Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02VOAF] Vlnění, optika a atomová fyzika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 41 / 150
  • Procento hodnotících: 27 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 150 studentů.
  • Ukončilo předmět: 71 studentů.
  • Průchodnost: 47 %
  • N :  obsah předmětu [16]
    • Hlavní problém předmětu je, stejně jako u většiny fyzikálních předmětů v prvních dvou ročnících, že není dostatečně probraný matematický aparát (př. Fourierovy řady a transformace). Nicméně některé věci jsou zajímavé. Na přednášky není třeba chodit, jelikož ve skriptech je téměř célá látka pokrytá (ale chybí atomová fyzika!).
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PO
    • Látka zajímavá a užitečná. Bohužel jsem některé kapitoly úplně nepochopil.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Probíraná látka je taková "všehochuť". V podstatě se ale nic neprobere pořádně. Skripta nejsou nic moc, spoustu věci se objeví jako fakt bez řádného odvození.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Velmi zajímavý předmět.
      st. průměr: st. obor: 3901R063 student branch name PO
    • Zhruba do půlky velmi zajímavý předmět, který se pak bohužel stočí k neustálému středování a počítání intenzit. Ke konci se to ale zase zlepší v atomové fyzice. Zhruba v polovině semestru si přednášení vyzkoušeli střídavě páni doktoři Novotný, Potoček a Schmidt. VOAF je velmi obsáhlý a aspoň doteď to byla asi nejtěžší fyzika.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name PO
    • hodně látky málo času, nikdo to nechce učit, nikdo to nechce cvičit, rozhodně velmi špatně rozvrhnuté (dvě přednášky a jedno cviko, mělo to být naopak)
      st. průměr: st. obor: 3901R063 student branch name PO
    • Mechanika s Elmou a k tomu ještě něco navíc. Celistvost a srozumitelnost látky pomalu klesá. Začátek je matematicky vypracovaný od píky - všechno dává smysl. Později se tam začnou pomalu objevovat opět věci, které jsou nám z matematického pohledu ne příliš zřejmé. Atomová fyzika se z důvodu časové tísně bere jen trošku v základech.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PO
    • Nepřijde mi trochu praktické, když máte hodinu na MatFyzu kvůli pokusům - ale zároveň daná hodina pokusy začíná. Bývá někdy obtížné stihnout přesun, a pokud i tak přijdete o to, kvůli čemu máte vlastně chodit někam úplně jinam, je to trochu nelogické.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Tezky předmět, nezazivny, přednášky byly prednaseny monotonim tonem a obcas byly chaotické
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Vlnění je během semestru dobře probráno, i když v praxi si mnoho z probraného představit nedokážu. Optika se ještě trochu probere, Atomovou fyziku bych rozhodně vyřadil. Nedá se stihnout ani během semestru, ani na zkoušku.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Zajímavý předmět logicky navazující na předchozí. Celkově spíše náročnější, ale díky dobrým materiálům (skripta) a cvičením zvládnutelný.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name
    • velké množství učiva, obtížné
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Poměrně náročný předmět. Srovnatelný, ne li těžší než analýza
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Celkový dojem z predmetu je všelijaký kedže je to objemovo veľmi náročný predmet, a tiež v poslednej fáze semetra sa striedali prednášajúci v podstate po týždni. Hlavne mínus predmetu sú cviká na ktorých nie je moc času vyhľadom na dotáciu a množstva učiva (zišlo by to navýšit dotáciu cvík), čoho dôsledkom je že sa cez témy občas preletí a študent si ani neuvedomí že sa začala nová téma.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PO
    • Taková změť fyziky ze všech koutů světa. Přednášky zajímavé, cvičení ještě důležitější. Dříve obávaná fyzika, ovšem po prokousáním se úvodem do módů i značně poučné a zvládnutelné.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Zatím to vnímám jako nejnáročnější teoretický předmět. Hodinová dotace a kreditové hodnocení rozhodně odpovídá obsahu. Syllabus je rozhodně zajímavý. Taktéž obsáhlý. Na přednášce jsem se brzy ztratil a měl jsem problémy si uvědomit, co vlastně děláme. Možná by se na přednáškách mohlo jet trochu pomaleji (ačkoli je speulativní, zda to bylo tak náročné nabo jsem na to já tolik kašlal). Děkuji za dobře zpracovaná skripta. Myslím, že průběžné učení je zde extrémně důležité (čte-li to někdo mladší, neudělejte chybu, jako já).
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
  • N :  zakončení předmětu [9]
    • Letos se zkoušení ujali páni doktoři Novotný P., Potoček a Novotný J. Na písemku se nejvíce vyplatí propočítat příklady ze cvičení a starých písemek, z prehistorické sbírky příkladů už tolik ne. Test není jednoduchý, ale dá se zvládnout. S postupujícím zkouškovým možná náročnost mírně stoupala. Na ústní dostanete dvě otázky (reflektují výsledek písemky). Páni doktoři pokládají dost doplňujících otázek, ale ústní se nese v pohodové atmosféře.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name PO
    • Na zkoušce je nejtěžší test. Výsledná známka se také výrazně odvíjí od toho, jak test napíšete. Pokud nezkouší Tolar, na ústní už téměř nikoho nevyhodí.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Zkouška umí být náročná, hodně záleží na zkoušejícím. Letos první měsíc zkoušeli cvičící - testy byly přiměřeně náročné, hodnocení objektivní. Co se týče ústní zkoušky, mohla padnout otázka na cokoli probraného na přednášce, na začátku student dostal dvě otázky, na kterých měl pracovat. Rychlost zkoušky záleží na počtu studentů a znalostech. Myslím, že hodnocení bylo objektivní a nebylo až tak náročné zkoušku udělat, když už se člověk dostal k ústní části.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PO
    • Zkouškové písemky byly mezi jednotlivými termíny velmi nevyrovnané. Některé byly na úrovni SŠ a v některých se objevili odvození ze skript. Na ústní zkoušce jsem se potkal s doktorem Potočkem, zadal mi jednu kapitolu ze skript. Zkoušení hodnotím jako spravedlivé.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Podmínky pro zápočet byli u různých cvičících různé. Zkouška má písemnou a ústní část, ovšem i v písemné se mohou objevovat teoretické otázky.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PO
    • Příklady byly v tomto předmětu náročné, ale zvládnutelné. Zkouška v příjemné atmosféře, zkoušející nápomocní.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name
    • Velmi záživná zkouška. Její formát, který byl vytvořen z nouze, se nejspíš již nikdy nebude opakovat což je škoda.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Zakončení předmětu se díky novému zkoušejícímu stalo nikoli traumatizujícím, avšak poměrně milým zážitkem. Díky.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Zkouška těžká, zkouskove příklady jsme mnohdy nedělali na cvičení, ústní část se dala projít, nicméně to chtělo i trochu stesti
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
N :  obsah předmětu [39]

Průměr odpovědi: 2.26

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 20 % [8]: výborný
  • 2 : 43 % [17]: velmi dobrý
  • 3 : 25 % [10]: průměrný
  • 4 : 10 % [4]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
N :  celkový dojem [41]

Průměr odpovědi: 2.46

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 12 % [5]: výborný
  • 2 : 39 % [16]: velmi dobrý
  • 3 : 39 % [16]: průměrný
  • 4 : 9 % [4]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný