Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Tolar Jiří prof. Ing. DrSc. - [02TEF2] Teoretická fyzika 2

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 25 / 84
  • Procento hodnotících: 29 %
Celkové hodnocení [24]
1:
37 % [9]
2:
54 % [13]
3:
4 % [1]
4:
4 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.75

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.10
  • Medián: 1.33
  • Průměr hodnocení: 1.59
Hodnocení v roli přednášející [24]
1:
37 % [9]
2:
54 % [13]
3:
4 % [1]
4:
4 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.75

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.19
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.72
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [9]
    • Přednášky jsou přínosné, což se u fyzikálních předmětů v prvních dvou ročnících nedá brát jako samozřejmost.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • určitě mi usnadnily učení se na zkoušku a byly příjemným začátkem čtvrtečního dne
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Byly dobré. Občas by mohlo padnout nějaký zábavný prvek. Vtip nebo něco podobného.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Přednášky jsou zajímavé a student se vždy těší na další.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Podľa mňa odborne a kvalitne odprednášaná teoretická fyzika. Palec hore.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Nepřehledný zápis na tabuli.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Přednášky jsou velmi užitečné k učení na zkoušku.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Přednášky se těžko poslouchají a nevím, jestli se na ně vyplatí chodit, vzhledem k tomu, že letos jsou nová a perfektní skripta, která do detailu všechno probrané učivo rozebírají.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Přednášky jsou dobré maximálně k tomu, abych si ve skriptech vyznačil, z čeho se nebude zkoušet.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [12]
    • k vlastním zápiskům jsem si vzala ještě knihu Teoretická fyzika od pánů profesorů Jexu, Talora a Štolla
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • učebnice Štoll, Tolar, Jex: Klasická teoretická fyzika - je výborná + zápisky z přednášek
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Vlastní, skripta, wikiskripta, poznámky kamarádů.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Zápisky z přednášek + kniha Klasická teoretická fyzika, ve které je látka detailně a velmi hezky vyložena.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Kniha Klasická teoretická fyzika od Štolla, Jexe a Tolara kombinovaná se zápisky z přednášek, těmi vyfiltrujete co se vlastně z té tlusté knihy učit. Rozhodně doporučuji důkladně projít i příklady z této knihy, objevují se v písemkách a na věci napsané okolo těchto příkladů, pan profesor se na ně rád ptá.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Vlastné zápisky, staré skriptá z teoretickej fyziky a zápisky z cvičení.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • kniha Klasická teoretická fyzika + vlastní zápisky
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Kniha Klasická teoretická fyzika
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • kniha Klasická teoretická fyzika, ale treba ju doplňovať zápiskami prednášok, ľahko sa môže stať, že dostanete otázku,
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Nová skripta jsou vážně výborná, pokud tohle čtete v prosinci kupte si je k Vánocům.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Skripta jsou parádní, občas jsem to doplnila zápisky z přednášek, ale to málokdy. Co se týče příkladů, je potřeba znát všechno ze cvik.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Skripta vydaná trojicí Štoll-Tolar-Jex, Dějiny fyziky od Štolla, zápisky z předmětů VOAF, ELMA, TEF1, DEF1 a DEF2, knihu Physical World: S.I.Units: v. 2 (C.I.L.) od autora H.J.P. Keighley, hodí se přečíst na Wikipedii přečíst životopisy všech fyziků (pro jistotu), sbírka Feynmanových přednášky z fyziky, kniha Julius Stratton: Teorie elektromagnetického pole je užitečná pro studium poslední třetiny předmětu
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [17]
    • Velmi velmi důležité je připravit se na příklady (projít si cvičení, testy z minulých let), protože počet bodů z písemky hodně ovlivní známku. Po propočítání různých testů je písemka o poznání lehčí. Teorie není příliš těžká a musíte umět základy, pokud se na ně profesor zeptá. Občas se ptá i na TEF1, pokud není spokojený s výkonem studentů. Zkoušející je podle mě objektivní.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • zkouška se hodně podobá té z VOAFu. Nejprve píšete písemku na 4 příklady. Poté je ústní část, která se hodně odráží z písemky, a pan profesor ji doplňuje souvisejícími otázkami. Ve známkování se odráží výsledek písemky, u horších písemek více.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Prvně písemná, tam se (aspoň mně) vyplatí mít hodně bodů. Pan zkoušející pak počítá s tím, že toho dost umíte. Když mu pak vysvětlíte, co a proč jste napsali do písemky a odpovíte mu na jeho otázky, které jsou pak spíše na princip, tak ji uděláte s dobrou známkou.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Výsledek zkoušky je hodně ovlivněn písemnou částí. Na písemku se stačí učit ze cvičení - není příliš obtížná, vlastně je celkem jednoduchá. Hlavně je třeba vyvarovat se početních chyb a chyb z nepozornosti - ostatně jako všude. Pan profesor se ptá na věci k písemce. To asi může vést k mírné neobjektivitě, protože lze očekávat, že ten, kdo jde na řadu později, bude mít těžší otázky u ústního zkoušení. Pan profesor je však u ústní zkoušky celkem hodný.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Zkouška má písemnou a ústní část. Písemná část mi nepřišla náročná, většina příkladů je podobná těm ze cvičení. Na ústní se chodí postupně, bohužel někteří na řadu čekají několik hodin. Se mnou profesor Tolar prošel písemku a doptával se. Poté mi dal napsat maxwellovy rovnice, zobecněné potenciály. Pro mě to byla pohodová zkouška, ale co jsem slyšela jeho jiné otázky, dost se lišily svou obtížností.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Veľmi pohodová skúška, kde sa porozprávate s p. profesorom. Je dobré ísť na skorší termín, kedy nie sú písomky tak ťažké. Je potrebné látke rozumieť a na základe toho budete aj ohodnotení. Netreba sa čudovať, že človek odíde so zlou známkou, keď látke nerozumie. Napriek tomu je ústny "pohovor" u p. profesora príjemný.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zkouška probíhá podobně jako VOAF. Určitě se vyplatí napsat dobře písemnou část, ale bohužel jednotlivé termíny jsou obtížnostně dost nevyvážené. Ústní je pak hodně o štěstí, často padají otázky k teorii, co se vyskytla v písemce.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zkouška z TEF2 je hodně ošemetná záležitost. Většina lidí ani z TEF2 nebyla zkoušena, protože zkoušející položí jakoukoliv nesouvisející otázku z okruhu předmětů DEF1, DEF2, ELMA, MECH, VOAF nebo TEF1 a rovnou studenta vyhodí, aniž by se vlastně dostal k otázce na předmět, ze kterého se zkouší. Otázky si vůbec nekorespondují náročností ani vzhledem k bodovému zisku v testech. Požadavek na známku B bývá mnohdy jednodušší než na známku E.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Najvyčerpávajúcejšia skúška: po písomnej časti som musela čakať vyše 6 hodín, s tým, že som netušila, kedy ma pán profesor zavolá, takže v neustálom napätí. Samotné skúšanie potom už bolo fajn a netrvalo dlho.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Otázky při ústní zkoušce by se mohly více týkat zkoušeného předmětu. Bylo by dobré, kdyby byl předem daný seznam zkouškových otázek a student by pak alespoň věděl, co se má učit.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Ústní hrozně ovlivňuje výsledek z písemky. Pokud uděláte chybu v příkladu kde se používá těžká teorie, pravděpodobně se k ní při ústní dostanete. Naopak když s použitím teorie zametete s těším příkladem, máte lehčí zkoušku.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Zkouška byla velmi objektivní, i když zdlouhavá. Začíná se 9 písemkou a ústní trvá do 17:00. :)
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Pan profesor Tolar vás vyzkouší naprosto z čehokoli, nezávisle na osnovách TEF2. Očekávejte VOAF, dějiny fyziky, mechaniku prváku.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Ústní mnohem příjemnější než VOAF
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Zkoušková písemka může být dost loterie, jestli se zrovna trefíte do dobrého zadání a máte příklady ze cvik nebo něco hezkého a nového. Co se týče ústní, nemůžu dobře posoudit, písemkou jsem prošla těsně a doptával se mě jen na příklad, který jsem měla špatně. Je potřeba mluvit zřetelně a radši se ujistit, že pan profesor slyšel odpověď, jinak se můžete dostat do potíží.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Písemná část zkoušky je o trochu těžší, než zápočtové testy, příprava na ně moc nezabere. Následuje ústní část zkoušky. Pokud věříte v libovolnou entitu, proste ji o štěstí v tu chvíli, kdy si vás pan profesor posadí vedle sebe, protože zbytek zkoušky se odvíjí od toho, jak odpovíte na první otázku. Pokud nevíte, pan profesor se v ní začne rýpat co nejpodrobněji a někdy se uchýlí k dosti zajímavým otázkám, jenom aby vás navedl na správnou odpověď na původní otázku, jejíž znění jste v tu chvíli pravděpodobně zapomněli. Zkouška bývá stresující a vyčerpávající, pan profesor se rád odmlčí třeba i na 2 minuty, nebo na špatnou odpověď zareaguje: Ne. Výsledná známka bývá často náhodná, připadá mi, že známku E dostávali studenti s různými znalostmi. (Pravděpodobně znáte z VOAFu).
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Přijde mi, že kluci automaticky vyfasovávají náročnější otázky a jsou mnohem přísněji hodnoceni.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [11]
    • Dobře uvolněné tempo, takže se to dá stíhat, ovšem zároveň pan přednášející zvládne danoj látku odpřednášet.
      Kryštof Synek st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Rozumí látce. Vyplatí se chodit na přednášky, protože jsou dobré. Na začátku přednášky zopakuje obsah té minulé.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • velký přehled v dané problematice, strukturovaný výklad, hezký zápis na tabuli
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Zápis na tabuli je výborný. Výklad je velmi zajímavý.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Primeraná rýchlosť výkladu a ochota venovať sa dotazom študentov aj po prednáške.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Jeho velmi dobře strukturované přednášky a srozumitelný výklad.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Krásne písmo na tabuli.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Zápis na tabuli, strukturovanost přednášky (oproti VOAFu mnohem lepší)
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Nechvátá, úhledně a systematicky píše na tabuli :D .
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Rozumí tomu
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Má v hlavě jasnou strukturu, odkud kam chce na dané hodině dojít. Dělá minimum chyb.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [6]
    • občas by se hodilo říci co se bude dít, protože se občas na tabuli začali objevovat vzorce, o kterých jsme nevěděli k čemu patří, a trochu záživnější výklad by přednášku určitě oživil
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Občas by mohl více vysvětlit některé kroky v odvozeních.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Miestami v zápise na tabuli a v zrozumiteľnosti. P. prof. niekedy hovorí príliš potichu.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Dokončovat vyřčené věty.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Tempo prednášok bolo pre mňa osobne príliš pomalé, takže som sa musela fakt premáhať, aby som nestratila pozornosť.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Lépe struktorované přednášky, přednášející často skákal od témata k tématu a pak se rád zase vracel na začátek, poznámky z přednášek mi byly úplně k ničemu, doporučuji chodit na přednášky se skriptama, ve kterých si budete vyznačovat důležité věci nebo odvozovačky. Srozumitelnost také slabá.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [24]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 87 % [21]: 90%-100%
  • 2 : 12 % [3]: 75%-90%
  • 3 : 0 % [0]: 50%-75%
  • 4 : 0 % [0]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [37]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 21 % [8]: Vlastní zápisky
  • 2 : 24 % [9]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 16 % [6]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [25]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 8 % [2]: nevyjádřeno
  • 2 : 88 % [22]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 4 % [1]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [24]

Průměr odpovědi: 1.75

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 37 % [9]: 1 (výborný)
  • 2 : 54 % [13]: 2
  • 3 : 4 % [1]: 3
  • 4 : 4 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5