02TEF2  >  Teoretická fyzika 2

Počet hodnotících: 18 / 136
Procento hodnotících: 13 %
|===.................|

Zapsaných na předmět: 136 studentů.
Ukončilo předmět: 94 studentů.
|==============......| 69 %

Hlavatý Ladislav prof.RNDr. DrSc. [ ]
Hrivnák Jiří Ing. Ph.D. [ Cvičící ]
Jex Igor prof.Ing. DrSc. [ ]
Novotný Petr Ing. Ph.D. [ Cvičící ]
Tolar Jiří prof.Ing. DrSc. [ Přednášející, Zkoušející ]
Vysoký Jan Ing. [ Cvičící ]


N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [15]
  • Člověk by čekal, že TEF2 bude podobný jako TEF1, ale není tomu tak. Zatímco TEF1 byl o transformacích souřadnic, indexech lítajících všude kolem a nakonec o Langrangeánu, TEF2 byl o Hamiltoniánu a elektromagnetickém poli. No jo, to je jako říct, že Mechanika byla jiná než Elektřina a Magnetismus, ale pocit byl úplně jiný. Jednak mou hlavní myšlenkou už nebylo, odkud přiletěl tenhle index. A jednak učil jiný vyučující, který tvořil úplně jinou atmosféru.
  • Hrozné. Propastný rozdíl mezi TEF1 a TEF2. Skripta, která jsou sice napsaná úctyhodnými pány (opravdu si jich vážím), ale pro studenta, který chce opravdu rozumět odvozením, jsou nepochopitelná. (Vždyť i cvičící s nimi mají potíže!)
  • Ještě větší zobecnění popisu mechaniky, seznámení s Hamiltoniánem. Do značné míry je to aplikovaná lineární algebra + navíc základy grup. Nakonec se zobecní elektromagnetické pole a řeší se vyzařování. Předmět tedy dává nahlédnout do hlubokých souvislostí a provázaností našeho světa, ale bohužel, často je to překryto úmorným formalismem a příliš se nemluví o aplikacích.
  • Na předmětu se probírá zřejmě velmi důležitá látka ? Hamiltonův formalismus.
  • Pěkný a logicky stavěný předmět.
  • Předmět je docela chaos. Přechod z pana profesora Hlavatého na pana profesora Tolara je dost náročný.
  • Návrat k relativitě, akorát je narozdíl od ELMA podána abstraktnější formou.
  • pokračovanie TEF2, o trochu zábavnejšie
  • Předmět mě minimálně ze začátku docela bavil. Opět jde o pohled na něco co známe (jako TEF1), ale za pomoci lepšího matematického modelu, aparátu.
  • Teoretická fyzika je pěkná, přednášky nic moc a na cvikách vám to trochu vysvětlí.
  • Velice zajímavá látka, předmášky byly pomalejší ale o to víc se dalo pojmout z nich a nezůstávalo tolik učení na doma.
  • Probíhá velmi podobně jako VOAF. Tentokrát už je zkouška trochu delší. Je třeba se naučit několik vyhazovacích otázek.
  • Pokračování předchozího TEFu
  • pokračování TEF1...
  • Předmět to byl zajímavý. Pan profesor Tolar nicméně u zkoušky zkouší poněkud... divně.

N : Oznámkujte předmět [18] 2.06
1 : |====................| 22 % [4] 1 (výborně)
2 : |===========.........| 55 % [10] 2
3 : |===.................| 16 % [3] 3
4 : |=...................| 5 % [1] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [18]
1 : |....................| 0 % [0] nevyjádřeno
2 : |==================..| 88 % [16] ano
3 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká