška probíhá ve stejný čas. Oceňuji požadavek na zápočtový program, na kterém si člověk vyzkouší, o co vlastně jde.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Volné pokračování NME1, ale celé věnované řešení diferenciálních rovnic. Na KZ člověk musí vypracovat program a to buď ve Fortranu, C nebo Pascalu, k tomu absolvovat ústní zkoušení.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Předmět nedává smysl. Absolutně nenavazuje na NME1, navíc jsou oba vyučovány v letním semestru, což nechápu, vzkhledem k faktu, že všichni zapomenou co bylo v NME1. Další věc je absence jakýchkoliv cvičení kde by byla názorně ukázána nějaká praktická aplikace, která je poté vyžadována v zápočtovém programu i u zkoušky. Pardon, u klasifikovaného zápočtu - možná by stálo za to ho na zkoušku přejmenovat, protože zkouška to opravdu je.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Nejsou studijní materiály - jen wikiskripta a přednáška. Přednáška je těžko čitelná a dík častým zástupům nesrozumitelná a chaotická. Wikiskripta obsahují chyby a příliš nekorespondují s přednáškou (kdyby to přednášející opravil, tak by byla velmi slušná skripta pro všechny)
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Neuvěřitelně špatná koncepce "2 v 1" - Áčkové NUM2 a Béčkové NME2 - ve skotečnosti je to čistě NUM s tím, že lidé s NME si musjí nějak filtrovat informace, což je opravdu neefektivní. Výsledkem je, že na přednášky moc lidí z NME nechodí a není se čemu divit. NME je tak předmětem, ke kterému: 1. Nejsou vhodné materiály 2. Nejsou cvičení 3. Nejsou přednášky (přednáší se předmět NUM) Navíc si myslím, že učení se numerických metod z paměti nemá žádný přínos. Jedinou cestou, jak je pochopit a umět použít je sám si je naprogramovat. Podle mého názoru by bylo lepší změnit předmět na kombinaci přednášek a cvičení, nejlépe s důrazem na cvičení a všechny metody si tak v praxi vyzkoušet.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Preferoval bych možnost využití matlabu. Pro béčkaře je zkouška často neobjektivní.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

N : Oznámkujte předmět [8] 2.88
1 : |....................| 0 % [0] 1 (výborně)
2 : |==========..........| 50 % [4] 2
3 : |=====...............| 25 % [2] 3
4 : |==..................| 12 % [1] 4
5 : |==..................| 12 % [1] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [8]
1 : |....................| 0 % [0] nevyjádřeno
2 : |=======.............| 37 % [3] ano
3 : |============........| 62 % [5] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká