Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[17THNJ1] Termohydraulický návrh jaderných zařízení 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 10 / 26
  • Procento hodnotících: 38 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 26 studentů.
  • Ukončilo předmět: 9 studentů.
  • Průchodnost: 34 %
  • N :  obsah předmětu [7]
    • Chapu doktora Kobylku, že na předmět je málo času, ale tímhle způsobem bohužel není možné tak stěžejní předmět vyučovat. Absence jakékoli studijní příručky nebo návodu, jak správně počítat zápočtové příklady značně stěžuje absolvování předmětu a má markantní podíl na odporu i k pokračování série thnj. Na druhou stranu je předmět velice zajímavý a pro inženýrskou praxi nezbytný. Nehledě na to, že na výsledky zápočtového testu se často čeká i více než 7 dní.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Obsah předmětu je zrejmě důležitý, nicméně velmi málo byly procviceny příklady. Počítání na cvičení bylo vedeno formou individuálního počítání, což není z mého hlediska dobré. Bylo by asi potřeba nejprve společně pečlivě vypočítat ukázkový příklad (stejné narocnosti jako po nás bude v budoucnu u zapoctoveho testu vyžadováno) a pak až se pustit do samostatného počítání.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Předmět je velice zajímavý, avšak pouhé pochopení teorie probírané na přednáškách není samo o sobě dostačující ke složení následného zápočtu. Předmět vyžaduje opravdu hluboké porozumění probírané látce, které je následně testováno na příkladech které se diametrálně liší od příkladů počítaných na hodinách. Umožnění studentům počítat příklady při hodině samostatně není na škodu, ale stojí to opravdu hodně času. Lepší by bylo ukázat několik vzorových příkladů, ze kterých by se dalo čerpat, a samostatné počítání nechat studentům na doma.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Předmět je velmi zajímavý, super inženýrský předmět.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name
    • Předmět se zdá být vystavěn poměrně dobře. Je příjemné, že se začíná od základu zadefinováním používaných veličin a pokračuje se čím dál obtížnějšími navazujícími tématy. K předmětu existují velmi dobrá skripta, která se vyplatí během semestru pročítat.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Technická Termodynamika, dobře vysvětleno. Jen škoda, že se na cvikách počítaly zpravidla jen malé části celku.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Velice zajímavý předmět, zaměření na strojírenskou část jaderné energetiky. Naprostý základ toho, co by měl absolvent oboru znát. Bohužel dojem lehce kazí zvláštní koncepce počítání příkladů v předmětu. Souhlasím, že je dobré aby si každý zkusil spočítat příklad sám a neopisoval ho tupě z tabule. Nebylo by ale na škodu na konci hodiny ukázat vzorové řešení u tabule. Občas totiž studenti dojdou k výsledku velice kostrbatý a neefektivním způsobem. Dále by nebylo od věci uspořádat před konáním zápočtových písemek nějaké hromadné cvičení, na kterém by se studenti dozvěděli, jaké příklady budou v zápočtovce a jakje vůbec řešit. Příklady z hodiny na to bohužel nestačí.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
  • N :  zakončení předmětu [6]
    • Dle mého názoru by měl mít předmět vyšší hodinovou dotaci (alespoň 2+1), poté by se mohlo spočítat více příkladů, na nichž je zcela založen zápočtový test.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Dva kredity jsou opravdu málo, přednáška moc nekoresponduje s náplní zápočtové písemky. Je to dost o vlastním důvtipu a umění prokázat nějaké nabyté teoretické znalosti na početních příkladech. Myslím, že v budoucnu to jen oceníme, nyní to byla spíše noční můra, jelikož opravdu nevíte, co se na písemce může objevit.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name
    • Tento předmět je již proslulý náročnými zápočtovými testy, které rozhodně nejsou zákeřné nebo početně náročné, ale spíš vyžadují poměrně dobrou představu toho, co se s danou pracovní látkou děje a jak přesně daný cyklus/děj probíhá. Což se zdá být jako rozumný požadavek na znalosti studenta. Já osobně ale vidím problém v tom, že i když student navštíví všechny přednášky a průběžně studuje danou látku ze skript, tak dle mého názoru může být jen stěží připraven na komplexnost příkladů v zápočtovém testu. Pro jeho složení bylo (alespoň v mém případě) zapotřebí pomoci a materiálů studentů vyšších ročníků.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Vše už asi bylo řečeno. Obtížnost zápočtových příkladů je na jiné úrovni než příklady z přednášky. Bez vypočítaných příkladů z vyšších ročníků by se zápočet dal napsat jen stěží.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Zápočťák rozhodně není zadarmo. Kladně hodnotím, že zápočet dostal skutečně ten, kdo to umí. Taktéž pečlivost při hodnocení je dobrá.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Zapoctove testy jsou těžké. Obtížnost příkladů neodpovídá příkladům, se kterými jsme se setkali na hodinách. Chyběla mi také nějaká sbírka typových příkladů, ze kterých by se člověk mohl ucit na zapoctový test.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
N :  obsah předmětu [10]

Průměr odpovědi: 1.90

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 50 % [5]: výborný
  • 2 : 30 % [3]: velmi dobrý
  • 3 : 10 % [1]: průměrný
  • 4 : 0 % [0]: horší
  • 5 : 10 % [1]: špatný
N :  celkový dojem [10]

Průměr odpovědi: 3.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 10 % [1]: výborný
  • 2 : 30 % [3]: velmi dobrý
  • 3 : 20 % [2]: průměrný
  • 4 : 30 % [3]: horší
  • 5 : 10 % [1]: špatný
Komentáře učitelů k předmětu

Kobylka Dušan Ing. Ph.D. : 2019-04-08 23:26:56

odpověď vyučujícího byla z technických důvodů ztracena