Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Všechny komentáře učitelů

14101

Klika Václav doc. Ing. Ph.D. Předmět: Matematické techniky v biologii a medicíně (01MBI) (k předmětu a své roli) 2019-03-25 21:30:45

Vazeni studenti,
stojim o Vasi zpetnou vazbu a i na zaklade ni upravuji temer kazdym rokem obsah predmetu. Patrne vsak v pristim roce si usporadam takovouto anketu (zpetnou vazbu) sam primo na hodine.
Vaclav Klika

Klika Václav doc. Ing. Ph.D. Předmět: Rovnice matematické fyziky (01RMF) (k předmětu a své roli) 2019-03-25 21:40:36

Vazeni studenti,
dekuji za zpetnou vazbu a ocenil bych ji od vice z Vas, at ziskam relevantnejsi obrazek.
S formatem zkousek (a trochu i domacich ukolu) stale nejsem ustalen na spravnem formatu. Obzvlaste pak velke mnozstvi hodnoceni E i u studentu, kteri maji na vic, me netesi. Vzhledem k ruznorodosti posluchacu a snaze vyhovet primerene vsem jsem vsak k lepsi variante zatim nedospel.
Letos poprve probihal (muj) vyklad s jiz existujicimi wiki skripty. V pristich letech toho hodlam vyuzit a to tak, ze zvazuji ubrani detailu/preciznosti z prednasky (coz ponecham ke studiu na doma) a vice bych se zameril na uziti, koncepty, souvislosti. Zejmena v konvoluci pro to spatruji prostor veliky.
Vaclav Klika

Mikyška Jiří doc. Ing. Ph.D. Předmět: Pokročilé partie numerické lineární algebry (01PNLA) (k celému předmětu) 2019-03-25 14:59:26

Ok, díky za komentář. Jen upozorňuji, že jediný závěr, který si můžu z výše uvedeného komentáře udělat, je, že mezi posluchači PNLA v daném semestru existuje alespoň jeden student, který nemá rád numerickou matematiku.

Smejkal Tomáš Ing. Předmět: Matematická analýza 1 (01MAN) (k předmětu a své roli) 2019-03-26 13:23:25

Děkuji za hodnocení a komentář.

Strachota Pavel Ing. Ph.D. Předmět: Matematická analýza B3 (01MAB3) (k předmětu a své roli) 2019-03-25 22:54:56

Velmi oceňuji slovní hodnocení, z kterého vidím, co dělám dobře v čem se zlepšit. Jen 3 poznámky:
1) příkladů k procvičení je v MAB3 opravdu hodně a bohužel musíme po většinu času dost spěchat. Mrzí mě to, ale není mnoho času nechat studenty "rozvíjet vlastní nápady". Preferuji vyložit všem studentům "chytré" a efektivní postupy, aby se něco naučili.
2) Vím o tom, že někdo by nejraději neslyšel žádné zajímavosti a souvislosti a veškerý čas by plně využil k procvičení "kuchařky", jak příklady (nejlépe vždy jediným způsobem) řešit. Já si ale občasné poznámky o kontextu, aplikacích atd. neumím odpustit, v tom se asi nezměním. Stejně tak, pokud to jde, ukazuji, jak stejný příklad řešit lépe než "mechanicky"
3) Někdo z vás mě hodnotil známkou 5. Bez příslušného komentáře o tom, co se vám nelíbí, to k ničemu není.
14102

Bielčík Jaroslav Mgr. Ph.D. Předmět: Fyzikální praktikum 1 (02PRA1) (k celému předmětu) 2019-03-25 14:19:24

Sem zadejte Váš komentář.
Som rad ze sa Vam Fyzikalne praktikum 1 pacilo. Sme si vedomi, ze sa jedna o narocny predmet. Fyzika ako veda vychadza z experimentov a interpretacie merani. Preto je fyzikalne praktikum zakladom vyuky fyziky na FJFI. V prvom semestri moze byt casova narocnost spracovani vysledkov velka, avsak postupne, akonahle studenti prekonaju technicke zalezitosti, sa v druhom semestri znizuje. Urcite budeme radi, ked na konkretne nepresnosti v podkladoch a navodoch upozornite majlom, aby sme ich mohli opravit.

Bielčík Jaroslav Mgr. Ph.D. Předmět: Úvod do fyziky elementárních částic (02UFEC) (k předmětu a své roli) 2019-03-25 14:27:53

Sem zadejte Váš komentář.
Pan doktor Bielčík má občas potřebu studentům připomínat, že FJFI není ve světovém měřítku dobrá škola, ale jen průměrná. Nenechte se odradit.
=>
Zaujimavy postreh a dufam, ze to nie je jedine co ste si z predmetu odniesli. Domievam sa, ze sme si nerozumeli.
Moje tvrdenie bolo prave opacne:
FJFI JE vo svetovom meritku dobra skola. Nie sme ale TOP10, avsak ukazal som sposob ako to dosiahnut: top 10 financne zazemnie, top 10 vyucujuci, top 10 studenti. No a potom siel dalsi kontext, kde sme sa bavili ako to dosiahnut....
Vdaka za postreh a urcite sa nenechajte odradit na ceste doo TOP10.

Chaloupka Petr RNDr. Ph.D. Předmět: Experimentální fyzika 2 (02EXF2) (k předmětu a své roli) 2019-03-23 23:18:00

Souhlasím, ale tento předmět byl letos hodně pozměněn, tím pádem byly materiály vyráběny a dolaďovány během semestru.

Farník Michal Ing. Předmět: Fyzikální praktikum 1 (02PRA1) (k předmětu a své roli) 2019-04-03 09:39:48

Děkuji za pozitivní hodnocení :)

Wagner Vladimír RNDr. CSc. Předmět: Základy jaderné fyziky (02ZJF) (k předmětu a své roli) 2019-03-31 11:03:12

Je velmi těžké přednést základy jaderné a částicové fyziky pro tak širokou a rozdílnou komunitu, jako je matematická fyzika, reaktorová fyzika, jaderná chemie ... Chápu, že pro studenta, který řeší čistě matematické problémy a ke konci třeťáku se soustřeďuje na bakalářskou práci je tato oblast hodně vzdálená. Ale možná bych připomenul, že pro většinu studentů není řada přednášek zaměřena na problém jejich bakalářské práce. Je pravda, že příklady z praxe, které některým (hlavně studentům jaderných oborů) mohou pomoci v pochopení a přiblížení daného oboru, nemusí být jiným jasné. Takže pro matematické fyziky může být ta jaderná část náročnější, naopak si častěji stěžovali, že z matematického hlediska jsou řešené problémy příliš jednoduché, na matematickou náročnost zase častěji poukazují studenti jaderných oborů. V každém případě díky za komentář a konkrétním doporučením se pokusím řídit.

Wagner Vladimír RNDr. CSc. Předmět: Základy jaderné fyziky B (02ZJFB) (k předmětu a své roli) 2019-03-31 11:13:48

Nebyl jsem příznivcem, toho, aby bylo ZJF bez cvičení. Vzniklo to tím, že studenti fúze měli hodně dalších předmětů a proto se pro takové řešení vedení oboru rozhodlo. Bez řešení příkladů opravdu nelze dosáhnout potřebného pochopení problematiky. Je mi jasné, že pro studenty fúze to tak bylo náročné, i když jsem snažil pro ně zajistit rozumné podmínky. Pokud vím, v příštích letech by se přednáška měla opět spojit a i studenti fúze by měli mít cvičení a odpovídající počty hodin i kreditů. Jinak moc díky za komentáře.
14104

Pavlíková Ivana Mgr. Předmět: Němčina M3 (04NM3) (k předmětu a své roli) 2019-04-03 17:54:52

Sem zadejte Váš komentář.
Milé studentky, milí studenti,
děkuji oněm čtyřem jedincům, kteří si našli čas na vyplnění ankety, která je pro pedagoga dobrou zpětnou vazbou. Také se mi s Vámi, tj. NM3 2018-zkouška, dobře spolupracovalo, budu na Vás ráda vzpomínat a pokusím se věřit i tomu, že ne všechno zapomenete. Němčina se Vám bude někdy v životě opravdu hodit, sama jsem se o tom mnohokrát přesvědčila. Do dalšího studia Vám přeji co nejvíce úspěchů a zároveň i nespočet šťastných chvil s Vašimi technickými vědami.

Pavlíková Ivana Mgr. Předmět: Němčina M1 (04NM1) (k předmětu a své roli) 2019-04-03 18:04:54

Sem zadejte Váš komentář.
Milé studentky, milí studenti,
děkuji těm, kteří si našli čas na vyplnění ankety a umožnili mi nahlédnout do studentských názorů. Hodnocení považuji za zlatou střední cestu a jsem s ním v podstatě spokojena. Mile mě překvapily Vaše komentáře. K onomu s výtkou, že se k Vám nechovám jako k vysokoškolským studentům, bych měla jen poznámku, že datum při opravě ZT či písemek považuji formálně za důležité, je pak transparentní, za jak dlouho Vám byly předloženy pedagogem opravené testy k Vaší opravě. Nikdy mi nešlo o degradaci Vašeho vysokoškolského postavení. Myslím si, že napsání data není zas tak velkým problémem, zároveň nikoho neponižuje.
Přeji Vám všem dobré zakončení druhého kurzu němčiny a ve třetím kurzu mnoho dobrých známek při zkoušce z tohoto předmětu. Určitě se od své kolegyně dozvím, jak úspěšně jste si počínali.
14111

Potůček Zdeněk Ing. Ph.D. Předmět: Fyzika polovodičů 1 (11POL1) (k celému předmětu) 2019-04-01 19:16:42

Sem zadejte Váš komentář.
U zkoušky jsou požadovány pouze znalosti vyložené na přednáškách a studenti jsou rovněž na některé z přednášek informováni, obvykle na základě svého dotazu, jak bude zkouška probíhat, takže tvrzení „Předem není řečeno, co na ní může být ani jak to může vypadat.“ odporuje skutečnosti.
14112

Kálal Milan doc. Ing. CSc. Předmět: Základy elektrodynamiky (12ZELD) (k předmětu a své roli) 2019-03-29 12:26:49

Dal jsem si opravdu velkou práci s podrobnou reakcí. Ale ve finále se mi po odeslání neobjevila.
Na další se už z časových důvodů nezmohu. Jsem v zahraničí.

Proška Jan RNDr. Předmět: Nanotechnologie (12NT) (k předmětu a své roli) 2019-03-29 16:37:40

Sem zadejte Váš komentář.
ad: "Přednášky byly zajímavé, ale vůbec se netýkaly předmětu."
Doufám, že poskytnutá literatura, která byla naprosto přesně k tématu, nebyla ponechána netknuta.

Proška Jan RNDr. Předmět: Nanochemie (12NCH) (k předmětu a své roli) 2019-03-29 16:44:38

Děkuji za zpětnou vazbu. Pracuji na rozsáhlém studijním materiálu, který by měl usnadnit orientaci.
14116

Martinčík Jiří Ing. Ph.D. Předmět: Dozimetrie a radiační ochrana (16DRH) (k celému předmětu) 2019-04-05 11:49:52

Prezentace obsahují větší množství informací z toho důvodu, že studenti většinou nepracují s doporučenou literaturou (což se uvádí i v komentáři) a učí se jen podle přednášek. Prezentace jsou pak nutně nepřehlednější. Potřebu hledat i v jiných zdrojích něž prezentacích kvituji kladně.

Novotný Pavel Ing. Předmět: Základy metrologie ionizujícího záření (16MEZB) (k celému předmětu) 2019-03-25 15:45:13

Souhlasím, že uvedení předmětu MEZB v doporučeném studijním plánu 2. ročníku bakalářského studia oboru JI je nešťastné. V chystané nové akreditaci jaderného inženýrství by již toto mělo být vyřešeno lépe.

Studijní materiály k předmětu bych výhledově rád rozšířil a doplnil.

Novotný Pavel Ing. Předmět: Spektrometrie v dozimetrii (16SPDO) (k předmětu a své roli) 2019-03-25 15:50:08

Děkuji za hodnocení.

Novotný Pavel Ing. Předmět: Základy metrologie ionizujícího záření (16MEZB) (k předmětu a své roli) 2019-03-25 15:53:56

Děkuji za hodnocení.

Novotný Pavel Ing. Předmět: Vybrané partie z dozimetrie (16VYPD) (k předmětu a své roli) 2019-03-25 15:54:16

Děkuji za hodnocení.

Urban Tomáš Ing. Ph.D. Předmět: Informatika ve zdravotnictví (16INZ) (k předmětu a své roli) 2019-03-25 15:36:50

Děkuji za hodnocení i pochvalu. Beru si z toho, že příští rok mám být alespoň takové "zlatíčko" jako letos ;-)

Urban Tomáš Ing. Ph.D. Předmět: Jaderná a radiační fyzika 1 (16JRF1) (k předmětu a své roli) 2019-03-25 15:38:39

Děkuji za hodnocení i pochvalu vedení cvičení. Co se týče zápočtového testu, tak není problém ho ztížit ;-)

Vrba Tomáš doc. Ing. Ph.D. Předmět: Základy radiační ochrany (16RAOB) (k celému předmětu) 2019-03-25 15:42:15

Rád bych zareagoval na písemnou kritiku zakončení předmětu. O tom, že příklady budou součástí závěrečného testu, byli studenti informováni na začátku semestru během první hodiny (opakováno na poslední hodině). Většina příkladů závěrečného testu či jejich obdoba byla řešena v předcházejících předmětech (dle doporučené návaznosti) a studenti by měli látku ovládat (výpočet aktivity z lakového množství, zeslabení fotonového svazku). Druhá skupina příkladů vycházela z obecných definic. Netradiční úlohy byly řešeny během semestru (například výpočet radonu v budově, nebo šíření radioaktivních látek atmosférou či výpočet stínění). Typy příkladů byly zmíněny na poslední hodině.

Co se týká materiálů ke studiu, musím nesouhlasit. Mimo prezentací k přednáškám jsou na webu uvedeny i odkazy na další literaturu a jedinou českou monografii ač poněkud zastaralého data (2000). Prezentace a odkazovaná literatura vždy poskytovala dostatečný podklad pro zodpovězení otázky v závěrečném testu.

V průběhu semestru studenti dostávali pravidelné 10minutovky, za které mohli dostat plusové body do závěrečného testu (celkem až 15%). První desetiminutovka možná nebyla ohlášena (již si nepamatuji) ale byla na látku z předmětu 16ZDOZ kterou měli studenti k dispozici, respektive by ji měli umět bez ohledu na obsah první hodiny (kde se opakovala). Argument, že student neměl přístup k materiálům kurzu a tedy se nemohl připravit, považuji za irelevantní.

Vrba Tomáš doc. Ing. Ph.D. Předmět: Základy práce s počítačem (16ZPSP) (k celému předmětu) 2019-03-25 17:36:48

Rad bych se vyjádřil ke kritice předmětu. Obsah kurzu a způsob ověřování vědomostí je již více než 10 let konzistentní (nedochází k žádné závažné změně v obtížnosti či rozsahu), s tím, že byla aktualizována použitá programová výbava (z MS Office 97/2003 na MS Office 2016) či zohledněn vývoj v oblasti HW a IT. Vědomostní část se týká základní PC terminologie, zálohování, počítačové bezpečnosti a především využít IT technologií v rámci FJFI a ČVUT. Domácí úkoly, včetně testů, slouží k procvičení látky pro zápočtovou písemku (v četě vědomostní části), tj. by studenti, kteří samostatně vypracují domácí úkoly, by měli být dostatečně připraveni na zápočtový test. Veškeré vědomosti lze dohledat v prezentacích. U praktických domácích úkolů jsou uvedeny i předpokládané časy vypracování (pro ověření toho zda student zápočtový test stihne). Vědomosti a dovednosti v oblasti kancelářských aplikací vychází z ESPG (ale zdaleka je nenaplňují) a zohledňují specifické požadavky na psaní závěrečných prací (bakalářské, diplomky, ...) a protokolů do praktik.
14117

Kobylka Dušan Ing. Ph.D. Předmět: Termohydraulický návrh jaderných zařízení 1 (17THNJ1) (k celému předmětu) 2019-04-08 23:26:56

odpověď vyučujícího byla z technických důvodů ztracena