01ALG  >  Algebra

Počet hodnotících: 11 / 39
Procento hodnotících: 28 %
|======..............|

Zapsaných na předmět: 39 studentů.
Ukončilo předmět: 27 studentů.
|==============......| 69 %

Mareš Jan doc.RNDr. CSc. [ Přednášející, Cvičící, Zkoušející ]


N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [10]
  • Předmět to asi není zas tak špatný, je tam ovšem až příliš mnoho teorie a z praxe nula nula nic. Pro béčkaře tedy naprosto nevhodný, nicméně od letoška pro AMSM povinný.
    studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Jeden z jednodušších předmětů, jen je látka poměrně obsáhlá
    studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Velice zajímavý předmět, scházelo pouze cvičení
    studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Pěkný předmět, hezké partie, jen se toho stihne opravdu hodně a pak člověk o zkouškovém trochu nestíhá. Oceňuji nově vydaná scripta.
    studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Děsivě teoretický předmět, který by podle mě neměl být povinný pro AMSM.
    studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Předmět důležitý z toho hlediska, že se zadefinovali důležité pojmy, které se do této doby používali tak nějak bez zavedení (např. grupa). Na druhou stranu se toho zadefinovalo tak nějak přespříliš a náročnost předmětu spočívala především ve velkém množství látky.
    studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zajímavý předmět, ale hodně věcí na zapamatování.
    studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • velké množství zajímavé látky
    studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Na prvních hodinách se probírá historie a teorie množin, což je fajn pro pochopení koncepce. Chyběl bohužel obecný přehled toho, co se bude v celém semestru dělat, tudíž člověk nevěděl, kam se míří. Během látky je uváděno plno příkladů, což je dobře. Žádný z nich bohužel nebyl pro vlastní cvičení, ale pouze k rozmyšlení. To je naprosto nedostačující a v reálu to dost stěžuje použití algebry. Nejsou žádná cvičení, což je škoda. Dále je škoda, že ačkoliv je algebra velmi zajímavým předmětem, není přednášejícím vůbec propojená s okolními přednáškami a tím, co student zná. Prostě je to jeden z mnoha předmětů definice->věta->důkaz (kterých je naštěstí poskromnu, o to víc definic a vět). Například více ukázat souvislost s pravděpodobností a booleaovskými algebrami, s diskrétní matematikou a podobně.
    Daniel Hnyk
  • Předmět rozhodně velmi důležitý (a vedený dobrým přednášejícím). Dalo by se uvažovat o přesunutí do druhého ročníku (nebo rozdělení na dvě části tak, aby alespoň část byla v tom druháku). A rozhodně by MĚLA BÝT CVIKA. Nebo interaktivnější přednáška. Algebra je předmět, kde je student schopen na tři čtvrtiny důkazů přijít sám -- proč by měl místo toho chodit na přednášku a látku pasivně konzumovat? To nemá oproti skriptům (výborným!) naprosto žádný přínos. Kdyby se pan docent prostě alespoň sem tam zeptal "A jak byste ten důkaz dělali vy?", případně dokonce "Nechce to někdo zkusit říct, třeba i před tabulí?", měl bych motivaci na přednášku (cvičení) chodit pravidelně. Takhle jsem si spíš četl skripta.
    Jakub Krásenský

N : Oznámkujte předmět [11] 1.73
1 : |=======.............| 36 % [4] 1 (výborně)
2 : |===========.........| 54 % [6] 2
3 : |==..................| 9 % [1] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [11]
1 : |==..................| 9 % [1] nevyjádřeno
2 : |===========.........| 54 % [6] ano
3 : |=======.............| 36 % [4] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká