Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02NF] Neutronová fyzika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 7 / 23
  • Procento hodnotících: 30 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 23 studentů.
  • Ukončilo předmět: 20 studentů.
  • Průchodnost: 86 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [7]
    • tak toto je jednoznacne najzbytocnejsi predmet. Prebera sa tu vcelku nenarocna latka ale tak komplikovanym sposobom, ze mu malokto rozumie. Vysledny test formou "Ty nevies naspamat kolko litrov vody je na zemi?" sa dal jedine tipovat.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Jedno velké neštěstí. Předmět je vzhledem k náplni oboru plný zbytečných částí o jaderných reaktorech a elektrárnách (obvzláště počítané příklady), místo toho, aby se problematice neutronové fyziky věnoval z hlediska více souvisejícího s oborem. To bylo naštěstí z části napraveno druhým přednášejícím, nicméně pověst předmětu to bohužel nezachránilo. Zabralo to více času a úsilí, než jiné, pro obor mnohem podstatnější, předměty.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Povinný předmět 1. ročníku NMS mající za úkol předat studentům základy neutronové a reaktorové fyziky. I přes vcelku lákavý název a sylabus jde ovšem taktéž o jednu z nejstudenějších sprch letního semestru. Vzhledem k tomu, že se od studentů v této fázi čeká již samostatný výzkum, nehledě navíc na dodatečnou zátěž v podobě dalších předmětů, pak bych požadavky na získání zápočtu a složení zkoušky z předmětu 02NF označil za naprosto přemrštěné, předimenzované a absolutně neadekvátní. Zápočtová písemka, zkoušková písemka, ústní zkoušení, domácí úkoly...ne, na tohle všechno opravdu čas není, protože je třeba se soustředit i na další věci. Doporučoval bych zásadně změnit přístup k výuce tohoto předmětu.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Absolutne zbytecny predmet. Splet nahodnych stredoskolskych vztahu ktere vidi student snad po patnacte. Mrhani casem studenta i vyucujiciho. Povinne odevzdavani vypracovanych ukolu kazdy tyden. Nikoho to nezajima, nikomu to v nicem nepomuze jen musite spocitat 6 prikladu, napsat a poslat vyucujucimu a pak cekat na vsechny aby vam bylo zaslano reseni prikladu z kterych je zkouska. Proc vubec existuje tenhle predmet ?!?! mohlo by se klidne ucit ZESI uz ted namisto takovyhle predmetu co s Experimentalni Jadernou a Casticovou FYZIKOU nemaji nic spolecneho. A kdyz uz maji tak to vidite treti krat.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Asi nejhorší předmět z magisterského studia. Především část Dr. Vacíka je opravdu velmi špatná. Podmínky zápočtu/zkoušky se mění v průběhu semestru, přednes Dr. Vacíka je arogantní, nekonzistentní a prováděn špatnou angličtinou (kvůli přítomnosti zahraničních studentů), která občas zabraňovala pochopení, o čem se vůbec mluví. Celkově si myslím, že předmět by neměl být povinný pro všechny studenty, zejména proto, že se tématice NF nikdo nevěnuje. Jako řešení bych navrhoval udělat povinně volitelnou skupinu předmětu EMSF, NF a FAJ, z níž by si student volil podle toho, co je mu nejbližší. I když je látka předmětu poměrně zajímavá, jeho koncepce z něj dělá jeden z nejméně oblíbených předmětů.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • opravdu to takhle nejde
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Předmět svým obsahem a formou naprosto míjící se náplni studia na EJČF, ale přesto je ve studijním programu téhož oboru mezi předměty povinnými. Nároky na získání zápočtu zcela přemrštěné - účast na cvičeních, plnění nálože domácích úkolů každý týden a nakonec zápočtová písemka. Studenti 4. ročníku již jsou svými školiteli vysíláni na zahraniční konference a navíc jsou povinni účastnit se aktivně vědeckého výzkumu, takže na studium reaktorové fyziky prostě nemají čas. Toto přednášející nejsou ochotni zohlednit. Navíc je další problém v administraci předmětu, když se oba přednášející nejsou schopni dohodnout na jedné formě zkoušení. Za 4 kredity mi tohle martyrium přijde jako podpásovka od vedení oboru.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
N :  Oznámkujte předmět [7]

Průměr odpovědi: 4.57

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborně)
  • 2 : 0 % [0]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 42 % [3]: 4
  • 5 : 57 % [4]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [7]

Průměr odpovědi: 1.86

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 14 % [1]: ano
  • 3 : 85 % [6]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká