Zpět na předměty Zpět na rozcestník Vygenerováno 02/12/2019 21:06:42

Termodynamika a statistická fyzika (02TSFA)

  1. Statistiky

  2. Učitelé

    1. Hoskovec Antonín Ing.
    2. Jex Igor prof. Ing. DrSc.
    3. Maryška Jiří Ing.
    4. Novotný Jaroslav Ing. Ph.D.
    5. Zatloukal Václav Ing. Ph.D.
  3. Otázky

    1. Obsah předmětu

      1. Za mě nejhorší fyzika celého studia. Ohromné množství informací, které spolu zdánlivě ani nesouvisí. Přednášky mohou být zábava, ale jejich informační hodnota je nula nula nic. Tím, že nejsou ani pořádná skripta, je těžké předmět pochopit a vyznat se v něm, o učení na zkoušku ani nemluvím.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 3


      2. Nejhorší předmět, jaký jsem doposud absolvoval. Proč je stále zařazován do ankety, když se za dlouhá léta kritiky vůbec nic nezměnilo? Buď už se TSFA každému tak zprotivilo, že to nikdo nechce převzít, nebo nemá pan profesor absolutně žádnou sebereflexi a při čtení ankety se nám jen vysmívá. Nejspíš to bude kombinace obou faktorů. Škoda slov.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      3. TSFA je velice zvláštní předmět. Absence KOREKTNÍCH skript, dobrého výkladu, neuspořádané učivo stejně jako entropie ve vesmíru... no tak přeci jenom jsem se asi něco naučil. Ne, vážně. Cvika jsou hodně stěžejní na pochopení, o co vlastně v TSF jde. Je až smutné, že jediná skripta k předmětu jsou buď 50 let stará, anebo jsou psaná s mnoha chybami. Ačkoli, dá se prolézt, i s hezkou známkou, ale bude potřeba tomu obětovat hodně času, úsilí a někdy i důstojnosti v případě zkoušky. (berte s nadhledem)

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      4. Látka je velice zajímavá, tento předmět dává spoustu věcí do souvislostí.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      5. Mě osobně se velmi nelíbilo, že se na cvičeních probírá nedůležitá látka, viz příklad na odstředivku. Cvičením probíhají pod hrozným tlakem. Stálo by za to vyřadit příklady, které nejsou nezbytně nutné. Osobně bych strávil více času počítáním Gaussových integrálů, popřípadě příkladů na vázané extrémy a ukázal na cvičení více identit. Pro studenty s béčkovou analýzou zmíněné body mohli představovat problém, přičemž tohle podle mě byly kruciální věci v TSFA.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      6. Po většinu doby takový mišmaš, který na chvilku během semestru předběhne TEF2 a MAB4. Přednášky jsou koncipované spíše pro lidi, kteří si všechno doma projdou a pak se přijdou podívat na přednášku jen jako na doplnění (Což jsem rozhodně nestíhal, takže jsem to všechno tak nějak pobral až během zkouškového). Vyplatí se dát hodně energie do prvního zápočtového testu, abyste se nemuseli spoléhat na ten druhý. Dát druhý test, druhý týden zkouškového pro všechny dohromady stejný (když někteří probrali některé části trochu i méně než více), dva dny po zápočtovém testu z analýzy, kdy jsme měli v podstatě jeden den, abychom se to naučili, a promítat to na promítačce, kam se to celé nevešlo v takové formě, aby to bylo dobře čitelné, se mi zdá poněkud nešťastné. Zrušit možnost odpuštění zkouškového testu na základě něčí stížnosti, že mu to nepřijde fér, mi přijde iracionální. Pokud někdo napíše první test velmi dobře, tak pak má nulovou motivaci učit se na další test, protože ten bod tam přeci nějak vyhrabe... U ostatních fyzik to tak funguje normálně, tak proč ne tady?

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      7. Moc mi toho předmět nepřinesl, nejspíš kvůli přednáškám.Také studijní materiály nejsou, a z výkladu se poznámky dělat prakticky nedaly

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      8. Obsahově zajímavý předmět vyžadující domácí přípravu a samostatnou práci.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      9. Jako co k TSFA... Zmatek, který se stejně nejlépe naučíte sami díky poznámkám z Termiky. Pan profesor je skvělý akademik, bohužel jako přednášející ne. Nemyslím to vůbec zle, ovšem je složité pochopit cokoli, co bylo na přednáškách přednášeno. Respektive vám přijde jednodušší to vzdát a naučit se to sám. Ačkoli je TSFA velice zajímavá (entropie černých děr atd.), do inženýrské praxe (cykly elektráren atd.) v tomto podání zcela nepoužitelná.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      10. Kladně hodnotím jen statistiku, jinak to byl pro mě chaos.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      11. Pro mě stále naprosto nepochopitelně předmět.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R063
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


    2. Zakončení předmětu

      1. Velmi těžká zkouška, když nemáte štěstí na otázky. Test se skládá ze 4 příkladů, které jsou často složitejší než na cvikách a jsou tam i věci, které se na cvikách neprobraly explicitně, je tedy nutná dobrá příprava. U ústní zkoušky dostanete otázky 2 - jednu ze statistické fyziky a druhou z termodynamiky. Pokud jednu z nich opravdu umíte a napíšete správně přípravu, už se na ni pan děkan téměř nezeptá, zato si můžete být jisti, že vás vykoupe v tom, co nevíte. Pokud se ale dostavíte ve správný den a je dobrá nálada, není zkouška až moc nepříjemná a ačkoli se v tom pan děkan velmi šťourá, dokáže i pomoct.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 3


      2. Za mě zatím nejméně příjemná zkouška. Dopoledne se píše test, který je náročnější, než zápočtovky. Potom si každý vylosuje otázky a má dostatečný čas na přípravu. Potom však jde k panu profesorovi, který se ptá na záludné otázky, které student často ani nepochopí. Čas ústní zkoušky je velice turbulentní, některé termíny trvaly 5 minut, některé i několik hodin.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      3. Nejvíce mě zklamal průběh zkoušky. Téměř bez nadsázky lze říci, že můžete na papír s otázkami napsat cokoli, protože pan profesor to nečte. Není to o tom, co člověk umí. O vaší známce je rozhodnuto tím, jakou má pan děkan náladu, jak se mu líbíte a jaké jsou zrovna denní čakry. Bylo to směšné. Doufám, že je na sebe hrdý, že ani letos TSF nikdo neocenil ani nepochopil.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R060
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      4. Pan děkan umí být velice milý a hodný - dokud nezačnete povídat něco, co se mu nelíbí, anebo co je naprostá blbost. Ale férový je.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      5. Učil jsem se hlavně z dvou knížek profesora Kvasnici, přestože jsou knížky starší, dobře se čtou. Lepší materiál v češtině bohužel neexistuje. Myslím, že by bylo fajn, kdyby se přednášející nebo kdokoliv jiný rozhoupal k tomu, aby napsal nějaká pěkná skripta. Co se týče zkoušky, tak písemná část obsahuje typově stále stejné příklady, což z ní děla vcelku jednoduchou záležitost. Ústní zkoušení je velmi závislé na výsledku písemky, je to trochu škoda, protože není moc šance si známku vylepšit. Doporučil bych panu profesorovi dát menší kapacitu na jednotlivé termíny, když bylo hodně lidí , stávalo se, že byl velmi nepříjemný.

        • Studijní průměr: <1.0, 1.5>
        • Studijní program: 3901R021
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      6. Druhá zápočtová písemka, která se psala až ve druhém týdnu zkouškového v důsledku mého předchozího komentáře na obsah předmětu, byla skutečné nemilým překvapením.

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      7. Není to tak strašné jak se povídá, ale rozhodně se nejedná o jednoduchý předmět. Stěžejní částí zkoušky je část písemná. Která je někdy o štěstí. Některé jsou snazší a u některých prostě něco děláte a doufáte, že dobře. U ústní už záleží na více faktorech, ale pokud máte hodně bodů z písemné části, pak už by jste měli mít své jisté... Ve wikiskriptech jsou chyby, v podstatě asi stačí učit se jen z nich na to, abyste prošli, ale nečekejte 100% příjemnou ústní část.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      8. Písemná část zkoušky byla bezproblémová, ústní část byla časově náročná.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R061
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      9. Písemka se dá, obvykle se příklady moc nemění. Ústní je něco jako Sophiina volba. Nikdy nevíte, zda to, co jste řekli, je správné, či není. Zpravidla nevíte, co se po vás chce. Ovšem s hodně body z písemky se dá lehce získat lepší znamka (po chvilce utrpení?.

        • Studijní průměr: (1.5, 2.0>
        • Studijní program: 3901R016
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2


      10. Záleží jaký termín chytnete a jakou má náladu zkoušející. Na známce vůbec nesejde, protože lidi co mají normálně áčka dostanou ecko a naopak. Loterie???????

        • Studijní průměr: (2.0, 2.5>
        • Studijní program: 3901R063
        • Známka: None
        • Jméno: None
        • Ročník: 2