Jizba Petr Ing. Ph.D. :: [02TER] Termika a molekulová fyzika

Další předměty
[02BPMF2] Bakalářská práce 2
[02TER] Termika a molekulová fyzika
Role učitele
Přednášející, Cvičící, Zkoušející
Počet hodnotících: 20 / 90
Procento hodnotících: 22 %
|====................|
Celkové hodnocení [21]
1 : |=====...............| 23 % [5]  
2 : |========............| 42 % [9]  
3 : |=====...............| 23 % [5]  
4 : |==..................| 9 % [2]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 2.00 průměr hodnocení: 2.19

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.32
medián: 1.39
průměr hodnocení: 1.63
Hodnocení v roli cvičící [3]
1 : |=============.......| 66 % [2]  
2 : |....................| 0 % [0]  
3 : |=======.............| 33 % [1]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 1.00 průměr hodnocení: 1.67

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.29
medián: 1.39
průměr hodnocení: 1.54
Hodnocení v roli přednášející [18]
1 : |===.................| 16 % [3]  
2 : |==========..........| 50 % [9]  
3 : |====................| 22 % [4]  
4 : |==..................| 11 % [2]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 2.00 průměr hodnocení: 2.28

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.50
medián: 1.50
průměr hodnocení: 1.72


P : Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [5]
  • Přednášky obsahem kopírují prezentace, ale jsou rozšířeny o vysvětlení jak se dostat z jedné věci na druhou. Ale téměř na každé byl nějaký (skvělý) experiment, který se vyplatí vidět.
  • Zaškrtl jsem, že jsem byl na méně přednáškách, než jsem ve skutečnosti byl...to proto, že když už jsem to v pondělí vydržel a na termiku přišel, tak jsem byl stejně duchem naprosto nepřítomen. Kromě pokusů mne výklad naprosto nedokázal upoutat a termiku jsem tedy objevoval až o zkouškovém období.
  • Díky za experimentyna matfyzu.
  • Na začátku přednášek názorné ukázky vedené zaměstnanci MFF UK. Ze začátku jsem moc nerozuměl tomu, co doktor Jizba říká (nosí mikrofon), ale člověk si zvykne.
  • Vzhledem k času kdy byly a po čem všem byly tak byl člověk velice unaven a dost často usnul...nicméně není nutné na ně chodit, vše je v prezentaci...

C : Napište, co na cvičícím oceňujete [2]
  • Uvede i více způsobů řešení. Radí u tabule :)
  • Dobře mě připravil ke zkoušce

C : V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [1]
  • Občas trochu ubrat na odbornosti, někdy je to opravdu těžké pochopit proč a co vlastně dělá.

Z : Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [10]
  • Prakticky pouze pdf přednášek dr. Jizby, dokonale to stačilo. Když jsem nějaký krok nechápal, tak jsem se koukal do učebnice doc. Maršáka, případně do poznámek z cvičení.
  • Prezentace z přednášek.
  • Skripta Termodynamika a statistická fyzika mají látku krásně vyloženou a převyprávěnou, velmi mi pomohla při přípravě na ústní část. Prezentace doktora Jizby mi sloužila spíš jako taková osnova, ale taky jsem je využila. No a ohledně zajímavostí a podrobností pak posloužily poznámky z přednášek.
  • Zápisky ze cvičení. Teorii jsem se neučil...
  • prezentace doktora jizby, skripta Termodynamika a statistická fyzika, sbírka úloh
  • prezentace z přednášek
  • resp. ze sbírky úloh + zadání speciálních příkladů
  • Skripta, internet
  • Prezentace doktora Jizby
  • Prezentace z přednášek a zápisky ze cvičení

Z : Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [10]
  • Jako prakticky všichni si náš ročník vybral jednoduché příklady, což je podle mne jasná volba - stačí se naučit ty postupy na nějakých cca 120 příkladů a nic vás nemůže překvapit. Na příkladech opravdu, ale opravdu záleží, takže je dobré jim věnovat hodně času. Teorie byla jednoduše ve stylu "otázka-vypracování".
  • Písemná z "probraných" příkladů byla v pořádku, oceňuji možnost vybrat si lehčí/těžší otázku a povídací/počítací.
  • Zkouška se skládá ze dvou částí. Písemné příklady - 3 příklady, ze skript nebo ze souboru příkladů pana JIzby (dohromady asi 100 příkladů). Po opravě a splnění 50% hranice pak následuje "ústní zkouška", kde si vyberete z povídací nebo počítací otázky, poté se připravíte a posléze vysvětlíte váš myšlenkový postup. Teorie může zhoršit známku max o 2 stupně :)
  • klidný průběh, příklady ze skript a relativně jednoduché, ústní zkouška také ne příliš náročná
  • Studenti si během semestru mohou odhlasovat, jestli chtějí předem znát příklady a zkoušku skládat bez pomůcek, nebo jestli si s sebou ke zkoušce naberou skripta a poznámky, ale zadané příklady budou "překvapení" a budou obtížnější. Vybrali jsme si první variantu. Zkouška trvá od 9 někdy do 3 / 4, podle počtu přítomných. S opravou písemek a zkoušením pomáhá doktorka Havránková (a klade mnoho otázek, ale co jsem slyšel, tak neznámkuje vůbec přísně). Ústní zkouška není povinná, ale rozhodně je výhodné k ní jít a vzít si otázku na lepší známku, rozhodně nic neztrátíte. Není to nijak zvlášť obtížné a látky je celkem málo.
  • Je důležité umět dělat příklady, to je alfa a omega zkoušky.
  • Hlavní váhu mají příklady. Pokud vás bude zkoušet doktor. Jizba, tak máte možnost na výběr mezi povídací a počítací otázkou. Pokud toho řekněte dostatečně, dostanete známku, kteoru máte z písemky. Pokud nic moc, tak o stupen horší. Také mu můžete, že rovnou chcete o 2 stupně horší a nebude se na nic ptát.
  • nejdřív příklady, následně teorie, objektivní, přesně jak říkal, že to bude probíhat. 3 příklady + kecací nebo počítací otázka
  • Středně náročná, dobře připravená
  • Paní Havránková má zvláštní systém u ústní zkoušky: podívá se, co máte v písemce špatně a z toho vás potom zkouší.

P : Co na přednášející(m) oceňujete? [10]
  • Oceňuji, že se stačilo naučit ty prezentace z webu, přístup při zkoušce.
  • Prezentace ke stažení na internetu, mikrofon (i když ne vždy fungoval).
  • Dokonalá orientace v problematice. Dobře zpracované prezentace.
  • přehledné prezentace i zápis na tabuli, dobře rozumí problematice a umí ji vyložit
  • Vynikající slovní projev, dobré prezentace proložené animacemi atd.
  • Borec to opravdu umí.
  • - srozumitelný, zajímavý výklad, který bohužel trpěl pozdní hodinou přednášky, za což ovšem přednášející nemůže
  • Použití mikrofonu.
  • Příjemně povídá.
  • Odbornosť

P : V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [12]
  • Tak toho je opravdu hodně. Přednášeno bohužel příliš potichu, zápis na tabuli prakticky nečitelný, prezentace naprosto nevhodná k výkladu.
  • Zveřejnit správné řešení k doplňkovým příkladům, opravit chyby v prezentacích.
  • Bylo by fajn buďto mluvit bez mikrofonu nebo používat nějaký lepší mikrofon, protože i s tím mikrofonem nebylo panu přednášejícímu moc rozumět a taky dost často otočil hlavu na druhou stranu apod, takže ve výsledku to bylo s mikrofonem možná ještě horší.
  • mluvit hlasitěji, psát větším písmem na tabuli
  • mluvit hlasitěji
  • PROSÍM psát na tabuli větší písmenka. Na ty blechy aby si jeden bral Hubbleův teleskop.
  • Mluví moc rychle a potichu.
  • - opravit hrubky v prezentacích - psát vektory jako písmena se šipkou a ne s vlnovkou pod nimi (nebo aspoň zmínit, co znamenají když je poprvé použije)
  • Pan doktor Jizba má snahu zavádět britské značení a terminologii. Na jedné straně to chápu, neboť v Británii studoval, na druhé straně mě to však mrzí, protože si myslím, že alespoň tak malá fakulta, jakou FJFI je, by mohla ve značení a terminologii být jednotná...
  • Mikrofon je takový rušivý element. Když nefungoval, bylo mu rozumět lépe, ale člověk musel sedět vpředu.
  • Bylo by dobré kdyby se pan doktor sjednotil ve značení vektorů a dalších veličin se zbytkem sálu a neznačil si vše podle nějaké záhadné konvence.
  • Zjednotiť značenie (napr lg log a ln), trochu zväčšiť písmo a zrušiť mikrofón pretože je úplne kontraproduktívny. Kto chce počúvať sadne si tak aby počul a kto nechce nebude počúvať ani s ozvučením.

C : Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [1]
  • Velice důležité se jich zúčastnit. Některé příklady, zvláště pak těch 20 je prakticky pomalu neřešitelné samostudiem.

P : Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [23]
1 : |==..................| 8 % [2] Slovní odpověď

P : Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [18]
1 : |=========...........| 44 % [8] 90%-100%
2 : |====................| 22 % [4] 75%-90%
3 : |....................| 0 % [0] 50%-75%
4 : |=======.............| 33 % [6] méně než 50%

C : Napište, co na cvičícím oceňujete [5]
1 : |====................| 20 % [1] Slovní odpověď

C : V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [4]
1 : |=====...............| 25 % [1] Slovní odpověď

Z : Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [25]
1 : |==..................| 12 % [3] Vlastní zápisky
2 : |===.................| 16 % [4] Skripta
3 : |....................| 0 % [0] Wikiskripta
4 : |======..............| 32 % [8] Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)

Z : Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [15]
1 : |=...................| 6 % [1] nevyjádřeno
2 : |=============.......| 66 % [10] Ano a byly dobře rozvrstvené
3 : |=====...............| 26 % [4] Ano, ale byly špatně rozvrstvené
4 : |....................| 0 % [0] ne

P : Oznámkujte přednášející(ho) [18] 2.28
1 : |===.................| 16 % [3] 1 (výborný)
2 : |==========..........| 50 % [9] 2
3 : |====................| 22 % [4] 3
4 : |==..................| 11 % [2] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

P : Co na přednášející(m) oceňujete? [28]
1 : |=====...............| 25 % [7] Slovní odpověď

P : V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [30]
1 : |====................| 20 % [6] Slovní odpověď

C : Oznámkujte cvičící(ho) [3] 1.67
1 : |=============.......| 66 % [2] 1
2 : |....................| 0 % [0] 2
3 : |=======.............| 33 % [1] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

C : Jaké byly nároky na získání zápočtu? [3]
1 : |....................| 0 % [0] velmi obtížný
2 : |....................| 0 % [0] obtížný
3 : |....................| 0 % [0] středně obtížný
4 : |====================| 100 % [3] lehký
5 : |....................| 0 % [0] velmi lehký

C : Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [4]
1 : |=====...............| 25 % [1] Slovní odpověď