Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01RMF] Rovnice matematické fyziky

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 20 / 83
  • Procento hodnotících: 24 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 83 studentů.
  • Ukončilo předmět: 36 studentů.
  • Průchodnost: 43 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [20]
    • Klasický Krbálkovský předmět - tj. vyprávěn poutavě, systematicky, lidsky a s humorem. Zkouška se mi zdála nejtěžší ze všech předmětů, které pan docent Krbálek vyučuje, ale možná je to jen můj dojem. Každopádně, po pořádném učení (což je jen dobře) je zkouška udělatelná.
      Boris Odložilík
    • Oceňuji změnu hodinové dotace na dvě přednášky týdně a pouze jedno cvičení. Takhle jsme měli ucelenou notaci a nemusela se dělat polovina důkazů na cvičeních.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • První "analýza" co mě opravdu bavila. Důležité pro kvantovku a další. Nový systém přednášek a cvičení je fajn, vše se dá stihnout a tempo není tak smrtelné jako na MAB4.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Předmět byl velmi užitečný, dobře naplánovaný a výborně přednesený. Byl nově rozvrstvený (4 př + 2 cv) a ač k němu nebyla odpovídající skripta, nevadilo to. Pan docent vše dobře říkal a vlastní poznámky ke zkoušce stačily. Více přednášek a méně cvičením mi velmi vyhovovalo, nedovedu si představit, jak by to bylo opačně. Obecně jsem však od předmětu očekával ještě více teorie a méně příkladů, ale to bude mým Vraním vychováním.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Teorie vysvětlená v rámci tohoto předmětu nachází značné využití ve fyzice v následujícím studiu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Výborný předmět završující 4 semestry analýz. Klidně bych chodila i na RMF2, které by rozvíjelo detaily, které se nestihly probrat nebo byly probrány pouze velmi spěšně.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nebylo to tak hrozné, jak jsem z vyprávění starších kolegů čekal, místy se mi RMF vyloženě líbilo, ale ve srovnání s MAB je celkový dojem je spíše negativní. Více než půlka probírané látky myslím nemá v dalším mém studiu žádné využití. Úplně od věci by určitě nebylo smrknout kurz analýzy do 4 semestrů místo současných 5, aby se taky student mohl věnovat bakalářské práci a hlavně studiu materiálů k ní, jelikož žádné odborné předměty zatím neměl.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nejzajímavější a nejlépe vyučovaný předmět v tomto semestru. To není pouze oslava docenta Krbálka, ale i smutné svědectví o tom, že většina fyzikálních předmětů, vyučovaných v 2. a 3. ročníku, je velmi nezáživná. Vzhledem k tomu, že většina lidí jde na Jaderku, protože je baví fyzika - nikoliv vícerozměrná matematická analýza - je to opravdu tristní stav.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Snad poslední matalýza v mém životě... Ufff.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • V porovnání s MAB34 jsou přednášky zdlouhavé, ale zase více zaměřené na nástroje používané ve fyzice.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Krbálek, tak jak ho všichni známe z MAB3 a MAB4. Jen se jedná o předmět ve kterém je ještě větší důraz kladen na teorii. Proto prospěla změna na 4h přednášek + 2h cvičení.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nejzajímavější ze všech matematických analýz. Příští rok se mohou těšit na skripta, které tento předmět dost potřebuje.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Probrala se teorie lineárních operátorů, parciálních diferenciálních rovnic a zobecněných funkcí. Pro ty, co mají za sebou MAB34, se předmět nesl v podobném duchu, ač je svou povahou o dost teoretičtější. Celkově mi ale předmět přišel jako něco mezi matematikou A a B. Oceňuji tomu odpovídající hodinovou dotaci 4+2.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • -Předmět obecně má například oproti krásné a vyladěné MAB3 větší množství nedostatků. Jedním z nich je to, že pokrývá velké množství látky, která i když není složitá, činí problém právě díky své kvantitě. Tento problém přetrvává navzdory faktu, že se objem látky RMF snížil (patrno z obsahu aktuálních skript). To také ztěžuje její "prokouknutí", tedy získání hlubšího vhledu do nové teorie.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Teorie zobecněných funkcí a parciálních diferenciálních rovnic matematické fyziky.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Po dokončení MAB4 jsem se těšil, že analýza už skončí. Ale to by asi nebyla jaderka, aby jsme se někdy zbavili matematiky, že jo...
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • [ZKOUŠKA] Tento průběh zkoušení zdá se mi poněkud nešťastným. Už na MAB34 jsme si zvykli na to, že člověk musí látku umět celou anebo mít obrovské štěstí na to, aby prošel. Dříve (MAB) se celá zkouška skládala z praktické části, rozstřelu a ústní, kde na poslední dvě části bylo ve výsledku v rozumné míře neomezeně času. Letošní RMF ale bylo jiné, praktická (ta počítací) část úplně zmizela a zůstal jen rozstřel (4 z 5, věty s důkazem povinně) a ústní. Na tom by nebylo nic strašného, kdyby na rozstřel nebylo omezené množství času. Konkrétně tedy hodina. Což ve výsledku nahrávalo lidem, co nemají problém se věci naučit bez porozumění a hned, jak uvidí název věty, vystřelí ze sebe znění. Další nepřijemnost byla ta, že člověk neměl možnost opravy, takže pokud jste se přepsali, udělali hloupou věc, kterou si na druhé mrknutí hned uvědomíte, stejně odcházíte ze zkoušky s eFkem, protože nemáte šanci se obhájit a dokázat, že to umíte. Výsledkem bylo to, že když už se někdo dostal přes rozstřel, tak s největší pravděpodobností dostal A nebo B. Bohužel jsme se nedočkali žádněho Gausse nad známkami, ale vidíme jen 3 peaky nad A, B a F. Myslím, že ve 3. ročníku, už by se nemuselo ke studentům přistupovat tímhle způsobem a že někdy je způsob zkoušení dostatečně dobrý a nemusí se již dále "šperkovat". Opravdu rádi bychom si popovídali, alespoň u ústní zkoušky.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Je to dosti tvrdý předmět, skripta jsou jen těžko použitelná a se sbírkou to taky není žádná sláva..
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Ohromila mě síla nabytého aparátu.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Předmět je to neskutečně náročný, ale pan docent to vysvětluje a podává přehledně.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
N :  Oznámkujte předmět [20]

Průměr odpovědi: 1.60

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 50 % [10]: 1 (výborně)
  • 2 : 40 % [8]: 2
  • 3 : 10 % [2]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [20]

Průměr odpovědi: 1.12

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 10 % [2]: nevyjádřeno
  • 2 : 75 % [15]: ano
  • 3 : 10 % [2]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká