Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2014/15
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Limpouch Jiří prof.Ing. CSc. - [12ZFP] Základy fyziky plazmatu

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 5 / 10
  • Procento hodnotících: 50 %
Celkové hodnocení [10]
1:
20 % [2]
2:
40 % [4]
3:
20 % [2]
4:
20 % [2]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.40

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.32
  • Medián: 1.38
  • Průměr hodnocení: 1.64
Hodnocení v roli cvičící [5]
1:
40 % [2]
2:
40 % [2]
3:
0 % [0]
4:
20 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.00

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.42
  • Průměr hodnocení: 1.56
Hodnocení v roli přednášející [5]
1:
0 % [0]
2:
40 % [2]
3:
40 % [2]
4:
20 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.80

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.41
  • Průměr hodnocení: 1.73
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [2]
    • Nešťastná situace, kdy student viděl poměrně dobře komentovanou prezentaci (takže nebyl motivován psát si vlastní zápisky), avšak při pohledu do prezentace doma zjistil, že sama o sobě prezentace nedává smysl, se dala rozřešit dvěma způsoby. Buď zanevřít na prezentace a učit se z Chena (v tom případě ale člověk ztrácí některé partie jako atomová fyzika, které byly u zkoušky vyžadovány téměř po každém), nebo si prezentace dopředu vytisknout a dělat si poznámky do nich. Nutno říct, že druhý způsob se osvědčil. Samotné prezentace logickou strukturu mají, jenom je do nich třeba vepsat velké množství komentářů.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednášky jsou pro porozumění předmětu nutné, bez nich jsou prezentace na nic. V Chenovi toho sice hodně je, ale to také není nejlepší studijní materiál. Je opravdu poteba se ptát.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [1]
    • Cvičil nás Jan Prokůpek. Velmi oceňuji snahu udělat matematické výpočty podrobně a srozumitelně jako protiváhu k přednáškám prof. Limpoucha. Materiály ke cvičením jsou velmi kvalitní a skoro lepší, než ty k přednáškám.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [1]
    • Cvičil nás Jan Prokůpek.Místo odvozování věcí z mechaniky a teoretické fyziky by bylo dobré více cvičit věci z přednášek, např. různé vlny a nestability, ukazovat reálné aplikace teorie.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [4]
    • Základ byly slidy z prezentací doplněné vlastními komentáři a sekundoval tomu Chen, ve kterém vše bylo vysvětleno pěkně, ale některé klíčové partie (interakce laseru s plazmatem atd.) chyběly.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Prezentace + vlastní zápisky + Chen + FPLA od Kulhánka
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Teorie plazmatu (Kulhánek), Úvod do fyziky plazmatu (Chen), prezentace (Limpouch)
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • víc druhú knih, zápisky, poznámky od přednášejícího
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [3]
    • Zkouška je pouze teoretická, cca 3 otázky. První dvě spíš tak obecně ze začátku (parametry plazmatu, magnetické zrcadlo), potom něco z konce podrobněji (obvykle atomová fyzika, EM vlny v plazmatu). Bohužel, prof. Limpouchovi přijde všechno "triviální" a "jasné", takže nedává moc prostoru na klidné rozmyšlení. Na pesné matematické odvození se obvykle tolik nedbá, spíše jde o encyklopedickou znalost mnoha pojmů, jevů a disperzních relací či přibližných způsobů odvození.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkoušející je spravedlivý a zkouška mě bavila.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • je to příšerné, profesor vás vysměje za cokoliv co jenom trochu není pravda nebo je jenom jinak vysloveno... ptá se na věci kterým se nevěnoval dopodrobna, vyžaduje dokonalé porozumění a okamžité vysvětlení
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [3]
    • Otázky zodpovídá velmi zapáleně. Je vidět, že má velký zájem na tom, aby student látce rozuměl.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Ochotu odpovědět na otázky, komunikaci s publikem, snahu věci vysvětlit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednášející je inteligentní a fyzice plazmatu velmi rozumí.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [4]
    • Výklad probíhá formou prezentace. Slidy nám přitom byly poskytnuty, avšak jsou velmi špatně napsané a obsahují velké množství myšlenkových skoků a nesouvislostí. Prvním krokem ke zlepšení výuky by tedy byla velká revize těchto prezentací: doplnění slov místo jen hesel (např. napsat "uvažujeme izotermickou situaci" spíš než jen v závorce nabla p_0 = 0) i za cenu prodloužení prezentací.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Prezentace jsou velmi strohé a nedá se z nich samotných v podstatě moc naučit. P. profesor jede na přednášce velmi rychle a jeden z mála způsobů, jak si z toho něco odnést je ho nemilosrdně zastavovat a ptát se, především, když jemu se to zdá "jasné". Obrázky v prezentacích by mohly být hezčí a bylo by dobré přidat i více praktických ilustrací, jinak je to vše velmi teoretické a suché.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Naprosto a radikálně předělat prezentace, v této formě jsou nepoužitelné. Jakmile student jednou chybí, nemá šanci se doučit a rezignuje.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli - všechno.... materiály jsou hrozné, není se z čeho pořádně učit a pochopit látku
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [2]
    • Cvika alternovala mezi "tak jednoduché, že snad nemá cenu dávat pozor" (odvození zákona zachování rychlosti těžiště ze ZZE a ZZH) a "tak složité, že není možné se chytnout". Jako výsledek jsem zápis ze cvičení nepoužila ani k učení na zkoušku.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Cvičení bohužel nejsou zas tak dobře propojená s přednáškou a neposkytují nic moc navíc. Samotná látka byla probírana velmi kvalitně, ale chtělo by toto úsilí nasměrovat lepším směrem.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [7]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 14 % [1]: Slovní odpověď
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [5]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 40 % [2]: 90%-100%
  • 2 : 20 % [1]: 75%-90%
  • 3 : 40 % [2]: 50%-75%
  • 4 : 0 % [0]: méně než 50%
C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [6]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: Slovní odpověď
C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [6]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: Slovní odpověď
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [9]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: Vlastní zápisky
  • 2 : 0 % [0]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 55 % [5]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [5]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 20 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 80 % [4]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [5]

Průměr odpovědi: 2.80

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborný)
  • 2 : 40 % [2]: 2
  • 3 : 40 % [2]: 3
  • 4 : 20 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [8]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 12 % [1]: Slovní odpověď
P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [9]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 11 % [1]: Slovní odpověď
C :  Oznámkujte cvičící(ho) [5]

Průměr odpovědi: 2.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 40 % [2]: 1
  • 2 : 40 % [2]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 20 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Jaké byly nároky na získání zápočtu? [5]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: velmi obtížný
  • 2 : 0 % [0]: obtížný
  • 3 : 20 % [1]: středně obtížný
  • 4 : 60 % [3]: lehký
  • 5 : 20 % [1]: velmi lehký
C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [7]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: Slovní odpověď