01DIM2  >  Diskretní matematika 2

Počet hodnotících: 18 / 83
Procento hodnotících: 21 %
|====................|

Zapsaných na předmět: 83 studentů.
Ukončilo předmět: 60 studentů.
|==============......| 72 %

Masáková Zuzana Doc.Ing. Ph.D. [ Přednášející, Cvičící ]
Pošta Severin Doc.Ing. Ph.D. [ ]
Šťovíček Pavel prof.Ing. DrSc. [ Přednášející ]

N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [17]
  • DIM2 je ještě zajímavější než první semestr. Skvělá ukázka univerzálnosti algebry. Rozhodně si myslím, že by stálo za to organizaci diskrétní matematiky přepracovat a trochu ji povýšit. Třeba verze A a B, přičemž B by si zachovala současný charakter a A zavedla cvičení (i kdyby ob týden) a větší nároky na zápočet nebo klidně i zkoušku.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Dvouhodinovka týdně, na zápočet bylo třeba získat min. 6 bodů. Dva body člověk dostane za prezentování řešení jedné ze zadaných úloh (většinou jednoduchých a zajímavých věcí z teorie čísel, někdy spojených s tím, co se bere, někdy úplně nesouvisejících s látkou) na začátku hodiny. Člověk musí předvést svůj postup tak, aby ho pochopila Masáková i ti studenti, co ho poslouchají. Když se do toho zamotá nebo se v postupu objeví chyba, Masáková mu dá možnost dopříště to opravit a prezentovat znovu. Deset (tuším) bodů lze získat za zápočtový test. Povolené jsou dvě absence, za každou další ztrácí člověk dva body. Co říct. Když už člověk chápe to, co se děje při hodinách, je to předmět oddychový. Body si lze nahnat během prvních tří týdnů a pak už jen jako koníček poslouchat povídání o lineárních rekurencích. Hodně z toho, co se na DIMu bere, se objeví i v jiných předmětech (MA, LA...)
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Náplní předmětu jsem byl překvapen. Čekal jsem něco podobného jako DIM1 ale je to úplně jiné. Předmět je zaměřen hlavněna počítání a nemusí se u něj tolik myslet jako v DIM1.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nejlepší předmět a nejlepší přednášející! Probíraná látka je zajímavá a konečně spojuje do té doby oddělenou algebru s trochou analýzy. Škoda jen, že se to nedotáhne úplně do konce a není úplně vysvětlena souvislost diferenčních rovnice s vlastními čísly. Úlohy na doma jsou výborné, jenom jejich prezentace bohužel hodně ubírá čas na probírání látky.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nenavazuje na Diskrétní matematiku 1, není tedy nutné ho mít splněný. Předmět byl jako takový zajímavý, probíralo se rozumným tempem se spoustou příkladů. Nejlepší částí byly zřejmě metody řešení rekurentních rovnic. Možná by stálo za to probrat ještě další typy rekurentních rovnic na úkor teorie grup.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Pěkné pokračování předmětu ze zimního semestru, i když probíraná látka příliš nesouvisí.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Předmět se věnuje vlastně pouze řešení diferenčních rovnic. Nejzajímavější pro mne bylo propojení s lineární algebrou ? byla to pro mne první pořádná aplikace toho, co jsem se za první semestr v lineární algebře naučil. Dál jsem ocenil těsnější provázání zadávaných úloh s probíranou látkou, než tomu bylo v prvním semestru.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Skvělý předmět, výklad diferenčních rovnic se hodí především pro ty, kdo chodí na ZALG. Student se naučí plno postupů a triků, jak vyřešit určité typy problémů. Přitom věe je rigorózně vysvětleno a odvozeno. Jenom je škoda, že se odvození diferenčních rovnic nědělá přímo přes matice a vlastní čísla, byla by to výborná motivace pro studenty chodící na LAA2.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • škoda, že nebylo více času zabíhat do detailů (například vztah řešení rekurencí a matic), jinak super.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Takový "oddychový" předmět , kdy se pěkně odreagujete od elmy, algebry nebo analýzy. Na získání zápočtu se stačí trochu zamyslet a vyřešit 3 příkládky, žádná škaredá zkouška.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Velice zajímavý předmět.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Mnohem zajímavější než DIM1.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Neuškodil by nějaký přehled nebo skripta k učivu.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • O něco méně zábavné než v zimě, ale zase o něco více užitečné.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • podle mě zajímavější látka než v DIM1, pohodový předmět, zápočet lze získat i během semestru
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Pro mě osobně méně zajímavé než DIM1. Dobrá možnost získat zápočet během semestru.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • zajimavy predmet, mnoho algebry
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

N : Oznámkujte předmět [18] 1.33
1 : |===============.....| 77 % [14] 1 (výborně)
2 : |==..................| 11 % [2] 2
3 : |==..................| 11 % [2] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [18]
1 : |....................| 0 % [0] nevyjádřeno
2 : |==================..| 88 % [16] ano
3 : |=...................| 5 % [1] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká