Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Chadzitaskos Goce prof. Ing. CSc. - [02ELMA] Elektřina a magnetismus

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 28 / 60
  • Procento hodnotících: 46 %
Celkové hodnocení [24]
1:
12 % [3]
2:
25 % [6]
3:
41 % [10]
4:
20 % [5]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.71

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.10
  • Medián: 1.33
  • Průměr hodnocení: 1.59
Hodnocení v roli přednášející [24]
1:
12 % [3]
2:
25 % [6]
3:
41 % [10]
4:
20 % [5]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.71

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.19
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.72
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [13]
    • Lidi, choďte tam, je to sranda.
      Matěj Ivánek st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Mě osobně nedaly jeho přednášky takřka nic, jen pocit frustrace a zoufalství.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • O přednáškách prof. Chadzitaskose snad raději pomlčet. Uvažme soubor oblíbených slov a frází pana profesora: (cedník, to se takhle točí, prosím, není to triviální, je to triviální, sem, tam, základní škola, trojčlenka, trojčlenka do sebe vložená, najděte si to ve skriptech). Tento soubor libovolně zpermutujme a dostaneme průměrnou větu prof. Chadzitaskose. Ten člověk je placený za to, aby přišel na přednášku a srozumitelně vysvětlil, co je třeba. Místo toho se dozvíme, že už to víme ze základní školy a máme si to najít v učebnici. O užitečnosti takové přednášky si už udělá obraz každý sám - je to ztráta času a zbytečnému stresu nad skripty před zkouškou není úniku. Pan Hrivnák bohužel neumí přednášet, mluví pomalu, všechno opisuje a zbytečně se vzrušuje nad vyrušujícími žáky a častuje je trapnými komentáři. Na prosbu, zda by nemohl psát trochu větším písmem, reaguje tak, že dotyčného vyzve, aby si sedl blíž, načež začne psát ještě drobnějším písmem. Na rozdíl od prof. Chadzitaskose však ještě má šanci se zlepšit, ale obecně se jedná o strmý pád dolů oproti mechanice od dr. Břeně - kéž by se vrátil.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Ztracený čas
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Celkově by měl být vnesen do přednášek větší klid.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Těžko říct, jestli se vůbec vyplatí na ně chodit. Zkouška se dá udělat i bez nich.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • občas trochu chaotické
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Obrovský rozdíl mezi přednášejícími, přičemž prof. Chadzitaskos je výrazně lepší ale také náročnější přednášející. Když se vystřídají, přednášky špatně navazují.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Experimenty v F1 byly dobrý doplněk k přednášce.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Na přednáškách oceňuji pouze pokusy na matfyzu. Jinak nesrozumitelné, nudné.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Odchodil jsem všechny přednášky, ale kombinací dvou přednášejících, jednoho horšího než druhého jsem si z přednášek neodnesl vůbec nic a ve zkouškovém jsem musel s celým předmětem začít sám a od začátku
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Předmět jsem si letos zapsala podruhé, hodnotila jsem jej v minulém roce
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Řeknu jen, že buďto chaotické, nebo nudné. Oproti mechanice slabý odvar.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [7]
    • Skripta a zápisky. Na RLC obvody se mi hodily zápisky z mechaniky, protože jsem si nepamatoval řešení LHO.
      Matěj Ivánek st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Skripta od doc. Štolla jsou docela špatný zdroj. Je to hodně komplikované a nahuštěné, je náročné je pochopit. Za vyřešené příklady musím poděkovat panu inženýru Schmidtovi, velmi pomohly při přípravě k praktické části :)
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Skripta, zápisky, Nepropadejte panice.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Učil jsem se především ze skript, což se ukázalo jako nedostatečné (některé věci není potřeba znát a jiné, které ve skriptech nejsou, ano). Na druhý pokus jsem si vypůjčil zápisky od jiných lidí a bylo to výrazně lepší.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Skripta, v menší míře pak zápisky z přednášek (bohužel nebyly příliš srozumitelné), zdroje na internetu, zápisky ostatních studentů.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Upřímně doteď nevím, z čeho jsem se měl učit. Skripta jsou sice dobrá, ale vůbec vás nepřipraví na zkoušku (poměrně podstatná závada u skript). Ze sešitu se nedalo naučit ke zkoušce už vůbec nic, jelikož pan Hrivňák odpřednášel tak asi 1/3 z toho, z čeho pan Chadzitaskos nakonec zkoušel. Navíc RLC obvody jsme neprobrali na přednášce vůbec.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Z vlastních zápisků a poznámek samotného prof. Chadzitaskose.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [9]
    • Zkouška je v pohodě. Fakt, že si můžete rozdělit písemnou a ústní část všechno hodně ulehčuje a pan profesor je příjemný. Nechává spostu času a pokud něco nevíte, tak vám to prostě vysvětlí a učí vás to,dokud tomu neporozumíte.
      Matěj Ivánek st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Praktická část je asi důležitější než teorie. Objektivita je mizivá, upřímně jsem nepochopila systém známkování. Náročnost teorie nebyla moc vysoká.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Při zkoušce byl v mém případě prof. Chadzitaskos trpělivý, pokud jsem si v něčem nebyl jistý, tak mě lehce popostrčil, což velice pomohlo. Zkoušena byla i látka, která se na konci semestru nestihla na přednáškách probrat a kterou se člověk musí naučit ze skript.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Velmi milá zkouška - i přes to, že jsem dostala prakticky jen ty otázky, které jsem dostat nechtěla. Nicméně jsem měla dojem, že pokud člověk něco vymyslí ve stavu, kdy zpočátku spíše neví, ale je mu napovězeno a on to dokáže nějakým způsobem vymyslet, je to vlastně lepší, než kdyby tam všechno hezky zpaměti napsal. Hlavně vědět proč, znát, odkud se tam která věc vzala a taky to nevzdat a nenechat se odradit třeba tím, že dostanete otázku, kde úplně netušíte. Jak i pan profesor podotkl, pořád nás to chce i na té zkoušce naučit.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • ve výsledku příjemná zkouška (pokud člověk látce rozuměl a uměl ji), možná zbytečně dlouhá
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Zkouška u pana profesora byla velmi příjemná. Byl jsem rád, že zkoušený měl čas si odvození vztahů řádně rozmyslet (takže skutečně odvozoval, neopisoval mechanicky našprtané vzorečky). Náročnost považuji za odpovídající předmětu.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Zkouška byla přiměřeně náročná, čekal jsem o malinko těžší.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Celkem neobjektivní. Napíšete dobře písemku -> dostanete těžkou otázku u ústní -> moc se vám nedaří -> dostanete s bídou éčko. Když napíšete špatně písemku (ale stačí to), dostanete lehkou otázku u ústní a celkově máte šanci na lepší známku. Písemka i přesto, že je poměrně těžká, se v hodnocení neprojeví vůbec, čemuž nerozumím.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Náročné, bolelo to..
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [13]
    • Přístup a podání pana profesora je něco, na co budu vzpomínat ještě hodně dlouho. Ani nevím, kdy a jestli vůbec jsem u někoho viděl takovou snahu o to, aby studenti látku pochopili. Velké plus je taky to, že je rád, když se ho lidi na něco ptají a tím tak zodpoví otázky někoho jiného. Navíc to k otázkám vybízí i ostatní. Je však velká škoda, pokud je pravda, že má předat přednášky panu doktoru Hrivnákovi. Ročníky, co příjdou po nás, nebudou mít tu skvělou možnost přednášek s panem profesorem Chadzitaskosem.
      Matěj Ivánek st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Entuziasmus a nadšení pro věc. Radost z každé otázky od studentů.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • snahu vysvětlovat tak, aby došlo k hlubšímu pochopení u studentů
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R072 PO
    • Výklad je velmi vtipný a musím říct, že dokáže zaujmout.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Snad jen nadšení, s nímž přednáší, i když nikdo nechápe.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Zápal do výuky.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • ochotu
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Aktivní, názorný, vstřícný.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Znalost problematiky, obrovské pedagogické nadšení, ochota zodpovídat dotazy a poskytovat konzultace.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Snaha vysvětlit vše každému. Což je možná i jeho největší mínus.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Šlo vidět že se snaží Pokusy
