Vrána Leopold Ing. :: [01MAA4] Matematická analýza A4

Další předměty
[01MAA4] Matematická analýza A4
Role učitele
Přednášející, Zkoušející
Počet hodnotících: 12 / 32
Procento hodnotících: 37 %
|=======.............|
Celkové hodnocení [11]
1 : |==============......| 72 % [8]  
2 : |====................| 18 % [2]  
3 : |==..................| 9 % [1]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 1.00 průměr hodnocení: 1.36

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.32
medián: 1.39
průměr hodnocení: 1.63
Hodnocení v roli přednášející [11]
1 : |==============......| 72 % [8]  
2 : |====................| 18 % [2]  
3 : |==..................| 9 % [1]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 1.00 průměr hodnocení: 1.36

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.50
medián: 1.50
průměr hodnocení: 1.72


P : Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [2]
  • Přednášky byly super. :-) Teď v druhém semestru s panem tajemníkem jsem se při nich vyloženě bavila. Ano, klasicky, analýza je složitá a člověk se ztrácí téměř v každém důkazu. Ale to se srovná před zkouškou.
  • Člověk nemá moc šanci vše pochytit na přednášce, ale to je dané spíš náročností látky než nesrozumitelností.

Z : Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [9]
  • Páteř byla wikiskripta, doplňovaly to vlastní poznámky (důležité) a v kritických momentech (typu "tuhle větu si dokazovat na přednášce nebudeme, ale u zkoušky ji možná na A budu chtít dokázat") byla potřeba Vránova skripta.
  • Učil jsem se z kombinace vlastních zápisků a wikiskript.
  • Wikiskripta a videozáznamy přednášek ? naprosto luxusní materiál. Učení je pomalé, ale zase zábavné ? protože prostě Vrána.
  • wikiskripta (která jsou ale dost často hrozná), vlastní poznámky, skripta pana tajemníka (bohužel nezahrnují celou látku, ale jsou dokonalá, pochopitelná, naprosto skvělá); příklady ze cvičení a z FTP
  • Hlavně wikiskripta, ale také skripta a nahrávky přednášek.
  • Opět platí, že skripta pana tajemníka jsou, v pasážích které obsahují, bezkonkurenční. Wikiskripta to chce porovnat s přednáškami konkrétního roku.
  • Wikiskripta by potřebovala zásadně překopat. Je tam hodně věcí navíc - to není na škodu, jen si na to dát pozor. Co ale na škodu je jsou často málo okomentované důkazy, zavádějící tvrzení v důkazech, nesmyslné formulace... Pokusím se na to ještě kouknout. Tento rok jsem se učil hlavně z nahraných přednášek pana tajemníka - skvělý materiál.
  • Wikiskripta+nahrané přednášky a ze zápisků ze cvičení (z těch z hodin se to vážně nedalo).
  • ze skript, videonahrávek přednášek a z poznámek

Z : Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [11]
  • Opravdu mám dojem, že je někdy snazší dostat A než třeba C nebo E. Co se týče rozvrstvení termínů ? termínů bylo spíš málo, a to jen kvůli tomu, že byl doktor Kůs v Americe, nepletu-li se. Přijde mi neuvěřitelné, že by u zadání písemek musela vždy být jen známá dvojice Kůs?Fučík. Oba mají právo být vytížení, to jim neberu. Ale jak to, že to za ně nemůže vzít někdo jiný? Nějaký doktorant z KM?
  • S písemkou za 3 (čili to nejhorší, u čeho se ještě oficiálně pouští k ústní) jsem požádala Vránu o A. Ten mě upozornil, že to mu musím dokázat něco excelentního, načež mi doporučil, ať přemýšlím o omezených funkcích holomorfních na celém C. Postupně mi naštěstí sdělil větu, co chce dokázat, i všechny věci, co potřebuju k důkazu. Nějakým způsobem jsem to dala dohromady. Následovala poměrně jednoduchá aplikace této věty a nakonec větička, co jsme dokazovali při hodině, takže nestála za řeč. Jako obvykle se podávala perlivá voda a dýchaly výpary ze zavařených mozků. Byla to fajn zkouška.
  • Zkouška bývá opět hodně dlouhá, na to je potřeba se připravit. Každopádně ústní se mi zdála méně náročná než ta v zimním semestru. Písemná část záleží na tom, kdo ji tvoří - pan doktor Fučík občas dává nové příklady.
  • Zkouška na A nebyla lehká v tom směru, že pan tajemník rozdával jednak záludné otázky a hlavně bylo občas těžké přijít na to, co přesně chtěl slyšet za odpověď. Na druhou stranu poté, co jsem na ani jednu otázku neodpověděl napoprvé správně a zkoušející ze mě musel odpověď často mámit, jsem nečekal, že to A nakonec opravdu dostanu.
  • Dlouhé, náročné, ale hlavně spravedlivé. Vrána opravdu pozná jak dobře látce rozumíte a známku vám dá adekvátně.
  • Klasicky těžká
  • Asi jediná zkouška, z které jsem odešel se známkou a byl vlastně smutný, že už jí mám za sebou. Víc zkoušek u pana tajemníka!
  • Klasika jako na MAA3. Řeknete si o známku a tu pak obhajujete. Na E bez důkazů jen věty a definice, na D věty a definice s lehčími důkazy na C tak nějak všechno.
  • Pan tajemník je hodný.
  • Zkouška je náročná, ale zkoušející byl milý a snažil se ulehčit atmosféru.
  • Zkouška je stejná jako v zimě, příjemně strávené odpoledne

P : Co na přednášející(m) oceňujete? [9]
  • Na prstech jedné ruky bych mohla spočítat, kolik učitelů mě zatím učilo, co ukazovali při každé hodině, jak moc je jejich předmět baví. Pan tajemník by byl jmenován na čestném prvním místě. Kéž by víc učitelů mluvilo o "kouzelných větičkách" a při přednášení se tak často usmívalo.
  • Oceňuji zejména zábavný styl přednášení, ale také snahu vysvětlit podstatu probírané látky ne pouze číst věty a důkazy.
  • Prostě Vrána.
  • Zábavný a srozumitelný přednes.
  • Zapálení, znalosti a dlouholeté zkušenosti, zároveň i specifický humor.
  • Oceňuji divadelnické představení pana tajemníka. Nikdy se mi na přednášce nestalo, že bych se nudila. Pan tajemník nám dovolil si přednášky nahrát. Vzhledem k tomu, že se přednášky (alespoň co se týká mě) nedaly moc pochopit bez předchozího nastudování se to pak opravdu hodilo ve zkouškovém, kdy si je člověk po tom předchozím nastudování mohl pouštět. Nutno však dodat, že když už tomu člověk trošku rozumněl, projetí nahrané přednášky mu pomohlo pochopit to víc.
  • Vtip. Snaží se vysvětlit věci lidsky a přirozeně, mít nějaký nadhled, jak to třeba vidí on i za cenu toho, že to někde bude malinko nepřesné. To se velmi cení, ačkoliv jeho pochopení jsem ne vždy zvládl.
  • názorně vše ukazuje, je ale potřeba se orientovat v látce, aby se dal sledovat.
  • Přednášející je prostě dokonalej, je to nezapomenutelný zážitek
    Libor Bakajsa

P : V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [5]
  • Měl by odpovídat na otázky. To znamená ? pokusit se nejdřív pochopit, na co se student ptá, a až PAK začít odpovídat. Takhle se student, který nechápe, často ani neptá, protože to zkrátka nemá smysl.
  • Zápis na tabuli je sice dokonale čitelný, ale také natolik stručný, že je těžké mu rozumět bez poslouchání výkladu.
  • Někdy trochu omezit myšlenkové rozlety.
  • Přednášky se bez předchozího nastudování problematiky nedají moc pochopit. Když se člověk na chvíli zamyslí, pak už trvzení věty nemá šanci zpětně rekonstruovat, protože není pořádně zapsané (je prima si s sebou brát wikiskripta). Také má pan tajemník sklony pokrývat všemožná místečka na tabuli dalším zápisem, to ho dělá značně chaotickým.
  • Zápis na tabuli klasicky příšerný. Navíc pan Tajemník nedokončuje věty (ty nematematické) a člověk se hned ztratí.

P : Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [13]
1 : |=...................| 7 % [1] Slovní odpověď

P : Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [11]
1 : |=============.......| 63 % [7] 90%-100%
2 : |==..................| 9 % [1] 75%-90%
3 : |==..................| 9 % [1] 50%-75%
4 : |====................| 18 % [2] méně než 50%

Z : Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [21]
1 : |==..................| 9 % [2] Vlastní zápisky
2 : |....................| 0 % [0] Skripta
3 : |========............| 38 % [8] Wikiskripta
4 : |=...................| 4 % [1] Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)

Z : Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [12]
1 : |....................| 0 % [0] nevyjádřeno
2 : |=================...| 83 % [10] Ano a byly dobře rozvrstvené
3 : |....................| 0 % [0] Ano, ale byly špatně rozvrstvené
4 : |===.................| 16 % [2] ne

P : Oznámkujte přednášející(ho) [11] 1.36
1 : |==============......| 72 % [8] 1 (výborný)
2 : |====................| 18 % [2] 2
3 : |==..................| 9 % [1] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

P : Co na přednášející(m) oceňujete? [20]
1 : |=======.............| 35 % [7] Slovní odpověď

P : V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [16]
1 : |======..............| 31 % [5] Slovní odpověď