Vylepšení pro sekvenční verzi
Tak, jako se řeší hledání nejkratší cesty přechodem na hledání do šířky, i u šachových programů je možno najít podobné způsoby, jak sekvenční výpočet urychlit. Zde jde o iterativní hlednání do hloubky (známé v případě šachů i jako pyramidové hledání). Další přístup, který s předchozím souvisí a vzájemně se kombinují, je apriorní odhad hodnot alfa a beta. Je dobré zdůraznit, že na rozdíl od hledání do šířky v případě hledání nejkratší cesty, jsou oba uvedené přístupy heuristické, a není tedy zaručeno jejich stoprocentní fungování. Na druhou stranu je třeba uvést, že v praxi jednak dobře fungují, jednak je jejich použití možno upravit tak, aby fungovaly neheuristicky“, stoprocentně (za cenu možné delší doby výpočtu – jde ovšem o výjimečné případy; je totiž možné poznat, kdy heuristika selže a algoritmus se tak (s volněji zvolenými parametry) může restartovat). Navíc i každá hodnotící funkce je vlastně heuristickým prvkem, takže v šachu se bez heuristik tak jako tak neobejdeme.
Vylepšení pro paralelní verzi
Možná vylepšení paralelní verze bych rozdělil do tří oblastí: