02DEF1  >  Dějiny fyziky 1

Počet hodnotících: 61 / 646
Procento hodnotících: 9 %
|==..................|

Zapsaných na předmět: 646 studentů.
Ukončilo předmět: 346 studentů.
|===========.........| 53 %

Štoll Ivan Doc.Ing. CSc. [ Přednášející ]

N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [58]
  • ...
    Studijní průměr: neuveden
  • Bez námitek.
    Studijní průměr: neuveden
  • Dějiny fyziky a pan Štoll se svým bestsellerem byl skvělý, vtipný, ale příliš tichý na hlučný dav lidí, kteří tam přišli jen spát, nebo se rychle zapsat a odejít.
    Studijní průměr: neuveden
  • Dějiny jsou zajímavé a poslouchat pana Štolla opravdu stojí za to. Docházka stačí asi jen z poloviny, což je taky fajn, protože ke konci semestru už se hrotí důležitější předměty.
    Studijní průměr: neuveden
  • Dobrý předmět pro rozšíření obzorů
    Studijní průměr: neuveden
  • Docela zajímavý přemět, kredity zadarmo
    Studijní průměr: neuveden
  • Jeden z mála předmětů na FJFI, kde je zápočet za asi 60% docházku. Pan Štoll vypráví opravdu zajímavě historická fakta a není to vždy jen o fyzice. Jen abyste mu rozuměli, musíte sedět hodně vepředu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Je dobře, že byl předmět povinný, ale získání zápočtu tak jednoduché. Nebylo by dobré produkovat jaderňáky, kteří by neznali nic kromě přírodovědných oborů.
    Studijní průměr: neuveden
  • Je opravdu škoda, že jsem některé hodiny prospal, protože ve Štollově podání je DEF opravdu zajímavý a poutavý předmět, který opravdu stojí za to dávat pozor!
    Studijní průměr: neuveden
  • kdyby bylo v posluchárně tišeji, možná by byl i přednášející slyšet
    Studijní průměr: neuveden
  • Koho zajímá historie, ten bude rád navštěvovat DEF.
    Studijní průměr: neuveden
  • Krásný odpočinkový předmět. Trochu je škoda, že jsme se nedostali k novějším dějinám už v tomto semestru, protože někomu se volitelný předmět DEF 2 nemusí vejít do rozvrhu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Kreditová dotacace byla nezaslouženě vysoká pro ty, kdo se na dějinách zapsali na prezenční listinu hned zkraje, načež odešli a z přednášky neslyšeli ani slovo. Jinak myslím jsou kredity dostatečnou odměnou odpovídající dvouhodinovému přednáškovému předmětu, pokud člověk skutečně "vynakládá to úsilí", že dává pozor.
    Studijní průměr: neuveden
  • Kredity zadarmo. Pan profesor Stoll uz ma svoje roky a hovori dost potichu takze je obcas boj mu rozumiet ale ked sem tam clovek nieco zachiti tak su to zaujimave veci alebo si clovek moze robit svoje.
    Studijní průměr: neuveden
  • Mnoho lidí chodilo jen aby získali kredity.
    Studijní průměr: neuveden
  • Možná zajímavý předmět.
    Studijní průměr: neuveden
  • Náplň předmětu je jistě zajímavá, ale domnívám se, že ze studentů 1. ročníku to ocení je málokdo. Vzhledem k tomu, že znalosti pak nejsou vyžadovány v žádné formě, není příliš lákavé trávit čas podrobným studiem tohoto předmětu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pěkné zpestření a oddych od náročnějších předmětů.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pěkný odpočinek.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pohodové přednášky, co mě ale fakt dostávalo byla drzost některých "studentů", kteří buď celou dobu mleli tak nahlas, že ani v první řadě nebylo pana docenta slyšet, nebo jim nebylo trapné se podepsat a v prvních minutách vypochodovat z posluchárny. Chtělo by to zavést např. psaní nějaké lehké minipísemky po každé hodině jako něco, co by zabránilo tomu neuvěřitelnému hluku. Takhle by to na vysoké škole zvlášť tohoto ražení vypadat nemělo.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pokud jste na střední škole alespoň trochu dávali pozor při výuce filozofie, pak vám tenhle předmět nepřinese příliš mnoho nového. Nicméně ve večerních hodinách je to příjemný, kreditově ohodnocený relax
    Studijní průměr: neuveden
  • predmet je podľa mňa nadhpdnotený, pretože ak za dejiny fyziky, kde iba počúváme dostaneme 2 kredity a za lineárnu alegebru máme 1 kredit, je to asi naopak
    Studijní průměr: neuveden
  • Predmet je veľmi zaujímavý, avšak niekedy sa zdá že nemá veľa spoločného s fyzikou.
    Studijní průměr: neuveden
  • prijemna zmena naproti prirodovednym predmetum
    Studijní průměr: neuveden
  • pro mě osobně hlavně odpočinek. jsem rád, že máme alespoň jeden trochu humanitně zaměřený předmět a přitom tak úzce související s matematikou a fyzikou
    Studijní průměr: neuveden
  • Pro prvni rocnik naprosto zbytecny predmet vzhledem k velkemu poctu studentu.
    Studijní průměr: neuveden
  • předmět byl dobrý, ale jen pro ty, kteří se o to zajímají. Ostatní se pouze přišli zapsat.
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět byl v jistém slova smyslu zajímavý (doc. Štoll vypráví velmi zajímavě). Nastavením podmínek zápočtu se ale stalo, že naprostá většina poslochačů nedává pozor.
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět Dějiny fyziky je vcelku zajímavý.
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět dodává základní povědomí o historii fyziky a filosofie, které by každý absolvent měl určitě mít. Velmi vhodné, pokud byla tato kapitola zanedbána na nižších stupních vzdělání. Je dobré dělat si poznámku kde doc. Štoll skončil, neboť při další přednášce může začít s jiným obdobím (ať už dřívějším nebo pozdějším - a tak kus látky zopakovat nebo přeskočit) Bohužel je předmět povinný pro všechny studenty prvního ročníku - polovina z nich tam stejně nechodí (a podvádí při podpisech) a ta druhá je přesto velmi početná, takže je při hodinách hlučná. Ze zadních lavic není slyšet výklad.
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět, kde obdržíte kredity za docházku
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět na nic. Ale to víte sami.
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět v předvedeném pojetí je naprosto zbytečný. Výuka prováděná doc. Štollem byla nesrozumitelná, velmi často odbíhal od tématu. Nejzajímavější přednáškou celého smesetstru byla jediná "suplovaná" vyučujícím, který vedl náhradní přednášku na téma "Fyzika ve Startreku". Chybí jakákoliv moderní podpora výuky (wiki, prezentace, skripta) - vše je pouze promítáno z folií pomocí Meotaru. Získané kredity byly zcela zadarmo (pouze za docházku). Vážím si snahy ulehčit studium, pro příště však vidím jako efektivnější snížit hranici postupu do 2. semestru na 13 kreditů a Dějiny Fyziky zrušit - beztak o nich nevím nic, naopak jsem se dozvěděl čadu zybtečných informací (např. výbornou historku o tom, jak doc. Štoll procvičuje čínštinu s obsluhou v čínské restauraci)
    Studijní průměr: neuveden
  • Přednášky jsou nejen o historii fyziky, ale i to dějinách a vývoji lidstva, o filosofii a jak lidé k fyzice vlastně došli a jak se důležitost fyziky vyvýjela.
    Studijní průměr: neuveden
  • Přednášky jsou zajímavé - pro ty, kdo je chtějí poslouchat. Ostatní chodí pouze pro ty dva kredity, které jsou za polovinu navštívených přednášek - tedy nějakých sedm dvouhodin, kdy si člověk dal tu práci a v pondělí vstal na půl desátou.
    Studijní průměr: neuveden
  • Příjemné záživné povídání. A dva kredity za účast je dosti komfortní hodnocení.
    Studijní průměr: neuveden
  • Rozhodně zajímavý předmět. Jedinným problémem byl hluk, který dělali studenti sedící v páté a vyšší řadě .. to už se ale naštěstí podařilo vyřešit a pan docent Štoll je teď díky mikrofonu slyšet i na chodbě.
    Studijní průměr: neuveden
  • Skvělá možnost poslechnout si odborníka, jakým je pan docent a ponořit se do tajů fyziky. Na druhou stranu jsem byl znechucen, když se pravidelně stávalo, že více než polovina studentů si na začátku zapsala přítomnost a sprostě odešla, přijde mi to hulvátské a nefér, tohle by si měl pan docent Štoll ohlídat.
    Studijní průměr: neuveden
  • Skvělý a velice zajímavý obsah.
    Studijní průměr: neuveden
  • snadno ziskat zapocet
    Studijní průměr: neuveden
  • Super oddychový predmet
    Studijní průměr: neuveden
  • To, že je tento předmět povinný má patrně jen jeden důvod - udržet na škole co nejvíce studentů ještě další semestr vnucením dvou kreditů, kdyby si to náhodou nezapsali. Ti slušnější z těch, co neměli o předmět zájem, si tam dělali potichu úkoly nebo radši ani nepřišli - pořád lepší, než vyrušovat, protože slyšet moc nebylo. Jinak určitě zajímavé, jen by to chtělo trochu svižnější tempo.
    Studijní průměr: neuveden
  • Úžasný předmět na kterém se díky doc. Štollovy nebudete ani chvíli nudit...avšak podmínkou je zabrat přední lavice, abyste slyšeli. Dějiny probírá srozumitelně, zajímavě a vtipně. Budete s radostí naslouchat.
    Studijní průměr: neuveden
  • Velmi zajímavé pro toho, kdo chtěl poslouchat, pro ostatní čas na domácí úkoly...
    Studijní průměr: neuveden
  • V předmětu kde se kredity získávají za účast, by bylo dobré lépe kontrolovat účast - nenechat odejít studenty po zapsání.
    Studijní průměr: neuveden
  • zajímavé
    Studijní průměr: neuveden
  • zajímavé, ale někdy trochu pomalé
    Studijní průměr: neuveden
  • Zajímavé informace, ale do zadních lavic občas nedoletí...
    Studijní průměr: neuveden
  • Zajímavý předmět, nabízí odlehčení a mnoho zajímavých faktů z historie.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zajímavý předmět, řekla bych, že to byl takový odpočinkový předmět, na kterém jsem se dozvěděla mnoho zajímavostí nejen z fyziky.
    Studijní průměr: neuveden
  • zajímavý výklad
    Studijní průměr: neuveden
  • Zápočet se uděluje za alespoň 50% účast na přednáškách, každou hodinu koluje prezenční listina. Kvuli absenci mikrofonu není od čtvrté řady výše pana docenta slyšet.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zápočet vyloženě za docházku, člověk se dozví spoustu zajímavých věcí (aspoň pokud si před tím nepřečte nějakou knihu p. Štolla).
    Studijní průměr: neuveden
  • Zápočet za docházku. Odpočinkový předmět.
    Studijní průměr: neuveden
  • Znalosti, které by měl mít každý fyzik či matematik v hlavě.
    Studijní průměr: neuveden
  • 50% prezence je velmi nizky pozadavek. Na prednaskach se clovek dozvi plno zajimavych souvislosti, ale je to spis historie filosofie nez fyziky.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zápočet za docházku, někteří toho využívají a po zapsání bez problémů ihned odchází.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • zápočet za účast, půlka lidí si dělá co chce druhá půlka vůbec neslyší co přednášející říká
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

N : Oznámkujte předmět [61] 1.79
1 : |=========...........| 44 % [27] 1 (výborně)
2 : |========............| 40 % [25] 2
3 : |==..................| 9 % [6] 3
4 : |....................| 1 % [1] 4
5 : |=...................| 3 % [2] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [61]
1 : |===.................| 14 % [9] nevyjádřeno
2 : |============........| 60 % [37] ano
3 : |....................| 1 % [1] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |====................| 19 % [12] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká