02PRA1  >  Fyzikální praktikum 1

Počet hodnotících: 16 / 90
Procento hodnotících: 17 %
|===.................|

Zapsaných na předmět: 90 studentů.
Ukončilo předmět: 63 studentů.
|==============......| 70 %

Adam Jaroslav [ Cvičící ]
Bielčík Jaroslav Mgr. Ph.D. [ ]
Češpíro Zdeněk Doc.Ing. CSc. [ ]
Dalibor Skoupil [ ]
Jan Rusňák [ Cvičící ]
Krůs Miroslav Ing. [ ]
Olga Hájková [ Cvičící ]
Petr Gallus [ Cvičící ]
Svoboda Vojtěch Ing. CSc. [ ]
Škoda Libor Ing. [ ]
Tomáš Jakoubek [ Cvičící ]
Vajzer Michal [ Cvičící ]
Vícha Jakub [ ]
Vlasák Michal [ ]

N : Poznámky k předmětu. (návaznost na ostatní předměty, relevantnost, atd.) [14]
  • Časově nejnáročnější předmět, ale jestli člověk do všeho pronikne, postupem času mu napsání protokolu už nezabere tolik času jako na začátku (klidně i okolo 20hodin). Oproti počítání a teorii se jednalo o příjemné oživení, kdy si můžeme něco změřit a poté zpracovat. I když drill ze strany asistentů nám občas přišel být přehnaný, vše dělali pro to, abychom se psaní protokolů a měření naučili perfektně. Získané zkušenosti a vědomosti se budou v budoucnu určitě hodit. ( Toto hodnocení z ankety z minulého roku přesně vystihuje moje pocity po prvním pár praktikách: Máte při studii stále příliš volného času? Zapište si PRA1. Bílá kniha mylně uvádí hodinovou dotaci 4, ve skutečnosti strávíte týdně prací do PRA1 15-20 hodin. Práce v editoru rovnic, excelu, gnuplotu se stane vaším denním chlebem."
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nejprve je třeba říci, že práce na protokolech a přípravách zabere hodně času. Opravdu HODNĚ. Samozřejmě na konci semestru to šlo mnohem rychleji než na začátku, ale i tak to bylo hodně. Nicméně si myslím, že po vší teorii je dobré si některé věci ozkoušet v praxi, navíc měření rozhodně nejsou nudná. Taky si člověk uvědomí některé důsledky teorie. Ovšem nejhorší je, když přijde zkouškové a člověk si říká, jak by si rád napsal nějaký protokol;).
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Predmet, ktorý pohltil všetok môj voľný čas.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • velmi časově náročné
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • dobrý předmět, ve kterém si studenti zažijí základy experimentální práce, především pak v oblasti zpracování výsledků a organizace času :D jak při měření, tak zpracování...
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • merania boli zaujímavé a myslím že aj prínosom, ale na vypracovanie protokolov, z čoho polovica bolo prepisovanie postupu, ktorý bol predom daný v materiáloch, bolo potreba naozaj veľké množstvo času. Preto si PRA2 nezapisujem, keby bola možnosť len merať a obísť protokol, tak by boli praktiká určite populárnejšie
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Pokusy se vztahují ke všem fyzikálním předmětům (MECH, ELMA, TER, VOAF) a nabízejí náhled na problémy jinak než přes tužku a papír. Především jsou ale systematičnosti, pochopení podstaty (není samozřejmé ;-) ), vyhodnocení naměřených veličin a jejich interpretaci na jisté úrovni. Praktika připravují a formují na vědeckou práci a mají ve studentech zakořenit zvyklosti, bez kterých se žádný experimentátor neobejde. Přirozeně to tedy není jednoduchý předmět a vyžaduje (když už nic jiného) mnohem, mnohem víc času, než 4 hodinky měření v laborce. Je tudíž vhodný pro ty, kteří ví, že jeho absolvování budou (nebo by mohli) potřebovat a pro ty, kteří mají dostatek motivace ho dokončit (když vidí spolužáky nezapisující PRA, kteří mají tolik času :-) ). Rozhodně však praktika doporučuji, ta atmosféra je prostě neopakovatelná ;-). P.S.: právě začínající PRA2 a vypadají velmi zajímavě!
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • U mnoha experimentů jsem konečně pochopila to, co jsem se rok před tím učila
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Dobré procvičení základních znalostí především z mechaniky.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Praktika začínají až ve druhém ročníku, anžto prý je dobré před nimi absolvovat alespoň fyziky z 1. ročníku. Inu, mě osobně to přijde jen jako konspirační blamáž a škoda slov. Stejně si člověk musí vše nastudovat znovu (vlastně není ani co opakovat) a často se jedná o experimenty z okrajových pasáží prváckých fyzik silně znásilněné ve prospěch pofidérní měřitelnosti úloh. Holt je to past vedle pasti, ale přeci jen to nějaký vyšší smysl zřejmě má.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Předmět bezpochyby navazuje na předmět ZFM a EXF. Je to rozhodně cenná zkušenost do života, jednak v postupech měření a jednak ve zpracování výsledků, či odborném vyjadřování
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Časově velice náročný předmět. Přínos může být sporný, ale rozhodně vás naučí systematické práci, procvičíte se v Excelu, GNUPlotu a LaTeXu a přijdete do kontaktu se zajímavými přístroji. Akorát vypracovávání protokolů je poměrně nudná, neřku-li otravná záležitost, která vám navíc zabírá spoustu času, který byste mohli věnovat přípravě do jiných předmětů.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • myslím,že nároky ohledně prvních protokolů (než si člověk zjistí jak mají vypadat) byly přehnané
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>
  • Vhodné doplnění základních kurzů fyziky.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

N : Předmět byl pro mne přínosem. [16] 1.06
1 : |===================.| 93 % [15] rozhodně ano
2 : |=...................| 6 % [1] spíše ano
3 : |....................| 0 % [0] neutrální
4 : |....................| 0 % [0] spíše ne
5 : |....................| 0 % [0] rozhodně ne

N : Měl(a) jsem o předmět zájem. [16] 1.56
1 : |===========.........| 56 % [9] rozhodně ano
2 : |======..............| 31 % [5] spíše ano
3 : |==..................| 12 % [2] neutrální
4 : |....................| 0 % [0] spíše ne
5 : |....................| 0 % [0] rozhodně ne