Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02TEF1] Teoretická fyzika 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 37 / 124
  • Procento hodnotících: 29 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 124 studentů.
  • Ukončilo předmět: 83 studentů.
  • Průchodnost: 66 %
  • N :  obsah předmětu [11]
    • Kapitoly o Lagrangeově mechanice a Principech mechaniky mi přišly velmi zajímavé. Škoda, že se na cvičení neprobíralo více úloh na principy mechaniky. Nebo bychom to matematicky nezvládli? Úvodní kapitoly o notaci a transformacích souřadnic byly poněkud "porod", ale chápu, že bez toho to nejde. Kapitoly o tuhém tělesu byly částečně opakování mechaniky, ale trochu jinak odvozené. Hodinová dotace a náročnost byla odpovídající předmětu. Jsem moc rád za Slabikář, dobře se z něj učilo.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Konečně fyzika, která dává smysl. Nic zde nespadne z nebe a za celý semestr se člověk obejde jen se vzorečkem na derivování složené funkce. Ze začátku chaos (už jsem se bál, že jsem omylem přišel na přednášku z elmy), ale nakonec se z toho vyklubal zatím nejhezčí fyzikální předmět.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name PO
    • Podle mě super předmět, bez kterého se prostě člověk v dalším studiu na Jaderce neobejde.. na přednášce se hodně dbá na značení, ale na cvičeních už tak moc ne.. je škoda, že už na TEF2 se všechno značí ve stylu "víte co tím myslím přece.."
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name
    • Složitá hra s indexy mě po tom, co jsem jí pochopil, bavila víc, než Lagrangeův formalismus.
      st. průměr: st. obor: 3901R059 student branch name PO
    • Velmi zajímavý a hlavně velmi užitečný předmět.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Zatím nejlepší fyzika na FJFI. Vše dává smysl, vše je odvozeno. Škoda jen, že nezbylo více času na poslední kapitoly.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Mnohem zajímavější mechanika - navíc velmi dobře pojatá fyzika - obsahem, přednášejícím i cvičeními.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Nejlepší předmět tohoto semestru. Pomáhá pochopit mechaniku na nové úrovni a přináší do budoucna klíčové znalosti. Zvládnutelný matematický aparát, zajímavá náplň a dobře napsaná skripta. Opravdu mě to bavilo.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name
    • Předmět zajímavý. Úvod do matematizace fyziky a jejího korektního zápisu. Ovsem přednášky až mnohdy zbytečné díky existenci dobrych skript.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Znova mechanika, ale tentokrát s lepším matematickým aparátem. Začátek je plný šipek, zahnutých šipek, vlnek, stříšek, čar a kouzel. To člověk obvykle pobere až později, první dojmy jsou dost děsivé. Druhá část je věnována Lagrangeovu formalismu, díky kterému pak budete schopni popsat klidně pohyb dvojitého fyzikálního kyvadla na pružince a dalších soustav, které byste doposud brali jen jako hloupý vtip.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PO
    • Na začátku jsem v tom měla úplný guláš, ale když se člověk začne učit tak to všechno začne dávat hezky smysl a je to i celkem jednoduché :)
      st. průměr: st. obor: 3901R063 student branch name PO
  • N :  zakončení předmětu [10]
    • Náročnost zkoušky byla přiměřená. Potěšilo mě, že když mi byla nalezena chyba, hned mi bylo vysvětleno, jak to má být.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Nejtěžší část zkoušky je ta písemná. Po ní už je ústní část jen třešničkou na dortu, když člověk umí aspoň něco. Oceňuji, že pan profesor zkouší podle předem dostupných otázek, což dává učení se na tuto zkoušku nějakou strukturu.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name PO
    • Písemná část zkoušky je dost podobná zápočtovým testům. Na ústní pak dostanete jednu otázku ze seznamu na konci "slabikáře". Otázka, kterou pan profesor vybírá závisí na výsledku písemky. Pokud otázku zvládnete, zadá vám otázku "ohvězdičkovanou", která rozhoduje mezi známkami A/B.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Zkouška je z písemné částí (příklady naprosto přiměřeně těžké, spíše lehčí) a z ústní části. Na ústní nám byla zadána otázka vzhledem k výsledku při testu (sestavují ho i opravují cvičící). Pokud byla zodpovězena otázka dostatečně kvalitně, Hlavatý se ptal jestli chci otázku na A. Pokud jste nechtěli A tak jste mohli mít zkoušku za 10 minut hotovou
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name
    • Existuje tu možnost odpuštění písemné části, máte-li téměř plný počet bodů ze zápočtových testů. Na ústní dostanete jednu z zhruba 16 otázek, kterou vypracujete. Chcete-li Áčko, je třeba odpovědět na další doplňkové otázky.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PO
    • Nejdřív se píše těžký test, pak je snadná ústní zkouška. Celé tak na 6 - 7 hodin včetně dvouhodinové pauzy. Ústní může být i během deseti minut hotová, když to dobře umíte.
      st. průměr: st. obor: 3901R066 student branch name PO
    • Písemná část zkoušky typově odpovídá zápočtovým testům, s tím že obtížnost je přirozeně o něco vyšší. U ústní je kladen důraz spíše na porozumění tématu než na pracné odvozování.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Zkouška byla velmi příjemná - i když mě trochu mrzelo, že vyučující spíše kladl důkaz na jednu danou formulaci, kterou prostě chce slyšet. Nelze to příliš "okecat" v případě, kdy sice rozumíte, ale máte problém s tím, že tu jednu věc si moc nepamatujete. Na druhou stranu, ve výsledku stačí se naučit nejdůležitější vztahy, odvozování je spíše navíc (alespoň mi tak přišlo) a tu zkoušku uděláte.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Zkouška i zápočet bez větších problémů zvládnutelné. Příklady v jednotlivých testech typově podobné, ústní zkouška v příjemné a pohodové atmosféře.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name
    • Zkouška nebyla tak náročná jak se zdá na začátku. Je třeba umět příklady a potom se nějakým způsobem vyporádat s teorií.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name
N :  obsah předmětu [36]

Průměr odpovědi: 1.92

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [12]: výborný
  • 2 : 41 % [15]: velmi dobrý
  • 3 : 25 % [9]: průměrný
  • 4 : 0 % [0]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
N :  celkový dojem [37]

Průměr odpovědi: 1.89

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 29 % [11]: výborný
  • 2 : 54 % [20]: velmi dobrý
  • 3 : 13 % [5]: průměrný
  • 4 : 2 % [1]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný