Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Čoupek Petr Mgr. - [01MAPR] Markovské procesy

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 5 / 14
  • Procento hodnotících: 35 %
Celkové hodnocení [10]
1:
100 % [10]
2:
0 % [0]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.00
  • Průměr hodnocení: 1.00

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.00
  • Medián: 1.33
  • Průměr hodnocení: 1.59
Hodnocení v roli cvičící [5]
1:
100 % [5]
2:
0 % [0]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.00
  • Průměr hodnocení: 1.00

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.00
  • Medián: 1.35
  • Průměr hodnocení: 1.53
Hodnocení v roli přednášející [5]
1:
100 % [5]
2:
0 % [0]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.00
  • Průměr hodnocení: 1.00

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.13
  • Medián: 1.36
  • Průměr hodnocení: 1.66
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [3]
    • Skvělá struktura, když bylo na nás vidět, že je toho moc najednou, tak byl "čas na historku", díky čemu jsme se mnozí nestratili ve výkladu (který byl jinak jasný a docela zrozumitelný).
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Přednášky se prolínaly se cvičeními, výuka byla výborná a zábavná, určitě se vyplatí navštěvovat.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Zajímavý předmět, dobře podaný, přednášky jsou srozumitelné, naprosto postrádají punc "zbytečnosti", doopravdy slouží k dobrému pochopení látky, účast vřele doporučuji, přednáška je bohatá na informace navzdory skutečnosti, že její charakter fluktuuje kolem adjektiv jako jsou "zábavná" či "zajímavá".
      Radim Tichý
  • C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [4]
    • Programování zpestřilo cvičení. Pěkné příklady.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Orientace v probírané látce, ochota vše vysvětlit, radost z učení,...
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Jedná se o stejnou osobu, jako přednášející, opět vynikající přehled v látce, talent na vysvětlování, cvičení u tabule nejsou zákeřná, když toho moc nevíte, není problém jen bez nějaké hany pouze zapisovat látku, na které se vám cvičící pokusí to co nechápete vysvětlit - většinou to nechápe celá třída, takže se nemusíte cítit hloupě, nikdo z vás blbce nedělá, ani se na vás nedívá "shora", a v takových chvílích často celá třída pochopí, co nikdo nechápal apod. Takhle nějak si představuji pohodové cvičení, které vás baví, na kterém jste pozitivně motivováni něco dělat, na které se nebojíte chodit atd.
      Radim Tichý
    • Snahu (často úspěšnou) opravdu nás věci, které probíral, naučit přímo na cvičení, ne jenom ukázat vzorové příklady a nechat nás, abychom se naučili počítat doma. Taky důraz na detaily (pečlivá příprava, sbírka příkladu, vytisknuté materiály, které jsme všichni dostali na každém cvičení) - bylo vidět, že každé cvičení bylo pečlivě promyšlené a připravené (a pro vás je to pak motivace taky se pŕipravovat a dělat domácí úkoly nejlépe, jak umíte).
      Tomáš Košlab
  • C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [2]
    • Napadá mne snad jen jedna závažná věc. Je velká škoda, že pan Mgr. Čoupek neučí více předmětů. To by pak ta škola byla radost!
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Mně to takhle stačilo, neviděl jsem moc prostoru ke zlepšení. Cvičící dokonce uspořádal mimořádnou konzultaci v trvání celého výukového bloku, dobrovolné cvičení pro speciální přípravu na zápočtový test.
      Radim Tichý
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [3]
    • Plus byl dobrý seznam vět a definic, kde to bylo všechno čitelně a jasně u sebe.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Vlastní poznámky, domácí úkoly, větník od pana vyučujícího
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • V průběhu semestru jsem si nepsal žádné poznámky, ani jsem to doma nedoháněl, pouze jsem dával pozor a snažil se být aktivní a sledovat proud myšlenek. Snažil jsem se poctivě dělat domácí úkoly, a tak jsem bez vlastních poznámek bez problémů složil oba zápočtové testy, získal body z DÚ, a po letmém pročtení "větníku" - tedy seznamu vět k nastudování, zveřejněnému na webových stránkách přednášejícího, jsem se vydal na zkoušku, kterou jsem tedy téměř bez přípravy bez problémů složil.
      Radim Tichý
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [3]
    • Zkouška nebyla těžká, protože jsme se toho hodně naučili přes semestr, takže toho na zkouškové zas až tak moc nezbylo.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Nutnou podmínkou je znát klíčové pojmy a dobře napsat praktickou část zkoušky. Dále je nutné pochopení látky. Pan zkoušející je hodný a byla to celkem příjemná zkouška.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Zkouška začíná písemnou praktickou částí, 4 příklady za 10 bodů, na postup k teorii je třeba 50%. Poté následuje teoretická část, vylosujete si zadání, a můžete si na papír připravovat poznámky, až dospějete k závěru, že máte co říct, přihlásíte se, konzultujete, klasika. Jediná věc, kterou bych býval byl u zkoušky uvítal jinak, byl časový limit na příklady. Vzhledem k tomu, že teorií můžete strávit neomezené množství času, a vzhledem ke skutečnosti, že příklady nemají menší váhu než teorie, uvítal bych, kdyby nebyl žádný limit na odevzdání příkladů, protože někdy jsou dost výpočetně náročné, i když přesně víte, co dělat, a 20 minut navíc by vám mohlo přinést i o 2 stupně lepší známku v případě stejně kvalitního výkonu v teoretické části. Zkouška nebyla nijak extrémně náročná, musíte se orientovat v základních pojmech, a pak se snad nedá zkouška neudělat. Zkoušející je velmi objektivní, je dokonce vstřícný, snaží se vás navést na způsob myšlení, který vás samotné dovede k dokončení důkazu, nebo nalezení správné odpovědi, a nebere to jako postih, "že vám musel říkat". Toho si cením, protože se jedná prakticky jen o úsporu času, stejně byste na to přišli, jen o půl hodiny později, což není v zájmu ani vašem, ani zkoušejícího. Mnozí zkoušející si to neuvědomují. Přednáška 100%, cvičení 100%, zkouška 95% - jen kvůli tomu limitu na příklady, jinak bych dal plný počet i zkoušce.
      Radim Tichý
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [4]
    • Vytrvalost, dokázal přesvědčit, že žádný dotaz není hloupý.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Kamarádský a milý přístup, připravenost, kreativitu a práci s domácími úkoly, srozumitelný výklad, vyprávění historek v době mazání tabule - přinášel si vlastní stěrku a tabule byla čitelná hned po smazání, ochotu vypsat termíny i přes prázdniny,...
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Přehled, vstřícnost, smysl pro humor - to je podstatné, přednáška ubíhá v dosti vysokém tempu, a udržet koncentraci po dobu 2 hodin přednášky a poté ihned 2 hodin cvičení je celkem náročné, tzn. proložení látky humorem je jistě vhodný a vítaný způsob, jak alespoň dočasně ulevit mozku. Nutno podotknout, že přednášející oplývá pedagogickým talentem, což v akademické sféře rozhodně není samozřejmostí, látku umí srozumitelně podat, dá si záležet, aby jí studenti porozuměli, nic "nefláká".
      Radim Tichý
    • Jeden z nejlepších přednášejících, jakého jsem na Jaderce zažil, dokázal předmět odpřednášet tak, že to bylo zajímavé asi pro každého a hodně dbal na zpětnou vazbu od studentů (a taky aktivně vyžadoval, abychom mu řekli, jak se může ještě zlepšit).
      Tomáš Košlab
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [3]
    • Nečitelnost písma.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Snad jen v čitelnosti písma... Tuto nečitelnost však můžeme v porovnání s kladnými vlastnostmi úplně zanedbat. Některým studentům se ještě moc nelíbilo to svítící jablíčko na notebooku pana přednášejícího/cvičícího... :-)
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Zápis na tabuli zpočátku dělal lehké problémy, na pohled velmi úhledné písmo v sobě místy skrývá pár nečitelných znaků, ale to člověk pobere během prvních pár hodin, ve zbylém průběhu semestru je to pak dalším vítaným zdrojem zábavy, pročež bych na tomto faktu raději nic neměnil.
      Radim Tichý
  • C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [3]
    • Určitě se vyplatí navštěvovat, na probíraných příkladech jsem látku pochopil.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Možná o něco stravitelnější a zábavnější/zajímavější, protože se po dvouhodinové intenzívní mozkové činnosti dostáváte k demonstraci látky na příkladech, což pomáhá látku upevnit, lépe jí porozumět, a přitom to nevyžaduje tak velké soustředění jako přednáška. Cvičení jsem měl raději, než již tak dobré a oblíbené přednášky. Co se týče nároků na získání zápočtu, tam je to diskutabilní - na každém cvičení je zadána domácí úloha, za kterou lze získat 0-4 body, za semestr je nutné získat minimálně 24 bodů a uspět v obou zápočtových testech. Pokud získáte z domácích úloh více jak 24 bodů, dostanete nějaké bonusové body ke zkoušce. Podstatné je, že vypracovat tyto úlohy je opět celkem zábavné, zajímavé, ale taky to není za hodinu hotové - samotné řešení úlohy trvá od 0,5 do 4 hodin, delší dobu pak trvá přepis do LaTeXu, což je vyžadováno. Nicméně, tímto se naučíte s LaTeXem, což můžete využít pro získání 2 kreditů za předmět PSL, za další jsou DÚ výbornou průpravou, díky které se prakticky nemusíte učit, ani na zápočtový test, jelikož úlohy v něm jsou stejné obtížnosti jako DÚ. Cvičení má hlavu a patu, nároky na zápočet taktéž, čas strávený DÚ vás rozhodně nebude obtěžovat.
      Radim Tichý
    • Moc oceňuji využití softwaru a různé simulace - člověk měl pocit, že dělá něco, co se skutečně dá aplikovat v reálném světě.
      Tomáš Košlab
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [5]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 100 % [5]: 90%-100%
  • 2 : 0 % [0]: 75%-90%
  • 3 : 0 % [0]: 50%-75%
  • 4 : 0 % [0]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [8]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 37 % [3]: Vlastní zápisky
  • 2 : 0 % [0]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 25 % [2]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [5]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 100 % [5]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [5]

Průměr odpovědi: 1.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 100 % [5]: 1 (výborný)
  • 2 : 0 % [0]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Oznámkujte cvičící(ho) [5]

Průměr odpovědi: 1.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 100 % [5]: 1
  • 2 : 0 % [0]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Jaké byly nároky na získání zápočtu? [5]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: velmi obtížný
  • 2 : 40 % [2]: obtížný
  • 3 : 60 % [3]: středně obtížný
  • 4 : 0 % [0]: lehký
  • 5 : 0 % [0]: velmi lehký