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R072 PO
    • Zápal pro věc. Je vidět, že pan profesor je velice znalý člověk.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Nemohu hodnotit, učím se doma, svým tempem.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [18]
    • Místy by bylo fajn mluvit trochu pomaleji.
      Matěj Ivánek st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • I když dokáže zaujmout člověk sedící před tabulí mnohdy neví vůbec co se to děje před ním.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Srozumitelnost výkladu by se určitě měla zlepšit. Je v tom hrozný zmatek a.... Chaos. Zápis na tabuli je stejně tak zmatečný a nepřehledný.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • struktura přednášek a myšlenek
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R072 PO
    • Nejlepším zlepšením by bylo úplně přestat přednášet a předat otěže někomu jinému, než je pan Hrivnák.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Přednášky nejsou vůbec srozumitelné, proto jsem taky rezignoval a nechodil jsem na ně.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Argumentace: "Chápete to? Ne, tak to nevadí." není zrovna nejlepší.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Je to chaos.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • přednášky byly těžko srozumitelné
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • v přehlednosti přednášek
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Přednášky jsou trochu chaotické, stejně jako zápis na tabuli, dá se na to zvyknout ale možná by trochu pomohla nějaká osnova, úvodní nastínění toho, co bude obsahem přednášky a jak to zapadá mezi ostatní poznatky.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Výklad byl často trochu "chaotický", pan profesor si najednou vzpomněl na nějakou zajímavost a "skákal" mezi tématy, při odvozování byl místy rychlý, takže posluchač stíhal vnímat matematiku, ale nebylo zcela zjevné, proč to vlastně děláme, jaká je motivace danou věc zavádět.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Výklad je poměrně zmatečný a nesrozumitelný. Přednášky mi v podstatě ke zkoušce vůbec nepomohly.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Za mě by stačilo uvést vždy jen jeden konkrétní příklad- při vysvětlování látky.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Srozumitelnost. Jako nevím co je špatně, ale byl to hrozný chaos.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Kromě toho, že často nebylo ani rozumět, jsem se většinou ztrácel v chaotickém zápisu
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Mohl by více vysvětlovat a na konci shrnout Maxwelky a říct co znamenají a udělat něco jako opakování na zkoušku
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R072 PO
    • Jedním slovem - CHAOS. Každým rokem můžete číst, jak jsou přednášky chaotické - a je to pravda. Tedy pokud nepřednáší pan doktor Hrivnak, který na druhou stranu zase neumí publikum zaujmout a přednášky tímto ztrácí smysl.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [24]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 50 % [12]: 90%-100%
  • 2 : 16 % [4]: 75%-90%
  • 3 : 4 % [1]: 50%-75%
  • 4 : 29 % [7]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [20]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 5 % [1]: Vlastní zápisky
  • 2 : 30 % [6]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 10 % [2]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [13]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 92 % [12]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 7 % [1]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [24]

Průměr odpovědi: 2.71

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 12 % [3]: 1 (výborný)
  • 2 : 25 % [6]: 2
  • 3 : 41 % [10]: 3
  • 4 : 20 % [5]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
Komentáře učitelů k předmětu
Při množství studentů na prvních přednáškách a různým úrovním jejich znalostí ze střední školy, není jednoduché zaujmout. Pokud na konci semestru polovina studentů pochopí jak jsou spojená "písmenka" se skutečnými jevy kolem nás, je to úspěch. A i když vysvětluji věc, která se zdá jednoduchá na první pohled, druhý pohled často ukáže, že tomu tak není - proto vysvětlování není nikdy dost. Čas je ale omezený.
Neobjektivita zkoušení: pokud jsem byl na vážkách, tak jsem napsal lepší hodnocení. Zkouška trvá dlouho proto, aby byla objektivní vzhledem ke znalostem a ne k množství popsaného papíru.