Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[16RAOB] Základy radiační ochrany

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 2 / 9
  • Procento hodnotících: 22 %

Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.

Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 9 studentů.
  • Ukončilo předmět: 2 studentů.
  • Průchodnost: 22 %
  • N :  zakončení předmětu [1]
    • Zde musím bohužel napsat, že pan docent Vrba mě velmi zklamal, ač se celou dobu zdá být upřímným a férovým člověkem. Zařadit příklady mezi povinnou součást zkoušky přitom nám v podstatě nedát možnost se na příklady jakkoli připravit, to beru jako podpásovku. Přitom po každé přednášce jsme mohli jeden ukázkový příklad spočítat, případně se mohlo ohlásit dobrovolné cvičení - věřím, že studenti by na něj rádi přišli. Takhle jsme do poslední chvíle nevěděli, že po nás někdo příklady bude chtít, na půlku zkoušky jsme se vlastně ani neměli jak připravit. Co se týče materiálů ke studiu - jsou k dispozici pouze prezentace na Běhounkovi, ze kterých se ale dost špatně učí. Další podpásovkou bylo to, když jsme na druhé hodině dostali neohlášený testík. To, že byl neohlášený by bylo ještě v pořádku, ale opět jsme se na něj neměli možnost nijak připravit - na Běhounkovi jsme ještě nebyli zapsaní do kurzu, tudíž jsme neměli žádný přístup k materiálům. Na jednu stranu je pan docent skvělý přednášející, problematice rozumí a působí férovým dojmem, ale potom vám "hodí klacky pod nohy" a to opravdu zamrzí.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
N :  obsah předmětu [2]

Průměr odpovědi: 1.50

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 50 % [1]: výborný
  • 2 : 50 % [1]: velmi dobrý
  • 3 : 0 % [0]: průměrný
  • 4 : 0 % [0]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
N :  celkový dojem [2]

Průměr odpovědi: 2.50

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: výborný
  • 2 : 50 % [1]: velmi dobrý
  • 3 : 50 % [1]: průměrný
  • 4 : 0 % [0]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
Komentáře učitelů k předmětu

Vrba Tomáš doc. Ing. Ph.D. : 2019-03-25 15:42:15

Rád bych zareagoval na písemnou kritiku zakončení předmětu. O tom, že příklady budou součástí závěrečného testu, byli studenti informováni na začátku semestru během první hodiny (opakováno na poslední hodině). Většina příkladů závěrečného testu či jejich obdoba byla řešena v předcházejících předmětech (dle doporučené návaznosti) a studenti by měli látku ovládat (výpočet aktivity z lakového množství, zeslabení fotonového svazku). Druhá skupina příkladů vycházela z obecných definic. Netradiční úlohy byly řešeny během semestru (například výpočet radonu v budově, nebo šíření radioaktivních látek atmosférou či výpočet stínění). Typy příkladů byly zmíněny na poslední hodině.

Co se týká materiálů ke studiu, musím nesouhlasit. Mimo prezentací k přednáškám jsou na webu uvedeny i odkazy na další literaturu a jedinou českou monografii ač poněkud zastaralého data (2000). Prezentace a odkazovaná literatura vždy poskytovala dostatečný podklad pro zodpovězení otázky v závěrečném testu.

V průběhu semestru studenti dostávali pravidelné 10minutovky, za které mohli dostat plusové body do závěrečného testu (celkem až 15%). První desetiminutovka možná nebyla ohlášena (již si nepamatuji) ale byla na látku z předmětu 16ZDOZ kterou měli studenti k dispozici, respektive by ji měli umět bez ohledu na obsah první hodiny (kde se opakovala). Argument, že student neměl přístup k materiálům kurzu a tedy se nemohl připravit, považuji za irelevantní.