Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[16ZPSP] Základy práce s počítačem

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 5 / 35
  • Procento hodnotících: 14 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 35 studentů.
  • Ukončilo předmět: 8 studentů.
  • Průchodnost: 22 %
  • N :  obsah předmětu [3]
    • Myslím, že je předmět zbytečně náročný (zejména práce v excelu).
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Obsah předmětu zcela převyšoval ,,základy", měl by se přejmenovat jen na ,,Práce s počítačem". Studijní materiál ke cvičením je absolutně nedostatečný, z prezentací jsem se dověděla zhruba tak 5% toho co bylo potřeba na ukončení předmětu. Velmi oceňuji, že bylo možné předmět ukončit předtermínem už v listopadu. Myslím, že by bylo velmi užitečné doplnit počáteční tři teoretické prezentace o informace obsažené v závěrečném testu, aby se člověk o počítači skutečně něco dověděl a neskončil jen u bezhlavého hledání terminologie na internetu, kterou úderem příštího dne zapomene. Co se wordu a excelu týče, dověděla jsem se o některých nových funkcích, které ovšem pochybuji, že někdy vskutku využiji, nicméně uznávám, že je dobře vědět, že existují.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Zadání domácích úkolů dobře připraví na závěrečný test.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name V
  • N :  zakončení předmětu [2]
    • Požadavky na ukončení jsou u tak nevýznamného předmětu nesmyslně vysoké, především u závěrečného znalostního testu, který obsahuje informace vytržené z kontextu, které se navíc absolutně neprobírají na cvičeních. Je dobře, že je alespoň dovoleno hledat při testu na internetu, stejně v tom ale neshledávám valný smysl, že se člověk něco naučí při skládání testu, když by se měl tyto informace dovědět na cvičeních. Typ zakončení doporučuji ze ,,zápočet" změnit na ,,zkouška". Nebo ještě lépe na ,,zápočet+zkouška". Oceňuji, že je možné při dalších termínech opakovat jen tu část, kterou člověk nesložil, protože čas je šibeniční.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Závěrečný test je časově náročný, ale zvládnout se dá. Avšak půl hodina na víc by nebyla zbytečná.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name V
N :  obsah předmětu [5]

Průměr odpovědi: 3.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: výborný
  • 2 : 40 % [2]: velmi dobrý
  • 3 : 20 % [1]: průměrný
  • 4 : 40 % [2]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
N :  celkový dojem [5]

Průměr odpovědi: 3.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 20 % [1]: výborný
  • 2 : 20 % [1]: velmi dobrý
  • 3 : 20 % [1]: průměrný
  • 4 : 20 % [1]: horší
  • 5 : 20 % [1]: špatný
Komentáře učitelů k předmětu

Vrba Tomáš doc. Ing. Ph.D. : 2019-03-25 17:36:48

Rad bych se vyjádřil ke kritice předmětu. Obsah kurzu a způsob ověřování vědomostí je již více než 10 let konzistentní (nedochází k žádné závažné změně v obtížnosti či rozsahu), s tím, že byla aktualizována použitá programová výbava (z MS Office 97/2003 na MS Office 2016) či zohledněn vývoj v oblasti HW a IT. Vědomostní část se týká základní PC terminologie, zálohování, počítačové bezpečnosti a především využít IT technologií v rámci FJFI a ČVUT. Domácí úkoly, včetně testů, slouží k procvičení látky pro zápočtovou písemku (v četě vědomostní části), tj. by studenti, kteří samostatně vypracují domácí úkoly, by měli být dostatečně připraveni na zápočtový test. Veškeré vědomosti lze dohledat v prezentacích. U praktických domácích úkolů jsou uvedeny i předpokládané časy vypracování (pro ověření toho zda student zápočtový test stihne). Vědomosti a dovednosti v oblasti kancelářských aplikací vychází z ESPG (ale zdaleka je nenaplňují) a zohledňují specifické požadavky na psaní závěrečných prací (bakalářské, diplomky, ...) a protokolů do praktik.