Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[00MAM1] Matematické minimum 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 60 / 183
  • Procento hodnotících: 32 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 183 studentů.
  • Ukončilo předmět: 151 studentů.
  • Průchodnost: 82 %
  • N :  obsah předmětu [22]
    • Během několika přednášek je vychrleno spousta nové, ale zajímavé matematiky.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name V
    • Byl jsem rád, že mohu dopředu vidět, co mě čeká - i když mě to vyděsilo, určitě se vyplatilo tam chodit - člověk potom leckteré ?hrůzy? neslyší napoprvé a má v tom trochu jasno :).
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name V
    • Je to hroznej šok, ale nemusíte nic pochopit. Břeň ukáže a celkem dobře vysvětlí matematický aparát používaný ve fyzikálních předmětech v následujících semestrech a až na to narazíte na přednáškách, budete tomu lépe rozumět, protože to nebude úplně nové. Doporučuji, aspoň tam sedět a poslouchat.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name V
    • Matematický aparát, který se možná z poloviny používá v prvním semestru. Na přednáškách jsem měl problém stíhat a chápat. I přes to ale doporučuji na něj chodit, na přednáškách z mechaniky alespoň o některých věcech pak neslyšíte úplně poprvé.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name V
    • Mnohdy jsem byl po 100 minutach netušení psychicky na dně, ale smysl jako příprava k mechanice to dávalo
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name V
    • Obsah predmetu bol mimoriadne náročný a rýchly. Na prvej hodine som stíhal ako tak opisovať a chápať, ale od druhej to bol skôr prehľad vecí, ktoré neviem než vyučovanie.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name
    • obsah predmetu je asi nahnať strach prvákom :D
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name V
    • Pan profesor jel teda dost rychle, ale nějaké základy se daly pochytit a teď se moc hodí.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name V
    • Předmětu jsme s oblibou přezdívali "matematické suprémum", i přes vyšší náročnost učiva (resp. právě kvůli ní) se sem však vyplatí chodit. Doktor Břeň je vynikající přednášející, a i když člověk některou partii na první poslech prostě "neskousne", MAM1 podstatně zmírní jeho šok, až se po něm příslušná látka začne vyžadovat v jiných předmětech, zejména těch fyzikálních.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name V
    • Přínos je těžké plně ocenit v prvním semestru, do budoucna se určitě hodí. Občas je náročné udržet krok, nové látky "bez konkrétní aplikace na řešení nějakého problému" je mnoho za krátký časový úsek. Jako úvod do matematického aparátu je předmět naprosto vyhovující a je rozhodně dobře, že existuje.
      st. průměr: st. obor: 3901R066 student branch name V
    • Probíraná matematická teorie se velice hodí k mechanice, ale občas to bylo pro mě trochu zmatené.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name V
    • Probírá se zde matematický aparát potřebný ve fyzice. Pro mě však byl tento předmět jeden velký šok a 90 % probírané látky jsem nechápal. Během semestru se mi ale mnoho věcí ujasnilo.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name V
    • Pro někoho může být pokrytí předmětu velmi rozsáhlé. Dle mého názoru mi předmět pomohl, nicméně jsem neměl šanci, abych si probranou látku zapamatoval, odešel jsem z předmětu s tím, že vím, že něco takového existuje.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name V
    • Skvělý předmět pod vedením úžasného doktora Břeně. Předmět byl skvělým startem. Skvělé se hodil k dalšímu studiu. Vše navíc srozumitelně vylíčeno vtipným doktorem Břeňem.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name V
    • Skvělý vyučující. Těžká látka, kterou většinou nepochopíte hned na přednášce, ale dá vám základ pro další studium.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name V
    • Užitečné kolektivní zoufalství. Nevěděl jsem oč jde přibližně sedmdesát procent času - ve výsledku se ale tento rychlokurz diferenciálních rovnic, vektorového počtu a dalších neznámých záležitostí velice hodil. Předmět navíc běží jen přibližně půl semestru a pro mechaniku je téměř nutností.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name V
    • Užitočné informácie pri viacerých veciach z mechaniky
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name V
    • Užitočný výklad matematiky používanej vo fyzikálnych predmetoch. Bolo by dobré, ak by sa vypočítalo niekoľko jednoduchých príkladov, určite by to uľahčilo pochopenie.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name V
    • Velice náročný začátek studia, ale během dalších týdnů znalosti postupně zapadnou a jde lépe porozumět mechanice, než bez znalosti matematického pozadí probraného na MAM1.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name V
    • Vysvětlení matematického aparátu, nutného pro Mechaniku.
      st. průměr: st. obor: 3901R063 student branch name V
    • Zajímavý a užitečný předmět, bohužel vlivem nedostatečného matematického aparátu někdy chybí pochopení. Navíc je škoda, že jsme si ukázali různá odvození a zmínili např. rotaci, divergenci, gradient a další pojmy, které jsme následně dalších čtvrt roku nikde nepoužili a napůl zapomněli. Poté se hned zkraje letního semestru tyto pojmy objeví v ELMě a chvíli trvá, než je vůbec nějak dostaneme pod kůži a zjistíme, jak se s tím vlastně počítá. Možná by tomuto předmětu prospělo ukazovat kromě odvozování také výrazně více konkrétních příkladů, aby každý názorně viděl, jak to funguje a k čemu je to dobré.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name V
    • Ze začátku to vystraší, strašně moc nových informací najednou. Postupem času jsem pak ale měla radost, když jsme probíraný matematický aparát použili v mechanice, člověk pak tušil, o co se jedná.
      st. průměr: st. obor: 3901R063 student branch name V
  • N :  zakončení předmětu [4]
    • Bez povinné docházky, vlastně bez jakýchkoliv požadavků. Kredit dostanete za to, že si na poslední přednášce vystojíte frontu s indexem.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name V
    • ešte že netrvá tento predmet celý semester. človek totiž často odchádza s depresiou a otázkou čo na tejto škole vlastne robí...
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name V
    • Tento předmět trval asi pouze jen prvních 5 týdnů a zápočet byl udělen na poslední přednášce.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name V
    • Zápočet udělován i během semestru na přednáškách mechaniky.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name V
N :  obsah předmětu [57]

Průměr odpovědi: 2.05

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 28 % [16]: výborný
  • 2 : 45 % [26]: velmi dobrý
  • 3 : 17 % [10]: průměrný
  • 4 : 5 % [3]: horší
  • 5 : 1 % [1]: špatný
N :  celkový dojem [60]

Průměr odpovědi: 1.83

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 38 % [23]: výborný
  • 2 : 43 % [26]: velmi dobrý
  • 3 : 15 % [9]: průměrný
  • 4 : 3 % [2]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný