00RET  >  Rétorika

Počet hodnotících: 13 / 90
Procento hodnotících: 14 %
|===.................|

Zapsaných na předmět: 90 studentů.
Ukončilo předmět: 71 studentů.
|================....| 78 %



N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [12]
  • Člověk má možnost vyzkoušet si promluvit o něčem před více lidmi a dozvědět se něco málo o jazyce.
  • Mno, původní očekávání, že se stanu plynným řečníkem, který již více nepoužívá slova "ehh" a "vlastně", se nesplnila. Ale na druhou stranu bylo naivní tohle očekávat. Bylo tam prostě příliš mnoho lidí na výuku rétoriky. Přemýšlím o tom, jestli z tohohle důvodu prochází účast na Rétorice každoroční oscilací: Jeden rok se přihlásí málo lidí a těm se komorní vyučování líbí, a tak v anketě i svým mladším spolužákům dají kladné ohlasy. Jenže to pak přijde "na tu skvělou rétoriku" velká spousta lidí a ti z ní nic nemají. Tak zase své kamarády odrazují a v anketě kritizují přeplněnost. Následkem toho si rétoriku zapíše jen málo lidí a těm se komorní vyučování líbí...
  • Nepřijde mi nutné, aby byl povinný jeden ze tří společenskovědních předmětů v situaci, kdy jejich výuka není příliš kvalitní. Rétorika je na tom, co jsem slyšel, ještě nejlépe; s ní jsem celkem spokojen. Samotná myšlenka, že bychom měli studovat i něco trochu nematematického, samozřejmě špatná není a má mou podporu.
  • Skvěle vedený ,,oddechový" předmět. Chtělo by to mít víc takových zpestření mezi věčnou matematikou a fyzikou.
  • Základy řečnictví. Poskytuje mnoho příležitostí vyzkoušet si mluvit před ostatními, buď ve skupinkách, nebo před celou posluchárnou. Dozvěděli jsme se několik technik pro přípravu projevu. Bohužel tam bylo hodně lidí, takže to nemohlo být tak interaktivní. Značná část seminářů je věnována výslovnosti a jazykové stránce řeči, což pro většinu lidí nebylo příliš nápomocné. Sice to jsou asi důležité teoretické znalosti, ale pro praxi mi nepřišly příliš užitečné. Ocenil bych místo nich více seminářů o zvládání nonverbální stránky řečnictví.
  • Z těch tří humanitních předmětů, které jsou na výběr, je tento jednoznačně nejnáročnější.
  • Celkem zajímavý úvod do rétoriky s důrazem na praktické využití.
  • Předmět byl celkem zajímavý, avšak by mohl být ještě mnohem lepší, kdybychoom se víc učili správně prezentovat a kdyby ná bylo míň.
  • Přínos většiny cvičení je téměř zanedbatelný - například ta pro trénink hlasu. Když se udělají 3x za semestr, opravdu to moc nepomůže. Je dobré o nich asi vědět v případě vlastního zájmu, ale jinak bych tím neztrácel čas. Vadilo mi, že věci jsme museli mít tištěné na papíře a nemohli se používat notebooky, které přesně pro toto slouží. To, že někteří nepracují, když je před nimi notebook, je na VŠ už jen jejich problém.
  • Velmi zajímavý předmět a podle mého názoru z trojice rétorika, psychologie a právo i nejužitečnější. Vzhledem k dané hodinové dotaci bych však dosti omezil teorii a naopak upřednostnil praxi.
  • nic
  • Příjemná změna od všech ostatních předmětů.

N : Oznámkujte předmět [13] 2.31
1 : |===.................| 15 % [2] 1 (výborně)
2 : |=========...........| 46 % [6] 2
3 : |======..............| 30 % [4] 3
4 : |=...................| 7 % [1] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [13]
1 : |....................| 0 % [0] nevyjádřeno
2 : |===============.....| 76 % [10] ano
3 : |===.................| 15 % [2] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká