Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[17UINZ] Úvod do inženýrství

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 13 / 38
  • Procento hodnotících: 34 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 38 studentů.
  • Ukončilo předmět: 27 studentů.
  • Průchodnost: 71 %
  • N :  obsah předmětu [6]
    • Kříženec technického kreslení, ekologie a nauky o materiálu, doplněný o přednášky týkající se BOZP, práce s informacemi a role inženýra v dnešní společnosti. Jak zdůrazňovali i samotní vyučující, jedná se o přehledový předmět, proto bohužel nelze ve výkladu očekávat o moc více, než už znáte ze střední školy - snad s výjimkou technického kreslení, které jsem jako odchovanec všeobecného gymnázia skutečně ocenila. Příjemná byla také možnost vyzkoušet si práci se systémem CAD nebo skutečnost, že vyučující přizpůsobovali obsah přednášek jadernému inženýrství (pro žádný jiný obor totiž není tento předmět povinný).
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Myslím si, že některé části by se daly označit jako nutné zlo pro absolvování tohoto předmětu. Přílišný zájem ve mě nevyvolaly pasáže týkající se životního prostředí a materiálů. Chápu, že základní povědomí musí být součástí tohoto předmětu nicméně tak jak byly tyto části vyloženy bych za úvod do těchto problematik nepovažoval. Naopak pasáž kterou bych vyzdvihl a která byla opravdu zpracována formou "úvodu" byla část týkající se technického kreslení, které bylo pro mě popravdě jediným opravdovým přínosem tohoto předmětu.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Obsah odpovídá názvu předmětu. Přednášky byly různorodé, a tak se člověk naučil mnoho zajímavých věcí, bohužel ne však tolik do hloubky.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Oceňuji úvod do technického kreslení a práci s CADem. Zbytek informací z přednášek bylo takové opakování fyziky pevných látek, chemie a nějaké ekologie ze střední školy. Zajímavé byly přednášky o jaderné energetice s p. Ing. Tichým.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Škoda, že chyběla přednáška o jakosti.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Zajímavý předmět, po kterém si člověk udělá představu, jestli je pro něj inženýrství to pravé ořechové. Zápočťák i zkouška jednoduché.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
  • N :  zakončení předmětu [5]
    • Jednoduchý zápočtový test + 2 jednoduché výkresy součásti. Zkouška 3 povídací otázky z kreslení, životního prostředí a materiálů. Za 15 minut hotovo a 3 kredity v kapse.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Požadavky na zápočet jsou dva - odevzdání dvou technických výkresů součásti (z nichž jeden může být vytvořen v CAD) a závěrečný zápočtový test. Obojí zní podstatně hůře, než jaká je nakonec reálná obtížnost. Zkouška byla v rámci prvního semestru určitě tou nejjednodušší - jako největší problém se paradoxně ukázalo najít správnou učebnu (zkouší se v areálu KJR V Holešovičkách).
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Vcelku jednoduchá a příjemná zkouška. Bylo náročné sehnat materiály na připravu ke zkoušce, pokud jste vynechali nějakou důležitou přednášku. - Nerovnoměrné rozložení zkoušené látky do přednášek.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • V zápočtovém testu se octlo pár otázek, které nebylo úplně lehké zodpovědět, ať už kvůli nejasnému zadání nebo tématu otázky, které se týkalo věcí jež na přednášce nebyly řádně vysvětleny, tj. např. otázka ve které jsme měli vysvětlit teorii udržitelného rozvoje podle jisté publikace (jméno si již bohužel nepamatuji) kterážto byla zmíněna jen velmi okrajově spíše jako něco co existuje. Náročnost zkoušky ani její férovost nelze zpochybnit, vše bylo naprosto adekvátní.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Zakončení zápočtovým testem a zkouškou. Zkouška se skládala ze 3 otázek z různých okruhů. Náročností odpovídala testu a známkování bylo mírné. Nebylo ve zkoušce nic, co by se nebralo na přednáškách, pokud člověk dával aspoň trochu pozor a dal tomu aspoň den před zkouškou, neměl problém zkoušku zvládnout.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
N :  obsah předmětu [13]

Průměr odpovědi: 2.23

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 7 % [1]: výborný
  • 2 : 69 % [9]: velmi dobrý
  • 3 : 15 % [2]: průměrný
  • 4 : 7 % [1]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
N :  celkový dojem [13]

Průměr odpovědi: 2.23

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 7 % [1]: výborný
  • 2 : 69 % [9]: velmi dobrý
  • 3 : 15 % [2]: průměrný
  • 4 : 7 % [1]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný