Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Chadzitaskos Goce prof. Ing. CSc. - [02ELMA] Elektřina a magnetismus

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 23 / 49
  • Procento hodnotících: 46 %
Celkové hodnocení [22]
1:
22 % [5]
2:
36 % [8]
3:
18 % [4]
4:
22 % [5]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.41

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.23
  • Medián: 1.39
  • Průměr hodnocení: 1.61
Hodnocení v roli přednášející [22]
1:
22 % [5]
2:
36 % [8]
3:
18 % [4]
4:
22 % [5]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.41

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.37
  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.67
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [10]
    • Chodit se celkem vyplatí i přes některé krizovější části látky, minimálně aspoň na pokusové show.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Skvělá témáta, ale i spousta zábavy. Přitom se člověk hodně naučí. Více logičtějšího vysvětlování by zkrátilo čas se skripty před zkouškou.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Je vhodné přečíst si ve skriptech látku před přednášku
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Výklad je zmatený. Když si potom člověk sedne se sešitem ke skriptům, začne to i dávat smysl, ale látka je i tak náročná.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Jedním slovem chaos. Hlavní důvod, proč jsem přednášky přestal navštěvovat.
      PO
    • Na první pohled to vypadalo podrobně, ale ve výsledku pak přednášející několikrát zopakoval jedno a to samé. Jako show to bylo zajímavé, ale jako přednáška nic moc
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • přednášky byly poutavé
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Preferoval bych přednášky na Trojance.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Má na ně smysl chodit snad jen tehdy, když už jste před tím četli skripta a alespoň tušíte, co máte pochopit, jinak si odnesete snad jen téma hodiny.
      studijní obor: Diagnostika materiálů;PO
    • Chaotické přednášky, skákání z jednoho problému na druhý.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [10]
    • Ke zkoušce vážně bylo potřeba znát celý obsah skript plus hodí se mít jisté vnitřní porozumění látky
      studijní obor: Matematická informatika;PO
    • Skripta + zápisky, které někdo poslal na skupinu na FB
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Ve skriptech je toho dost a hodně rozepsané, vlastní zápisky z přednášek byly zase místy dost krizové, ideál je to nějak kombinovat.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Skripta z ELMY jsou tisíckrát lepší než Mechanická skripta.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Hlavně ze zápisků z ELMY, taky některých vysvětlení od pana Břeně z MECH a MAM1 a poměrně hodně i ze skript, protože některé věci jsem si musel jěště více promyslet se skripty, protože tomu nebylo dostatečně rozumět ze sešitu, i když odpovědi na otázky nám pan profesor vždycky dával.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Zápisky, skripta, faynman
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Skripta od Štolla (Chadzi z nich i zkouší).
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Netuším, jak jsem se to všechno naučil. Velká část byla díky spolužákovi, který studoval jinde (a nebyl to matfyz), odkud měl poznámky naprosto zázračné.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Ne všechno ve skriptech bylo pro mě pochopitelné a moje zápisky z přednášek, které jsem si zhruba do půlky semestru dělala, byly značně chaotické, protože jen málokdo si nakonec z přednášky dokázal poznamenat něco uceleného. Hodně pomohlo pdf, co koluje po netu, kde nejmenovaná dobrá duše přepsala zápisky z ELMy, zkontrolovala jejich správnost a dala to nějak do kupy. Je to hodně stručné, je lepší se učit z tohoto pdf v kombinaci s komentářem ze skript, ale je to zvládnutelné.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Zápisky a skripta.
      studijní obor: Diagnostika materiálů;PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [13]
    • Zkouška byla o něco náročnější. Když si nechal člověk odpustit praktickou část, tak měl těžší otázky než lidé, kteří u testu měli 3b.
      Rostislav Kubín studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Písemná část je zvládnutelná, nic moc šílenýho. Na ústní části dostanete u pana Chadzitaskose 3 otázky, které si sami rozeberete. Když moc nevíte, tak vám nedostatky dovysvětlí. Známkování bych nazvala velmi mírné.
      studijní obor: Matematická informatika;PO
    • Ústní mi přišlo divné. Bohužel to lépe popsat neumím. Náročnost otázek se dává podle počtu bodů v testu.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Zkouška má přátelskou atmosféru, chce vždy několik věcí z toho, co dělá na přednáškách, často i tím způsobem jak to dělá na přednáškách. Je dobré ho tudíž poslouchat a pochytat vždy to, co je to důležité, a od toho se pak při učení a zkoušce odrážet.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Test byl srovnatelný s těmi z průběhu semestru na cvičeních, o něco těžší. Pěkné logické úlohy. Ústní zkouška byla ne až tak složitá, ale musel člověk začít od toho nejjednoduššího, když člověk může ukázat, že něco umí.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Bylo to dlouhé, ale objektivní
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Praktickou část je třeba napsat na 3/5bodů. Písemka rozhodně není jednoduchá, vypočítané příklady ze skript jsou základ, rozhodně to ale nestačí. Teoretická část je po absolvování přednášek strašák, realita tak hrozná není.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Celkem náročná zkouška. Nejprve příklady,které jsou celkem obtížné. Některé jsou ze skript,některé ne. Jakmile se propíšete příklady, musíte ještě na teoretickou část. Chadzi vám postupně záda několik otázek (Pokud jste měli méně bodů z testu, tak vám záda otázek více,ale lehčích. Pokud více bodů,tak dostanete otázek méně,zato těžších.), bude po vás chtít hlavně použití teorie,tzn. odvozování vzorců. U zkoušky je Chadzi hodný,takže zkoušky se nemusíte bát :-) .
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Písemka jednoduchá, pokud jste na cvikách dávali pozor. Ústní je náročnější, pokud napíšete písemku dobře. Je to záležitost na celé odpoledne. Zkoušející se vám pokusí pomoct pokud nevíte , ale nepomůže. Jakmile něco nevíte, dostane te se do cyklu, kdy se to snažíte odvodit, ale rady pana profesora nepomůžou. Proto je důležité napsat písemku na nic a začít jednoduchou otázkou, aby vás nemohl byhodit s F-kem. I se špatnou písemkou jde získat A (myslím, že dokonce snadněji).
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Zkouška byla naprosto férová, není co vytknout.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Praktická část nebyla až tak těžká, testy měly dost šablonový obsah úloh. Během ústní části se zkoušející vracel k testu a probíral chybné otázky.
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • Měl jsem pocit, že zkoušející stále přeskakoval z aktuálního téma na jiné. Možná to bylo i o mém přístupu (moje první zkouška), ale preferuji, když mi řekne, co přesně chce a jak si to představuje.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Až do zkoušky jsem žila v domnění, že sám přednášející nemá tušení, co přednáší. U zkoušky jsem byla šokovaná, že tomu skutečně rozumí. Velká škoda, že to hromadně nedokáže podat tak srozumitelně, jako mu to jde jeden na jednoho. (Což se ale zdá být problémem většiny přednášejících z katedry fyziky).
      studijní obor: Diagnostika materiálů;PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [16]
    • Aktivnost a zaujatost pro věc. Nebojí se chybovat, ale má dobrou snahu vše napravovat.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Snahu.
      studijní obor: Matematická informatika;PO
    • Živelnost a hláškování.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Snahu vysvětlit vše a odpovědět na naše otázky, obrovské spousty vtipů a hlášek, které často velmi dobře přiblížily úkol a často mu moc nepomohly, přispěly, ale k celkové pohodě na předmětu, která je skvělá. Nevyvíjí na Vás zbytečný stres a přesto se to naučíte.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Ocenil bych především jeho nadšení pro látku a jeho velmi vřelý přístup ke studentům. Kdy je schopen téma říct třeba 15x po sobě jen aby to pochopilo i pár dalších, kteří to nezvládli napoprvé.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Silně viditelnou snahu o to, aby to ti studenti pochopili
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Snaha vysvětlit.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Humor.
      PO
    • Pan Profesor je skvělý přednášející, který tomu rozumí, snaží se publikum udržet bdělé a povzbuzovat ho.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Zajímavě pojatý výklad
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • úvodní vysvětlení matematického aparátu s použitím cedníku
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Uvádění látky do souvislostí. Vlastně mám pocit, že za celé studium to byl nejvíce praktický předmět.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Snahu vysvětlit látku studentům skutečně tak, aby ji pochopili, a elán.
      studijní obor: Diagnostika materiálů;PO
    • Je vidět snaha všechno vysvětlit.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Znalosti
      studijní obor: Matematické inženýrství;PO
    • Očividně hlubokou znalost látky, názorné odvozování vztahů a přirovnávání přednášené látky k reálným jevům, mj. experimenty.
      PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [13]
    • Měl by si vybrat pouze jedno vysvětlení určitého jevu a to vysvětlení podat srozumitelně a pomalu. Myslím, že je to lepší než několik vysvětlení podaných rychle. Měl by se přestat ptát tak často, kdo nerozumí, a už vůbec by se neměl ptát jednotlivých náhodných lidí, jestli rozumí. (Důvod: pokud si někdo opravdu myslí, že mu jiné vysvětlení na přednášce pomůže, tak se zeptá. Vždy bude v místnosti někdo, kdo ihned neporozumí a kdo se radši v klidu zamyslí jinde. Pokud se zeptal profesor mě, jestli rozumím, občas jsem lhal, že ano, protože jsem byl úplně mimo a žádné další vysvětlení by mi nepomohlo. Také mi bylo nepříjemné, když se mě ptal, jestli rozumím.) Víc se ptá slečen, jestli rozumí. Nevím, jestli to slečnám vadí, ale mně by to trošku vadilo.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Velmi často se ztratí ve vlastním výkladu. Pak je těžké sledovat jeho myšlenky, když ani on je nesleduje.
      studijní obor: Matematická informatika;PO
    • Lépe si je rozvrhnout časově i smysluplněji vysvětlovat a nezdůrazňovat některé až moc jednoduché věci, které člověku zamotají hlavu a pak je také méňě času na ty složitější.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Místo překotného vysvětlování látky všemi možnými způsoby, trochu zpomalit
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Méně zmatkování.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Rozhodně zlepšit zápis na tabuli a organizaci přednášek.
      PO
    • Na přednáškách ve výkladu s postupem semestru panoval čím dál větší chaos. Pan profesor se snaží to nějak udržet na uzdě, nicméně mnohdy se sám do věcí zamotá. Myslím, že by hodně pomohlo ucelit si nějak poznámky, indexování atd. a stanovit si nějakou návaznou osnovu. Je to strašná škoda, protože pan profesor byl vždycky strašně energický a rozespalou B-103 dokázal probudit, zajímalo ho, zda publikum ještě rozumí nebo ne, odpovídal na dotazy, ale všechno tohle pozitivní se nakonec z velké části utopilo v té roztěkanosti. Je vidět, že má obrovskou chuť nám všechno vysvětlit a odpřednášet, ale na formě té komunikace to vždycky trošku ztroskotá.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Měl by zlepšít strukturu přednášet a větší přehlednost, dále asi zrychlit výklad úvodní kapitol, aby bylo možnost probrat i těžší kapitoly
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • Už si nepamatuji.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Méně se zaobírat tím, jestli to každý pochopil, a více se soustředit na udržení myšlenky a její vysvětlení od začátku do konce byť jen jedním způsobem, ale pořád lepší, než 3 různými vždy od začátku do půlky.
      studijní obor: Diagnostika materiálů;PO
    • Dát přednáškám větší řád, lepší strukturu, aby bylo více srozumitelné. Byl to spíše chaos a záplava velkého množství informací, což dalo smysl během té samotné přednášky smysl asi jen těm nejnadanějším.
      studijní obor: Matematické inženýrství;PO
    • Přednášky jsou chaotické, snaha všechno zjednodušit a co nejlépe vysvětlit ústí v nepřehlednost. Zápis na tabuli je neorganizovaný.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Zápis na tabuli je místy nesrozumitelný, a neustálé otazování se studentů v lavicích jestli látce rozumí je nejen časem otravné, ale i bláhové - takovému předmětu rozumí rovnou na přednášce možná polovina studentů, a myslet si něco jiného je téměř nerozum a plýtvá to časem.
      PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [22]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 45 % [10]: 90%-100%
  • 2 : 22 % [5]: 75%-90%
  • 3 : 13 % [3]: 50%-75%
  • 4 : 18 % [4]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [27]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 7 % [2]: Vlastní zápisky
  • 2 : 29 % [8]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 14 % [4]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [17]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 5 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 94 % [16]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [22]

Průměr odpovědi: 2.41

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 22 % [5]: 1 (výborný)
  • 2 : 36 % [8]: 2
  • 3 : 18 % [4]: 3
  • 4 : 22 % [5]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5