Anketa ČVUT
FJFI - praktika - letní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Všechny komentáře učitelů

14101

Fučík Radek Ing. Ph.D. Předmět: Matematika 2 (01MAT2) (k předmětu a své roli) 2018-11-01 21:44:11

Děkuji za hodnocení a zpětnou vazbu. Vedení fakulty zastává ten názor, že studenti prvního ročníku mají především řádně studovat/navštěvovat předměty prvního ročníku a já se s tím plně ztotožňuji. Proto se absence omlouvají pouze ze zdravotních důvodů (nemoc, hospitalizace apod.).

Kozák Michal Mgr. Předmět: Matematická analýza B4 (01MAB4) (k předmětu a své roli) 2018-11-06 15:02:12

Děkuji za vyplnění ankety, pozorně jsem si je přečetl. Připojím jen několik reakcí:
* každý rok dostáváme do anket, že se projede na cvičení málo typových příkladů a že to nestačí k zápočťákům. Ale! Zápočťaky Vás nemají testovat pouze ve spočtení naučených typů příkladů, ale aplikování naučeného na něco neznámého. To hlavně se Vás snažíme naučit - ale náš záměr možná není na první pohled vidět.
* O dopočítávání příkladů jsme diskutovali již v průběhu semestru. Není to bezmyšlenkovité. Je několik příkladů, které jsou obtížné právě kvůli dopočítání, kde chci demonstrovat, abyste se ten typ problému nenaučili jen spočítat, ale spočítat efektivně (nepsat zbytečné věci, počítat lehké operace v hlavě, psát přehledně) - např. transformace souřadnic, aplikace substitucí do integrálů. (Když nespočítáte něco špatnou cestou, jak poznáte tu lepší a kratší?) Pak jsou algebraické dovednosti, které byste sice měli umět, ale ze zkušenosti většina neumí, proto tam jsou vloženy jako opakování a nepřeskakuji je, aby si ji případně neznalí doplnili (a někdy jsou až na konci příkladu) - konvergence z MAB3, úpravy goniometrických funkcí, nalezení všech kořenů rovnic. Chápu, že pro nemalou část z Vás je to zbytečné (až ztráta času), ale cvičení jsou určena většině studentům - snažil jsem se tedy zvolit kompromis.
* Jestli jsem vypadal zmožený, to mě samozřejmě mrzí. Ovšem nejsem si jist, jestli to bylo vždy kvůli samotným příkladům nebo mé únavě, nebo spíš z počínání některých z Vás u tabule ...
* Domácí úkoly jsou fajn, sám jsem je hojně používal. Ale nemyslím, že máte čas na domácí úkoly ze všech předmětů, co máte - proto povinné úkoly nedávám. Kdo chce (a nějaká domácí příprava potřeba je), je snad dost zadání na počítání. Samostatné počítání je tou nejlepší cestou, jak se něco naučit - zabere to ale příliš času a Váš studijní plán na to není přizpůsoben - pokud budu respektovat Váš čas aspoň na spánek.

Pokud jsem Vám neodpověděl dostatečně, nebo máte něco konkrétního, nebojte se mě kontaktovat napřímo.
14102

Chadzitaskos Goce prof. Ing. CSc. Předmět: Elektřina a magnetismus (02ELMA) (k předmětu a své roli) 2018-11-08 13:08:01

Při množství studentů na prvních přednáškách a různým úrovním jejich znalostí ze střední školy, není jednoduché zaujmout. Pokud na konci semestru polovina studentů pochopí jak jsou spojená "písmenka" se skutečnými jevy kolem nás, je to úspěch. A i když vysvětluji věc, která se zdá jednoduchá na první pohled, druhý pohled často ukáže, že tomu tak není - proto vysvětlování není nikdy dost. Čas je ale omezený.
Neobjektivita zkoušení: pokud jsem byl na vážkách, tak jsem napsal lepší hodnocení. Zkouška trvá dlouho proto, aby byla objektivní vzhledem ke znalostem a ne k množství popsaného papíru.
14104

Clarke Dunstan M.A. Předmět: Angličtina P2 (04AP2) (k předmětu a své roli) 2018-11-02 13:03:38

Děkuji za váše komentáři. Podívám se ještě jedno na domáci ukoly, možna, budu moct je zlepšit pro budouicí studenty a taky souhlasím, že by bylo dobrý nápad přídat na webovou stranku nějaké schrnuti gramatiky a slovniky. Taky snažim se vyřesit problémy s wifi, už mám nějaké řešení.Za se děkuji za navrhy
14112

Pšikal Jan Ing. Ph.D. Předmět: Úvod do moderní fyziky (12UMF) (k předmětu a své roli) 2018-10-31 09:56:06

Děkuji především za slovní hodnocení, i když pouze jednoho studenta. Každého projeveného názoru studenta na výuku i obsah předmětu si vážím.
14116

Urban Tomáš Ing. Ph.D. Předmět: Jaderná a radiační fyzika 2 (16JRF2) (k předmětu a své roli) 2018-11-05 07:05:05

Děkuji za hodnocení a zpětnou vazbu, především ve slovním hodnocení. Vaše postřehy zohledním v další výuce.
14117

Kobylka Dušan Ing. Ph.D. Předmět: Termohydraulický návrh jaderných zařízení 2 (17THNJ2) (k předmětu a své roli) 2018-11-09 17:48:04

Děkuji za komentáře. Vzhledem k tomu, že jediné negativní komentáře se týkaly zápočtové písemky, věnoval bych se ve svém vyjádření této problematice. Souhlasím s názorem, že příklady nejsou triviální ve smyslu pouhého dosazení do vzorců. Jde vždy o kombinaci několika jevů, které je nezbytné rozpoznat a správně sestavit dohromady. Tím se příklady, na rozdíl od klasických učebnicových, blíží skutečné praxi inženýra. Nejde o příklady náročné matematicky (těch by také šlo vymyslet množství), ale vždy o příklady zaměřené na fyzikální podstatu, na jejich řešení je vidět, zda student celé probrané problematice skutečně rozumí. Tomu rovněž odpovídá systém hodnocení, kdy je hodnocen nejen konečný výsledek, ale rovněž celý postup. Pokud tedy student nezvládne část příkladu a přes 50% příkladu má správně, písemku napsal. Protože příklady jsou komplexní a časově náročnější, nelze je řešit v průběhu semestru. Potřebné znalosti mají studenti až na jeho konci (např spojení hydrostatiky s rotujícím kanálem). V počítaných příkladech na cvičeních se snažím spíše o to, naučit studenty správně aplikovat jednotlivé rovnice. I v rámci semestru je však zadán jeden komplexnější a náročnější příklad, jehož dobrovolné vyřešení vede k patřičnému tréniku a případnému bonusu ke známce z písemky. Řešení zápočtových příkladů probíráme se studenty až v rámci konzultací v případě, že se ukáží nějaké větší neznalosti studenta.Je to však velmi individuální, takže hromadé řešení pro všechny mi nepřipadá jako nejvhodnější varianta výuky.