02LIAG  >  Lieovy algebry a grupy

Počet hodnotících: 2 / 10 !! Pozor !!
Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.
Procento hodnotících: 20 %
|====................|

Zapsaných na předmět: 10 studentů.
Ukončilo předmět: 7 studentů.
|==============......| 70 %

Šnobl Libor doc.Ing. Ph.D. [ Cvičící, Přednášející, Zkoušející ]


N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [2]
  • Úvod do velmi důležitého odvětví teoretické fyziky. Nicméně pořád spoustu věcí nechápu.
  • Chtěl jsem sem původně napsat, jak by měl pan docent změnit svůj způsob přednášení tak, aby mu alespoň čtvrtina studentů během přednášek rozuměla. Jenže, když čtete hodnocení LIAGu v anketách z minulých let a posloucháte názory jiných studentů matematické fyziky, ať už vrstevníků či starších studentů, tak je vidět, že je veřejným tajemnstvím, že přednášky pana docenta jsou těžko stravitelné o mnohdy dosti nesrozumitelné. Neškodilo by, kdyby pan docent občas nahlédl do ankety a vzal si některý názor studenta aspoň trochu k srdci. Něříkám, že by měl pan docent snižovat své nároky na studenty, ale všechno má své meze. I když se jedná třeba o jednoduchou až triviální věc, pokud ji vidíte poprvé v životě a přitom jsou k jejímu popisu použity termíny, které nemáte ještě zažité, tak se pochopení této věci stává dost netriviálním... A nejde jen o LIAG, jde i o KVAN2 a GMF1. Ano, všechno důležité je třebas o přednášce i řečeno, ale když máte psát, co je na tabuli, poslouchat a zapisovat, co přednášející říká, a ještě se snažit přemýšlet, tak to není tak jednoduché. Toto by měl pan docent vzít na zřetel. I když si třeba bude připadat, že vykládá naprosté triviality, tak to je přesně ten způsob, který já jako student vítám. Oplátkou mu pak budou obličeje studentů, kteří se budou tvářit, že výkladu alespoň trochu rozumí, a ne jako dosud, tj. prázdné obličeje bez života tupě zírající do tabule nemaje naprosto ponětí, co tam je proboha napsáno a o čem to proboha vyučující mluví. To je taky jedním z důvodů, proč si studenti z matematické fyziky zapisují předmět DPV - diferenciální počet na varietách. Čistě proto, že základy diferenciální geometrie nepochopili na GMF1, přičemž na DPV jsou srozumitelně vysvětleny. Přednášky samotné sice mají odlehčenou atmosféru a pan docent se snaží všechno podstatné vysvětlit, co by ale měl podle mne zlepšit je dělat rozdíly mezi tím, co je skutečně důležité a tím, co tak důležité není. Dost často totiž zmíní něco důležitého jen tak mezi řečí. Jediné, co je podle mne potřeba na přednášce skuteč
    Jaroslav Kysela

N : Oznámkujte předmět [2] 2.50
1 : |....................| 0 % [0] 1 (výborně)
2 : |==========..........| 50 % [1] 2
3 : |==========..........| 50 % [1] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [2]
1 : |....................| 0 % [0] nevyjádřeno
2 : |....................| 0 % [0] ano
3 : |====================| 100 % [2] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká