Beneš Michal prof.Dr.Ing. :: [01DIFR] Diferenciální rovnice

Další předměty
[01DIFR] Diferenciální rovnice
[01MMDT2] Matematické metody v dynamice tekutin 2
[01MKP] Metoda konečných prvků
[01NUM2] Numerická matematika 2
[01NME2] Numerické metody 2
[01PNM] Pokročilé numerické metody
[01SWP2] Softwarový projekt 2
[01VAM] Variační metody
[17VUJR2] Výzkumný úkol 2
Role učitele
Přednášející, Cvičící, Zkoušející
Počet hodnotících: 12 / 44
Procento hodnotících: 27 %
|=====...............|
Celkové hodnocení [24]
1 : |=============.......| 66 % [16]  
2 : |=====...............| 25 % [6]  
3 : |==..................| 8 % [2]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 1.00 průměr hodnocení: 1.42

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 1.80
medián: 1.04
průměr hodnocení: 1.43
Hodnocení v roli cvičící [2]
1 : |====================| 100 % [2]  
2 : |....................| 0 % [0]  
3 : |....................| 0 % [0]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 1.00 průměr hodnocení: 1.00

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 1.60
medián: 1.05
průměr hodnocení: 1.00
Hodnocení v roli přednášející [10]
1 : |========............| 40 % [4]  
2 : |========............| 40 % [4]  
3 : |====................| 20 % [2]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 2.00 průměr hodnocení: 1.80

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.00
medián: 1.25
průměr hodnocení: 1.73

P : Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [4]
  • Ze zápisků z přednášky se pak dá učit na zkoušku a opravdu se zkouší jen to, co se odpřednášelo. Takže přednášky sice nejsou dvakrát zábavné, ale ze zpětného pohledu si myslím, že se rentovalo na ně chodit. Pozor - zkouší se i okrajová úloha, která ve wikiskriptech není, ale přednáší se na konci semestru!
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Přednášky v podstatě doslova kopírovaly studentská skripta vyjma poslední kapitoly. Přesto bylo přínosem na ně chodit.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Bohužel se mi přednášky nelíbily a přestal jsem na ně chodit.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Přednášky byly rozhodně dobré pro přípravu ke zkoušce, neboť ve wikiskriptech není vše uvedeno zcela jasně. Rozhodně tedy doporučuji přednášky navštěvovat, ač jsou většinou považovány za nudné.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

C : Napište, co na cvičícím oceňujete [5]
  • cvicil nas Humhal - super cvika, ma vsechno pripravene, ma otazky k veci
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Pan docent Humhal to asi cvičí již léta a nic ho tak nemůže překvapit. Dokonalá příprava a fakt se spočítá vše podstatné, co ke zkoušce potřebujete. Umí fakt moc pěkně vysvětlovat.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • pripravenost na cviceni
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Z nějakého důvodu se mi tu neche zobrazit docent Humhal, nicméně o něm platí to, co vždy, velmi kvalitní cvičení, občas trochu zbytečně nenechá studenta u tabule dokončit myšlenku.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Řešení příkladu bylo dosti kuchařkovité a pan docent Humhal nedával moc prostoru k vlastní invenci studentů. Což je zčásti dobře, protože jsme příklady vyřešili v rámci možností nejefektivnějším a univerzálním postupem. Je vidět, že pan docent má se cvičením obrovskou zkušenost, takže jsme se do žádného příkladu nikdy nezamotali.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

C : V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [2]
  • Docent Humhal se často i dost zbytečně rozčílí, pokud třeba nepostupujete podle přesně zajetého postupu. Nenechte se vyvést z míry, během semestru bude pravděpodobně křičet i na vaše kolegy :-) Jinak je to moc hodný člověk a dobře vás připraví.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • V ničem:)
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>

Z : Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [12]
  • skripta - v podstate jediny predmet, kde skripta obsahuji vsechnu odprednasenou latku, chvalim
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Vlastní zápisky, wikiskripta (pozor - chybí okrajová úloha)
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • wikiskripta
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Wikiskripta, na příklady Kluvánek a poznámky ze cvičení.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Především studentská skripta, která pokrývají přednášku. Poslední kapitolu ze svých zápisků.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Svoje zápisky
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • wikiskripta, zápisky ze cvičení, Kluvánek.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • pdf skripta
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Své zápisky, wikiskripta
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Skripta
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • wikiskripta + okrajová úloha
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • skripta, zápisky ze cvičení
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

Z : Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [10]
  • Písemka hodně přísná, strhnout 2/3 bodu za to, že máte vyjádřeno y = y(u) a u = u(x) namísto y=y(x) po dvoustránkovém výpočtu, to je docela hardcore. Ústní byla docela objetivní, 3 otázky, začíná se nejtěžší.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • pisemna cast nebyla tezka, ale podle me prilis brutalne hodnocena. Spolu s nemoznosti zvenout si znamku na ustni o vic nez dva stupne to neni podle me uplne stastne. Ustni oproti tomu byla hodne v pohode a fer, zato dukladna.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Píše se písemka (3 příklady, jejichž obtížnost termín od termínu dost kolísá...), docela přísně se hodnotí numerické chyby, takže se pokud možno naučte sčítat a opisovat mínusy. Za písemku je udělena známka, pak se pokračuje na ústní, kde si lze známku vylepšit nejvíce o dva stupně vzhůru, dolů samozřejmě neomezeně. Dostanete 3 otázky z různých částí semestru, povětšinou to budou důkazy. I na E je nutné důkazy umět. zkouší se přesně to, co se odpřednášelo. Sem tam se v tom pan profesor dost nimrá, ale pokud to umíte a máte v tom jasno, tak se nějaký ten mírně pofidérní detail ututlat rozhodně dá.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Písemná část v podstatě pokrývala tematicky příklady ze cvičení a přednášek. Pokud jste ale nechtěli spoléhat na jednoduché zadání na vašem termínu, tak se hodilo projít si Kluvánka, případně se poptat na příklady, které padají na ostatních termínech. Ústní zkouška mi přišla poměrně náročná v tom, že jste museli prokázat znalost 3 různých témat, přičemž to někdy byla jen třeba část důkazu nějaké věty nebo pomocné lemma, takže bylo třeba projít si látku ke zkoušce opravdu důkladně, na druhou stranu nebylo nic nad rámec přednášky. Známka šla zlepšit jen o stupeň oproti písemce. Myslím, že by nebylo špatné mít nachystáno pár náročných témat nad rámec výkladu podobně jako pan tajemník, které by mohli známku zlepšili více.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Velice záleží na písemce, někdy byla podstatně těžší než jindy, takže někdy prošel skoro každý a jindy dost lidí neudělalo písemku. Asi by tedy stálo za to nějak písemky sesinchronizovat, aby byly podobně obtížné. U ústní je pak třeba prostě vědět všechno :-). Pokud ale člověk danou otázku umí, je zkouška pohodová; každý dostane u ústní 3 otázky (není-li dříve vyhozen). Je třeba umět důkazy, jinak člověk velmi rychle spadne na Éčko, nebo i níž. Známka z písemky se dá zlepšit nejlépe o stupeň, takže na ní velmi záleží.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Písemka + ústní část, dohromady asi 7 hodin. Zkouška velmi náročná, rozhodně neodpovídá počtu získaných kreditů. Písemka určuje známku, ústní se pak lze zlepšit nejvýše o 2 stupně (např. z D na B). Většinou je stylem jeden těžší důkaz, jeden lehčí důkaz a metoda řešení určité diferenciální rovnice. Zkouška se skládá v klimatizované místnosti :-)
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • zkouška se skládá z písemné a ústní, v podstatě není příliš těžká když se člověk dobře připraví
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Středně těžká písemka, ústní zkouška je náročná, očekává se, že student umí opravdu vše.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Zbytečně náročné, jak časově, tak obsahově, vzhledem k tomu, že student si z předmětu nepotřebuje odnést nic, než jak diferenciální rovnice toho kterého typu řešit a jak s nimi zacházet a ke kreditové dotaci.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • obtížnost záleží na konkrétním termínu, ale pokaždé je písemka hodnocena docela přísně a i v teoretické části se v hodnocení padá poněkud rychle.. ale z hlediska toho, co mi zkouška dala, jednoznačně nejlepší v celém semestru
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

P : Co na přednášející(m) oceňujete? [9]
  • Pěkný a jasně strukturovaný zápis na tabuli a přednáška vůbec (ze zápisků se pak opravdu dá učit na zkoušku), přiměřené tempo, ochota dovysvětlit, ke zkoušce opravdu stačilo jen se poctivě naučit odpřednášenou látku.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • prehled nad ucivem, schopnost pohotove zodpovidat vsemozne dotazy
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Puntičkářský, přesný. Výklad velmi strukturovaný, takový krasopis na tabuli byl k vidění naposledy ve 3. třídě ZŠ.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Velmi dobrý zápis na tabuli a výklad. Student si nemusí žádné předpoklady apod. sám doplňovat aniž by se zmínily, což je podle mého názoru u předmětu základního kursu správně.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Všechno píše na tabuli. Nikdy se mu nestalo, aby nějakou důležitou věc jen tak plácl do vzduchu, ale vždy vše zdůraznil.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Ví přesně co udělat, v podstatě jede jako stroj.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Velmi přehledný zápis na tabuli, názorné obrázky, poměrně dobré vysvětlování.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Hurónské vtípky s pivem a hokejkou.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • * před výkladem/ důkazem s použitím značné části tabule nastíní slovně co bude dělat a hlavně proč, to, co přijde se pak dá lépe sledovat * čitelnost písma
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

P : V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [5]
  • Přednášky jsou místy dost nudné a těžko se udržuje pozornost, některé důkazy jsou podle mého soudu až příliš přetechnizované, často jsem se v polovině utopila třeba ve značení a úplně mi pak unikla hlavní myšlenka. Všude se to hemží samými lemátky apod. Sice je to asi přehlednější, ale často pak zapadne, odkud kam se vlastně chceme dostat.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • ucinit prednasku zajimavejsi a zazivnejsi
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Vzhledem k velmi kvalitním wikiskriptům jsou přednášky dost zbytečné...
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Občas se člověk v některých lemmatech ztrácel, nebylo úplně jasné, kam se chceme dostat.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Občas je výklad velmi rychlý a student nestíhá zapisovat.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

C : Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [2]
  • asi nejzabavnejsi cvika semestru, Humhalovo trollovani studentu u tabule je legendarni
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Procvičila se většina typových příkladů ke zkoušce.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

P : Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [10]
1 : |==========..........| 50 % [5] 90%-100%
2 : |....................| 0 % [0] 75%-90%
3 : |====................| 20 % [2] 50%-75%
4 : |======..............| 30 % [3] méně než 50%

Z : Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [12] 1.17
1 : |....................| 0 % [0] nevyjádřeno
2 : |=================...| 83 % [10] Ano a byly dobře rozvrstvené
3 : |===.................| 16 % [2] Ano, ale byly špatně rozvrstvené
4 : |....................| 0 % [0] ne

P : Oznámkujte přednášející(ho) [10] 1.80
1 : |========............| 40 % [4] 1 (výborný)
2 : |========............| 40 % [4] 2
3 : |====................| 20 % [2] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

C : Oznámkujte cvičící(ho) [2] 1.00
1 : |....................| 0 % [0] 1
2 : |====================| 100 % [2] 2
3 : |....................| 0 % [0] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

C : Jaké byly nároky na získání zápočtu? [2]
1 : |....................| 0 % [0] velmi obtížný
2 : |....................| 0 % [0] obtížný
3 : |....................| 0 % [0] středně obtížný
4 : |====================| 100 % [2] lehký
5 : |....................| 0 % [0] velmi lehký